Z2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

romy46

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:45

@miranda21 : gefeliciteerd!!!
en de anderen natuurlijk ook!

Die oefening werkt erg lekker, achterhand naar binnen in de galop!

odenxia

Re: Z2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:25

@Romy: Moeilijk hoor dat je dicht klapt. Maar ik denk dat het alleen maar verbeterd als je km maakt.
Mag ik vragen waar train je thuis op bij je huidige instructie? Je zegt namelijk dat je tegen dezelfde dingen aanloopt in het Z1 en waarschijnlijk ook in het Z2?

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:39

haha mooi dat je les zo goed ging sharon!

Ik voel me ook erg voldaan... eindelijk zijn de wissels bevestigd. Ben toch stiekem wel heel erg trots dat ik hem zelf alles geleerd heb. Geef idd een goed gevoel je paard alles zelf aanleren.

succes iedereen die vant weekend weer op pad mag!

romy46

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 18:28

Ik train thuis, en af toe bij de buren van de stal waar ik sta, want daar hebben ze een 20x60 bak!

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:27

Fijn Daisy!

Ik had er vroeger ook last van, toen nam ik Rescue Remedy van Bach. Dat hielp wel, maar dat zal wel komen omdat het tussen mijn oren werkte. Nu zie ik paardrijden puur als plezier en gaat het om een fijn gevoel, niet om het gevoel van winnen of verliezen. Met kleine stapjes vooruit ben ik nu heel tevreden.

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:43

Wanted2003 schreef:
Fijn Daisy!

Ik had er vroeger ook last van, toen nam ik Rescue Remedy van Bach. Dat hielp wel, maar dat zal wel komen omdat het tussen mijn oren werkte. Nu zie ik paardrijden puur als plezier en gaat het om een fijn gevoel, niet om het gevoel van winnen of verliezen. Met kleine stapjes vooruit ben ik nu heel tevreden.

rescue gebruikte ik ook altijd vroeger + van die valdispert middeltjes haha
tegenwoordig stel ik andere doelen en heb ik niet meer zoveel stresse en zenuwen op wwedstrijd.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 06:57

Als ik m'n doelen goed stel kan k wel fijn rijden!! Anders wel zenuwen!!

Gister gelest met mn beestjes en vh weekend starten met Checkje!:-) Hopen dat ik nu op tijd ben zodat ik wel kan losrijden en een normale proef kan rijden!:-)
Hoop zondag ook nog erbij te kunnen, maar dan moet er nog ff wat mensen uitvallen!

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 11:37

Ik duim voor je anouk!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 00:23

romy46 schreef:
op zich doe ik mn "normale" training, en heb ben ook bij die avond van "presteren kan je leren" geweest, erg nuttig! Bij mij scheelt het ook als ik regelmatig op wedstrijd ga, maar door verschillende omstandigheden lukt dat niet altijd. Ook heb ik zo'n proefgerichtrijden-clinic gedaan. En wat ik nu ook wil gedaan doen, af en toe ergens anders en bij iemand anders lessen, Ik ben absoluut tevreden over degene van wie ik nu les krijg, maar omdat mijn probleem is dat ik "dichtklap" bij vreemden ed, lijkt me dat wel nuttig.
Ik had gehoopt dat HC starten ook zou kunnen werken om de druk eraf te halen, maar ook dat was het niet,.... tis gewoon hopeloos met mij :o , arm paard...

iemand nog andere tips?

Om je daarin te helpen zou je zelf eerst kunnen analyseren wat precies het probleem is: waar ben je bang voor? Wat mensen van je denken? Of dat je fouten maakt? Of dat je het niet kan? Wat gaat er door je hoofd en waardoor "klap je dicht" zoals je zelf zegt?

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 09:46

Anouk jij staat reserve voor Lisse toch? Hoop dat je erbij kan! Dan kunnen we meeten :) Haha!
Ik heb er zin in in ieder geval. Ik hoop dat ie weer zo braaf is als twee weken geleden!

Gisteren heeft mijn zusje les gehad van een GP-ruiter. Ik had 3 maanden geleden een clinic bij hem gewonnen en op de clinicdag was een loterij. 1 van de prijzen waren twee rijlessen en m'n zusje had die gewonnen. Gisteren was het dus zo ver. Was zo leuk om te zien hoe ze in de les groeiden! Vanaf januari gaat ze B starten met Vanquish. Echt leuk om te zien hoe die twee in het op dat niveau doen :D

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 10:29

Bij wie had ze les Sharon?

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 10:33

Bij Jordy van Wijnen :)

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 07:50

Iedereen succes dit weekend.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 08:43

Oh leuk Sharon!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:14

Ja was heel leuk! Donderdag as heeft ze weer les van hem. Haar B debuut staat gepland op 27 januari. Zo leuk!!

Morgen zijn wij weer aan de beurt. Had gedroomd dat ik 2 winstpunten kreeg! Zou leuk zijn als die droom werkelijkheid wordt, haha :D Vandaag ging ie fijn in ieder geval!

Succes allemaal!

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 21:09

heel veel succes sharon!

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 21:19

Succes Sharon!! Selecties zijn mij trouwens bevestigd op 20/1 in Aalsmeer! :)

Ik was vandaag ook weer op pad geweest met m'n apie in het M! Buiten met losrijden liep die supergoed! :) alleen in de proef was die zo heet dat ik nog heel veel grote fouten had! Wel heel veel leuke reacties! Onderaan m'n protocol was nog gezet: "fantasties paard, valt niet altijd mee met al die kwalieteiten" :') wel leuk!

Oh en had 2wp :) lekker dier! Volgende week weer! (oh eigenlijk mag ik dit hier natuurlijk niet neerzetten :p )

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 11:06

Gefeliciteerd Anouk!

Mijn proef gisteren was de beste tot nu toe: had 209. Vond het een beetje matig, maar ach :)

romy46

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 12:07

horseyfries schreef:
romy46 schreef:
op zich doe ik mn "normale" training, en heb ben ook bij die avond van "presteren kan je leren" geweest, erg nuttig! Bij mij scheelt het ook als ik regelmatig op wedstrijd ga, maar door verschillende omstandigheden lukt dat niet altijd. Ook heb ik zo'n proefgerichtrijden-clinic gedaan. En wat ik nu ook wil gedaan doen, af en toe ergens anders en bij iemand anders lessen, Ik ben absoluut tevreden over degene van wie ik nu les krijg, maar omdat mijn probleem is dat ik "dichtklap" bij vreemden ed, lijkt me dat wel nuttig.
Ik had gehoopt dat HC starten ook zou kunnen werken om de druk eraf te halen, maar ook dat was het niet,.... tis gewoon hopeloos met mij :o , arm paard...

iemand nog andere tips?

Om je daarin te helpen zou je zelf eerst kunnen analyseren wat precies het probleem is: waar ben je bang voor? Wat mensen van je denken? Of dat je fouten maakt? Of dat je het niet kan? Wat gaat er door je hoofd en waardoor "klap je dicht" zoals je zelf zegt?

@Anouk&Wanted: gefeliciteerd met jullie punten!

Ik krijg wel van mn instructrice te horen dat ik teveel volgens het boekje willen rijden en te netjes, daardoor zal ik wel verkrampen, en ik moet altijd erg aan mezelf bewijzen dat we op dat niveau thuishoren ( ben nogal onzeker daarin)

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:49

Netjes Wanted (en ook Sharon!! :D)
Ik werd gister nog gebeld of ik wilde rijden vandaag in Lisse! Tuurlijk! 1e proef gewonnen met 192 en tweede proef was hij net iets achter m'n been waardoor t beeld net iets rommeliger werd en wat foutjes, maar toch 186 :D nog even en ik heb nog een Z2 paard!! :') jury na afloop gesproken vond m erg goed, wel nog wat wiebelig, maar moest vooral zo met m doorgaan en dan kon ik straks in het Z goed scoren met z'n draven!! :) altijd leuk om te horen!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:18

Leuke berichten allemaal! Anouk gefeliciteerd met je succesvolle weekend :D Wanted ook gefeliciteerd. Jammer dat de punten tegenvielen maar hey, wel winst!

Ik had 207 en 201. In beide proeven zaten foutjes. De punten waren helemaal terecht. Nog 1 te gaan!!

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:26

Super Anouk & Sharon!

ik zit zelf in een depressieve dip. Tentamens en mijn gevoeligheid wat andere mensen zeggen werken niet echt mee.... en dat terwijl paardje lief zo zijn best doet.

Wanted ook gefeliciteerd met je wp!

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:59

trouwens Odenxia moet jij toevallig zaterdag in alblasserdam starten?

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:19

Wanted, Anouk en Sharon gefeliciteerd met jullie punten!!

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 22:06

horseyfries schreef:
Welshfan, ik hoorde iemand op de Olympische spelen vertellen dat je eerst iets moet doen, om daarin dan pas door ervaring beter te worden. De eerste Olympische Spelen was dus een soort "leermoment" om daarna nog beter te worden en mee te gaan doen om de medailles. Ik ben met dat in gedachten deze zomer Grand Prix gestart, en ook dat was nog lang niet perfect, we hadden 57 %, en nu oefen ik weer thuis verder om straks ook beter te kunnen gaan scoren. Ik denk dat je je eerste internationale start net zo moet bekijken. Je doet ervaring op, leert een hoop, en als je daarmee op de juiste manier aan de slag gaat komt er echt wel een moment waarop je voelt dat het echt goed begint te gaan. Dus bestudeer je protocols tot in de kleinste details, en overleg met je trainer hoe je aan alle opmerkingen kunt werken om het te verbeteren, dan komt het straks ook daarin weer helemaal goed!

Ik heb nooit wedstrijd gereden met een ervaren paard maar heb wel veel geleerd van een aantal ervaren paarden die ik op een dressuurstal heb gereden, maar voldoening haal ik toch ook alleen maar uit het zelf aanleren van oefeningen.

sorry dat ik pas zo laat antwoord.

ja met die gedachte ben ik idd ook gestart, want het loopt nog lang niet perfect! mijn instructeur is ook de eerste dag meegeweest, maar de andere dagen kon hij niet. we hebben samen mijn protocol besproken en daar heb ik de volgende dag op geprobeerd te letten. de andere dagen heb ik mijn protocol met mijn moeder eens door gekeken en later die week meegenomen naar de les. Ik heb nog een jaar om internationaal te starten en hoop dan wat ervaring te hebben opgedaan zodat het een stuk beter gaat, lijkt me wel fijn om dan over een jaar die stijgende lijn te zien.