Ik ben blij dat de bond een beetje is gaan moderniseren en dit heeft opgezet. Ik snap niet waarom je anderen niet een pleziertje kan gunnen om zo in de sport verder te gaan. Het is na te gaan wat de 'waarde' is van de punten, dus als je het wilt inwisselen dan kun je dat. Kunnen eindelijk de verkopers met 'thuis op M niveau' laten zien of het ook echt zo is

Ik heb nu zes keer gereden en alle keren het eerste proefje ingestuurd. Het is nog best een geregel, bak vrij, persoon regelen die gaat filmen. Ik doe het mijn paard en mezelf ook niet aan om meer dan twee proeven te gaan rijden. Daarnaast wil ik nog springen, het bos in en heeft ze nog vrije dagen.
Iedereen toch zo z'n ding? Laat elkaar lekker genieten van de sport.
Beroerde proeven en punten zie je ook IRL, dus dan is de gehele wedstrijdsport een devaluatie? Het is en blijft een jurysport. In het echt, maar ook online.
Dat vind ik ook al jammer inderdaad. Net zoals dat de laatste proeven niet meer alle onderdelen op beide zijden hoeven in bv het M, dat je niet meer verplicht bent de eerste proef te starten en dat die elk kwartaal veranderd, waardoor je dus selectief bepaalde proeven kunt omzeilen....allemaal jammer. Daarin is de dressuur in de loop der jaren al echt heel veel laagdrempeliger geworden, ook als je het vergelijkt met andere disciplines. In de dressuur kan elke gezonde ruiter met elk gezond paard, als ie maar voldoende goed traint en zich er op toelegt, naar het Z rijden. Daar heb je geen extra talenten voor nodig bij ruiter of paard. In de springsport bv, heb je echt wel een bovengemiddeld getalenteerd paard en een bovengemiddeld getalenteerde ruiter nodig om boven het M uit te komen...en het gros komt nooit de L door. Daar ligt een veel duidelijkere en scherpere grensrechter. Daar wordt in het kader van de veiligheid, de grens om te promoveren juist eerder steeds hoger als lager gelegd, zoals bv in de B vroeger een foutloos rondje dubbele winst was bij min een 6 voor stijl, en 1 balk 1 winstpunt, is het nu zo dat je bij foutloos minimaal een 7,5 voor stijl moet hebben voor 2 wp, en een 6 voor 1. En bij een balk minimaal een 7,5 voor uberhaupt een wp. En een beetje afhankelijk van de regio, maar in mijn regio halen bijna alleen de profs die 7,5 voor stijl.