[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nimber

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 11:55

Jammer dames dat de punten tegen vielen.
Ik mocht zaterdag jureren was netjes geregeld met de Corona

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:19

@droversrun Bedankt! Mensen vragen geregeld of ik "de grote" of "de kleine" mee heb op wedstrijd :D
Super vet, ZZ zwaar! Zitten alle knopjes er al goed op, of moet je nog flink aan de bak?

@ absque_dubio Toffe foto! Heel leuk, mooi setje ook! Hoe groot is deze?

@Jorienn Gaaf, toch nog je winstpunt en nog zoveel te verbeteren! Lekker kilometers gaan maken :-) De keertwendingen struggle herken ik, het lijkt wel of mijn ruitergevoel wegvalt zodra het woord keertwendign aan bod komt haha. Spannend, die operatie. Ik heb zelf ook een probleem met mijn stembanden maar ik druf er (nog) niet aan hoor. Super stoer dat je van het weekend gewoon bent gegaan, zo last minute! Volgende keer vast weer beter :-)

@cp, balen, even knallen in het M2 en dan snel lekker naar het Z. Even zuur, maar aan de andere kant als jullie weer goed in vorm zijn moet dat wel lukken toch, in het m2?

@_Snow_White gave platen! Ziet er heel profi uit allemaal. Wel typisch ja, wel met stang en trens mogen springen. Mag dat daar vanaf de basis klasse al? of vanaf een bepaald niveau?

@haike Super dat het zo uitpakt, goede keuze dus :-) Lekker kilometers maken!

@noukie, gave laarzen hoor, super chique :D

@Zamba, balen zeg, kan het niet komen doordat het indoor seizoen net van start is gegaan? wellicht beetje wennen aan de binnenbaan?

Ons eventing seizoen is helaas vroegtijdig klaar; alles wat wij nog wilde doen dit seizoen is afgelast ivm corona. Ik hoop dat ik wel nog wat dressuur of springwedstrijdjes kan starten, maar ik vrees ervoor als ik het allemaal zo hoor. Afgelopen zaterdag had ik met lucky een clinic van Jeff Heijstek, echt leuk! De wissels waren nu wat wild, maar wel allemaal goed (dat hij ze in 1x doorspringt), appuyeren in galop heb ik voor het eerst de hele baan door gedaan, en zigzagjes in draf. Super leuke ochtend gehad.

Van het weekend heb ik een leuk interview gehad door Hoefslag, daar is dit stukje uitgekomen:
https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... paard.html

Emotioneel momentje als ik het zo terug lees, trots op mijn dappere dodo <3

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:24

MisticRider schreef:
@Zamba, balen zeg, kan het niet komen doordat het indoor seizoen net van start is gegaan? wellicht beetje wennen aan de binnenbaan?

Ons eventing seizoen is helaas vroegtijdig klaar; alles wat wij nog wilde doen dit seizoen is afgelast ivm corona. Ik hoop dat ik wel nog wat dressuur of springwedstrijdjes kan starten, maar ik vrees ervoor als ik het allemaal zo hoor. Afgelopen zaterdag had ik met lucky een clinic van Jeff Heijstek, echt leuk! De wissels waren nu wat wild, maar wel allemaal goed (dat hij ze in 1x doorspringt), appuyeren in galop heb ik voor het eerst de hele baan door gedaan, en zigzagjes in draf. Super leuke ochtend gehad.

Van het weekend heb ik een leuk interview gehad door Hoefslag, daar is dit stukje uitgekomen:

Dat kan. Vorige week in zevenaar liep hij beter. Het is wel pas zijn 6e of 7e wedstrijd in zijn leven dus vind het niet heel erg. Hij moet nog veel leren en zien. Toen ik hem net had en hij vond iets eng kwam hij op zn achterbeen en ging er van tussen, dus dat we nu de baan helemaal rond komen is al heel wat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:59

Nimber schreef:
Jammer dames dat de punten tegen vielen.
Ik mocht zaterdag jureren was netjes geregeld met de Corona

Ja punten vielen me juist nog mee haha. Het was gewoon echt niet goed. Baal er wel van omdat dit thuis dus niet voorkomt. Even verder knutselen op concours dan maar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 13:04

MisticRider schreef:
@droversrun Bedankt! Mensen vragen geregeld of ik "de grote" of "de kleine" mee heb op wedstrijd :D
Super vet, ZZ zwaar! Zitten alle knopjes er al goed op, of moet je nog flink aan de bak?

@ absque_dubio Toffe foto! Heel leuk, mooi setje ook! Hoe groot is deze?

@Jorienn Gaaf, toch nog je winstpunt en nog zoveel te verbeteren! Lekker kilometers gaan maken :-) De keertwendingen struggle herken ik, het lijkt wel of mijn ruitergevoel wegvalt zodra het woord keertwendign aan bod komt haha. Spannend, die operatie. Ik heb zelf ook een probleem met mijn stembanden maar ik druf er (nog) niet aan hoor. Super stoer dat je van het weekend gewoon bent gegaan, zo last minute! Volgende keer vast weer beter :-)

@cp, balen, even knallen in het M2 en dan snel lekker naar het Z. Even zuur, maar aan de andere kant als jullie weer goed in vorm zijn moet dat wel lukken toch, in het m2?

@_Snow_White gave platen! Ziet er heel profi uit allemaal. Wel typisch ja, wel met stang en trens mogen springen. Mag dat daar vanaf de basis klasse al? of vanaf een bepaald niveau?

@haike Super dat het zo uitpakt, goede keuze dus :-) Lekker kilometers maken!

@noukie, gave laarzen hoor, super chique :D

Lief van je!! Ik durf ook niet, maar ik ben hen soms echt kwijt kwijt. En stel dat het kwaadaardig is.. dan baal ik dat ik het niet heb gedaan denk ik. Ik had het artikel gelezen!! Super vet! En terecht dat je zo trots bent!

En heel gaaf van de clinic. Ik heb goede dingen over Jeff gehoord! Dat moet een heel fijn voldaan gevoel geven

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 15:13

Jullie gaan hard. Ik heb niets te melden lees gezellig even mee.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:54

Haha, MR, had het artikel al voorbij zien komen, maar ondanks groot en klein de link niet gelegd naar jou. Superleuk stuk en natuurlijk ben je trots!

En Jeff is leuk he?! Heb in mn ponytijd bij m op stal gestaan, hoop geleerd. En ook in mn paardentijd met clinics veel aan m gehad. Hij kan je op een positieve manier zo op scherp zetten, echt fijn.

Jorien, zeker met dat in je achterhoofd snap ik dat je wel voor die operatie gaat. Hopelijk geen gekke dingen en kom je er lekker doorheen. Paar weken niet praten is wel een uitdaging ja :+

Hier weer gereden na de fysio, ondanks dat ik m zelf te traag liet blijven achter was ie wel echt fijn :D En mn laarzen zijn ook op paard goedgekeurd :)

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 20:01

Jeff is echt heel leuk!

Ohhh ik hoop zo dat we gewoon op concours kunnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 20:53

Ik denk echt van niet.....

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 21:36

Nimber schreef:
Jeff is echt heel leuk!

Ohhh ik hoop zo dat we gewoon op concours kunnen

Ik hoop het ook....Ik zou zo balen als het niet meer mag....
We kunnen in de paardensport zo makkelijk afstand houden.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 22:29

Ja, het blijft dat alles lastig is. Restaurants die plek hebben voor 600 man hebben maar 30 gasten nu, terwijl restaurants met plek voor 50 man ook 30 gasten mogen. Ik verwacht echt dat alles weer afgelast wordt en online tm M2. Ik heb niet eens een 20x60 ring thuis...... vind het wel echt enorm zonde

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 11:28

Jullie gaan inderdaad echt hard!

Ja die persconferentie van vanavond.... weet in ieder geval dat de fnrs en de knhs hard hun best doen zodat wij zoveel mogelijk kunnen blijven rijden en op wedstrijd kunnen blijven gaan.

@Kim, waar had je gejureert zaterdag?
@MR; leuk artikel zeg :) Alle knopjes zitten er al op tm de inter 1 dus daar ligt de uitdaging voor onze beiden niet echt. Maar voor mij is het wel meer dan nieuw dus ik vind het wel spannend maar heb er ook heel veel zin in. Dussss nu maar hopen dat we ook echt kunnen starten over een paar weken.
@Noukie; yesss eindelijk je laarzen. Blij dat je het toch gedaan hebt?
@Jorien; ach mag ook wel eens een keer dat de punten meevallen ipv tegen toch? Helemaal als het zo'n spontaan rondje was.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 12:15

Pfoeh, wat een gezelligheid hier ineens! Ik lees alles lekker mee, heb zelf niet zoveel boeiends te vertellen haha.

Volgens, zoals ik het nu hoor, zou paardensport wel door mogen gaan, alleen geen teamsport.

Hoe zitten jullie paarden in de vacht? Of hebben jullie al geschoren? Ik ga volgende week mijn teddybeer scheren denk ik.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 12:20

Ik kan jullie bijna niet bijhouden, dus lees vooral mee.

Ik vind dat de verenigingen het wel goed geregeld hebben met de scherpere maatregelen. Zaterdag heb ik gejureerd bij SGW Ysselsteyn. Daar waren zo ook echt heel streng op geen publiek. Iedereen kreeg een bandje en zonder bandje kwam je het terrein gewoon niet op.

Zondag ben ik zelf op wedstrijd geweest. Was ook prima geregeld, melden bij de ringmeester, rijden en weer naar huis. Protocol per post en uitslag direct na rubriek op internet.

Ben benieuwd naar de maatregelen vanavond, hoop dat de wedstrijden wel mogen blijven op deze manier.

Mijn paard begint een beetje wintervacht aan te maken DG, wil nog even wachten met scheren zodat ik het hopelijk met 2x scheren red.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 12:28

Hier ook al teddy's hoor... vreselijk vooral Winnie. Ik ga denk ik ook volgende week scheren. Had gehoopt het nog te kunnen rekken tot eind oktober/begin november maar volgens mij voelt hij zich hier niet helemaal prettig bij.

Hoe heb je zondag gereden Merel?

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 12:39

droversrun schreef:
Hier ook al teddy's hoor... vreselijk vooral Winnie. Ik ga denk ik ook volgende week scheren. Had gehoopt het nog te kunnen rekken tot eind oktober/begin november maar volgens mij voelt hij zich hier niet helemaal prettig bij.

Hoe heb je zondag gereden Merel?

Ik had echt heel fijn gereden! Heb sinds vrijdag een nieuw zadel en dat maakt echt een groot verschil. Ze ging echt vanzelf. Had uiteindelijk 211 en 229,5 (was selectie, dus zaten 2 jury's), dus dat verschil viel me wel tegen. Ik had gehoopt op 65% en dat werd het uiteindelijk gemiddeld net niet. Maar het gevoel was goed en dat is het belangrijkste.

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:48

DreamGuide schreef:
Pfoeh, wat een gezelligheid hier ineens! Ik lees alles lekker mee, heb zelf niet zoveel boeiends te vertellen haha.

Volgens, zoals ik het nu hoor, zou paardensport wel door mogen gaan, alleen geen teamsport.

Hoe zitten jullie paarden in de vacht? Of hebben jullie al geschoren? Ik ga volgende week mijn teddybeer scheren denk ik.

Ik heb 1 teddybeer maar die scheer ik nog even niet, 1 die al wat donkerder word dus dan duurt bij die vaak de winternacht niet heel lang meer en de ander heb ik het weekend geschoren, gewoon omdat het makkelijker is als ze kort in de vacht zijn. Dit keer wat eerder begonnen met scheren, dus al wel teddy naar nig niet ontploft, scheert echt stukken makkelijker!

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:49

Gaat hard hier :D

Fijn dat het nieuwe zadel zo lekker rijdt Merel! Welk type heb je nu?

DR, altijd lastig. Ik hoop inderdaad ook dat ik tot November kan wachten met scheren zodat ik het maar een keer hoef te doen deze winter.

Wij hebben geen officiele wedstrijden meer tot volgend jaar, maar we hebben wel een Halloween kur op muziek wedstrijd gepland voor alle ruiters bij ons op stal. Voor de manege/jongere ruiters is er een costume prijs en we hebben een pas de deux rubriek waar ik samen met een vriendin aan mee ga doen :D

MisticRider schreef:

Wat een leuk stukje!

Qua optoming is het in de dressuurring ongeveer hetzelfde, S&T mag vanaf het Z2.
Het is de hunter/equitation ring waar de regels zo raar zijn :+

In de jumper equitation rubriek is nog relatief veel toegestaan, maar in echte hunter rubrieken zijn ze heel strict.
Bijvoorbeeld: je mag alleen neutrale kleuren tuig (voorkeur naar standaard bruin), geen monoflap zadel, geen singel met buikflap, alleen een vaste martingaal, geen bling, en alleen zilveren beugels.
Qua hoofdstel mag alleen een hoge neusriem gebruikt worden en zijn alleen de volgende bitten toegestaan: gebroken trens (D-ring of knevel), pelham, double twisted wire of corkscrew, en S&T/Kimberwick zijn toegestaan in bepaalde klasses.

Lage/Mexicaanse/gecombineerde neusriem, standaard martingaal, pessoabit, ophaaltrens, ongebroken trens, bitloos, en alle andere opties zijn niet toegestaan.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 14:28

Ik heb een prestige x optimax zadel. Ik reed al vanaf december vorig jaar met een niet passend zadel, dat telkens door de zadelmaker werd aangepast maar gewoon niet bleef passen. Dus continue met bontjes en pads in de weer en niks dat echt hielp. Dus ik ben erg blij nu, als was het wel een rib uit mijn lijf helaas.

Hunter lijkt me wel gaaf om een keer te doen. Die regels zijn wel bijzonder. Zit daar nog een gedachte achter waarom bijvoorbeeld een gecombineerde neusriem niet mag, maar een gewone hoge wel?

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 16:04

MerelV schreef:
Ik heb een prestige x optimax zadel. Ik reed al vanaf december vorig jaar met een niet passend zadel, dat telkens door de zadelmaker werd aangepast maar gewoon niet bleef passen. Dus continue met bontjes en pads in de weer en niks dat echt hielp. Dus ik ben erg blij nu, als was het wel een rib uit mijn lijf helaas.

Hunter lijkt me wel gaaf om een keer te doen. Die regels zijn wel bijzonder. Zit daar nog een gedachte achter waarom bijvoorbeeld een gecombineerde neusriem niet mag, maar een gewone hoge wel?

Dat lijkt mij een heel fijn zadel, sowieso erg mooi! :))

Volgensmij is het gewoon traditie… De hunterwereld is een beetje in het Brits verleden blijven hangen :+

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 17:35

Ik ben benieuwd naar de persconferentie. Ik reken maar op een wedstrijdstop, wie weet valt het dan mee. Ik zou beide keuzes kunnen begrijpen ook. Ik begrijp alleen idd sommige dingen als grote restaurants weinig gasten (of dicht nu) en dan kerken wel volle bak echt niet.

DR, en of ik blij ben!! Had ik gelijk moeten doen :+ Maar het is wel een bak geld, en dan had ik nog korting :')

Scheren hoef ik gelukkig met deze niet, of iig tot nu toe nooit. Zó fijn!

Mooie punten Merel! Jammer dat er wel redelijk verschil zat tussen de juries, maar alsnog. En helemaal lekker dat je zadel zo goed bevalt! Ik ga die toevallig ook passen binnenkort, had er op de bok laatst op gezeten en dat voelde wel goed. Heb jij de monoblad of gewone?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 17:58

Hier ook meeleesmodus, niet zoveel te melden en het gaat zo hard hier...

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 18:49

Ik vrees ook voor de wedstrijden! Even afwachten nog, zit al voor de tv.

Noukie, ik heb monoblad. Nog nooit gehad, maar voel wel echt meer contact met het paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:48

Hoop gekletst weer, ik ga even flink bijlezen maar sorry als ik mensen vergeet!

Nimber, die 15 jaar de jij nodig had voor de KW geeft hoop, op die tijd zit ik ook ongeveer dat ik er mee bezig ben ;)
En heerlijk zo buiten uitwaaien!

Kim: knap paard! En succes met je operatie morgen!

Zamba: jij hebt ook al zn knapperd! En jammer dat jouw wedstrijd niet fijn ging en je teveel fouten had.

Noukie: dat is knap onthouden :wow: Ik had inderdaad een hele gave bonte pony, maar die is verkocht toen ik 18 was, dus ook alweer 15 jaar geleden.....
En dan dus niet de enige die snel te hard gaat rijden als er spanning komt, herkenbaar dus gelukkig. Chique laarzen, hoe rijden ze, blaren nu?

Jorienn: dat was dan een krappe wedstrijdvoorbereiding, slaap je ondertussen wel weer beter? Vervelend wel dat je proeven zo slecht gingen terwijl het losrijden wel goed ging! Rijd je in de training wel ook de lijntjes uit de wedstrijd, maar dan met bv de wissels op een andere plek?

MisticRider wat jammer van je eventingseizoen, dat is qua doortrainen natuurlijk ook een stuk lastiger verwacht ik dan met dressuur. Wel een leerzame clinic gehad dan dus! En een leuk stuk in de hoefslag, knap hoe je het allemaal al bereikt hebt!

Merel: jammer dat je score tegenviel, zaten ze qua onderdelen wel op een lijn of was er sowieso veel verschil? Fijn dat je nu wel een goed passend zadel hebt, dat maakt echt wel veel verschil.

Snow-white: leuk dat jullie dan wel op stal nog activiteiten gepland hebben!

Qua vacht mag ik nog niet klagen, gelukkig heeft ze sowieso eigenlijk nooit veel winterhaar en kan ik het nog steeds af zonder te scheren, dus hoop dit jaar ook.

En de wedstrijden liggen helaas weer stil, wel verwacht maar toch erg jammer.

Ben december 2019 nog M1 gestart, toen eind sept 2020 4 proeven Z1, en komend weekend zouden onze selecties beginnen, maar helaas. Nog genoeg te trainen thuis, maar wilde nu juist weer ervaring gaan opdoen in de grote ring en op vreemd terrein.

Over het paard waarmee ik start, 7jarige vosmerrie van wynton x gribaldi. Pas met 5 gaan rijden omdat ze een ontzettende laatbloeier was en ontzettend veel spanning heeft/had maar die 'achterstand' haalt ze nu dan weer netjes in.
Geen recente rijfoto's, maar een oudere van haar koppie voor het idee
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:52

Prachtige merrie Haike!

Ja, ik rijd ze overal. En overal gaan ze vlekkeloos. Vanmiddag weer prima.... Vermoeiend zo.

Ik heb sowieso slaapissues, ik slaap max 4/5 uur per dag. 0200-06/07 is mijn ritme. Die heb ik gelukkig wel weer gehaald. :') _/-\o_