[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Capriootje

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:14

Leuk filmpje Laura! Fijn dat je hebt ontdekt wat er mis is met hem en dat hij opknapt van de medicatie.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:47

fijn van jullie debuut!

Ook fijn dat je weer zo hebt kunnen rijden marijke. Springrn kan die wel, prettig is het niet als ze zo doen.. al vinden de meeste mensen het wel spectaculair. Ik hoef het liever niet.

Lekker getraind lau! Jammer van je val maar toch een fijn filmpje.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:27

Mooie debuten! En goede resultaten!

Leuk filmpje Laura! Hij kan het ook makkelijk zo van je filmpje te zien!

Dit weekend weer 2 mooie winstpunten meegenomen in de L2. Vanavond is dus mijn eerste springles en ben zeer benieuwd hoe het gaat :')

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:24

Nou ik heb mij voor niets zo gestrest voor mijn springles :')
In het begin wou hij nog niet over een kruisje, maar door mijn geduldige en rustige instructrice pakte hij het na een paar minuten zo aan :D
Én leuk dat hij het vond! Oortjes erop en gaan!
Ook het hekje waar ik bij mijn ongeluk door ben gevallen pakte hij zo aan!

Dus echt enorm blij, en dit smaakt zeker naar meer *\o/*
Maar eerst vakantie, en daarna gaan wij verder met lessen en naar oefenparcours :)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:25

Wat heerlijk! Super fijn dat het zo goed ging *\o/*

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:46

Super ED! en ook goed voor je vertrouwen :)

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:54

Heel fijn ED! Zo zie je maar weer, soms stressen we echt om niks haha

Ik heb me maar weer ingeschreven voor aanstaande zondag BB en B in Laag-Soeren. Moet vanavond afscheid nemen va mijn 8-jarige die ik pas 3 maandjes had, dus dan heb ik weer iets om naar uit te kijken met de paardjes.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:54

Capriootje schreef:
Leuk je nieuwe aanwinst! Wat komt er nog uit de wei? Om te beleren?

Krijg er weer 4 binnen komende periode. Drie merries uit de zomerwei en een twenter uit de opfok die net gecastreerd is. Ga iig aan de slag met de casago x heartbreaker, want die is straks 3,5. Als die onder het zadel is gaan we naranjo (impressive x abke) denk ik al wat licht longeren deze winter. Twenter van Arezzo gaat denk ik volgend jaar bij de hengst, maar maken we misschien wel keuringsklaar/zadelmak in het voorjaar. Even zien hoe die er over maand of 4 voorstaat. Het zusje van naranjo is nog maar 1,5 dus die hoeft nog even niets :+

En mijn grote vriend gup komt ook weer thuis na de laatste sgw van dit weekend :D

Van mij hoeven die luchtreizen ook niet zo cio ;)

Goed teken dat Mick zijn streken weer terug heeft!

En super dat het zo goed ging ED!

Steffi4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 18:42

Hoiiiii.
Iemand nog op wedstrijd gehad dit weekend?
Wij hadden gisteren de eerste selecties voor mechelen. Helaas op de eerste al een balk door verkeerde afstand. En op nr 7 een weigering, ook door verkeerde afstand. Uiteindelijk met een super goed gevoel gefinished omdat ik voor het eerst niet bang of onzeker werd na een weigering. Ik ben blij!

Folani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 21:21

Mooie debuten worden er hier gereden!

@elitedeux haha dat stressen om niks komt bekend voor, gewoon lekker vertrouwen op doen dan komt het helemaal goed!

@saraviavia ik ben 18 geworden dit jaar dus dit zijn mijn laatste maanden om tussen de pony’s te starten. 80cm durf ik nog wel aan op wedstrijd maar een parcours van een meter is mij op dit moment echt nog te hoog gegrepen!
Ik had gehoopt om ergens november/december alsnog mijn debuut te kunnen maken maar met alle aankomende maatregelen zie ik dat toch niet snel gebeuren |( ach ja dan gaan we volgend jaar maar een poging wagen in het bb paarden :)

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 09:27

@Steffi4 super dat je het ondanks een balk en weigering toch fijn af hebt kunnen sluiten, dat vind ik wel knap van je. Gewoon het positieve bekijken, super!

@folani oh wat jammer, maar ik snap dat je dat niet aandurft. Ik moet zeggen ik ben nu 2 weekenden achter elkaar B gestart en of ze nog wat lager bouwen omdat het seizoen net begint of dat het zo lijkt weet ik niet, maar het viel me echt reuze mee. Heb ook wel eens een B parcours gezien (toen ik nog met mijn vorige paard B sprong) waarvan ik dacht is dit L.... Ben ook bang voor de maatregelen ja..

Ik heb gister ook weer BB en B gedaan (tweede keer voor paard). BB foutloos en B ook foutloos. Met een stijlcijfer van 75 pnt. zijn de eerste twee winstpunten dus binnen.

Ik was trouwens vanaf hindernis 5 in de veronderstelling dat ik één balk had.. Ik wist het echt gewoon zeker. Dus toen ze mijn stijlcijfer om ging roepen was ik zenuwachtig of het 75 zou zijn zodat ik nog één winstpunt had, maar ik ging er niet vanuit omdat ik in de BB maar 65 voor stijl had.. Dus dacht geen winstpunten. Vervolgens roept ze om: Een foutloze ronde met een stijlcijfer van 75. WHUT ik was er van overtuigd dat ik een balk had én onder de 75 voor stijl _/-\o_

Afbeelding

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 11:29

Netjes Sara!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 20:22

Dat zijn leuke meevallers Sara ;)
Juryleden hebben vast gerouleerd tussen BB en B, dan ontstaat soms ineens een heel ander klassement met deels dezelfde deelnemers :+

Steffi4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 20:25

Ziet er goed uit Sara, gefeliciteerd!
En ja ik heb tijdens een springles ongeveer twee maanden geleden de ene weigering na de andere gehad door verkeerde afstanden en onzekerheid (vicieuze cirkel en het ene versterkte het andere) en ik heb daar zo lang over gedaan om dat achter me te laten, dat ik inderdaad nu gewoon blij ben dat ik niet bang of onzeker werd! :D meestal als ik op de eerste hindernis al een fout heb is de rest van mijn parcours rampzalig, dus al bij al viel het nog mee.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 20:28

Dat is een goede instelling Steffi! Het is zo belangrijk (en zo moeilijk...) om niet meteen van slag te raken en onzeker te worden als het een keer niet past of als er even iets mis gaat.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 20:31

Ach het is fijn te lezen dat je nog een goed gevoel hebt ook al heb je eens een stop.

En ook hoort een stop er wel eens bij, of dat het even helemaal niet lukt. Wij zijn ook maar mensen en dan rijden we ook nog eens een levend dier. Dat op zijn beurt ook z'n dag niet kan hebben. Laat staan als ze beide de dag niet hebben. 1 groot feest soms!

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 08:44

Fijn dat je toch een goed gevoel had ondanks een weigering Steffi! Lastig om niet onzeker te worden als ze stoppen maar dat is wel de sleutel naar meer vertrouwen op de sprong voor je paard

Hier een paard die een beetje kwakkelt met zijn gezondheid.. duurt een half uur voordat hij eigenlijk een beetje op gang komt met rijden en iedere dag 4 dikke stalbenen.. ook komt de vasculitis (ernstige mok) maar niet onder controle.. ik mag voor Ecostyle een product testen voor Weerstand dus wie weet helpt het hem..

Dit weekend zou ik op wedstrijd gaan maar ik twijfel enorm. Als hij eenmaal warm is springt hij fantastisch maar hij moet natuurlijk niks forceren..

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:44

gomir schreef:
Dat zijn leuke meevallers Sara ;)
Juryleden hebben vast gerouleerd tussen BB en B, dan ontstaat soms ineens een heel ander klassement met deels dezelfde deelnemers :+

Dat zou kunnen inderdaad, maar de BB begon om 10:00 uur en de B om 10:45, dus ik denk dezelfde jury. Wat ook nog deels mee zou kunnen werken in het puntenverschil is dat ik in de BB mijn bodyprotector om had. Eigenlijk heb ik die bijna altijd aan, maar omdat het BB rondje heel vertrouwd voelde heb ik de B zonder gedaan, wat er natuurlijk wel wat mooier uit ziet. Ik denk dat ik zonder bodyprotector toch iets anders zit dan met.. Niet dat het 10 punten in stijl zal schelen, maar denk wel dat het enigszins bijdraagt.

Meer mensen die dat zo ervaren? Al rijden de meeste waarschijnlijk zonder

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:49

Springjuryleden zijn met zijn drieën en rouleren vaker dan dressuurjurys. Dus gomir zou zomaar gelijk kunnen hebben hoor! En misschien was je 2e rondje gewoon mooier in het ritme en dat ziet er dan gelijk al een heel stuk mooier uit en dat moet natuurlijk beloond worden!

Ik heb nooit met een body protector gesprongen ( alleen cross) dus geen ervaring in stijlpunten daarmee. Knotten helpt wel <<)

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:05

ik rijd ook altijd met een bodyprotector. Zelf heb ik het gevoel dat ik sneller geneigd ben naar voren te duiken met dat ding. Of het ziet er iig zo uit.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 19:24

Doei wedstrijden :(:)

Ik hoef in ieder geval niet meer te twijfelen....

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 19:51

En opnieuw moet m'n debuut verplaatst gaan worden :( Voor de 2e keer al.
Hebben we weer extra tijd om te trainen. Waarschijnlijk over een tijdje ook weer naar de binnenbak om te trainen, gaan we daar maar weer oefenen

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 20:49

Ik kom even binnen vallen, sorry :o Mogen meet momenten ook niet meer?

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:57

Solica schreef:
Ik kom even binnen vallen, sorry :o Mogen meet momenten ook niet meer?

Evenementen mogen niet meer... ter voorkoming van veelvoudige verplaatsing... ik ben benieuwd wat de Knhs zegt morgen. Het berichtje wat ik gelezen had was van horses. NL en niet van de KNHS. Wie weet...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:47

Je kunt het maatschappelijk nu niet maken om gewoon door te gaan door het beestje een andere naam te geven. Ik baal er ook van dat alles weer stil komt te liggen, terwijl alles net weer wat in het ritme kwam na de eerste lock down. Maar van de corona patiënten die de ziekenhuizen overspoelen word ik ook niet blij :(