[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DreamGuide

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:59

Nou, daar gingen onze wedstrijden. :')

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:18

Echt balen hoor! Nouja t ging hard zat. Januari nog m2 en nu Zzlicht maar t was wel een mooie mijlpaal geweest om eind van t jaar zzwaar te mogen.

Ik mag ook aan een nieuw zadel. Ben de afgelopen jaren teveel afgevallen en ik pas echt niet meer in 18 inch helaas. Zadel is pas 2 jaar oud. Hopelijk kan Kingsley snel langskomen maar vrees dat mn spaarrekening er aan gaat

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:21

Jullie gaan hard zat haha. Ik had dit jaar nog wel mijn eerste puntje Z1 willen rijden, maar ben bang dat dat er niet in zit. Lekker dooroefenen dan maar!

Moet eerlijk zeggen dat ik ook gewoon in een 18 inch zit, kleiner is voor mij echt te krap. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:28

Dat is echt weinig slaap Jorien, met zo'n ritme zou ik snel omvallen!

Nimber jij bent echt hard gegaan! En wat jammer van je zadel, bij inruil moet er toch altijd weer flink geld bij helaas inderdaad.

DG, jammer dat dat punt dan niet meer gaat lukken waarschijnlijk, maar dan inderdaad maar flink doortrainen en als de wedstrijden dan weer mogen, gaan knallen.

Ik heb sinds 1,5 jaar ofzo een ander zadel, op mijn maat gekocht door de eigenaar van paard, dus heel blij mee! 17inch mono blad en zit heel lekker ook

Ik ben ook bang dat we voorlopig niet meer mogen, hoor sommige over 2 weken praten, maar denk ook dat het wel echt langere termijn weer gaat worden.
Dure proefjes zo met die startkaart :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 23:21

Kim wel een hele mooie beloning een nieuw zadel! Het is alleen wel altijd een flinke kostenpost. Jammer dat je er niet goed meer in zit.

Wij zouden juist op wedstrijd door moeten puzzelen omdat het issue daar lijkt te liggen, dus ik baal wel echt enorm, maar dat doet iedereen. Ik hoop dat de KNHS meetmomenten door laat gaan, het competitieverband kan me gestolen worden. Onze sport is zo makkelijk te regelen met de afstand. 1 groom die functioneert als lezer/groom/chauffeur, anders in de auto blijven. Maximaal 4 mensen tegelijk losrijden, 1 ring,.. direct na de proef terrein verlaten en je protocol via de app krijgen. Het kan niet moeilijk zijn. Na proef buiten uitstappen. En voor mensen met een andere chauffeur oid, die in de auto laten wachten of rondom de auto. Er zijn echt wel mogelijkheden. Als je je dan bedenkt dat er wel 300 mensen in 1 winkel op 1 dag schoenen kunnen passen. Ik hoop oprecht dat de KNHS hier wat mee gaat doen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 23:47

Nu heb ik dan ff mazzel met m'n weggevallen puntjes haha.
Kan ik mooi in mijn eigen (ruime) baan online die laaste 2 punten in het m2 hopelijk bij elkaar rijden.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 07:09

Sta je dan met je mooie nieuwe wedstrijd laarzen :')
Haike, heb 1x gereden, maar geen blaren of iets! Lang leve kalfsleer is mijn ervaring. Voelde t wel hoor, maar niet extreem.
En zo lang geleden alweer ja? Time flies! Bokt was toen wel stukken kleiner, denk dat je daarom opviel en bent blijven hangen in m’n geheugen ;)

Kim, altijd een goede reden voor een nieuw zadel! Al is het voor je portemonnee vaak minder ja.

Ik had een monoblad, vind het wel superfijn. Die verkocht Ivm liesklachten. Als ik toen wist wat ik nu weet.. :+ maar neig wel weer naar mono. En misschien blijft m’n huidige zadel toch, stel dat de chirurg zegt wel opereren weet ik ook niet wat dat doet met m’n herstel en zadelwens daarna. Dat ga ik wss vrijdag horen.

Jorien, heel veel succes en sterkte vandaag!

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 08:51

Balen inderdaad dat de wedstrijden al weer over zijn.

Nimber, balen van je zadel, kost altijd geld helaas! Een mooie beloning is het wel.

Jorien, succes vandaag!

Ik weet niet meer wie het vroeg. Maar de jury's zaten per onderdeel ook niet echt op 1 lijn, regelmatig meer dan 2 punten verschil op 1 onderdeel. Ach ja, hoort erbij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 09:37

Aaaah Noukie dat is wel echt rot. Nouja je hebt genoeg tijd om ze in te rijden :') :7

Bedankt allemaal! Ik ben benieuwd. Beetje zenuwachtig ook. Zie er best tegenop :o

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 16:42

Wow wat gaan jullie hard. :=
Trouw meegelezen, maar reageer niet op iedereen, sorry.

Gekke regels omtrent het harnachement in die Huntersklasse. Maar ergens vind ik het ook wel wat hebben. Ik heb nu een paar keer met wedstrijd zitten schrijven dat er een combinatie in het knalroze binnen kwam. Vond dat toch net circus hoor... Ik hou opzich wel van traditie wat dat betreft.

Hier zijn we afgelopen weekend naar het drents Friese wold geweest. Mooie omgeving en we troffen het best met het weer. Genoeg droge periodes tussendoor, dus niet telkens kletsnat. De paarden en wij (een vriendin en ik) hebben genoten.

Verder vorige week nieuwe zadel opgehaald en jeeeeeeetje wat ben ik blij! Dit voel zoveel beter dan elk zadel waar ik mee gereden heb de afgelopen 15 jaar. Ik hoop zo dat dit gevoel blijft. Het kost gewoon geen moeite meer om te blijven zitten, in welke gang ook. Daarnaast pakt hij nu een hele fijne 2 draf op en kan hem een heel stuk doorsluiten richting een passage. Allemaal totaal niet noodzakelijk om die z door te komen. Maar desondanks, zo fijn voelt het.

Wilde kijken of ik zondag nog last minute bij geschreven kon worden bij een wedstrijd. Dat hoeft dus niet meer...
Wat een ellende... Net als wat jorien ook zegt, het is zo makkelijk om bij dressuurwedstrijden, te voldoen aan alle regels...

Misschien wordt het toch tijd voor online tot de subtop ook insturen.

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:28

wat fijn dat het bij iedereen ook met de nieuwe zadels goed gaat!
ik ga van het weekend ook nog een zadel bijhalen. Het zadel van mijn z1 paard past ook op mijn 5jarige merrie. echter vind ik 2 paarden met 1 zadel rijden niks. je kan ze nooit tergelijk rijden en ik heb altijd het idee dat die wol vervormt. Ik ben ongeveer 1,5 week geleden begonnen aan de zoektocht waarvan ik dacht dat het nooit zou lukken. echter heb ik via bokt de maker van het zadel achterhaalt en die heeft mij door kunnen verwijzen naar iemand die hetzelfde zadel te koop heeft! wat is de wereld dan ineens klein! ik had gedacht dit zadel nooit te kunnen vinden. Ik had al in het engels, duits en frans gezocht.....

Volgend weekens gaan wij lekker een paar dagen naar zee!!

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:54

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 18:48

-O-
Naja, was vanmiddag al naar het bos ipv proefjes te oefenen, dus helemaal een verrassing is het niet.
Nu het officieel zo is vind ik het stiekem toch best jammer. Maar het is voor het grotere geheel. We mogen rijden én lessen, dus ten opzichte van anderen kan er nog veel.
Online proeven zal m voor ons ook niet worden. Zou toch best leuk zijn, vooral om een keer te kunnen starten zonder dikke uitloop en andere gekke dingen :')

Mella, eindelijk een fijn zadel!!

En Zamba, dat is ook wel mazzel zeg, dat je alsnog dat zadel gevonden hebt.

Wij dus vanmiddag lekker rondje herfstbos, dat was fijn!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 19:27

Klinkt goed Noukie, ik volgende week maar weer denk ik. Hoop dat het weer zo blijft als nu. Het is perfect weer om te rijden nu.

Zamba, je maakt me wel nieuwsgierig naar je zadel? Misschien heb ik eroverheen gelezen hoor. Wat voor een heb je erbij gekocht?

Hier trouwens ook alweer geschoren. Hij had echt al last van zijn teddyvacht.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:47

Balen! Nouja komende weken maar weer even spijkeren aan de oefeningen. Kunnen we daarna hoop ik weer knallen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 23:32

Zamba heerlijk! Waar ga je heen? Gaat dat nu nog door ivm horeca sluiten? Geniet er vast van. Fijn dat je een passend tweede zadel hebt gevonden!

Noukie, dat heb ik ook haha. Voor ons geen optie maar zou best leuk zijn. Lekker zo’n ritje. Nu lekker relaxed?

Mijn operatie is prima gegaan. 1400 onder narcose, 1700 keurig naar huis en 1900 was ik op stal. Woops. Niet helemaal de bedoeling geloof ik. Vriendin heeft wel gelongeerd want ik was iets te duizelig en zonder praten wordt dat hem niet echt. Morgen erop }:0 :Y) Wel lekker relaxed overigens, volgende week wil ik hem weer even mee naar het strand. En misschien nog een keertje naar het bos. Vanaf dinsdag mag ik 3 woorden per half uur gaan zeggen met begeleiding van de logopedie, haha.

Scheren.... pff mijne moet verdoofd worden door de dierenarts. Ik beperk het dus het liefst tot 1 maal, maar hij schiet er nu al lekker in. Maar even kijken hoe alles ontwikkeld.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 07:06

Fijn dat de operatie mee viel en je zo snel op stal was!

Maandag komen ze de mijne scheren. Die slaapt gelukkig gewoon

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 08:50

Fijn dat de operatie goed gegaan is Jorien! Sterkte met het herstel.

Oh wat heerlijk dat iemand je paard voor je scheert Kim. Komen ze ook in Almere? :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:57

Thanks ladies.

Wat fijn als ze zo makkelijk geschoren kunnen worden. Ik scheer zelf, meerdere op stal, maar die van mij is de enige die verdoofd moet worden. Erg zonde..

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 12:12

Fijn om te horen dat je operatie goed is gegaan Jorien! Lekker dat je alweer zo gauw op je paard zit haha. Ik zou hetzelfde doen hoor!

Het weer is nu inderdaad ideaal om te rijden, hopen dat het even zo droog blijft.

Ik heb zojuist besloten dat ik die wintervacht zat ben, dus ga hem er vanmiddag af halen. Ik heb het wel lekker makkelijk, want Roné is echt dood braaf met scheren, die valt gewoon in slaap. :')

Lijkt me lastig als je paard er voor verdooft moet worden.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:17

Top nieuws Jorien!

Ik heb het eindelijk makkelijk. Mijn vorige merrie moest ook verdoofd worden want zelfs wat pasta helpte echt niets. Roz staat gelukkig aan een los touwtje hooi te eten, maar haar oren mag ik niet aankomen dus die blijven gewoon lekker model eekhoorn. We hebben toch geen wedstrijden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 16:18

Jorienn schreef:
Mijn operatie is prima gegaan. 1400 onder narcose, 1700 keurig naar huis en 1900 was ik op stal. Woops. Niet helemaal de bedoeling geloof ik. Vriendin heeft wel gelongeerd want ik was iets te duizelig en zonder praten wordt dat hem niet echt. Morgen erop }:0 :Y) Wel lekker relaxed overigens, volgende week wil ik hem weer even mee naar het strand. En misschien nog een keertje naar het bos. Vanaf dinsdag mag ik 3 woorden per half uur gaan zeggen met begeleiding van de logopedie, haha.

Wat fijn dat allemaal goed gegaan is! Maar doe je wel voorzichtig, je eigen lijf wel echt belangrijk en paardje kan vast wel even zonder rijden.

Cp112, fijn dan nu online die punten kan gaan halen!

Noukie, dat is waar, was toen we echt een stuk kleiner nog hier. Maar vanuit dit topic volgens mij wel meer die hier al lang actief zijn?

Mellamoshan, fijn dat je nieuwe zadel zo goed bevalt!

Ik vanavond voorrijden bij de M-jurycursus en daarna paardje even wat vrij nu wedstrijden toch zijn afgelast, even korte pauze en daarna weer verder trainen.

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 16:30

Wat fijn dat de operatie goed is verlopen!

Ik ben altijd heel slecht met namen dus ik antwoord gewoon in het algemeen als jullie dat goed vinden.
Ik heb een top dressuur zadel. Dit zadel werd door een zadelmaker zelf gemaakt van Italiaansleer
Afbeelding
Hij zit echt zalig. Maar omdat het dus niet echt een merk is kon ik er eerst niks van vinden.

Onze vakantie gaat tot nu toe gewoon door. We gaan naar Hofstede milenzicht in vrouwenpolder. Hebben daar een huisje met keuken en de paarden staan daar direct achter! We zijn er vorig jaar ook geweest, echt heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 16:34

Thanks meiden.

Haike ik weet het, hij is alleen in mei heel ziek geweest en staat op een strikt dieet. Ik ga dan ook zelf 2/3x daags naar stal en doe zelf zijn ondersteunende medicijnen geven etc. In het begin zag niemand op stal dat hij ziek was, vandaar dat ik het heel heel heel lastig vind dat uit handen te geven. Ik ben laatst voor het eerst 1 avond niet op stal geweest...na 6 maanden. :')
Rijden is nu een stukje makkelijker dan longeren ivm het niet praten haha, maar ik was net gesloopt na 20 minuten. Morgen weer een dag!

Mooi zadel! En heerlijk, gelukkig kan het doorgaan. Ideaal op deze manier!

Veel plezier Haike vanavond!

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 16:39

Haike, toevallig in Udenhout vanavond? Dan zie ik je, want ik doe daar de jurycursus :D