[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 14:01

Dr, gaaf ZZz binnenkort dus!

DG, haha het is het een of het ander he :')

Mooie foto's Nimber! Wat een kasteel :oo

@noukie helaas ben ik die 2 winstpunten echt kwijt. Ze snappen zelf ook niet hoe. Dan heeft een vereniging 2 winstpunten als on officieel oid gezet (zoals bijv bij een selectie nog wel eens het geval is). Maar welke kunnen we niet meer terugvinden nu en ik heb geen protocollen meer :(.
Dus moeten we toch dat ellendige m2 weer in |(

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 14:13

@cp, heb je je vereniging nog gecontacteerd? Misschien kunnen die nog in de oude bestanden kijken. Ik bewaar zelf altijd de bestanden van de wedstrijden die ik heb georganiseerd, dan is alles nog terug te vinden. :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 14:27

DreamGuide schreef:
@cp, heb je je vereniging nog gecontacteerd? Misschien kunnen die nog in de oude bestanden kijken. Ik bewaar zelf altijd de bestanden van de wedstrijden die ik heb georganiseerd, dan is alles nog terug te vinden. :)

Dat was het stamboek in dit geval. En helaas :n

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 15:17

Jorienn schreef:
Thanks Dreamguide. Ik was ook best tevreden, alleen als je weet dat het zo veel beter kan als hij niet kijkerig is of zich afsluit is het toch zuur.

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die er mee loopt te klooien hahahaha. Mijn instructrice kwam ook niet meer bij toen ik zei “Joh als ik weet dat ze eraan komen draai ik gewoon een soort rondje”. }:0 We zijn er met de les flink mee bezig maar tijdens de training probeer ik het toch een beetje met rust te laten.

Wat fijn dat ze vlugger voor je been wordt! En dat is altijd wel, is het ene verbeterd krijg je het volgende weer.. Het houdt het spannend.

Ik vind die keertwendingen ook echt een drama...wij nemen ze heel af en toe mee maar probeer er niet te veel mee te doen. ik heb ook zelf geen idee welk been waar heen gaat en wat er onder me gebeurd. Wel draaide hij ze met de wedstrijd afgelopen weekend schijnbaar erg goed :(:) 6.5 en een 7.....volgens mij in de 4 jaar dat ik die dingen al moet draaien nog nooit ene voldoende gehad..... *\o/*

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:58

Bedankt allemaal, het was/is een zware periode, maar ons eventing team heeft dit weekend op de CCI in Bromont voor haar gereden. Ik denk dat Zara erbij was toen onze coach de winnende rit reed <3

Afbeelding

Ik zag wat nieuwe gezichten, welkom!
Leuke foto's ook allemaal :D

Mijn keertwending naar links is altijd een 7/8 en naar rechts een 4/5.. Ooit komt het goed :')

Wat rot CP, hopelijk komen de laatste 2 puntjes snel!
Gaaf DR!!
Hoop dat de operatie goed gaat Jorien, is altijd lastig als je gezondheid je planning verprutst haha.

Wij zouden dit komend weekend ons officieel Z2 debuut maken, maar helaas hebben ze de wedstrijd toch afgelast ivm strengere restricties -O-
Sinds ik toch al geld voor een wedstrijd had gebudget, heb ik haar vorige week nog een keer gestart in de equitation klasse. Ze deed het top al blijf ik het raar vinden dat ik wel met S&T, maar niet met mijn micklem mag springen :+

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:50

Wauw! Wat een gave stoere foto’s. Dat doe ik je dus echt niet na hoor, ik ben als de dood. Hahaha.
En gefeliciteerd! Super mooie prestatie!

Grappig dat iedereen klooit met die keertwendingen. Ik voel het dus ook niet. Super stom, ik voel echt normaal vrijwel alles maar dit..... volgens mij gingen ze net redelijk, ik heb geen idee :D :Y)

Ik kwakkel helaas altijd. Ik heb een spier en zenuwziekte, 4,5 week terug mijn rechter voet gebroken (maar na 1 week heb ik alles eigenlijk weer gedaan), een hartafwijking en een cyste op mijn stembanden die eruit wordt gehaald woensdag. Lekker maandje niet praten. Maar ach, komt goed {:}

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 18:15

Na jaren prutsen voel ik de keertwendingen tegenwoordig gelukkig wel goed. Noedel wil soms om het verkeerde been weg draaien zeg maar. Als ze ze eenmaal echt goed draaien merk je het verschil wel beter.
Rechts doet hij ze goed. Links vind ie lastiger maar dat is bij alles linksom. Hij vind het moeilijker om zijn linker heup wat te kantelen/zakken en bij zulke oefeningen komt dat dan net wat extra naar voren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 19:05

Ik denk dat het komt omdat ik er een heel ding van maak in mijn hoofd. Met andere dingen doe ik dat niet (gelukkig). Het is ook mijn eerste zelf opgeleide paard, dus ik heb ze ook nog niet gevoeld bij een ander haha.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 19:46

MisticRider Welkom! Lekker veelzijdig bezig :D En grappig inderdaad, beide formaten staan je goed!

DR, balen weer! Maar begrijpelijk idd, zeker omdat er bij de para ook nóg meer gezondheidsrisico's zijn en dus besmettingsgevaar. Wel gaaf en spannend jullie ZZ debuut! 17e Utrecht lukt je niet? Die zag ik toevallig in de buurt nog voorbij komen. Mooie dingen om naar uit te kijken en naartoe te werken iig :)

AD echt he? :D Hij wordt nog eens sort of vlug :+ Nouja, hij moet soms wel eeven los komen hoor, maar hij zit zo mega in de meewerkmodus én hij biedt ook in zn lijf veel meer aan. Blijft genieten!
Lekker dat jouw ponies ook fijn gaan. En die foto <3 <3

Welkom terug Jorien en gefeliciteerd met je punt! Heb je nog een wedstrijd kunnen vinden voor het weekend? Succes met je operatie woensdag!

Haha, en keertwendingen... :+ Heb laatst ook weer echt keertwending bootcamp gehad bij Diederik. In het kader van: nu hij winst in het Z2 heeft, moet ie ook pirouettes gaan leren, dus begin maar vast weer met het in stap goed te doen _O- Stomme is, paard kan ze goed, maar is doorgeschoten in denkmodus en sloeg volledig dicht in stap. Daarmee waren de keertwendingen ook stuk natuurlijk, waardoor ik weer teveel in de denkmodus ben gegaan en... oh well, conclusie is dat het best lastig kan zijn :+

CP112, zuur zeg! Ga je nu dit weekend M2 dan?

Gave foto weer SW, fijn dat je toch nog ergens kon starten en fijn gereden hebt!

Hier weinig nieuws, net wederom erg fijn gelest :) Hij gaat steeds beter draven, echt zo fijn om te voelen. DG, zag jouw topic daarover trouwens, ik ga proberen te achterhalen hoe de mijne dat beter is gaan doen en kijken of ik dat op papier kan krijgen ;)
Las dat ziekenhuis (logisch!) de reguliere zorg toch weer moet afschalen, benieuwd wat dat voor mij gaat betekenen. Hopelijk kunnen de consulten nog wel doorgaan en moeten ze voorlopig vooral terug in operaties ivm beschikbare MC en IC plekken (en met name mensen om die plekken te bemannen natuurlijk)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 20:52

Jorienn schreef:
Ik denk dat het komt omdat ik er een heel ding van maak in mijn hoofd. Met andere dingen doe ik dat niet (gelukkig). Het is ook mijn eerste zelf opgeleide paard, dus ik heb ze ook nog niet gevoeld bij een ander haha.

Ik had precies hetzelfde :') veel te moeilijk denken haha.
Ik heb heet op een gegeven moment gewoon een paar maand in de ijskast gezet. Daarna ging het beter :+

@noukie nee ik heb momenteel een schouder blessure dus kan nu even helemaal niet rijden |( altijd als we lekker gaan gebeurd er weer zoiets stoms.
Gelukkig wordt hij wel gewoon gereden nu door de bijrijdster. Zij wil ook met hem gaan starten binnenkort. Mag Noedel weer lekker in de B haha. Das 2 vingers in de neus voor m :').
Zij wil tzt met onze hengst aan de slag en je moet om een hengst te starten l2 startgerechtigd zijn met een ander paard. Dus dan maar met Noed eerst ff. Die fietst zo door die klasses geen gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 21:05

Ik kom me hier ook maar eens melden, wel af en toe meegelezen maar zal dat vanaf nu proberen beter te doen.

Nu 2 wedstrijden Z1 gereden, door blessure bij paard en mezelf vanaf december thuis geweest en toen door corona natuurlijk niet op pad gekund en door getraind. We waren bij onze stop M1+6 en hadden vaak te maken met spanning. In training ging het echter fijn en aangezien ze vrij groot is en ze spanning heeft, besloten dan maar M2 over te slaan en de grote lijnen op te zoeken voor hopelijk meer rust. En dat pakt tot nu toe erg goed uit, eerste keer 205 en 205,5 en vorige week 223 en 224.

Ons grootste struikelpunt blijft dus spanning, maar net als jullie vind ook ik de kw echt rot-oefeningen. Heb ze dus ook maar een tijdje niet gedaan en merk nu dat ik er gewoon niet teveel over na moet denken, dan de minste kans op mislukken.
Ook ga ik snel te hard rijden, waardoor het allemaal slordiger wordt, dus ook een duidelijk werkpunt voor mezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 21:37

Noukie, precies dat. Ik haal me van alles in mijn hoofd hoe ik het moet doen. Ik snap het theoretische spelletje echt wel, maar ik krijg het er gewoon niet in. :')

CP112 wat voor schouder blessure heb je? Loop je er al lang mee? Rot als je zelf zo met je eigen lijf zit. :knuffel:

Haike wat een super mooie punten! Ik vrees dat ik daar nog even van mag dromen voor ik het in de ring zo op orde heb. :z

Ik kloot ook echt te veel zelf hoor, daar moet ik ook eerlijk in zijn. Nadat hij 1x aangaloppeerde (doet hij thuis echt nooit uit het niets.........) raakte ik ook half in de stress. Dus andere ademhaling, anders gaan zitten en veel te gehaast rijden. Dat helpt hem natuurlijk ook niet.

De 18e zouden we fijn in de buurt kunnen starten, maar ik weet nog niet hoe ik de 14e uit de narcose kom. Even afwachten. Ik ga hem savonds wel zelf longeren. Ik ben echt een muts met hem en kan de zorg nog niet overlaten aan een ander merk ik. Ik moet dat weer een beetje leren. :=

Dit weekend zou ik ook kunnen starten, maar dat is toch een flink stuk verder rijden + ik ben er nog nooit geweest... even kijken nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 14:58

Jij durft zo snel alweer aan de slag te gaan! Na mijn operaties/narcoses was ik echt wel een paar dagen van de kaart.
Ga je komend weekend uiteindelijk nog of toch maar niet?
Veel succes ook met operatie, zie je er tegenop?

En die punten had ik ook nog lang niet verwacht, in training wel fijn maar de eerste wedstrijden vond ze de ringen echt nog wel heel spannend dus hadden we goede maar zeker ook slechte onderdelen en vorige keer vond ik de eerste proef wel ok, en de tweede zelf totaal niet, dus was ook een verrassing.

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 22:07

Gelukkig zijn er meer die klooien met die keertwending en

Wij gaan morgen een poging wagen in de 1e selectie!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 08:20

Cp wat onwijs balen dat ze niet terug te vinden zijn die punten.
Ik heb t ooit een keer gehad, kreeg ik een fout brief echt balen. Dacht ook dat ik aan m’n punten zat. Gelukkig had ik nog wel coupons maar daar hebben ze niets mee gedaan.

Noukie lekker gelest! Ik mocht gister ook weer bij juf Marijke. Ging niet fijn maar t was wel heel duidelijk. Juf is er ook nog op geweest en toen stond ik wel even te kwijlen hoor!

KW vond ik ook lastig tot bij mij t kwartje viel duurde wel ff 15 jaar ofzo. Nu vind ik ze wel prima is vaak toch een 7 of 8 en die heb ik wel nodig om mijn fouten te compenseren haha.

Leuk welkom nieuwe mensen! Wat voor soort paard hebben jullie?

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 08:36

Iets te snel gedrukt op plaatsen...

Absque wat een gave foto’s op de hei joh! Super mooi!

SW hoe stoer weer, zag DG ook mega hoog springend op insta voorbij komen.

DG tweede draf is schakelen schakelen en nog veel meer schakelen. Als je dacht dat je al veel deed schakelen: dan nog niet goed genoeg. Voor mij voelt het in f begin als de uitgestrekte draf inzetten en dan in de eerste pas zeggen nee toch niet en de volgende pas weer zeggen ja toch wel. Etc etc dan ga je hulpen weer meer weglaten en verfijnen en je hebt je tweede draf.
Ene paard gaat makkelijker dan de ander hoor.

Afbeelding
Gister de les was weer zo leerzaam!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 10:57

Fijn Kim dat je les zo leerzaam was! :D Zo fijn! Ik ben gister ook even met mijn neus op de feiten gedrukt dat ik zelf ook gewoon vergeet te rijden in de proef. Ik heb in ieder geval huiswerk gehad, haha.

Zamba succes vandaag! :)

Haike voor dit weekend kon ik me helaas nergens bijschrijven, voor alsnog is de planning volgende week zondag, afhankelijk hoe ik de 16e eruit kom haha. . Ik zie er best tegenop maar mag daarna ook 2 weken helemaal niet praten + daarna voorzichtig opbouwen, dus het is nogal een ding haha.. :')

@kim dit is die van mij:

Afbeelding

Afbeelding

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 13:03

Afbeelding

Dit is mijn knapperd, zal van de week wat meer foto's plaatsen

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:46

Welkom ook Haike, en mooie punten al! Jij reed toch ooit een knappe bonte pony? Je boktnaam klinkt bekend :D
Dat te hard willen rijden herken ik wel. Mijne kon best afslaan van de spanning en nu als ik dan al dénk dat ie terugkomt ga ik veel te veel gas geven. Dat komt de afwerking en gedragenheid niet ten goede :+

CP, balen van je blessure! Hoe zijn de vooruitzichten qua herstel?

Jorien, jij durft wel met je plannen na je operatie! Hoop voor je je dat je je zo goed voelt dat t gaat lukken allemaal!

Zamba succes morgen

Fijn Kim, dat je les zo leerzaam was. En gaaf dus om m onder je juf te zien

En knappe foto's allemaal!

Ik heb gister mn nieuwe laarzen opgehaald *\o/*
Alleen was ook de fysio geweest voor paard, dus ik kan ze maandag pas testen. Wel te hopen dat t dan eindelijk iets droger is, want anders worden ze gelijk vies :') Fysio was wel mega tevreden over m, beter dan ooit, dus dát is erg fijn!
Afbeelding

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 08:33

Super sjiek Nouk!!

Oh Jorien wat gaaf zo op t strand!

Zamba ookal 1 met een luxe koppie!

Gister eerst even lekker buiten gereden en daarna een nieuw trainings paard geprobeerd maar die was te groen voor wat de koper wilde dus helaas.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 11:15

Ja met 20 minuten zijn we op het strand met de trailer. Ideaal! Zonder trailer hebben we niets overigens hahaha. Maar ik probeer minstens 1x per 2 weken te gaan. :D

Zonde is dat Nimber. Waar zijn ze naar op zoek? Misschien kom ik wat tegen.

Noukie prachtige laarzen!! Ik snap dat je daar blij mee bent. <3

Ik werd gister gebeld, of ik vandaag wil starten. Ik heb maar ja gezegd hahaha. 0 voorbereiding, en ik heb anderhalf uur geslapen vannacht ( iets met zenuwen voor mijn operatie denk ik , echt geen idee). Maar wij gaan vanavond dus de ring in... :oo Ik dacht, dalijk wordt toch alles weer gecanceld door Corona dusja....

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 12:02

Succes Jorien!

Niet opzoek deze hadden ze zelf gefokt en was ggk als hengst. Hij is geruind en verkocht maar de fokker heeft nog wat diepvries. Nu staat hij te koop en dacht de fokker m terug te kopen. Te klasseren in de sport en dan weer te verkopen zodat de fokkers hem meer gaan gebruiken maar hij is echt amper aan zadelmak en er zit best werk aan dus voor je dat paard Z of hoger hebt ben ik echt wel een jaar verder en daar was de prijs niet naar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 22:14

Thanks! Het heeft niet geholpen haha.

Ik had een heel stout paard... alle eenvoudige wissels een 2/3, op de AC lijn omkeren omdat er en plasje lag van het vorige paard. Doodzonde, hij stond er met losrijden echt heel fijn aan. Inzet appuyementen ging gewoon 4x mis ivm naar dat plasje toerijden. Kreeg het er niet uit. Oh en KW dikke 3 en 4.

Vet balen, de meeste dingen op keertwendingen na doet hij dus echt nooit. Eenvoudige wissels werden 3 eners achter elkaar if halt. Doodzonde. Heb Daan maar een apje gestuurd wat ik ermee moet..... vorige x ging hij ook lopen klooien op die lijn. Op elke andere plek kan ik ze top rijden.

200.5 en 195 en dat vond ik nog ruim gepunt. Helaas.. wel hele mooie travers en uitgestrekte draf voor een 8 kunnen laten zien.

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 07:23

Jorienn schreef:
Thanks! Het heeft niet geholpen haha.

Ik had een heel stout paard... alle eenvoudige wissels een 2/3, op de AC lijn omkeren omdat er en plasje lag van het vorige paard. Doodzonde, hij stond er met losrijden echt heel fijn aan. Inzet appuyementen ging gewoon 4x mis ivm naar dat plasje toerijden. Kreeg het er niet uit. Oh en KW dikke 3 en 4.

Vet balen, de meeste dingen op keertwendingen na doet hij dus echt nooit. Eenvoudige wissels werden 3 eners achter elkaar if halt. Doodzonde. Heb Daan maar een apje gestuurd wat ik ermee moet..... vorige x ging hij ook lopen klooien op die lijn. Op elke andere plek kan ik ze top rijden.

200.5 en 195 en dat vond ik nog ruim gepunt. Helaas.. wel hele mooie travers en uitgestrekte draf voor een 8 kunnen laten zien.

Jeetje wat balen! Vooral als hij er in het losrijden wel aan was...

Bij ons ging het ook niet lekker...In het losrijden al niet fijn en toen we de ring in mochten een bonk spanning. Hij overliep zich in het uitstrekken, galopeerde aan in het appyeren, ging 2x stilstaan met overgang stap-keertwending, eenvoudige wissels gingen niet lekker en de laatste lijn uitstrekken naar de jury galopeerde hij weer een paar keer aan. Hij was overal mee bezig behalve opletten wat ik hem vertelde.... toch nog 191,5 (had veeeel lager verwacht, zeker in een selectie)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 07:27

Wat balen allebei dat het niet fijn liep!
En inderdaad benieuwd of we komende tijd nog op pad mogen, ik reken er ook maar niet op.
Jorien, wel fijn alsnog dat je goede oefeningen ook hoog gepunt waren, geeft je wel de bevestiging dat je t opzich voor elkaar hebt.