[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 19:37

Mooie punten nimber (Kim geloof ik als ik je onderschrift zie :'))

Ik heb idd toen we de diagnose definitieve grasmaaier kregen, alle coupons op een gegeven moment weggemikt.... :(

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:00

Zo ik ben weer onder mn NK steen vandaan hoor. Ik doe geen uitgebreide bijleespost (sorry) maar zal nu weer gezellig mee kletsen :)

Welkom CP :) Ik ken je nog wel van het veulen topic 2018.
Springen zag er goed uit DG ook op insta, heb je nog dressuur gepland staan?
Kim gefeliciteerd met je punten, zag ook filmpjes voorbij komen via Maaike. Zag er goed uit!

Nou het NK is inmiddels alweer 1,5 week geleden, de tijd vlieg echt voorbij. Ik moest afgelopen week ook echt even bijkomen want de voorbereiding er naartoe en dan die 2 dagen waren best intensief en vermoeiend. Winnie heeft ook afgelopen week lekker een weekje vrij gehad om bij te komen.

Woensdagavond kwamen we aan en gelukkig hadden we mooie binnen stallen met alle para ruiters bij elkaar. Winando stond gelukkig mooi rustig en zijn dan ook snel naar het hotel vertrokken en lekker geslapen. De volgende ochtend is mijn groom gaan voeren waardoor ik rustig aan kon opstarten. We mochten tussen half 12-12 even baanverkennen. Was niet echt nodig achteraf, ik was de enige die niet eerst een een touwtje vast hoefde gelukkig :+ Winnie vond het allemaal wel prima en gezellig. Het baanverkennen nam mijn zenuwen wel weg en kon daardoor meer genieten van het hele NK fenomeen dan daarvoor. We mochten om 14.14 uur de ring in en Winnie was echt on fire, man wat een energie had die oude gek opeens :+ Ik ging voor de dood of de gladiolen dit NK en besloot het safe rijden aan de kant te schuiven in overleg met de bondscoach. Daardoor hadden we de eerste proef 2 dikke fouten ( hij sprong aan in galop in de eerste hoek en de laatste A-C lijn kon hij niet kiezen of hij nou wilde galopperen of draven of stilstaan ;) ). Verder heel fijne proef kunnen rijden, we hadden dan ook van 2 juryleden over de 70%. Echter was de jury bij E minder gecharmeerd van ons en gaf ons 63%..... Een verschil van 7% op een NK is natuurlijk bizar en daardoor werd de kur op muziek door ons neus geboord -O- waar ik echt ontzettend van baalde....

Dus dag 2 was het kleine finale. Ik ging niet baanverkennen want vond dat niet echt nodig en dat moest ook al om half 7 smrogens gebeuren. Eenmaal op stal aangekomen was het al snel een groot drama en was de leuke sfeer vrij snel verdwenen. Het paard van mijn concullega bleek dood neergevallen te zijn bij het baanverkennen.. Het was echt een beetje een chaos want opeens moesten we elkaar helpen en steunen ipv met je eigen paard, proef en voorbereiding bezig te zijn. Het losrijden ging dan ook echt ruk... Heb maar even mn teugels los gegooid, een paar keer diep ademgehaald en toen weer opnieuw begonnen. Toen ging het gelukkig een stuk beter en weer een hele fijne proef kunnen rijden. De punten vielen alleen wat tegen en ook weer wat verschil tussen de juryleden waardoor we bleven steken op een derde plek.

Al met al ben ik super tevreden als ik terug kijk op dit NK. Vind ik deze wereld nou echt heel leuk en start ik het liever dan de reguliere wedstrijden? Nee absoluut niet en ik kan dan ook niet wachten om weer lekker regulier ZZ zwaar te gaan starten, veel leuker :) Heb ik enorm veel geleerd, genoten, plezier gehad en mensen leren kennen? Absoluut wel :D Dit neemt niemand ons meer af :9 Heb ook hele mooie cijfers op mijn protocollen staan met veel 7,5 en 8ens, eigenlijk alleen maar in het galop gedeelte. Misschien is het een kwestie van naam rijden, misschien een kwestie van smaak, misschien een kwestie van kilometers maken, i dont know :roll: Volgende week hebben we nog de finale van de Witte van Moort Trophy waarbij we alsnog onze kur mogen rijden. Daar gaan we gewoon weer van genieten en daarna heerlijk Zz zwaar starten, onwijs veel zin in **\O/**

Afbeelding

Afbeelding

(fotos door Tezzy momentz, digishots was er ook een heeft ook hele mooie fotos gemaakt maar die staan nog niet online helaas)

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:36

cp112 ik had inderdaad gevolgd dat je grote vriend afgekeurd en met 'pensioen' en balloos was. Maar joh, nooit meegekregen dat hij weer ohz is en TOP gaat. Wat ongelofelijk fijn zeg!!!
Wat heerlijk dat je je dromen opnieuw met hem kan waarmaken zoals naar het strand gaan. <3
Je wedstrijdset is enorm gaaf! Heb je je oude protocollen van 2017 niet nog ergens thuis liggen?

ivy_power89 absoluut hoop blijven houden hoor! Vaak is het rotte met blessures, dat het gewoon enorm veel tijd nodig heeft om op te knappen. Geduld opbrengen is daarin zo belangrijk.

mellamoshan ik vind die keertwendingen ook niks. Dus ik heb ze ook het liefst zo min mogelijk in de proeven. :=

droversrun wat ongelofelijk zuur dat door die ene jury de kur niet doorging. Snap heel goed dat je daarvan baalt. :(:)
Wel een ervaring die niemand je afpakt. De foto's zijn onwijs gaaf. Ik ben benieuwd naar jullie verdere verloop kwa rijden!

Wij hebben zaterdag aan de springles meegedaan. Ik vind springen doodeng dus enorm last van spanning in mn lichaam. Nou, ik heb het geweten gister en vandaag. Mijn hele lichaam is zo pijnlijk als wat en al 2 dagen amper geslapen van de pijn pff.
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5F97D557

Gister nog wel een klein rondje hei met mn knapzak :+:
https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5F971ED7
(Ik moet wel echt wat aan mijn houding en de corona kilo's doen _O- )

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 13:52

Jammer dat je geen kur mocht rijden DR, maar wel hele mooie fotos!

Verder even niet bijgelezen, ga dit dadelijk even doen.

Wij hebben een ontzettend bewogen week gehad door het overlijden van een 14-jarige meid die even lekker met haar moeder samen het bos in ging. Een enorm tragisch ongeluk dat ik nog steeds niet echt kan geloven...

Afgelopen weekend was de laatste springwedstrijd van het seizoen en we hebben met toestemming van de ouders "voor haar gereden."
Roz liep echt top met een 3e plaats van de 47 in de Tabel A én het Progressief parcours. Ik was ontzettend trots op haar, maar toch een beetje een dubbel gevoel bij het zien van zo'n blije foto...
This one was for you Zara Y;(

Afbeelding

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 18:43

Dr wat een belevenissen zo het NK. Super zuur van die Fries wat een hel moet het zijn voor de ruiter. Succes in het zzzwaar!

SW wat heftig wat is er gebeurd met Zara?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 19:11

AD wat een supergave hei foto!! En dappere dodo met je springles :P wel lekker die afwisseling!

DR stoere foto’s! En raar NK met alle gebeurtenissen.. enorm heftig ook dat overlijden.
Jij veel plezier met je kür en op naar de subtop!

SW, nare situatie, kan me voorstellen dat het erin hakt. Knap gereden alsnog

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 19:23

Nimber schreef:
Dr wat een belevenissen zo het NK. Super zuur van die Fries wat een hel moet het zijn voor de ruiter. Succes in het zzzwaar!

Er was een nieuw pad in het bos en het was een beetje modderig, maar zag er niet heel gek uit.
Het bleek uiteindelijk toch moerasgrond te zijn en er vormde een zinkgat waar ze samen met haar moeder & de paarden vast kwamen te zitten. De brandweer was er snel, maar helaas was Zara al compleet ondergegaan en overleden.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 19:26

Noukie, dankje! Hoe gaat het rijden nu bij jullie? En nog nieuws gehad over je mri welke doorgestuurd zou worden?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 19:31

_Snow_White schreef:
Nimber schreef:

Er was een nieuw pad in het bos en het was een beetje modderig, maar zag er niet heel gek uit.
Het bleek uiteindelijk toch moerasgrond te zijn en er vormde een zinkgat waar ze samen met haar moeder & de paarden vast kwamen te zitten. De brandweer was er snel, maar helaas was Zara al compleet ondergegaan en overleden.

Oh jemig wat heftig :oo sjonge dat denk je ook niet bij een wat modderig pad..
Knap gereden en mooi gebaar zo :(:)

Dr fijn gereden dus ondanks de nare omstandigheden met collega ruiter/paard...
Mooie foto's

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 19:47

SW wat een bizar ongeval en wat heftig. Hoe is het met de moeder en de paarden? Hebben jullie vaak zoiets als een zinkhole?

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 12:50

Nimber schreef:
SW wat een bizar ongeval en wat heftig. Hoe is het met de moeder en de paarden? Hebben jullie vaak zoiets als een zinkhole?

Met de moeder en de paarden gaat het relatief gezien goed.
We hebben veel grote meren in N-A, dus ook veel moerasgrond. Gelukkig is het normaal gesproken goed zichtbaar, maar we hebben bijv. 4 jaar geleden ook downtown Ottawa (hoofdstad van Canada) ineens een spontaan groot sinkhole gehad.

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:38

super leuk!

Ik ben met mijn vorige paard ZZL geklasseerd. Heb nu sinds een jaartje een nieuw paard erbij en heb die in de tussentijd opgeleid t/m Z. Afgelopen zondag zou ons debuut zijn maar ivm vele regen is dit afgelast.
a.s. Zaterdag gaat het dan (einedlijk) toch gebeuren. Ook al weet ik lang en breed hoe het reilt en zeilt in het Z, vind het toch wel heel spannend weer......is toch al weer 2 jaar geleden die grote baan....We hebben er wel vertrouwen in, maar ik moet heel erg mijn best doen om mezelf niet gek te maken

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:43

_Snow_White schreef:
Nimber schreef:

jeetje wat heftig....heel veel sterkte! dit had ik nog niet gelezen in mijn vorige post^
dat ging uiteraard over de begin post bijna 300 pagina's terug!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 09:35

Welkom Zamba!
Ik was idd verbaasd over je eerst post na het verhaal van SW, maar met je 2e post snap ik m beter ;) Succes vandaag!

SW, echt een heftig verhaal.

CP, ben jij er nog uit gekomen met de KNHS?
en DR, dit weekend je kür toch?

AD, ik mag me over 2 weken melden in het ziekenhuis. Rijden gaat heerlijk <3 Hij was natuurlijk al fijn, maar na de APK nog weer beter. Ik rijd m nu zelfs zonder spoor en nog steeds springt ie wissels en loopt als een trein. Hij is wel een tikje brutaler, maar dat is oke.
Hoe gaat het met jouw moeders en kids?

Laura, had je al gesproken, maar Douwe rustig opbouwen dus. Hopelijk knapt ie snel weer goed op.

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 11:33

Noukie schreef:
Welkom Zamba!
Ik was idd verbaasd over je eerst post na het verhaal van SW, maar met je 2e post snap ik m beter ;) Succes vandaag!

SW, echt een heftig verhaal.

CP, ben jij er nog uit gekomen met de KNHS?
en DR, dit weekend je kür toch?

AD, ik mag me over 2 weken melden in het ziekenhuis. Rijden gaat heerlijk <3 Hij was natuurlijk al fijn, maar na de APK nog weer beter. Ik rijd m nu zelfs zonder spoor en nog steeds springt ie wissels en loopt als een trein. Hij is wel een tikje brutaler, maar dat is oke.
Hoe gaat het met jouw moeders en kids?

Laura, had je al gesproken, maar Douwe rustig opbouwen dus. Hopelijk knapt ie snel weer goed op.

Dankjewel, 212 en 209.5 En een 1e plaats!!
Ja ik zag later de laatste post..jeetje wat een verhaal

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 19:08

Gefeliciteerd, mooi debuut!
Welke regio start je?

Hier vandaag lekker bos dag. Het was pas 1,5 week geleden, maar hij had het duidelijk gemist :D echt genieten wel

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 07:54

Mooi de debuut Zamba en welkom!

Noukie heerlijk ik mocht zaterdag.

Vrijdag gestart en teveel fouten 58 en 59 % zaterdag mijn gewonnen fotoshoot gehad en dat was zo leuk!
Tyrzavanmaanen heeft Ice knap vast gelegd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 08:20

Hele gave foto’s Kim! Duidelijk dat jullie er plezier in hebben :)

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:06

* kruipt even uit meelees modus*

Gaaf Nimber, stoer paard is het toch! En leuk om een andere reus te zien; wij hebben ook een kasteeltje thuis. 9 jarige Bojengel van 184. Wel heel ander type, voor het oog net zo groot, maar hooguit half zo breed als Ice hihi.

Gefeliciteerd allemaal met de goede resultaten!

Heftig verhaal SW, kunnen wij ons toch niks bij voorstellen.

Die verhalen van het NK DR, heftig zeg vergeet je ook nooit meer. Wel erg leuk om verder de NK verhalen mee te lezen, zelf nooit gedaan (en ook geen ambities voor, vind gewone wedstrijd moelijk zat :') ) maar daardoor extra interessant om te volgen.

Wij zijn hier lekker aan het rommelen. Mijn kleine motermuis heeft zijn eerste twee winstpunten binnen.
Na dat succes zijn we weer meer op de eventing tour gegaan. Ons seizoen is over twee weken klaar dan richten we ons weer wat meer op dressuur. Inprincipe is ons dressuur doel behaald, maar ik wil nog wel een paar keer gaan om gewoon te genieten van mijn kleine maat :D

Afbeelding

Afbeelding

En onze lucky gaat ook goed. Ik bedenk mij nu dat ik mijn grote vriend nog niet heb voorgesteld: Luck is onze zelfopgeleide bojengel, maat kasteel. (voor de oplettende lezer: ja mijn ene vriend is opvallend klein met 147 tussen de paarden, en mijn andere maat is opvallen groot met 184) en met hem start ik nu ook Z1. Het rijden in een grote ring is zo veel fijner voor ons! We zijn nu begonnen met de vliegende wissels, helemaal leuk. We hebben nu 5 winstpunten binnen. Als Gio zijn cross seizoen klaar is heb ik weer wat meer tijd en wil ik graag weer met luck de ring in.

Afbeelding

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:13

A_B; mooie fotos van je knappe pony <3 al enig ideee wat je met de kleintjes van dit jaar gaat doen en heb je ze alweer drachtig voor volgend jaar of niet?
S_W; zo'n bizar verhaal... ik heb er nog vaak bij stil gestaan deze week, helemaal toen ik even een bosritje met mn moeder deed. Sterkte!
Zamba; welkom en gefeliciteerd met je punten :)
@noukie; wat lekker dat het rijden zo fijn gaat :D
@Kim; wat een gave foto's van je kasteel <3 jammer van je punten , waar was je gestart?
@MR; welkom terug weer, leuke foto's ook! Ook al zon grote. Grappig dat beide maten je niet slecht staan trouwens haha ;)

Hier rustig aan het doortrainen na Winnie zijn weekje vrij. Gister gehoord dat de finale van de Witte van Moort weer afgelast is.. ;( Super jammer maar wel naar verwachting. We hebben voor nu ons ZZZ debuut gepland staan begin november. Ik hoop dat het voor die tijd nog gaat lukken maar er is niet zoveel subtop in de buurt in de weekenden dat ik zelf ook kan helaas.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:26

Noukie even afwachten wat ze in het ziekenhuis zeggen dus.. Wat fijn dat het rijden goed gaat! En zelfs zonder spoor. Ik kan me nog herinneren dat jij liever niet eens zonder zweep de baan in ging. Dus wat een vooruitgang!

Nimber wat een onwijs gave foto's! En wat heb je een super figuur zeg! :oo

MisticRider dat snoetje op die springfoto, zo lief.
Wat grappig dat je 'twee uitersten' hebt kwa stokmaat!

droversrun, het palomino veulen van Passie houd ik aan voor de hengstenkeuring. Het valk veulen van Pret is verkocht. Beide veulens worden over 3 weken afgespeend en gaan naar de opfok. Passie heb ik nu leeg gelaten om mee de sport in te gaan. En Pret is weer drachtig, en loopt nu de eerste B proefjes met de bijrijdster.
Afbeelding

Wat spannend jullie ZZZ debuut!

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 18:08

Noukie schreef:
Gefeliciteerd, mooi debuut!
Welke regio start je?

Hier vandaag lekker bos dag. Het was pas 1,5 week geleden, maar hij had het duidelijk gemist :D echt genieten wel

Gelderland, kring de oude ijssel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:48

Zou ik me hier weer mogen melden?

Vorig jaar na mijn debuut is Ev helaas flink ziek geworden. Nadat hij weer beter was, wilden we weer gaan starten maar werd ik ziek. Toen kwam er eerst storm waardoor 3 weken lang alles afgelast is, daarna Corona.... en toen werd hij helaas pas echt ziek. Hij heeft meerdere keren gaskoliek gekregen en uiteindelijk ruim een week op de kliniek gestaan.

Vier maanden later zijn we weer op niveau, en hebben we zelfs afgelopen weekend onze rentree gemaakt na anderhalf jaar. Ik mag niet klachten met 205 en 202 *\o/* Wel zaten er enorm veel fouten nog in. Hij sprong aan in de uitgestrekte draf en op een halve volte halve baan?? Wisselde op de slangenvolte (iets dat hij echt nooit doet) en was heel erg moe. Het kost hem duidelijk veel energie, alle indrukken. Daardoor gaat hij helaas veel te diep lopen. Echt zonde want dat doet hij dus thuis echt nooit (behalve als hij echt moe is). Weer een kwestie van ervaring opdoen denk ik.... jury gaf aan dat het me echt een punt per onderdeel scheelde. Zonde. Minder moe en minder kijkerig zou fijn zijn :D

Oh.... en ik verpruts nog steeds alle keertwendingen. :7 }> Ik krijg het er gewoon niet bij mijzelf in.

Ik word zelf volgende week woensdag geopereerd, dus even kijken hoe en wat de komende tijd. Wil eigenlijk die zondag nog starten }:0 -O-

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 09:05

Wat gezellig, zoveel nieuwe gezichten er weer bij. Welkom allemaal. :D

@SW, nog veel sterkte rondom de hele situatie. Lijkt me zwaar om zoiets zo dichtbij mee te maken.

@Nimber, wat een retegave foto's! De kracht straalt er echt van af.

@misticrider, zo, wat een verschil in grootte! Het staat je allebei overigens wel. :)

@absque_dubio, dat achterbeen the op die foto. <3 knappe pony!!

@Jorienn, mooie punten voor je redebuut hoor! Die keertwendingen vindt ik ook lastig, ik draai ze snel te klein.

Na een aantal weken hard werken aan de voorwaarts drang en reactie op het been, lijkt het eindelijk zijn vruchten af te werpen.
Alleen nou was mijn aanleuning gisteren weer waardeloos. *Zucht* :')

Nog maar even dooroefenen, ik steek er op in om eind deze maand weer een wedstrijdje te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 09:47

Thanks Dreamguide. Ik was ook best tevreden, alleen als je weet dat het zo veel beter kan als hij niet kijkerig is of zich afsluit is het toch zuur.

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die er mee loopt te klooien hahahaha. Mijn instructrice kwam ook niet meer bij toen ik zei “Joh als ik weet dat ze eraan komen draai ik gewoon een soort rondje”. }:0 We zijn er met de les flink mee bezig maar tijdens de training probeer ik het toch een beetje met rust te laten.

Wat fijn dat ze vlugger voor je been wordt! En dat is altijd wel, is het ene verbeterd krijg je het volgende weer.. Het houdt het spannend.