[HK]Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sharon_quiz

Re: Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 09:17

Gefeliciteerd hesterve! Inderdaad een goede opmerking haha! Tja, soms krijg je ze terwijl je ze niet verwacht, maar dat is ook wel eens andersom. Houdt elkaar in evenwicht :)

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 09:21

Proficiat Hesterve!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 09:23

proficiat!! Leuke opmerking :)

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 09:57

Gefeliciteerd Hester, is een bevestiging voor al je trainen.
Ookal voelde het nog niet helemaal fijn, dat komt vanzelf en dan krijg je soms geen punt.

Ik zou ook niet weten wat je daartegen kan doen, tegen het slaan naar je nieuwe buitenbeen.
De mijne gaat niet ineens weer wat rennen met een wissel.
Het wisselt best wel hoe ze ze doet.
Rij haar nu ook enkel op een dubbel gebroken bit en dan kan ze zich er makkelijker uitduwen.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:57

Gefeliciteerd, Hester! En wel een scherpe opmerking van je man!

@Vur, dank je voor de tip, maar hij is begin januari nog nagekeken en de fysio kon niets vinden. Maar zag dat je ook in Brabant woont, toch? Welke fysio zou jij aanbevelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 16:40

Mag ik hier ook stilletjes aan mee komen kletsen? Lees al wat mee soms en zie nuttige tips voorbij komen!

We rijden nu z1, en na drukke wedstrijdperiode blijven we nu even thuis doortrainen. Zijn ook al paar keer bezig geweest wissels en sinds deze week ook alleen mee aan de gang, en gaat nog wisselend, sommige super, anderen springt ze achter pas 3-4 passen later dan voor.
Dit zijn we trouwens: [RIJ-ITP] Arein, Z1 dressuur, gaat steeds beter!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 19:45

Hey Haike, heb al gereageerd in je topic :-)

Heb vandaag Aristo weer eens gereden. Ik moest mijn kür oefenen, dus ben ik naar de manege gereden.

Met halsbrekende stunten van vorige week, heb ik alleen woensdag wat gestapt in het bos. Vandaag liep hij eindelijk correct. Ik had de DA gebeld, omdat ik het zo raar vond dat het zolang duurde eer hij zuiver stapte. Hij vond het normaal (Aristo is wel een watje op dat vlak) en kon zelfs niks geven tegen de pijn, omdat dat volgens hem geen effect zo hebben. Ik had ook gevraagd hoe het zit met de belasting eens hij weer normaal loopt, maar volgens hem geen probleem. Hij vergelijkt het met een blaar, eens opgedroogd kan je er weer alles mee.

Dus als hij morgen (na bezoek aan Aken *\%/* ) nog altijd normaal loopt, doe ik zondag mee.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 20:23

roosje78 schreef:
Gefeliciteerd, Hester! En wel een scherpe opmerking van je man!

@Vur, dank je voor de tip, maar hij is begin januari nog nagekeken en de fysio kon niets vinden. Maar zag dat je ook in Brabant woont, toch? Welke fysio zou jij aanbevelen?

Ik heb een fijne uit Uden. Ik weet niet of dat een beetje in de buurt is voor jou? Dan geef ik je de gegevens wel door via PB.
Trouwens, ik wil best wel vaker in dit topic meekletsen. Ik heb een 6-jarige die M1 liep, maar nu even rustig aan doet vanwege een blessure. In de training werk(te) ik aan de Z1 en Z2 oefeningen. Kort gezegd, ik doe dezelfde oefeningen als menigeen in dit topic. Ik hoor het wel of het op prijs wordt gesteld om af en toe mee te kletsen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 21:04

Gefeliciteerd Hesterve!! Super debuut toch?

Vur, wat mij betreft ben je van harte welkom, denk dat je hier heel goed past!

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 22:27

-:(- @#%&*$# -:(- Mag ik hier even mijn frustratie kwijt? :o

Net terug van wedstrijd.. had zo héérlijk gereden. Heb van de eerste tot de laatste seconde genoten (is uniek bij mij)! Liep lekker door het lijf, goed aan het been, werkte heerlijk mee. In de ring vond ze het erg spannend, maar dat is niets nieuws. Deze keer heb ik haar heel de proef lekker door de hals en het lijf kunnen rijden. Was zelf ook lekker relaxt. Alleen één keer moesten we op een kruiwagen afrijden in de uitgestrekte galop en dit vond ze erg eng. Ze wilde vol op de rem gaan, maar dit kon ik voorkomen. Het gevolg was wel dat ze heel de hoek afsneed. Moest meteen bij A afwenden, maar dit ging dus niet meer. Had wel binnen meter of 2 de spanning er al weer af en kon meteen lekker verder rijden (dit kon een paar maanden geleden niet), dus ik was helemaal blij dat dat iig lukte. Ook galoppeerde ze een keer aan waar ze aan moest draven. Dat waren de enige 2 'echte' fouten, waar ik dan ook wel een aantal 3en had verwacht. Ik wist dat het een strenge jury was die nauwelijks wp weggeeft, maar omdat deze proef alweer duidelijk beter was dan de vorige had ik toch wel op een wp gehoopt... niet dus.. -O- 201.. Voor de fouten krijg ik dan nog 4-en :? en voor de dingen die gewoon 'goed' gingen krijg ik dan 5-en en 6-en. Had nog wel 7 7-ens, maar dat was niet genoeg om te compenseren.

Ik had me voorgenomen om me niet gek te laten maken door de jury aangezien ik zo ontzettend genoten had, maar t is 'm toch weer gelukt... maar ben trots op mijn paardje, ze deed super d'r best en het ging weer beter (voor mijn gevoel) dan de vorige keer <3

Sorry hoor, moest het even kwijt! Ga nu even bijlezen!

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 22:49

In België is het nog streng wat betreft de wedstrijdtenues zo te lezen. Ik moet zeggen dat ze er hier ook wel iets strenger op zouden mogen zijn wat mij betreft.. wat een circussen zie je af en toe voorbij komen... :=

Gefeliciteerd Hesterve, super!

Welkom Tess en Vur! :)

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 01:54

:(:) och, jeetje, dat is pech voor je! Maar je hebt er toch maar lekker gereden! En dat is het allerbelangrijkste! Probeert dat vol te houden!

Dank je, vur. Ik woon zelf vlakbij Waalwijk, dus ik zal morgen even op de Google kaart kijken :o waar Uden ligt. Ben hier nog niet zo bekend!

Midnight16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 10:39

Eindelijk tussen het verhuizen door heb ik de tijd gevonden om bij te lezen. Het rijden staat nu ook weer op de laag pitje, oftewel niet. Alles zit in dozen. Dus als al de tijd had, heb ik niet eens meer de spullen.

Wat gaat het er bij jullie anders aan toe mbt de wedstrijden Libera, Lienbono en Webster, leuk om te lezen.

Toch gefeliciteerd Hester. Dan kan het alleen maar beter gaan toch.

Welkom Haike!

Wat leuk Webster, ga je kijken in Aken? Wat ga je zien?

Wat mij betreft wel Vur, maar zelf ben ik hier ook nog niet zolang.

Jammer Luv, maar deze jury heeft waarschijnlijk alleen het moment gezien en niet jullie progressie. Hou zelf vast aan dit goede gevoel, dat is ook wat waard!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 12:31

Als ik zo de reacties lees, voel ik me in ieder geval welkom. Ik heb twee paarden eerder van groen naar het Z2 gereden, dus daar heb ik wel wat ervaring. Maar ja, elk paard is weer anders en ook mijn jonge is weer heel anders dan de andere twee. Dus het is altijd fijn om ervaringen te delen. ;)

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 14:31

Welkom vur en Haike!
Balen van de punten Luv >hou vooral het gevoel van in de ring vast t is toch al een vooruitgang als je lekker kan blijven rijden in de proef en de spanning kan laten afvloeien? T gaat dan toch ook steeds een beetje beter!
@horseyfries ,dat was de derde x dat ik Z2 reed. Heb het ,vooral voor mezelf,nodig om kilometers te maken. Het er aan blijven rijden in de proef en zelf ontspannen blijven zitten zijn aandachtspunten. (naast de wissels want die moeten ook beter in de proeven haha) 26/7 ben ik ook van de partij bij de willaerruiters dan mag je me goed advies geven :)

Vandaag ook op wedstrijd geweest. 1ste proef begon slecht, liep wat te prutsen in het halthouden en kreeg daar verzet. Gelukkig bleef ik er relaxt onder en gingen we goed verder. Was heel blij met het draf stuk. Merk wel dat Veron steeds makkelijker in balans en gedragen loopt. Nu moet dat in de galop ook meer en beter . De 2de proef was ik zelf aan het stunten en reed een x verkeerd was teveel aan het luisteren wat ik moest doen ipv aan het rijden. Had 201 en 182 .
Baalde er wel van dat ik weer zo aan het stunten was in de 2de proef maar goed dat is waarom ik nog kilometers maken moet.

Hopelijk blijf Aristo goed Webster en kan je kur rijden !

Hoe is het met Unique Miranda?

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 22:21

Welkom haike en vur!
kilometers maken is voor mij ook het motto de komende tijd :j
luv, trek het je niet aan. Je doel was: fijn rijden. Doel behaald! Is toch super? Punten komen echt wel.

Afbeelding

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 23:53

Ooh Luv, dat is altijd zo moeilijk, als je eindelijk het gevoel op wedstrijd hebt wat je wilt en de punten komen dan totaal niet overeen met dat gevoel.... Waren er mensen bij die wel "hadden gezien" wat jij voelde?
Hesterve, ik ben benieuwd, wordt vast een leuke dag en ik ga in ieder geval mijn best doen wat nieuwe input te geven!

Samuel Hit staat lekker te blinken op stal, morgen eerste wedstrijd weer sinds oktober vorig jaar! Hij moet zijn dikke buikje nog wat kwijt maar verder loopt hij wel fijn momenteel, dus ik ben benieuwd wat het wordt!
De bedoeling is om deze zomer de Belgische M (Z2) door te komen om dan M10 (ZZ Zwaar) te starten op het eind van het jaar, en zo volgend jaar door te stromen richting Prix st Georges. Hij kan alles wel al min of meer, nog wat groen, maar het zit er zeker in. Nu nog gezond blijven (klopklop).

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 11:51

Welkom Vur en Haike.
Balen Luv, wat je zegt probeer je er niet te veel van aan te trekken, de punten komen echt wel.

Succes Jenny.
En Hester wat je zegt gewoon kilometers maken en door de proeven vaker te rijden dan groeien jullie daarook in. Had ik wel, want thuis rij je de oefeningen wel maar dan los van elkaar en niet achter elkaar zoals in de proef, daar zat bij ons eerder de fout in.

Verhaal over Unique en haar dracht staat in huiskamer topic want heeft nix met rijden te maken.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:20

Luv, wat balen zeg... Zolang je eigen gevoel goed is, is makkelijk gezegd. Ik kan mij goed voorstellen dat je gigantisch aan het balen bent dat de jury niet zag wat jij voelde.

Hester, kilometers maken en dat komt goed hoor!!

Gisteren eerst verzopen op de eventing van Aken, daarna (met een hele vriendelijke glimlach naar de controleur) toch nog de U25 dressuur kür kunnen kijken. Wij hadden geen kaarten, maar soms gewoon even lef hebben :P
Aristo liep 's avonds super fijn, ik verheugde mij op vandaag.... jaja verheugDE. Ik kom deze morgen aan en hij geraakt amper van zijn plek op de wei. Ik ga hem halen en hij mankt duidelijk op zijn rechter achterbeen (heup)...

Ik zet hem even in de piste om het goed te kunnen bekijken, waarop hij begint te bokken en te crossen... even daarna loopt hij weer 100% zuiver :?
Hij heeft nogal eens zoiets gehad, was toen een kramp in zijn schouderspier...
Ik ga straks gewoon vertrekken, als ik voel bij het inrijden dat het niet gaat, start ik gewoon niet. Het is gelukkig niet ver.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 13:43

Wat vreemd webster. Hopelijk loopt ie vanmiddag ook gewoon goed! Succes iig!
Miranda: ik heb je een pbtje gestuurd!
Jenny ook succes vandaag!

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 18:01

Bedankt voor de lieve woorden. Jullie hebben ook wel gelijk!

@jenny: mijn schoonvader is altijd mee. Hij ziet mij dus altijd de proeven rijden (hij rijdt zelf ook paard) en ziet dus wel hoe de proef gaat. Hij vond ook dat deze proef alweer beter ging dan de vorige keer.

Net de uitslagen bekeken van afgelopen vrijdag.. nu weet ik zeker dat het niet klopt (mijn schoonvader snapt er ook niets van).
Er reed een man van tegen/in de 70 mee. Heel leuk, allemaal prima, maar het zag er niet uit. Geen fatsoenlijke aanleuning, paard helemaal strak in het lijf, geen fatsoenlijke wissels (rijd Z2) en noem het op. En die wint dan met 218! Dit kan ik echt niet serieus nemen. Had verwacht dat ie ruim onder de 200 zou zitten als het niet al onder de 190 was. En nog een ander meisje in het Z2, sprong ook geen fatsoenlijke wissel en was ook niet om aan te zien verder. Eindigt ook boven mij met 204! Mijn proef had ook veel beter gekund, maar ik had maar 2 grote fouten en verder liep ze gewoon netjes de proef door..
Zo dat moest ik nog even kwijt, nu ga ik het loslaten :')

Hoe is de wedstrijd gegaan Jenny?

Hesterve idd km maken! (hoor mij nu := ) Ik oefende eerst de proef (bijna) nooit thuis, omdat die van mij heel erg mee denkt. Nu rijd ik juist wel de proef met enige regelmatig een keer door, aangezien ik op wedstrijd nog te slordig rijd en thuis hier dan goed op kan oefenen. Mijn paard leert dan ook meteen dat ze gewoon moet wachten tot ik het aangeef en niet omdat zij weet dat het eraan komt.

Wat apart Webster! Is hij vandaag verder zuiver gebleven?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 18:26

Wat jammer Luv dat de punten zo tegen vielen. Vol blijven houden, dan lukt het zeker. Je hebt in ieder geval een heel leuk paard. Raar dat anderen die kennelijk slechter reden, boven je eindigden. Dat is helemaal frustrerend. Maar ja, niks aan te doen. Thuis maar verder werken om het nog beter voor elkaar te krijgen zodat de jury de volgende keer niet meer om je heen kan. }>
Hoe was het vandaag gegaan Jenny?
Hier vandaag weer een wisseltje gereden en weer verder gewerkt aan de eenvoudige galopwissel. Hij kent de vliegende wissel al, maar moet nog wat meer bevestigd worden in de eenvoudige wissel door de stap. Beetje omgekeerde wereld. :o De travers in galop pakt ie super op, dus binnenkort kunnen we verder puzzelen met de trainingspirouetten.
Morgen nog de osteo op bezoek en dan weer beginnen met lessen en wedstrijden plannen.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:04

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:37

Ja, Luv, dat is echt wel raar.... maar ja, jurysport. Nu ik ben vandaag niet bepaald happy geworden van onze jury _-:(

En nu gaan jullie allemaal wel boos zijn op mij, maar het was een Nederlandse troela!!!

Aristo liep goed, en de M proef liep hij eigenlijk zelf boven verwachting. Ik dacht, goed... tevreden en de punten navenant. Ja TARARA, ik had 57%!!!! :wow: terwijl ik voor een dergelijk proef normaal tussen de 65-67% zou halen. Ik was 3e, de winnaar had 59% 8)7 Dit is echt nog nooit mee gemaakt in al die jaren.

Daarna de kür, hij was wat moe op het einde en zijn wissels bleven een beetje steken, maar verder oké. Was 2e met weer 57%, de winnares had 58%...

Zij heeft aan de jury gevraagd wat er nu dan slecht was aan haar proef, reactie van de jury "ja, je appuyementen... dat is wel te weinig voor een Grand Prix" _O-
"Ja", zegt dat meisje, "maar ik ben nu ook toch maar op M niveau, GP zal nooit voor ons weggelegd zijn.." antwoord van de jury "ja, maar ze moeten nu al GP waardig zijn, een appuyement is een appuyement".

Daarna spreek ik de vrouw van het secretariaat, de jury had haar gevraagd hoe ze het had gedaan gezien het de eerste keer was. "ja, de uitslag mss oké, maar de punten liggen veel te laag". Reactie van de jury "ja, maar in Nederland ligt het niveau toch veel hoger hoor."

Andere onrijmheden : 2 meisjes die bijna elke wedstrijd bij de laatste zijn, plots 2e en 1e. Toevallig twee paarden die letterlijk voorbeenzwaaiers zijn, maar dan in de negatieve zin.
Naam van de jury : P oei sz M .... moest iemand die kennen (of ze leest mee :D )
Voila, nu mogen jullie mij, gemene belg neer schieten :P Maar ik heb toch even mijn gal kunnen spuwen...

Zal straks de proeven uploaden.

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:20

Jeetje wat balen webster!

welkom nieuwelingen!

Woensdag moeten wij weer terug naar de kliniek spannend...