Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Focussed schreef:Zack schreef:@Anoeska
Het is idd puur gewenning, elke keer een half uurtje a uurtje later binnen halen.
Is het probleem opgelost.
Nou maak die van mij dat maar eens wijs.... begon met binnenhalen om 2 uur en iedere keer later... Nu staat ie nog om 2 uur te gillen dat ie naar binnen moet, terwijl ik hem al 3 maanden lang om 5 uur binnen haal...
Die van mij wordt het gewoon zat, zit in het aard van het beestje denk ik. Jammer want wil haar het liefste in de zomer 24/7 buiten hebben staan. Maar als hij daar zelf niet gelukkig van wordt ga ik hem ook niet dwingen.. Heb geen zin in extra blessures of een paard in de sloot omdat hij in paniek rare dingen doet 's nachts.
Zack schreef:@Anoeska
Het is idd puur gewenning, elke keer een half uurtje a uurtje later binnen halen.
Is het probleem opgelost.
Die van mij moest vorig jaar door blessure hele dagen op het land ('s nachts niet want dan zou die helemaal alleen staan) Maar die ging toch echt het hele seizoen na een paar uurtjes buiten staan klieren langs het hek. En dat terwijl hij van 9 tot 7 buiten stond. Dus om 12 uur ging hij rennen, kreeg hij hooi, even eten, verder rennen, even eten, nog meer rennen, tot wij hem eruit kwamen halen... Twiggy2008 schreef:talented schreef:Die van ons zijn ook kerngezond hoor! Ik zou chagrijnig worden van het rijden tegen een grasbuikZoals ik al zei, ieder voor zich
Mijn hemel, dit soort argumenten vind ik zo'n bullshit.![]()
Arme paarden...... Bij ons staan de sportpaarden veel langer buiten overdag en die hebben echt geen grasbuik, hoor.
Het gaat niet om 'ieder voor zich', het gaat er om dat je met dieren te maken hebt, die gewoon niet urenlang op stal opgesloten horen te staan. Sportpaard of niet, dat maakt niets uit!!!
Pentax schreef:Er staat bij ons een ex-sportpaard, heeft altijd op stal gestaan.
Kwam hier om te genieten van een welverdiend pensioen op de wei, en begreep niet eens wat dat groene spul was onder haar voeten.
Heeft weken geduurt maar op den duur begon ze het te begrijpen.
haha! voor wat hoort wat
Ayasha schreef:Iets wat ik, tot mijn hele grote verbazing, in een ander topic las van mensen was dat sport/wedstrijdpaarden niet langer dan 2 uur op weide horen.
Wat denkt bokt daar nu van?
Persoonlijk vind ik dat onzin. Paarden zijn bewegingsdieren en horen geen 20 uur op stal te staan enkel omdat de ruiter denkt dat ie anders te sloom wordt. IMO mankeert je paard wat als hij niet vooruit te branden is na een dag weide en moet je hem niet binnen zetten maar eens goed laten onderzoeken op te korten.... Een paard binnen zetten "om hem fris te houden" geeft volgens mij enkel een gefrustreerd paard dat alles behalve fris in het hoofdje is...
SunNDLM schreef:Even off-topic. Zit dit net allemaal te lezen maar uhm..
Als ik een SPORTpaard zou zijn, en dus geen paarden-bestaan zou mogen hebben van mijn baasje, zou ik het echt niet op kunnen brengen dan een uur/ander half uur per dag naar alle regeltjes te luisteren die mij worden opgelegdhaha! voor wat hoort wat