[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Deeks93

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:53

Anne misschien zie ik je nog!!

Ga ff kijken bij een kennis in Ommen... Die moet geloof ik om 12.00...

Had vandaag selecties... 187/183 en een 4de prijs...

Maar nou hadden ze een ochtend en een middag rubriek b, waarin beide selectie kandidaten rijden.
In de ochtend werd er hoog gejureerd en middag laag...
Mag dat wel voor selecties?
Krijg je toch een oneerlijke tussenstand?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 21:01

Waarop baseren ze de selecties in jouw kring? Bij ons bij dressuur iig op plaatsing, dus 190 of 210 maakt niet uit zolang je ermee wint.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 21:43

Oh dat weet ik eigenlijk niet... Eerste x dat ik voor deze kring rijdt...

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 23:34

Adrienne, ze nemen bij ons (zelfde kring) het gemiddelde van de ring en dan berekenen ze hoeveel je daar onder of boven zit. De gene die het verst erboven zit krijgt dan 1 plaatsingspunt etc.

Bijvoorbeeld: Gemiddelde ring 1 is 185 en je rijdt 195. Dan heb je 10 punten boven het gemiddelde
Iemand anders rijdt in ring 2 waar het gemiddelde 188 en die rijdt 195, dan heeft diegene 7 punten boven het gemiddelde.
Dus krijg jij 1 plaatsingspunt en die andere persoon 2.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 23:42

Moeilijk gedoe allemaal. Wij geven ons gewoon op voor de kring. Niks selectie. :D

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 06:52

Ik ook selectie gehad in Diepenveen, 185-2 de voorlezer las verkeerd voor.
B springen ook rondgekomen :)
Nu zo schrijven bij de ponys

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 09:21

Succes iedereen op concours vandaag!

Over de selecties heeft Glenstorm inderdaad gelijk. Ze hadden teveel B combinaties voor 1 ring. Daarom hebben ze 2 verschillende ringen gemaakt. De hadden er wel voor kunnen kiezen om 1 jury beide proeven neer te zetten maar dat hebben ze geloof ik niet gedaan daar :)

Ik heb gisteren toch maar mijn selecties gereden. De nacht ervoor alles onder gespuugd. 's ochtends zo slap als een vaatdoekje toch maar naar de paarden gedaan. Gelukkig achteraf geen spijt! Het jonge paard sprong voor het eerst foutloos en een balkje in de barage. Gelukkig wel een 2e prijs, dus mooi geplaatst voor de selectie nu! :D En de andere had d'r dag niet. Wel voor het eerst L gedaan, maar ging niet vanzelf. Uit eindelijk 3 balkjes..

Wat hebben jullie eigenlijk liever, selecties of alleen een kring?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 09:35

liever selecties! Kring is zon momentopname..
wij hebben ook alleen maar kring. Eigenlijk doet t me ook weinig haha

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 13:18

Haha wat een grap. Weer derde met dressuur. Beetje jammer dat de L pas om 15.00 begint. Dus hang nu op concours rond.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 13:25

Ik heb dit jaar zelfs een SGW tijdens de kringkampioenschappen. Doe dat ook veel liever dan altijd maar in dat zelfde groepje rijden, niks aan.

Gefeliciteerd Anne! En succes met nog even wachten haha!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 16:26

Grrr
Voor mij en paard was het geen goede dag.. :(

Dressuur ging best goed 190 punten. We hadden lekker losgesprongen en mochten de ring in

Ging best goed tot hindernis 5 daar stopte ze 3 keer.. Snap er echt nix van. Ze trok aan een dan toch nog stoppen :( ik heb geen idee wat er aan de hand was.. Ik weet dat ze dubbels lastig vind maar de laatste tijd ging dat goed.

Baal echt als een stekker!!

Toch proberen van me af te zetten.. Over drie weken Maarsbergen. Volgende week weer trainen gelukkig bij Alice!

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 17:05

Balen elke.... ik moet ook een functioneringsgesprek met mijn paard gaan voeren. Ernstige discussie in het parcours gehad over de snelheid. Dat kost balken... hij wou harder dan ik en toen dat kwartje viel reageerde hij weer teveel op mijn ophouding. Alleen de overbouwde sloot ging eigenlijk mooi.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 18:18

Zal in het weer gezeten hebben dan, ik had ook een turbo motortje bij me. Niet te doen. :n

Toch goed gereden Thaampje! Netjes!

Ik heb geen verstand van selecties en al die rommel. Moet t nog leren :D

Ik wil eigenlijk deze week een springles inplannen maar heb ook nog een springclinic zondag. Denk dat 3 keer springen in de week misschien een beetje teveel van het goede wordt.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 19:07

Netjes Mette!
Fijn dat je jonkie goed ging Thaampje!
Gefeliciteerd met dressuur Anne! Jammer van je parcours..
Kan me voorstellen dat je baalt Elke..
Ohjeee maar hij heeft er ook wel de naam voor Evel Knievel :P

Mijn examens beginnen dinsdag. Dus paarden hebben ook beetje vrij want neem ze alleen het bos in of springles :P
Vandaag die smeerpoets van een Mickey even onder de slang en groene zeep gegooid. Kwam zwart water vanaf, oepsie..
Oh en weten mensen nog goeie pensionstallen omgeving Aerdenhout/Haarlem/Overveen geheel toevallig?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 21:21

Ah balen Elke!
En toch zou je denken dat de motors uit zijn met t mooie weer! Gekke beesten die paarden

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 07:08

Anne_GTI schreef:
Balen elke.... ik moet ook een functioneringsgesprek met mijn paard gaan voeren. Ernstige discussie in het parcours gehad over de snelheid. Dat kost balken... hij wou harder dan ik en toen dat kwartje viel reageerde hij weer teveel op mijn ophouding. Alleen de overbouwde sloot ging eigenlijk mooi.

Volgens mij kun jij uitstekende discussie's voeren met je paard :D
paljaslaura schreef:
Ohjeee maar hij heeft er ook wel de naam voor Evel Knievel :P

Mijn examens beginnen dinsdag. Dus paarden hebben ook beetje vrij want neem ze alleen het bos in of springles :P

Ja het is een echte stuntman :') Veel succes met je examens alvast! Ben niet bekend in die regio met stallen.

Ik ben op zoek naar een nieuwe witte rijbroek. Ik vind Animo stof heel lekker maar de kwaliteit niet in verhouding tot de prijs eigenlijk. Hoe is jullie ervaring met Equiline? Anders wijk ik toch weer uit naar Pikeur maar wil wel eens wat anders proberen.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 09:29

Succes met je examens Laura!

Ik ben verknocht aan Eurostar :)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 10:21

Hebben jullie wel eens gehoord dat een jury punten van de verzorging mag aftrekken omdat je met een Springzadel dressuur start? Staat dat het een Engels of hierop lijkend, (dressuur)zadel dient te zijn.

Succes met je examens!! Is te overleven hoor!! 4 keer examen gedaan en leef ook nog. :+

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:57

Dankjulliewel!
Ik heb een Montar in het wit is ook heel prettig stofje.

Lithya, ik zag die discussie inderdaad. Ik had laatst met springzadel (en vergeten beugels langer te doen) een 8 voor verzorging en een 8 voor houding en zit. Waren de hoogste punten voor houding die ik gereden heb tot nu toe :P
Stond zelfs op mijn protocol dat we een mooie combi waren met veel toekomstmogelijkheden :+

Edit: en dit was dan in de L1 met 198 & 195 punten

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 13:08

En ik kreeg laatst een 4 voor houding en zit met opmerking 'dressuurzadel kopen'. Weet niet of mijn punt voor de verzorging (7) ook afweek tov andere deelnemers, zou best kunnen :+

Reglementair staat er nergens dat je met een dressuurzadel moet rijden volgens mij, maar ik heb het er maar bij laten zitten. En was direct ook weer genezen van mijn dressuurambities :P

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 13:09

Dus je moet het maar net treffen met de jury xd

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 13:55

Is toch altijd zo? Krijg van mijn instructrice met regelmaat te horen dat ik zeer vaak net op verkeerde moment op verkeerde plaats ben qua jury's.

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:20

Ik rijd ook gewoon dressuur met mijn springzadel.
Bij de pony's L2, zou M1 gaan starten maar toen werd hij verkocht en dan nu met mijn paard weer in de B. Heb er nooit minder punten door gehad. :)

@gomir reglementair ben je dat inderdaad niet verplicht.

Het staat zo in het wedstrijdreglement dressuur.

Artikel 118 – Harnachement
1. Het paard dient te zijn opgetoomd met een goed passend en in behoorlijke
staat van onderhoud verkerend Engels, of hierop lijkend, (dressuur)zadel,
hoofdstel en bit. Het rijden met een westernzadel is niet toegestaan.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 19:09

Ik rijd altijd met een springzadel. Eigenlijk nog nooit wat over op het protocol gezien.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 19:10

Ik rijd altijd met veelzijdigheids zadel haha.
Ik heb ook altijd de pech dat op SGW's de fotografen met net missen of net niet het moment hebben.