Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 13:31

Ik ben echt blij dat de KNHS het gaat veranderen. Ik heb de laatste jaren alleen bij de subtop gereden en daar wordt (zoals bekend) al een tijd via de site vd knhs ingeschreven. Geen gedoe met opsturen van coupons etc. Je kan ook heel makkelijk nog voor de sluitingsdatum uitschrijven, erg overzichtelijk en makkelijk in gebruik. Ik moest gewoon mijn startcoupon meenemen naar de wedstrijd toe en daar inleveren.

Het is fijn dat de regionale wedstrijden nu ook zo zijn geregeld en nog beter: ook zonder startcoupons. Wat scheelt dat een hoop gedoe zeg!

Ik snap dat het voor sommigen balen is dat startcoupons niet meer te gebruiken zijn, maar om er zo'n drama van te maken? Ik heb wel belangrijkere dingen om me druk over te maken...

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 13:35

Zooist schreef:
Ja, er kan dus niks op gedownload worden.....

Inderdaad virusblokker..... maar op Aaifoon lukt het helemaal niet :(

maar dan ligt het probleem op jou PC en niet bij de KNHS lijkt mij ?? Niks kunnen downloaden lijkt mij een beetje raar. Misschien is even wegbrengen naar iemand die er verstand heeft een idee. Heb ik met mijn PC ook gedaan en heb hem echt Top terug gehad. Daar heb je alleen maar profijt van.

Zooist

Re: Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 13:39

Kan het zijn dat het is omdat het een Apple is?

Als ik de virusscan uitzet kan ik het nog niet downloaden?

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 13:39

Ben op zich ook blij met de verandering, bij de subtop is het echt fijn dat je digitaal kunt inschrijven. Ben alleen benieuwd of ze daadwerkelijk vanaf 1 januari zonder coupons kunnen gaan draaien.

yvonnedv schreef:
Als ik deze lijst zie worden de startgelden iig t/m 31-3 niet verhoogd

http://www.knhs.nl/objects/00024216.pdf

Ik heb even een vraagje hierover, wellicht dat jullie het weten in dit topic?
Als je op een wedstrijd inschrijfgeld van 17,50 per proef moet betalen voor de klasse ZZ Licht, mag je dan gebruikersartikelen als prijs geven? Of ben je dan ook verplicht om prijzengeld te geven?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 13:41

Volgens mijn mag ZZL nu niet meer kosten dan 12,50?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 13:42

prakkie schreef:
Ik snap dat het voor sommigen balen is dat startcoupons niet meer te gebruiken zijn, maar om er zo'n drama van te maken? Ik heb wel belangrijkere dingen om me druk over te maken...

Als je nog 4 setjes hebt liggen, dan is het dat toch iets van 72,-. Misschien doet jouw portemonnaie daar niet moeilijk over maar bij anderen kan dat wel heel anders liggen.
Ik vind het iig wel een smak geld om weg te gooien.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 13:42

@Franka, zoals ik het lees is dat afhankelijk van hoe de wedstrijd uitgeschreven wordt, welke categorie die valt dus. In de Cat. 1 wedstrijden is het altijd verplicht, in Cat. 2 en 3 wedstrijden volgens mij niet.

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 13:49

Het zijn categorie 2 wedstrijden.
Maar als ik in de bijlage kijk op blz 2, staat er: Alle dressuurwedstrijden categorie 2 (...)
Alle klassen paarden meer dan 10,- en minder dan 12,50 = minimaal 5x het inschrijfgeld?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 13:50

FrankavdT schreef:
Het zijn categorie 2 wedstrijden.
Maar als ik in de bijlage kijk op blz 2, staat er: Alle dressuurwedstrijden categorie 2 (...)
Alle klassen paarden meer dan 10,- en minder dan 12,50 = minimaal 5x het inschrijfgeld?

Zo lees ik het ook :j

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 13:51

Kijk eens wat er in de rechter bovenbalk staat dan, daar staat geen verplichting tot prijzengeld. ALS er dan wel prijzengeld is, dan moeten ze zich aan die prijzenschaal houden.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 13:53

Maar dat staat bij < 12,50 kleinvosje :)

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 13:54

Zooist schreef:
Maar dat staat bij < 12,50 kleinvosje :)

Idd, zo lees ik het dan ook weer :)
Onder de 12,50 geen verplichting tot prijzengeld.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 13:55

Fitzroy schreef:
prakkie schreef:

Als je nog 4 setjes hebt liggen, dan is het dat toch iets van 72,-. Misschien doet jouw portemonnaie daar niet moeilijk over maar bij anderen kan dat wel heel anders liggen.
Ik vind het iig wel een smak geld om weg te gooien.

Waarom zoveel coupons ineens bestellen? echt voor die paar euro administratiekosten?
En vier setjes (mits compleet) kan je toch gewoon terugsturen en geld terug krijgen? Dus dat lijkt me geen probleem.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 13:57

Je hebt gelijk, dat heb ik niet goed gezien. Weet eerlijk gezegd het antwoord nu even niet...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 14:00

prakkie schreef:
Waarom zoveel coupons ineens bestellen? echt voor die paar euro administratiekosten?
En vier setjes (mits compleet) kan je toch gewoon terugsturen en geld terug krijgen? Dus dat lijkt me geen probleem.

Ik weet niet waarom mensen dat doen, maar Germie had iig nog 4 ongebruikte setjes liggen las ik. Voor 1 juli besteld, dus ze krijgt niets terug. Ik heb het niet over mezelf, ik denk aan mijn medewedstrijdruiter ;)

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 14:10

Maar als je nog 4 setjes hebt liggen, die je voor juli besteld hebt, dan start je niet veel (toch?). Waarom bestel je er dan zoveel te gelijk?
Het is toch best loigsch dat de KNHS ook eens digitaal gaat worden.
Misschien dat het voor mij logischer was, omdat de subtop al wat digitaler was (qua inschrijvingen) en ik er vanuit ging dat de rest dan ook niet lang op zich zou laten wachten.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 14:20

Fitzroy schreef:
prakkie schreef:

Ik weet niet waarom mensen dat doen, maar Germie had iig nog 4 ongebruikte setjes liggen las ik. Voor 1 juli besteld, dus ze krijgt niets terug. Ik heb het niet over mezelf, ik denk aan mijn medewedstrijdruiter ;)

Nou ik heb ook 3 complete sets over...van 3 verschillende paarden! Ik bestel een nieuwe set op het moment dat ik de laatste of bijna laatste coupons op de post doe...maar die wedstrijden zijn dan nog wel 1/2 maanden weg. Ik heb dus ook net nieuwe sets besteld voordat dit nieuws naar buiten kwam, had ik anders nooit gedaan natuurlijk maar wist ik veel...

Ik vind het ook een goede verandering, werd tijd, vind enkel de communicatie zoals gewoonlijk heel slecht...Die coupons worden al zo ontzettend lang gebruikt dat 3 maanden gewoon een absurde periode is voor het omschakelen...De KNHS heeft dit echt niet in augustus pas bedacht hoor, was imo heel netjes geweest als ze ergens tussen jan-april al even een berichtje hadden gemaakt van jongens, niet teveel meer bestellen want we streven naar afschaffing in jan2012. Dan hadden ze ook veeel minder klachten gehad denk ik zo.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 14:23

Precies, Esther. Dan kunnen mensen er rekening mee houden en uitrekenen hoeveel coupons ze nog nodig hebben. Ik vind het ook geen schoonheidsprijs verdienen.
Misschien is het een optie om de overgebleven coupons van de kosten van de startpas af te halen.
Ben overigens wel benieuwd wat de Ledenraad hiervan vindt. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de Ledenraad er meer is voor de KNHS dan voor de leden.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:34

_Esther_87_ schreef:
De KNHS heeft dit echt niet in augustus pas bedacht hoor, was imo heel netjes geweest als ze ergens tussen jan-april al even een berichtje hadden gemaakt van jongens, niet teveel meer bestellen want we streven naar afschaffing in jan2012. Dan hadden ze ook veeel minder klachten gehad denk ik zo.

:j _/-\o_

Welsh4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 09:09

Misschien heb ik ergens overheen gelezen....... maar startcoupons kun je terugsturen?
Waar kan ik dat vinden?

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 10:24

Hier in het topic als je terugleest :D. Coupons die na 1/7 besteld zijn mogen terug in hele setjes van 16.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:43

_Esther_87_ schreef:
ponyparadijs schreef:
Is het niet wat voorbarig om nu al de coupons terug te sturen terwijl je niet weet of het ook per 1 januari gaat gebeuren?

Dat dacht ik dus ook steeds, maar na 1 januari krijg je je geld dus zeker niet meer terug!

Ik vindt wel dat er een verschil is tussen nu en nadat de beslissing is gevallen. Eind oktober gaan ze de beslissing nemen. Daarna kan je dan toch ook nog terug sturen!

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:54

Qizz schreef:
Hier in het topic als je terugleest :D. Coupons die na 1/7 besteld zijn mogen terug in hele setjes van 16.

En als je het terug stuur moet je daar nog een brief bij doen? Of is het dan gewoon zo afgehandeld?

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 08:43

asjemenou schreef:
Oke!
Klinkt ideaal!

Kun je mij niet de link geven, dan vraag ik het ook even zo aan. :D

Ik heb van de week op de oude manier het vraagprogramma weg gedaan voor december
Kreeg een mail terug met link om het ook even op de nieuwe manier te doen
Dus als je een vraagprogramma indient krijg je de link

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 08:49

Yeey! startcoupons weg! In Duitsland was het al heel lang zonder, scheelt een heleboel!
Wel jammer, heb net nieuwe coupons gekocht, maar ja, wel fijn als je niet meer dat gedoe met coupons hebt. Ben er blij mee ;)