Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Wanted2003 schreef:Fijn Daisy!
Ik had er vroeger ook last van, toen nam ik Rescue Remedy van Bach. Dat hielp wel, maar dat zal wel komen omdat het tussen mijn oren werkte. Nu zie ik paardrijden puur als plezier en gaat het om een fijn gevoel, niet om het gevoel van winnen of verliezen. Met kleine stapjes vooruit ben ik nu heel tevreden.
romy46 schreef:op zich doe ik mn "normale" training, en heb ben ook bij die avond van "presteren kan je leren" geweest, erg nuttig! Bij mij scheelt het ook als ik regelmatig op wedstrijd ga, maar door verschillende omstandigheden lukt dat niet altijd. Ook heb ik zo'n proefgerichtrijden-clinic gedaan. En wat ik nu ook wil gedaan doen, af en toe ergens anders en bij iemand anders lessen, Ik ben absoluut tevreden over degene van wie ik nu les krijg, maar omdat mijn probleem is dat ik "dichtklap" bij vreemden ed, lijkt me dat wel nuttig.
Ik had gehoopt dat HC starten ook zou kunnen werken om de druk eraf te halen, maar ook dat was het niet,.... tis gewoon hopeloos met mij, arm paard...
iemand nog andere tips?
horseyfries schreef:romy46 schreef:op zich doe ik mn "normale" training, en heb ben ook bij die avond van "presteren kan je leren" geweest, erg nuttig! Bij mij scheelt het ook als ik regelmatig op wedstrijd ga, maar door verschillende omstandigheden lukt dat niet altijd. Ook heb ik zo'n proefgerichtrijden-clinic gedaan. En wat ik nu ook wil gedaan doen, af en toe ergens anders en bij iemand anders lessen, Ik ben absoluut tevreden over degene van wie ik nu les krijg, maar omdat mijn probleem is dat ik "dichtklap" bij vreemden ed, lijkt me dat wel nuttig.
Ik had gehoopt dat HC starten ook zou kunnen werken om de druk eraf te halen, maar ook dat was het niet,.... tis gewoon hopeloos met mij, arm paard...
iemand nog andere tips?
Om je daarin te helpen zou je zelf eerst kunnen analyseren wat precies het probleem is: waar ben je bang voor? Wat mensen van je denken? Of dat je fouten maakt? Of dat je het niet kan? Wat gaat er door je hoofd en waardoor "klap je dicht" zoals je zelf zegt?
horseyfries schreef:Welshfan, ik hoorde iemand op de Olympische spelen vertellen dat je eerst iets moet doen, om daarin dan pas door ervaring beter te worden. De eerste Olympische Spelen was dus een soort "leermoment" om daarna nog beter te worden en mee te gaan doen om de medailles. Ik ben met dat in gedachten deze zomer Grand Prix gestart, en ook dat was nog lang niet perfect, we hadden 57 %, en nu oefen ik weer thuis verder om straks ook beter te kunnen gaan scoren. Ik denk dat je je eerste internationale start net zo moet bekijken. Je doet ervaring op, leert een hoop, en als je daarmee op de juiste manier aan de slag gaat komt er echt wel een moment waarop je voelt dat het echt goed begint te gaan. Dus bestudeer je protocols tot in de kleinste details, en overleg met je trainer hoe je aan alle opmerkingen kunt werken om het te verbeteren, dan komt het straks ook daarin weer helemaal goed!
Ik heb nooit wedstrijd gereden met een ervaren paard maar heb wel veel geleerd van een aantal ervaren paarden die ik op een dressuurstal heb gereden, maar voldoening haal ik toch ook alleen maar uit het zelf aanleren van oefeningen.