Pavo Cup 2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hoipiepeloii

Re: Pavo Cup 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:23

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:28

Shamrock4NL schreef:
Een paard wat het goed op concours doet, hoeft natuurlijk niet gelijk een Pavo-topper te zijn!

Als je op mijn opmerking doelt (dat ik denk dat ze nationaal gaat lopen); de bedoeling van de Pavo Cup is om een heel goed dressuurpaard te kweken.. Bij mij staat 2x op het protocol dat paard niet genoeg 'kwaliteit als dressuurpaard' heeft. Nou dat vind ik echt dikke onzin.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:32

ach troost je, m'n instructrice heeft ook een keer mee gedaan met een paard, en die werd ook bestempeld met 'onvoldoende kwaliteit als dressuurpaard'.
maar hij loopt nu wel GP niveau in engeland.... :+

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:39

Dat bedoel ik nou juist ook te zeggen!! :z
Er zijn zoooooveel voorbeelden van paarden, die niet goed genoeg waren in de Pavo,
maar vervolgens zeer verdienstelijk presteren in de sport! :D

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:05

Ja hoor, een mindere prestatie op de Pavo cup is nietszeggend mbt de toekomst.
Dat bewijzen meerdere paarden die nu in het A- en B kader zijn opgenomen :D

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:06

ha ha ha ja ik heb jou ook gemist hoor shamrock :P Scandic liep fantastisch, alleen dat schakelen is wel iets lastig ha ha ha werd ook omgeroepen dat ik daar punten op heb laten liggen dus had misschien zelf ff tandje harder aan moeten trainen :D

klopt een goed concour paard is nog geen pavotopper!
Op naar de VSN maar weer hihihihih

Vindt goed dat de punten naar 70 zijn opgeschroefd alleen beetje jammer dat ik daardoor niet door ben ha ha ha ;)

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:11

HUhhhh op mijn protocol staat wel dat ie kwaliteit heeft en veel uitstraling maar daar heb ik nu niet zoveel aan, ach Sjaantje let it go, wat wil je liever een pavo topper (dat kan dus 2x in zijn leven) of een concour topper hihihih ik ga je filmpje op mijn werk bekijken want thuis kan ik em niet zien :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:16

Shamrock4NL schreef:
Spam even wat van Oversized dan... ;)

Ik weet niet of Oversized dat zo grappig vindt. :D
Als dressuur rijdende noorderling moet ik natuurlijk wel een beetje uitkijken, ik kan haar maar beter te vriend houden. O:)
sjaantje schreef:
Hartstikke leuk Karin!!! Vind het alsnog leuk om te hebben hoor. Heb je nog meer van die 'donkere'? :+ Valt nog best mee namelijk!
Als je trouwens op mij doelde met het voorwaarts rijden, ik moest haar van iemand die heel veel Pavo's heeft gereden, zo voorstellen... Vond het zelf ook nogal hard, maar goed.

Nee, dat was niet speciaal voor jou bedoeld, heel veel deden dat.
Nu zag je bij verruimingen geen of weinig overgang voorwaarts en de overgang terug was bij veel helemaal niet te zien.

Ik kijk morgen wel even naar de foto's. :)

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:37

KarinvdM schreef:
Shamrock4NL schreef:
Spam even wat van Oversized dan... ;)

Ik weet niet of Oversized dat zo grappig vindt. :D
Als dressuur rijdende noorderling moet ik natuurlijk wel een beetje uitkijken, ik kan haar maar beter te vriend houden. O:)

Haha, Oversized kan wel wat hebben hoor!! ;)
Ik was wel even benieuwd, heb dat paard zaterdag in Veendam nog op de foto gezet!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:16

jammer sjaantje!

odessa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:45

ach sjaantje volgend jaar is er weer een kans. tis maar net waar de jury naar kijkt. die van mij haalde als 4jarige maar 60,5 punten en dit jaar meer dan 70.

trouwens hoef je geen hoge pavo score te hebben voor een super goed dressuur paard, zoals voorbeelden van de andere bokkers al aangeven. vind het trouwens wel een moooi paard van jou hoor :D

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:07

sjaantje schreef:
Shamrock4NL schreef:
Een paard wat het goed op concours doet, hoeft natuurlijk niet gelijk een Pavo-topper te zijn!

Als je op mijn opmerking doelt (dat ik denk dat ze nationaal gaat lopen); de bedoeling van de Pavo Cup is om een heel goed dressuurpaard te kweken.. Bij mij staat 2x op het protocol dat paard niet genoeg 'kwaliteit als dressuurpaard' heeft. Nou dat vind ik echt dikke onzin.

Als je nu heel objectief naar je eigen filmpje kijkt vind je het dan raar dat je niet door bent?

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:11

Aimee schreef:
Hij is qua africhting bij lange na niet ver genoeg, maar hij is wel groot, massaal en kan met een spectaculair voorbeen rond gaan :=

Dat betekent niet dat je een PAVO-topper hebt.

Nu wordt er hier wel heel negatief gedaan over paarden die in het verleden niet door waren en nu wel nationaaal/GP of wat dan ook lopen. Als je het in een groter geheel bekijkt dan kun je bedenken dat de PAVO een voorselectie voor het WK in Verden is. En voor Verden is er meer van belang dan alleen een goed paard.
Nu vind ik het ook niet heel erg raar dat een PAVO-jurylid zich ook eens verkijkt. Dat gebeurd overal: op concours, in de hengstencompetitie, op de hengstenkeuring. Heeft ook nog met het moment van de dag te maken en sommige paarden vallen op latere leeftijd ontzettend mee of tegen.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:33

Sjaantje gaf al aan dat ze niet verwachte een pavo topper te hebben maar dat de punten erg laag waren. :o
Het klopt dat als je selecteerd voor het WK je meer nodig hebt dan goed paard namelijk een goeie ruiter! en helaas maar we zijn niet allemaal een hans, emmelie, anky ect ect :+
En idd niet zo negatief als mensen niet door zijn het is een moment opname en geloof me, zelf gereden maar er liep heus ook kwaliteit rond hoor! Natuurlijk liepen er ook mindere paarden any way we hadden zon dus toch een geweldige dag? :j

Natuurlijk succes voor de volgende groep +:)+

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:40

Pavo-cup en Verden is natuurlijk wel een verschil...
Je kunt de Pavo-cup natuurlijk wel zien als een soort selectie voor Verden!

Maar het is niet zo dat alle Pavo-toppers per definitie naar Verden mogen.
En daarnaast zijn de meeste Verden-gangers ggk-hengsten... ;)

Ik juist leuk om te zien, dat iets minder ervaren ruiters zonder ggk hengsten naar Verden mogen.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:43

De Pavo cup IS een selectie voor Verden? Volgens mij gaan bijna alle finalisten door naar de eerste selectiedagen?

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:44

Wanted2003 schreef:
De Pavo cup IS een selectie voor Verden? Volgens mij gaan bijna alle finalisten door naar de eerste selectiedagen?

Klopt, en de winnaars van de voorselecties.

Maar die regels zijn de laatste jaren al een stuk soepeler geworden.

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:49

Vudress schreef:
Maar die regels zijn de laatste jaren al een stuk soepeler geworden.

Inderdaad!! :D

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:50

Scandicnr1 schreef:
Sjaantje gaf al aan dat ze niet verwachte een pavo topper te hebben maar dat de punten erg laag waren. :o
Het klopt dat als je selecteerd voor het WK je meer nodig hebt dan goed paard namelijk een goeie ruiter! en helaas maar we zijn niet allemaal een hans, emmelie, anky ect ect :+
En idd niet zo negatief als mensen niet door zijn het is een moment opname en geloof me, zelf gereden maar er liep heus ook kwaliteit rond hoor! Natuurlijk liepen er ook mindere paarden any way we hadden zon dus toch een geweldige dag? :j

Natuurlijk succes voor de volgende groep +:)+

_/-\o_

Ze waren ook heust streng vandaag, Acari had van mij best door gemogen hoor :D *\o/*

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:04

Vudress schreef:
Dat betekent niet dat je een PAVO-topper hebt.

Nu wordt er hier wel heel negatief gedaan over paarden die in het verleden niet door waren en nu wel nationaaal/GP of wat dan ook lopen. Als je het in een groter geheel bekijkt dan kun je bedenken dat de PAVO een voorselectie voor het WK in Verden is. En voor Verden is er meer van belang dan alleen een goed paard.
Nu vind ik het ook niet heel erg raar dat een PAVO-jurylid zich ook eens verkijkt. Dat gebeurd overal: op concours, in de hengstencompetitie, op de hengstenkeuring. Heeft ook nog met het moment van de dag te maken en sommige paarden vallen op latere leeftijd ontzettend mee of tegen.

Dat zeg ik ook niet ;) Bovendien mag je ook paarden opgeven die niet persé potentiële Pavo-toppers zijn.

Ja, dus? Een paard hoeft geen WK in Verden te lopen om later GP te lopen hoor.
Meer GP paarden die nooit op de Pavo cup of WK zijn geweest, dan wel. Dáár gaat het om.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 00:31

Vudress schreef:
sjaantje schreef:

Als je nu heel objectief naar je eigen filmpje kijkt vind je het dan raar dat je niet door bent?

Waar staat dat ik vind dat ik door had gemoeten...???? Wel even goed lezen hè.
Als je nu heel objectief naar het filmpje kijkt, vind je het dan niet raar dat ze 59 punten heeft gekregen????

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:31

Sjaantje maak je niet zo druk :(:) , heb je filmpje gezien, het is een leuk paard en kwa beweging had ie meer mogen hebben maar dat wist je al en ik denk heus dat je er op concour goed mee gaat doen *D punten waren wel wat laag maar nu gewoon lekker genieten van je paard.... :D de VSN komt er weer aan doe je daar toch gewoon ook aan mee kijk je hoever ze daarmee komt, of je gaat lekker starten..... +:)+

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:43

Het spijt me Sjaan, maar ik vind je punten niet raar.
Je hebt best een leuk dier, maar het is geen paard met heel geweldige bewegingen.
Maar ik snap je teleurstelling, ik heb dat zelf in het verleden ook wel gehad.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:52

Eens met bovenstaande.Maar dat wil niet zeggen dat je er geen fijn sportpaard aan hebt!

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:01

Kunnen we nu misschien stoppen met Sjaantje haar paard nog verder naar beneden te halen? :?