[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkeeee

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:52

Hahah :P :D

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:54

Lithya schreef:
Ja dat is top en heb er echt bewondering voor, maar jeutje... ik mag mijn vader wel een stroomband om doen om hem te helpen herinneren

_O- _O- _O-

Steffi4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 22:11

Succes iedereen dit weekend!

Ik ben blij dat wij in België dat ergste qua “verscherpte maatregelen” etc toch allemaal al
voorbij zijn, ik denk dat wat bij jullie nu gebeurd bij ons in juni-juli het geval al was en nu gewoon op rolletjes loopt (aangepast dus hè).

Wij gingen normaal op wedstrijd dit weekend maar hebben van de ene op de andere dag beslist om de paarden toch in pension te zetten
voor de winter. Na de springles op dinsdag (op locatie) meteen de paarden achter gelaten, was best grappig. Nu is die wedstrijd 1u30 rijden ipv 30min dus dat doen we niet meer. Laat ze maar even wennen.

Volgende week de eerste selecties voor Mechelen kerst jumping. Ik verwacht niet echt dat ik daar uiteindelijk terecht kom dit jaar maar goed, we gaan er voor :o heb alleen nog steeds geen zwart jasje gevonden...ik baal echt.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 14:51

Lekker gereden gister Lithya?

Wij zijn deze week naar Marienheem geweest met de jonge paarden, liepen superfijn!
Eerste keer indoor en ze vonden het wel iets spannend, maar liepen makkelijk door :)

Zou kerstjumping Mechelen doorgaan dit jaar Steffi? De meeste grote wedstrijden hebben al geannuleerd i.v.m. corona. En wat een gedoe dat je perse in een zwart jasje moet rijden zeg :+

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 16:03

Ons clubtenue is ook officieel met een
zwart jasje en zwarte laarzen, maar heb er nog nooit iets over gehoord dat ik in hele andere kleuren start gelukkig.

Mooi dat de paarden zo fijn gingen Gomir.

Nou lekker gereden... heb Marijke gevraagd of ze een hindernis alsjeblieft wil verven of laten verdwijnen. Toen ik het parcours instapte merkte ik al dat hij daar wat op begon te klieren. Was de 2e van een dubbel. Hoe ik de 1e ronde er foutloos over ben gekomen... geen idee. In de barrage zat hij gelukkig niet.

2e ronde lukte hem het kunstje niet en viel een balk. Hij pakte verder wel mooi aan.

Met al die nieuwe maatregelen is flexibel springen niet echt aanlokkelijk. Dan heb je niet veel tijd om een paar sprongen te maken.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 16:04

De corona maatregelen? Wat maken die voorn verschil met flexibel springen dan?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 18:25

Lithya schreef:
Met al die nieuwe maatregelen is flexibel springen niet echt aanlokkelijk. Dan heb je niet veel tijd om een paar sprongen te maken.

Niet veel tijd?! Ik vind juist dat je dan eindeloos moet wachten met al die pauzes om te voorkomen dat er teveel mensen tegelijk zijn :+

Fijn dat je lekker gereden hebt en die ene hindernis went hij vast wel aan ;)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 18:37

Als hij wat in de kop heeft...

Hier hadden ze een sleeppauze in’t L en die was met 5 minuten voorbij. Het duurde hier echt niet eindeloos. Losspringen mocht met 6 combinaties en na je rit graag gelijk vertrekken.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 18:53

6 combinaties op het voorterrein vind ik heerlijk, zeker als er dubbele parcoursen gesprongen worden :+
Maar ik snap nog steeds niet waarom je met flexibel springen dan geen tijd zou hebben om los te springen?
In Marienheem zat er ongeveer 40 minuten tussen de rubrieken, dan laat je het flexibel starten ook wel uit je hoofd :P En zag al meer concoursen waar ze ruim de tijd nemen en bijv gelegenheid geven om tussendoor nog een keer parcours te lopen zodat er niet teveel mensen tegelijk aanwezig zijn.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 19:05

Nou idd.. je zou denken juist meer tijd

Ik was aan t losrijden samen met de slepende trekker _O-
Scheelt weer een pauze.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 20:35

Bij ons werd er echt streng gehandhaafd op 6 mensen in de rijbaan. Dat maakte flexibel starten niet leuk.. want ik liep dus met een geschoren paard buiten en geen dek mee want ik hier geen rekening mee gehouden :(:)

Ché sprong super goed! We miste nog wat wedstrijd ritme wat eindigde in beide rondjes een balk.

Over 2 weken weer maar dan gelijk maar twee keer M

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 20:38

Als je normaal om en om start en er mogen 6 losrijden, heb je 10 starts voor je. Start je flexibel en je bent de 6e van de flexibele starters, heb je maar 5 starts om te kunnen springen.

Netjes. Che!!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 21:05

Goed bezig dames!

Ik had vandaag weer crossles met Mickey. Ben er nog weer ouderwets af gegaan. Draaide weer smerig om en daar lag ik :+ Verder springt hij wel echt top en doet eigenlijk alles heel braaf verder :)

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 09:37

Lithya schreef:
Ons clubtenue is ook officieel met een
zwart jasje en zwarte laarzen, maar heb er nog nooit iets over gehoord dat ik in hele andere kleuren start gelukkig.

Mooi dat de paarden zo fijn gingen Gomir.

Nou lekker gereden... heb Marijke gevraagd of ze een hindernis alsjeblieft wil verven of laten verdwijnen. Toen ik het parcours instapte merkte ik al dat hij daar wat op begon te klieren. Was de 2e van een dubbel. Hoe ik de 1e ronde er foutloos over ben gekomen... geen idee. In de barrage zat hij gelukkig niet.

2e ronde lukte hem het kunstje niet en viel een balk. Hij pakte verder wel mooi aan.

Hihi!! ja die hindernis glimt mooi! Maar meer hindernissen glommen erover. We hebben alle wedstrijd hindernissen opgeknapt en lik verf erover. Maar hij sprong goed hoor! Heb je eerste ronde vooral gezien en ja in die dubbel ff een twijfel maar je zat mooi achterover en kon hij mooi doorspringen. Vond dat je netjes reed!

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 09:47

@Folani waarom de laatste kans om officieel te starten? Heel erg balen ja!
@Elitedeux @Marijkeee @Cioccolato hoe ging het?

Nou mijn eerste B viel reuze mee. Eerst een foutloos rondje BB. Volgens mij stond de B ook niet zo gek hoog gebouwd, dus prima voor de eerste ervaring. We hadden één balkje op de dubbel, reed nét iets te hard op de eerste af waardoor de tweee te kort kwam. Wel jammer omdat het selectie was, maar anderzijds voor ons B-debuut mogen we niet klagen. Het is het eerste paard wat ik zelf opgeleid heb en hij was super braaf. Geen enkele weigering, met 15 man in de losrijbaan (geen 6 dus haha), allemaal nieuwe indrukken etc. Dus heb ontzettend genoten en nu op naar de volgende wedstrijd!
Afbeelding

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 09:47

Jonge paarden deden het leuk! Eerste keer mee op wedstrijd. Vond het ook wel fijn niet een hele volle inrijbak en vooral met het 2de paard was dat wel fijn. Maar die was echt een beetje van de wereld. Man man man wat maakt die haar dan druk en wil dan alleen maar hard lopen en heeft haar aandacht er niet bij. Dan heb je echt zo van ahhhh oké oké oké waar ben ik nu ahhh vroem vroem vroem oh oh oh hindernis ahhhhhh en dan dus heel hoog springen... pff paard het is maar een balkje.. Nou ja voor het idee hoe dat dus ging. Inspringen ging wel oké maar ze bleef wel wat overdreven. Toen in het parcours oversprong ze haar meteen op hindernis 2. Dan rij je BB laag hé en dan springt het paard richting de staanders. Al met al bijna het hele parcours uitgereden alleen was ik halverwege wel leeg en heb ik de laatste lijn overgeslagen en nog 1x een oxer gedaan en toen sprong ze eindelijk normaal.

De andere de 4 jarige was top braaf! maak haar ook wel iets druk maar laat dat niet zien. Eerste parcours ging nog wat zo zo, maar 2de rondje mooi foutloos maar vooral fijn te rijden en elke keer de juiste galop. Heel fijn! was genieten. Filmpje (https://www.facebook.com/739708233/vide ... 803453234/)

Kiek dit bedoel ik met een beetje overdreven :P
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Marijkeeee op 05-10-20 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 09:49

@SaraViavia: netjes voor jullie B debuut! top gedaan

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:16

@Marijkeeee je hebt een lekker ambitieus paard zo te zien :P

Ik heb gisteren ook mijn B debuut overleefd na kleine jaar of 8 pauze. En dat nog met een paard dat ik pas sinds enkele maanden heb, spannend was het zeker... toch 2 foutloze rondjes :) super blij mee!

Het eerste parcours was met barrage en ik heb er uiteraard vooraf geen moeite voor genomen om deze uberhaupt te onthouden, ervan uitgaande dat het niet zo goed zou gaan :p Dus ik ging de barrage lekker spontaan (lees: onvoorbereid) in en daar hebben we 2 balkjes laten vallen door haastfoutjes. Met foutloos rondje in ons 2de parcours hebben we wel de 1ste plek gekregen :) dus voor een debuut vind ik het best netjes.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:35

gomir: Fijn van die jonge paarden! Indoor is ook weer even wennen vind ik altijd. :Y)

Lithya: Balen van die ene hindernis! Maar wel fijn dat het verder gewoon goed ging en dat je lekker gereden hebt! :)

Cheminee: Super dat het lekker ging! Jammer van de balkjes maar als je verder lekker gereden hebt een prima begin weer toch! :D

paljaslaura: Haha die Mick, geen pijn gedaan? Of vol in de bagger beland? :+ Lekker dat hij verder toch wel fijn liep!

SaraViavia: Super goed debuut toch! Heerlijk dat hij zo braaf was en dat balkje kan gebeuren. Op naar de volgende! 8-) Leuke foto ook, en mooi jasje! <3

Marijkeeee: Die overdrijft inderdaad erg goed! Zonde dat die zo van de kaart was maar wel top dat ze na het 2e rondje wel normaal sprong. Toch weer een hoop geleerd dan.
Filmpje werkt niet helaas, als ik er op klik zie ik dat de inhoud niet beschikbaar is.

Fly_high: Wauw lekker debuut na al die tijd! *D Jammer van de barrage maar ach dat is logisch als het even onvoorbereid is. De barrage is in de B toch ook op stijl of nu wel op tijd? Is een tijd geleden voor mij. Top van je prijs! +:)+ En gefeliciteerd! Y)(^)

----------------------------------------------------

Zo ik ben weer bij! Hier weinig te melden, niet op pad geweest dit weekend maar wel fijn kunnen trainen. Aankomende week geven ze veel regen op dus hoop dat ik paard alsnog wat aan het werk kan houden voor het springen op zaterdag. -O-

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:49

Mick verliest zijn streken ook nooit he Laura :D

Netjes Fly_high en Saraviavia!

Capriootje: in de B is barrage ook op stijl.

Ik heb alle paarden weer lekker op stal staan. Veulens gister gespeend en mijn nieuwe aanwinst is ook gearriveerd. Als alles komende dagen in de rust is verhuis ik ze naar de loopstal, maar dat durfde ik nu nog niet aan :+ Draagmerrie vanmorgen weer terug gebracht naar VDL, heb ik straks weer ruimte voor het jonge spul wat binnenkort ook vast weer uit de wei komt.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:49

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:55

gomir schreef:
Mick verliest zijn streken ook nooit he Laura :D

Netjes Fly_high en Saraviavia!

Capriootje: in de B is barrage ook op stijl.

Ik heb alle paarden weer lekker op stal staan. Veulens gister gespeend en mijn nieuwe aanwinst is ook gearriveerd. Als alles komende dagen in de rust is verhuis ik ze naar de loopstal, maar dat durfde ik nu nog niet aan :+ Draagmerrie vanmorgen weer terug gebracht naar VDL, heb ik straks weer ruimte voor het jonge spul wat binnenkort ook vast weer uit de wei komt.

Ja dacht ik al! Omdat ze zei haast foutjes kan daar soms verwarring over zijn misschien.

Leuk je nieuwe aanwinst! Wat komt er nog uit de wei? Om te beleren?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:57

Marijkeeee schreef:
Oh ja logisch dat het filmpje het niet doen.. stom mijn FB is afgeschermd. Dus hierbij een nieuwe link: https://youtu.be/dDYeO_Hr3gA

Ziet er al goed uit! Fijn paard ook!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:59

Mooie debuten hoor dames!!

Geen spierpijn Laura?

Tja regen, is hier nu droog en de zon is er af en toe. Hoop dat er niet te veel valt, dat rijdt wat fijner.

Danke Marijke. Die fredracket dacht gewoon: ja baas leuk dat jij er een tijdje uit was, maar we moeten wel wat opschieten voor de spelen van 2024. Hoppa de lucht in met die balken.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:03

Goed gedaan Saraviavia en Fly_high!
Doet ie netjes Marijke. Jammer dat die andere zo druk was maar levert wel gaaf plaatje op :P
Leuk gomir dat al het jonge spul binnenkort weer naar huis komt.

Nee Mick gaat dit nooit niet meer doen :P Heb mij niet bezeerd. Word er altijd met een soort koprol in de lucht afgezwiept dus dat breekt je val aardig.
Hij was afgelopen maanden ineens wel heel braaf maar dat kwam dus omdat ie PPID heeft. Nu paar weken aan de Prascend en mijn druktemaker is weer helemaal terug <3
Kort filmpje op mijn insta van gisteren: