[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paljaslaura

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 18:12

Best handig om te weten van die pasta ja.
Och wat een heerlijk relaxt beeld van je dieren.
Gefeliciteerd JR!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 18:43

Urielle schreef:
JumpingRider schreef:
Hahaha die weten zeker dat het meivakantie is ;)

Zou ik dan toch nog internationale paarden krijgen? Hier geen vakantie hoor!

Je hebt teveel contact met Nederland en zijn op de hoogte van de meivakantie :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 19:26

Jumpingrider gefeliciteerd met je verjaardag!

Over internationaal gesproken, ik heb vorige week de eerste 2 internationale aanvragen ingediend :D

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 19:39

Hoppaaaaa! Doet ze ff hoor :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 19:52

Doet ze ff :+ nou laat dat ff maar weg. Dure grappen. Maar het lijkt me gewoon gaaf en heb nu het paard er voor.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 19:53

Oh wauw, dat klinkt wel heel gaaf hoor!!

@Pantykous, nogmaals bedankt voor je info ;) ga er volgende week springen :)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 20:05

mistid schreef:
Doet ze ff :+ nou laat dat ff maar weg. Dure grappen. Maar het lijkt me gewoon gaaf en heb nu het paard er voor.

Ja super tof juist! *\o/*

Leuk Josewoos. Heb jij al veel gesprongen hier in de buurt? Ik ben nog een beetje zoekende naar mooie/leuke locaties.

Tot hoever rijden jullie voor je cc? SGW even buiten beschouwing gelaten.

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 20:07

Mirthe wat ontzettend gaaf!

We gaan meestal niet verder dan 30km ligt ook een beetje aan hoe het rijden er naar toe is, makkelijk of echt met allemaal verschrikkelijke aansluitingen.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 20:08

Gaat Mistid! Begint vaak bij €200 toch? Ach, prijzengeld ligt ook wat hoger.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 20:13

30 km dan begin ik weinig, 60-80 vind ik best acceptabel voor normaal springconcours.

Spannend mistid! Nu hopen dat je mag starten :j

Heftig Anne :(:) Kan me voorstellen dat je daar wel even stuk van bent.
Ik heb wel de nodige ellende gezien de afgelopen jaren, maar ook als professional raken zulke dingen je. Is natuurlijk heel anders dan als het goede vrienden of familie is, maar naar blijft het...

Waar heb je die informatie over dat ruisje vandaan Anne? Voor zover ik weet is dat namelijk enorm afhankelijk van de reden van het ruisje, dat kan heel onschuldig zijn, maar ook op bijv. ernstig hartkleplijden wijzen en dan is een plotse bloeddrukdaling wel een risico.
80% van de mensen is wel heel veel Lithya, maar het komt ook bij jonge mensen regelmatig voor. Oorzaken kunnen heel divers zijn. Zgn ejectiegeruis (onschuldig) hoor je bijv alleen bij koorts, inspanning, bloedarmoede etc, beetje zoals het paard van Elke ;)

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 20:16

Pantykous schreef:
Leuk Josewoos. Heb jij al veel gesprongen hier in de buurt? Ik ben nog een beetje zoekende naar mooie/leuke locaties.

Tot hoever rijden jullie voor je cc? SGW even buiten beschouwing gelaten.

Nee nog niet veel, ik begon met indoor seizoen, die heb ik bij De Vallei in Woudenberg gereden en in Bunschoten bij De Gouden Adelaar (dacht dat het zo heette..?)

Ik ben nu dus ook beetje aan het kijken. Wil ook een cc op zand. Mijn paard heeft voor ijzers maar achter niet.
Behalve bij Groenendaal wil ik ook eens in Soest bij Lasseur proberen. En in Houten bij Silvia's Hoeve.
Ook in nog Putten bij Lozeman.

Jij nog suggesties?

Oh en een toevoeging, is wel op gras maar de Hooglandse paardendagen zieter ook altijd gaaf uit!

Vind het nu ook best spannend, met een outdoor is er natuurlijk veel meer te zien. Geen idee hoe het paard het gaat doen.
Daarom vind ik het nu ook weer fijn om op andere locatie te oefenen waar ik ook een cc kan rijden
Laatst bijgewerkt door josewoos op 08-05-15 20:19, in het totaal 2 keer bewerkt

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 20:17

Heeel tof mirthe!! Spannend! Mocht je keertje hulp nodig hebben lijkt mij dat wel heel tof om te helpen! :)

Ik zoek op startlijst altijd op 50km, er zitten hier wel mooie locaties op bv 45. Maar ik heb nu in de buurt een paar vaste plekken op max 30 min rijden.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 20:18

Gaaf Mirthe!

Nou de definitieve startlijst voor morgen staat er nog geen eens op. Toch wel een beetje slecht van de organisatie. Dat betekend dat ik er nog niet op sta dus niet zeker weet op welke tijd ik start. Allemaal wel genoemd in de mail en dat dat vaste tijden zijn, maar heb toch graag bevestiging.
Heel raar.

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 20:23

Wij gaan ook wel is verder, maar we hebben hier in de buurt vaak mooie buiten locaties die gewoon heel dichtbij zijn (gelukkig) voor binnen rijden we wel wat verder :)

^^Aa vervelend dat het allemaal nog zo onduidelijk is!

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 20:23

Ik kreeg trouwens nog een leuke foto door van vriendin die van de week bij het springen hielp met de sprong verhogen.

Het was een nogal een lompe sprong waardoor ik niet helemaal goed mee kon moment , maar zo vanaf de foto ziet het er nog aardig uit hihi

Afbeelding

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 20:25

Cioccolato, staat er ook geen vermelding wanneer ze de definitieve lijst online gaan zetten?
Anders toch gewoon nogmaals mailen?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 20:27

Nee staat verder niks.
Ja ik denk dat ik er een mailtje uit gooi of een belletje doe. Wil graag in bed want de wekker moet wel om 4.15 :=
Daarom ook graag zekerheid! :P

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 20:30

Dat is lekker op tijd :=
Kan je beter bellen ja, zal je net zien dat ze ook niet op tijd op je mail reageren

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 22:06

Mistrid gaaf!
Josewoos leuke foto!

Afstand: met 30 km zit ik nog niet bij de dichtstbijzijnde club :+ Mooi concours is zo'n 90 km rijden vanaf Cascade, op 60 km zit ook wel wat maar minder "luxe" volgende week moeten we 114 km rijden.

Paard ging lekker vandaag, lekker los in d'r lijf.
Tijdens het poetsen wel d'r achterhoef (inmiddels met ijzer) op mijn bovenlip gekregen, schade lijkt gelukkig opervlakkig, lip kapot en dik maar verder lijkt er niets aan de hand te zijn. Toen ik weer wat bekomen was dus nog gereden met het idee we gaan sowieso stappen en we zien wel wat verder gaat, maar heb dus gewoon een normale training gedaan.

Gomir, kan je je tussenschotje kneuzen? Die doet wel wat zeer namelijk, neussnuiten lukt ook niet echt, alles staat nog wel recht.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 22:11

Blij dat ik niet in Frankrijk zit dan.... :D

Mistid; Stoer!

gomir; een professional in de paarden die waarschijnlijk meer over springpaarden weet dan wij allemaal bij elkaar.

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 22:12

Josewoos leuke foto!
Jes klinkt niet zo prettig..

Misschien heb ik dan gewoon geluk met mn 30-50km max haha! Maar ik ben ook afhankelijk van mijn ouders qua vervoer. En voor speciale dingen rijden we wel verder haha.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 22:18

Dat kan ongetwijfeld Jes, maar daar heb ik nog nooit over nagedacht :+

Misschien heb ik wat teveel achtergrondkennis over hoe een hart in elkaar zit en werkt en de effecten van medicatie op de bloedsomloop, maar ik zou het zo stellig echt niet durven te beweren. Al zal ik ook niet ontkennen dat er risico's aan het gebruik van de pasta zitten en dat je het niet bij elk paard met een ruisje veilig kan gebruiken.
Ben wel benieuwd hoe die mensen dan een hartruis vaststellen/uitsluiten voordat ze iets sederends geven? De ruisjes die je als niet getraind luisteraar hoort (zeker met een goedkope stethoscoop) zijn wel de opvallendere varianten ;)

En om nog even op mistid aan te haken: verdoven in het bloed geeft ook bloeddrukdaling en kan dus hetzelfde effect hebben op het hart als de pasta. Toch luistert mijn dierenarts nooit voordat hij een paard verdooft :n

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 22:21

Mijn dierenarts wel. Die controleert dat als eerste als hij een paard nieuw in de praktijk krijgt. Vind ik wel een goeie zaak trouwens. Als het in rust hoorbaar is kan ik me wel voorstellen dat hij daar rekening mee houdt. Zal het eens vragen als ik er weer ben.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 22:24

Mijn man luisterd alleen bij de paarden van clienten, bij die van ons nooit eigenlijk :+
Tandartsen hebben ook andere verdovingen voor mensen met hartklachten, dus wellicht toch best logisch....

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 22:37

Wauwie gaaf Mirthe!
Soest en Zilfia's Hoeve zijn leuk starten josewoos, zeker doen.
Klinkt best pijnlijk Jes, gelukkig nog wel lekker kunnen trainen dus.
Ik zet de radius eigenlijk altijd op 50 km. Zitten best nog wel wat leuke dingen hier in Noord-Holland/Zuid-Holland/Utrecht. We willen ook nog met m'n instructeur wel is een keer naar gelderland of overijssel. Maar dat is meer als ie mij mee wilt slepen naar grotere concoursen van de zomer :P