[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 18:02

Zo ik heb mijn wedstrijd set net even compleet gemaakt :D
In de periode dat meneer uit de running was had ik zijn zadel etc verkocht. Dat was allemaal bruin.
Vorig jaar een nieuw sella zadel en die was zwart, tja ach, hij past en dat is bij Noedel erg lastig dus ik was allang blij.
En dat ik daardoor nieuwe spullen uit kon zoeken was mooi meegenomen 8-)
Nu alles weer compleet. Tuig zwart/rose gold.
Laatst was ik in Duitsland in een ruitersport zaak waar ik een super mooi navy/rose gold jasje zag voor weinig geld. Dus hup mee dat ding :D.
En laat ik nu net in de winkel een mooi navy/rose gold dekje tegenkomen, echt super vervelend 8-)

Dus helemaal strak in 't nieuwe pak voor ons debuut :D

Straks nog even een paar lijntjes uit de proef oefenen. Ik ben nog vaak in de war waar die extra letters zitten :') ook al heb ik ze zelf al 2 jaar in de bak staan :)).

Normaliter Reed ik mijn proeven altijd uit mijn hoofd maar dat durf ik nu niet := dus even samen met een van de stal dames hier oefenen op het lezen van een Z proef :')

Ik mik er even wat foto's in van afgelopen weekend aan zee :D. Hopelijk gauw weer rij foto's/filmpjes. Ik ben vaak alleen dus dan is dat erg lastig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nimber

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 19:02

DG hij is gelukkig echt fijn te rijden. Het voelt nooit als een groot paard en hij heeft een fijn mondje ik rijd ook nog steeds op trensje.

Cp mooie foto’s hoor! Ik ben benieuwd naar je setje.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 19:16

Mella jeetje wat een omkeer zo denk je peessblessure en dan blijkt het KS te zijn. Is opereren een optie? En inspuiten hoor ik ook regelmatig bij KS.
En ook nog langer wachten op je zadel hopelijk geeft je levensadem je wat extra tijd en kunnen jullie fijn rijden.

Cp112 altijd leuk shoppen helemaal als je 1 bepaalde kleur/stijl mooi vindt. Welk type sella heb je?

Ivy hoe is het met jou topper zag second opinion geeft dat wat meer hoop?

DG fijn dat je paardje weer slanke pootjes heeft.

Nimber jullie blijven ook lekker gaan knap wat jullie in een jaar bereikt hebben.

Gisteren was douwe beter met ademen en schoon neusje. Wil hem na het weekend rustig oppakken eerst wat stappen en longeren en als dat goed gaat weer wat in de bak werken. Hij moet het aangeven wat kan vind dat lastig inschatten dus focus op ademhaling en dan hopelijk snel weer op de rit.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 19:51

@nimber ik heb ff je profiel gespiekt. Rijd je nu die reus van 1.88? Wat een mega paard :oo mooi dier!

@laura euh, type sella. Geen flauw idee eigenlijk :')
Deze is het, hier icm m'n cap en andere wedstrijd dekje. Was de bedoeling daarmee te starten maarja toen vond ik een navy jasje :'). Deze ligt nu op reserve
Ik houd niet van overdreven bling oid. Maar net zo'n ranje rose gold etc vind ik wel erg chique
Afbeelding

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 19:55

Sw, leuk zo lessen op een verder doorgereden paard! Super leerzaam altijd. Wel balen van die bijwerking van je medicijnen

cp112: Welkom! Ruig dier :D Bijzonder verhaal van die blessure, maar extra fijn dat het nu weer zo goed gaat dan! Wanneer mogen jullie? Tof gelijk in nieuwe set ook, extra leuk.
En lekker die strand foto's, ziet eruit als genieten :)

Laura, fijn dat hij een beetje opgeknapt is. Kan je weer iets geruster slapen iig.

Mella, wat een zuur verhaal joh. Ik kan je niet echt wijsheid bieden, maar snap ontzettend dat je voor een hele lastige keuze staat. Als ie in de wei al niet fijn is, maar alleen in de wei staan m ook niet blijer maakt.. Wat zei de da? Kan je na de pees bijv nog iets betekenen voor m door veel onbelast en lang/laag iets te doen in combi met inspuiten?

DG: wel leuk weer springen! En fanatiek om gelijk drie dagen te gaan :P Kan je iig mooi in het ritme komen. Ik vind outdoor ook fijner trouwens, dus snap je helemaal. En knap paard :)

Ik heb nog geen oproep van de chirurg gehad. Is ook een switch van ziekenhuis, de orthopedisch chirurg zit bij Bergman, nu kom ik bij UMC. Die hebben wss wachtlijst, mede ook ivm covid. Ik denk dat ik volgende week tijdens werk even langs loop om te vragen hoe land de wachtlijst is enzo. Kan ik ook mn planning verder maken. Anders ga ik eerst naar de sportarts.

Haha, ons rustige weekje, nou.... Ik moet aardig op mn handen zitten _O- en hij was gister ook best heel blij in het bos, dus ik heb het rondje maar kort gehouden, was er toch nog íets rustigs aan :D Maar fijn hoor, dat ie zo blij is!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 20:24

Cp heel sjiek!

Ja mijn pony is wat teveel door gegroeid en 188 maar echt fantastisch gelukkig.lucky me

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 21:50

@noukie, 10 oktober mogen we :=
Het is een koudbloeden wedstrijd (ik start ook gewoon regulier). De sfeer is daar altijd wat aangenamer en zo voor de eerste keer vond ik dat wel prettig. Toch iets minder druk ofzo haha. Hoef ik niet tegen het kwpn geweld :D :=

Jammer dat het nu zo lang duurt in het ziekenhuis. Waarvoor moet je heen?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 22:05

@laura

Second opinion gaf aan dat er een gaatje in de tussenpees zit die waarschijnlijk niet meer dicht gaat, en waar hij ook geen last van gaat hebben. Kan hij dus mee functioneren
Wel zit er nog een vervelende plek bij de aanhechting bovenin (en dat schijnt dan de meest positieve plek te zijn)
Waar mijn eigen DA zei, sportcarrière is twijfelachtig, zei deze DA nav de utc scan, als dit geheeld is dan komt hij gewoon weer tussen de hekjes.
Hebben shockwave toegepast, moet volgende week nog een keer en dan hopen dat het heelt zoals de planning is.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 06:20

Ivy ga voor je duimen dat het werkt en jullie de ring weer in kunnen

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 07:10

Ivy das mooi nieuws!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 16:07

Dat klinkt erg hoopvol Ivy!

Jongens... Het is weer zo ver... Rijden in het donker |(
Ik haat winter :(
Afbeelding

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 20:22

Duimen Ivy!

Cp112, je hoeft je niet te verantwoorden hoor! Lekker starten waar het goed voelt, doen we wss allemaal wel :) en zeker zo’n eerste keer wil je gewoon een ontspannen omgeving toch?

Er zit littekenweefsel in m’n lies, wat eigenlijk m’n hele beweging beperkt op dat stuk en uiteindelijk zorgt dat m’n heup/bekken vast gaan zitten. Gedoe dus :+ maar grote kans dat ik het niet laat opereren hoor, lijkt vrij veel risico aan te zitten.

Pff en donker en nat! Ik vind zomer ook leuker (zolang we niet gekker gaan dan n graad of 33)
M’n moeder heeft vandaag gelongeerd toen t nog droog was (en ik aan het werk). Best fijn. Ik heb vanavond lekker uitgebreid gepoetst en voetjes geschoren enzo.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 22:46

Ajj dat klinkt als een nare blessure om mee te paardrijden zk in je lies. Hopelijk kunnen ze er toch wat mee doen.

Net even wat lijntjes uit de proef geoefend. Ik heb het imo makkelijkste proefje uitgekozen haha. Proef 23. Niet teveel druk en vooral, geen contra galop! :') die doet het nog niet zo goed haha.
Maar viel me niks tegen vanavond eigenlijk, ik wist de letters in ieder geval te vinden :') fijne en logische proef, veel beter dan die stomme m2 proeven :+.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 23:20

@Laura, fijn dat zijn ademhaling betert, hopen dat hij die stijgende lijn volhoudt.

@Noukie, bewuste keuze om van Bergman naar het UMC te gaan? Ik heb niks tegen het UMC maar ik hoor van Bergman wel veel goede ervaringen.

@cp, hebben jullie geen licht in de bak dan? (Sprak ik verwend met mijn 40x120 verlichte buitenpiste) :') ).
Is proef 23 die met die door S van hand veranderen? Ik vond persoonlijk 25 en 26 het fijnst, maar dat is vooral omdat ik dan niet zo veel travers hoef te rijden. Ik vond de M2 proeven overigens wel goed te doen hoor, maar hoor er wel vaak klachten over.

Nou, wij hebben onze springweekend goed gestart. Dubbel foutloos en een eerste prijs. Dressuurtuiger = springtuiger. :D

Afbeelding
(Nee, het midden van de hindernis springen was geen optie).

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 23:27

@DG in 23 zit ook geen Travers. Die kunnen we prima dus dar is wel weer jammer haha. Maar idd die met door een S van hand veranderen en eenvoudige wissel.

Haha heb wel lampen bij de bak hoor :D maar rijd gewoon liever in 't licht haha.
Nu wel blij dat we 3 jaar geleden een 20x60 aan hebben laten leggen haha. Komt ie toch nog van pas :P

Is dat B hoogte? :oo lijkt echt mega!

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 23:30

Ohh, dan is 24 die met de travers haha. Verwarrend ook allemaal.

Ja, is inderdaad 1 meter. En ik vond eerlijk gezegd nog dat ze vrij laag stonden, hier in de omgeving wordt meestal dikker gebouwd.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 08:26

Grappig, ik vond proef 23 ook het fijnst! Van 25/26 werd ie altijd wat te brutaal met al die middengalop :+ en stiekem vond ik ook het ontbreken van keertwendingen wel fijn :=

DG wat goed! Ik doe het jullie echt niet na, al zeg jij dat t relatief laag stond :D

Bergman doet dit stukje niet... enige reden om over te stappen. Qua orthopedie ga ik nooit meer ergens anders heen dan Bergman idd

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 09:38

Noukie schreef:
Grappig, ik vond proef 23 ook het fijnst! Van 25/26 werd ie altijd wat te brutaal met al die middengalop :+ en stiekem vond ik ook het ontbreken van keertwendingen wel fijn :=

DG wat goed! Ik doe het jullie echt niet na, al zeg jij dat t relatief laag stond :D

Bergman doet dit stukje niet... enige reden om over te stappen. Qua orthopedie ga ik nooit meer ergens anders heen dan Bergman idd

Zitten idd ook geen keertwendingen in. Eigenlijk zit er dus best veel niet in :')
Geen contra, Travers of keertwending haha. Ach, zo voor een eerste keer vind ik het prima. Op de contra na doen de andere knopjes het wel gelukkig, zou ook wat zijn anders :')

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 09:48

@Noukie, kijk dan zit daar dus het verschil, want van al die middengalop gaat mijn paard tenminste een beetje doorlopen haha.

@CP, maakt niet uit toch, zitten vast plenty andere dingen haha.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 16:01

Dg held!!!! Echt wat stoer.

Ik heb meestal 7ens of 8en voor de keerwendingen dus vind t wel jammer als ze er niet in zitten. Ice is gelukkig gehoorzaam en lenig genoeg voor de contra alleen die wissels van contra naar contra waren wel wat kansloos. Blij dat ik daar in t zzlicht een soort van af ben.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 17:25

Nimber, wow in een jaar tijd dus van het m1 naar zzl gegaan. Echt respect!
Wat betreft het paard dat je kent dat geopereerd is aan de ks, weet je of deze problemen had bij twee doornuitsteeksels, of meerdere?

Dg, niemand die meer zal zeggen dat dressuurmutsen niet kunnen springen. Echt super gaaf!

Laura, fijn dat douwe weer stuk beter gaat!

Cp112, mooie set, ziet er chique uit! En rijden in het donker... Echt verschrikkelijk, die korte dagen weer. En nog niet eens gesproken over slecht weer, want wat dat betreft mogen we onze handjes nog dicht knijpen.

Ivy, nare blessure, ik duim voor je dat het hersteld.

De proeven, ik vind ze allemaal best te doen, maar liefst zo min mogelijk keertwendingen. :=
Verder scoren we meestal op de contra en de uitgestrekte draf wel aardig dus dat geeft me nog licht iets te compenseren met m'n 6jes paard. :Y)

Met easy is het zo dat de peesblessure dus is ontstaan door het omhoog komen ohz en daarbij stapte hij terug op de bakrand.
Dat wist ik dus al, maar ik wilde een nieuwe ronde foto's hebben om uit te kunnen sluiten of er geen fysieke beperkingen waren die dit gedrag veroorzaakten. Want hij is altijd al moeilijk geweest met rijden en het werd weer steeds lastiger.
Dus pees wist ik al, maar ik vermoede veel meer. En dat klopte dus ook.

Qua opereren, tja ik vind dat lastig. Ik sta er wel voor open, maar het gaat wel om meer dan twee doornuitsteeksels zeg maar. En dan zijn we na de 2e foto gestopt met schieten omdat ik wist wat ik wilde weten.
Vooralsnog maar even de verzekering afwachten wat die zeggen. Hij is wel niet voor een groot bedrag verzekerd maar moet hun wel mee hebben.
Voor nu zegt mijn hoofd, stoppen ermee. Maar gevoel is een heel ander iets hé... :)

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 18:50

Mella, 4 voor zover ik weet en dan het stukje bij de overgang van T naar L ik heb hem als voorbeeld gebruikt bij mijn opleiding dat KS niet het einde hoeft te zijn. Operatie, inspuiten maar ook aangepaste training kunnen een optie zijn. Helaas niet in alle gevallen. Soms is het gewoon echt klaar wat betreft de sport.

Ja het is hard gegaan. Dat was niet mijn planning. Ik wilde alle klasses rustig uitrijden en deze zomer selecties rijden in t Z1. Tja toen kwam de Corona en liep hij meteen bij zijn debuut over de 65% als je dan uit twee wedstrijden aan je punten zit dan kun je net zo goed z2 gaan als er geen selecties zijn. Dat hij zo snel boven de 65 en zelfs 1 x 68% zou lopen had ik al helemaal niet verwacht. Tja dan ben je dus ook snel aan de punten dus dan maar ervaring op doen in t zzlicht toch?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 22:57

Neeeeeee.... Wil ik me net inschrijven voor 10 oktober. Krijg ik een melding dat het niet kan wegens te weinig winstpunten...

Sta ik op m2+8!
Wij zijn 3 jaar geleden gestopt op m2+7 en ik heb in februari dit jaar 3 winstpunten op 1 wedstrijd gereden.
Maar ik mis ergens nu uitslagen uit 2017 en kan ze nergens meer terugvinden! |( hoe dan! Maandag maar met de knhs bellen maar ben bang dat ze foetsie zijn |(

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 18:15

Oh CP dat zou wel heel zuur zijn. Heb je coupons bewaard?

Ik had een leuk rondje zzlicht vandaag. Wel wat wiebels hier en daar en de tweede proef afgegroet omdat hij een lange zijde echt heel heel eng vond maar toch het gevoel was zo goed! 220 in de eerste proef. Erg blij mee

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 18:56

Mella, het blijft lastig. Mijn pony had ks en is met inspuiten en aangepast trainen goed 26 geworden. Heeft na de diagnose nog B gesprongen, M2 dressuur en kon alles behalve wissels en passage. Dat was ks net achter het zadel, gradatie weet ik niet meer. Maar dat is een positief verhaal tegenover ook weer een stuk minder positieve. Lastige nu is natuurlijk ook dat je door die pees ook niet de rug kan gaan trainen.. het blijven zulke moeilijke keuzes.

Oooh oliebol cp! Dat zou echt rot zijn. Heel toevallig inderdaad coupons ergens bewaard? Dat is ooit mijn redding geweest, maar snap ook dat je na zo’n lange periode ertussen dat niet meer hebt. Hopelijk kom je eruit met de knhs!

Kim gefeliciteerd met je eerste proef! Heel netjes. Ice klinkt weer goed opgeknapt.

Hier het weekend voor het eerst weer ‘echt’ gereden. Hij voelt echt fijn, wel iets stug in de buiging, maar dat werd vandaag al veel beter. Verder gretig zat en veel fijner van achter naar de hand toe. Wissels zitten er gelukkig ook nog op, ook als ik zonder spoor rijd. En dat voor mijn trage Belgje :D