[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nimber

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 13:44

Ah Laura das balen.

SW lekker bezig joh!

MM balen van de blessure. De echt paarse gloed is er nu wel aan t af gaan van de hei bij ons dan.

Ik mocht vanmorgen heel vroeg m’n bed uit 5.30. Niet voor niets want met 215,5 en 206 is Ijsco zzlicht geklasseerd echt zooooo blij mee. Ook nog een tweede prijs. Happy me.
Afbeelding
Afbeelding

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 22:11

@DR had je inmiddels al het NK gereden? Ik twijfel geen seconde aan jullie kwaliteiten, komt vast goed!

@nimber, gefeliciteerd! Dat was het vroege opstaan wel waard dan! Dik verdiend.

@mella, wat balen dat soort ongelukjes. Hoop dat je met je nieuwe zadel wel lekker met je andere paard aan de bak kan.

@SW, ahh, wat jammer dat het dan niet voor het eggie is! :D Maar dat zijn toch wel punten om supertrots op te zijn. Foto's en filmpje zien er ook leuk uit!

@laura, irritant is dat. Kan natuurlijk een keertje gebeuren dat je les vergeten wordt, maar leuk is het niet. Gelukkig heb je toch fijn kunnen rijden.

Nou, wij hebben de afgelopen tijd niet veel gedaan omdat mijn rug dat even niet trok. Nu al weer helemaal hersteld, dus we hebben vrijdag voor het eerst weer wat dressuur meegepakt, wat mijn moeder lief heeft gefilmd voor me.

Ik kan altijd zo heerlijk kritisch naar mezelf kijken, maar ik moet ook gewoon even trots zijn op wat we tot nu toe hebben bereikt.

Komende tijd gaan we weer even lekker aan de basis werken. Als iemand nog leuke oefeningen heeft om aan tempowisselingen & activiteit te werken hoor ik het graag!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 07:40

Wat is het een stoer paard! Ik volg je vanaf nu ook op insta

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:27

@mella; hoe gaat het nu met de peesblessure?
@s_w; gefeliciteerd metje punten :)
@laura; oh lekker dan... ik zou daar heel slecht tegen kunnen haha, heel m’n planning in de war :+
@nimber; yessss wat goeeedddd :D gefeliciteerd!
@dg; nee nog niet, we starten donderdag en vrijdag. Ik ben je ook gaan volgen, leuk :D

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 19:58

Super wat springt ze de wissel al goed!
Ik ben fan!

DR ja leuk is anders maar goed we gaan in de herkansing eerdaags.

Wat was het lekker weer vandaag zonnetje was goed warm.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 09:09

Mella, wat een pech met die blessure! Heb je voor de ander je zadel binnen inmiddels?

SW mooie score!

Laura, wat balen van je les! Kan gebeuren, maar als je er zo naar uitkijkt is het wel even stom. Weet je al wanneer je weer mag?

Kim *\o/* *\o/* Top!

DR: Heeeel veel succes vast! En genieten, vergeet dat niet :D

Ik ben weer terug van een paar dagen Drenthe. Best oké, maar mis toch echt de 'gewone vakantie'. Zaten wel echt in een fijn huisje, heel ruim en midden in de weilanden / zandpad naar het bos.
Paard heeft even lekker vrij gehad, wei en stappen, die mag tegen het weekend weer rustig aan de bak. Hij had afgelopen periode hard genoeg gewerkt om ook even vakantie te verdienen

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:40

Helaas weet ik nog niet wanneer we weer kunnen lessen. Gisteren appte bijrijder dat hij wat kuchte. Vanmiddag kwam ik op stal en zag ik grote neusgaten en een moeizame ademhaling en extreem harde klieren achter de kaak. Hij had een temperatuur van 38 en was klam. Da gebeld en 2 uur opgewacht. Zij zag ook wat ik zag. Geen snotneus en de klieren bij de keel waren zacht dus ze zei geen droes. Nu ventapulmin gekregen en een spuit om hem te helpen makkelijker te ademen. Komende dagen rust en voor zondag moet hij makkelijker ademen zo niet dan gaat hij de molen in. Hij is nooit ziek altijd blij en vrolijk dus ik maak me wel wat zorgen. Da zegt virusje geen zorgen daar vertrouw ik dan maar op.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:58

Wat vervelend! En ik snap je zorg hoor, altijd rot als ze wat mankeren. Hoe is hij vandaag?

Ik ben vanmorgen heel vakantie gevoel zadels gaan kijken bij t Gareel (moest toch naar Eindhoven). Nu ben ik hebberig :') Kan alleen voorlopig nog steeds niks beslissen over zadels, want het blijft twijfelachtig wat m’n lijf gaat doen. Ze hebben op de mri wat gezien en word nu doorgestuurd naar een chirurg, maar al met de kanttekening dat opereren wss meer risico is dan niks doen. Eerst dat allemaal maar afwachten en dan over zadels nadenken.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:07

Jeetje noukie dat zijn ook berichten waar je ongerust van wordt. Eerst de chirurg spreken en dan inderdaad een beslissing nemen en dan op zadeljacht.

Hij liep nog in de wei vanmiddag en helaas was zijn ademhaling nog versneld. Hij eet wel maar heeft ook een nare lucht. Ik moet de medicatie de kans geven zondag moet hij een heel stuk beter zijn.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 21:07

@Noukie, lekker vakantie voor beide! Het weer was er de afgelopen dagen ook wel lekker voor. :)
Hopen dat je gauw fysiek wat meer zekerheid hebt!

@Laura, wat balen! Veel beterschap voor je knapperd!

Hier ook een beetje aan het kwakkelen met wat gezondheids dingetjes.
Afgelopen weekend ineens dikke (stal) achterbenen, inmiddels al weer weg. Daarna dikke kaak van het korte gras, en nu vandaag had ik het idee dat ze niet helemaal lekker liep. 5 anderen zagen er helemaal niks aan, dus rustig doorgereden en daarna ging ze toch wel lekker sjouwen.

Niet goed voor mijn hart dit soort zorgen.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 20:20

Was ie opgeknapt vandaag Laura?

En het is idd heerlijk vakantie weer geweest DG! Ik heb het getroffen :)
Hoe gaat t met de jouwe? Word je idd zenuwachtig van, dat soort dingen..

Hier fijn weekend gehad, gister NK geweest, vandaag even bij de tripalon in Bussloo wezen kijken. Lekker veel paard :) Vandaag de mijne ook voor het eerst weer gereden en dat was erg fijn. Zo fijn dat ik besloten heb dat mama m de rest van de week rijdt en ik longe/bos. Moet m rustig weer opbouwen van de DA, maar hij is veel te gretig en biedt veel teveel aan. Dat is genieten natuurlijk, maar dan beter even zo, dan houden we ons aan dat rustig en kan ie volgende week weer écht

DR, hoe heb je het NK ervaren? (afgezien van een bijzonder juryverschil wat ik voorbij zag komen...)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 21:30

Noukie helaas nog niet wat het moet zijn morgen even overleggen met de da.

DR was een raar NK paard van Saskia wat ter plekke overleed. Ik zag ons groot jury verschil zo jammer.

Noukie fijn dat hij het goed doet. Hoe is het met jou lijf weet je al wanneer je naar chirurg kan?

DG hoe is het met jou paardje beentjes weer slank hoop ik

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 07:48

Zorgen zijn nooit goed DG

Noukie heerlijk rustig!

DR als alles geland is willen we wel een NK verslag.

Ik had zaterdag een cranio behandeling bij een super knappe pony en daarna heb ik 5 uur gejureerd op een wedstrijd voor pony’s. Blij dat ik zondag voor t eerst weer op Ice kon na de fysio behandeling. Hij voelt echt anders dus heel benieuwd hoe dit gaat uitpakken.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 14:58

Nimber - hopelijk blijft de fysio helpen!

Laura - wat naar, gaat het al weer wat beter?

Noukie - klinkt als een top weekend!

DG - filmpje ziet er goed uit! :D
Hopelijk geen vervelende verassingen deze week.

Hier gaat alles lekker z'n gangetje, we hebben dit weekend onze laatste springwedstrijd van het jaar.
Mijn coach is vorige week ook bevallen van een zoontje, dus ik mag nog maar even genieten van haar prachtige paarden. Ik mocht gisteren een Cindy les rijden met haar PSG ruin (Tuschinski x Kennedy) wat echt enorm gaaf was. Helaas viel het mij wel op dat ik toch echt aangekomen ben sinds ik mijn nieuwe medicatie neem, dus hoop dat ik dat deze winter weer onder controle krijg -O-

Afbeelding

Afbeelding

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 13:20

Ik heb mij zojuist opgegeven voor ons Z1 debuut := en ik vind 't doodeng! :))

Dit zijn wij; mijn paard is een 12 jarige voormalig dekhengst, inmiddels los ballos 8-). We zijn dik 2 jaar uit de running geweest wegens een blessure.
Vorig jaar oktober weer rustig begonnen. In februari de eerste wedstrijd weer gehad en de punten voor het Z gereden.
Toen kwam corona om de hoek en hebben we geen cc gereden. Beetje van alles wat gedaan en nu weer vol aan het trainen.

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb me gewoon opgegeven om eens te zien waar we staan. En omdat ik het m2 echt een rotklasse vind :').

We rijden 1 proef. 2 is mij echt nog ff teveel :')

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 13:42

Cp112 welkom knappe tinker!

Hier vandaag eindelijk wat verbetering bij Douwe. Even klein stukje gewandeld en regendeken opgedaan. Hij was blij ons te zien luid hinnikend onthaald dat geeft altijd een heerlijk gevoel

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 13:49

Cp112, 2 jaar uit de running, heftig!
Mag ik vragen wat de blessure was? Misschien heb ik nog hoop voor de mijne haha

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 17:58

ivy_power89 schreef:
Cp112, 2 jaar uit de running, heftig!
Mag ik vragen wat de blessure was? Misschien heb ik nog hoop voor de mijne haha

Ze hadden hem definitief afgeschreven met een specefiek vorm van artrose.
Na 2 jaar hem zien verpieteren in de wei toch weer eens opgestapt. Hij liep goed, af en toe wat vaker en langer rijden en hij bleef goed.
Second opinion aangevraagd bij een andere kliniek. Klinisch helemaal goed incl buigproeven. Toen op de foto....
Helemaal niets, noppes, nada te zien. Werd goedgekeurd met allemaal 1tjes.

Op de foto's van de 2 jaar daarvoor was het hele gewricht troebel en ontstoken. Gaf geen goed beeld. De DA die de second opinion deed zei dat ze me niet zo'n diagnose hadden mogen geven maar het eerst eens aan hadden moeten kijken met een lange rust periode.
Hij heeft waarschijnlijk een trap gehad met daarbij fikse overbelasting (die tinkers laten geen pijn zien dus hij heeft maanden als niet jaren doorgelopen en daardoor was zijn hele gewricht geïrriteerd geraakt).

Maarja, intussen hadden we hem al geruind :\

Maargoed, ik ben allang blij dat hij het weer doet. Binnenkort doe ik hem nog wel een keer op de foto. Gewoon voor m'n eigen gemoedsrust dat hij echt goed blijft ook nu we de training weer op het oude niveau hebben.

3 jaar geleden ging ik met hem naar zee (wij wonen in Drenthe) en dat was de eerste keer dat hij kreupel liep. Echt toen we daar waren en ik opstapte voor de rit...

Nu afgelopen weekend precies 3 jaar later gingen we voor de herkansing :D

Afbeelding

Afbeelding

Heel mooi filmpje.
Met bijrijdster, ik was piloot :+
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... =691321674

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 18:54

Wat een heftig verhaal!
Met dan toch nog een goede afloop.

Ik zit momenteel met een paard die door mn DA ook wel afgeschreven is als sportpaard maar bij een second opinion er iets anders uit kwam. Dus ik blijf hoop houden

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 19:26

De wonderen zijn de wereld nog niet uit! Dus houd vooral hoop

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 09:41

Sw, mooi z2 debuut, gefeliciteerd met je winst!

Nimber, zzl alweer, wooooow jij gaat hard. Gefeliciteerd! Super gaaf!

Dg, leuk filmpje. Wissels gaan steeds beter zo te zien. Erg leuk en stoer dat je ze post! Twee dikke achterbenen maak ik me doorgaans minder zorgen over. Ook qua tijd van het jaar, denk ik dan al snel aan een virus/verminderde weerstand tijdelijk. En als hij dan ook nog knap rondsjouwt, hoop ik dat je weer gerust bent of niet. :Y)

Dr, hoe is het nk gegaan? Heb je fijn gereden?

Laura, hoe gaat het nu met het hoesten? Al over? Kan je alweer wat met hem?

Noukie, heb je al meer nieuws ahv het bespreken na de mri?

Cp112, welkom! Knap dier heb je! Wat een verhaar wat betreft zijn blessure. Blij voor je dat het gelukkig dus meeviel en dat je er alsnog weer een fijn rijpaard aan hebt. Mooie foto's ook.

Hier ook een vervelend blessure verhaal. Degene met de peesblessure heb ik op de foto laten zetten omdat ik hem qua bespiering nooit op orde vind, hij altijd al moeilijk geweest is ohz en we vaak 2 stappen vooruit doen, 4 terug.
Ik kwam een filmpje op fb tegen waarbij hij een paar weken ohz was en een waarbij we ons eerste wedstijdje reden. Ondanks dat het niet perfect was, was er zoveel meer rust en ontspanning toen tov het beeld van nu. En dan zijn rare gedrag dat hij omhoog kwam en zich daarbij blesseerde...
Dat maakte dat ik besloten heb om toch opnieuw uitsluitsel te willen over zijn fysieke toestand.

Tegen de arts gezegd dat wanneer hij afkeur tegen kwam op de foto's, dat hij mocht stoppen met schieten want eigenlijk ging ik daar wel vanuit. Dit was ook bij de tweede foto al het geval. Kissing spines. Al eerder is zijn rug op de foto geweest, maar toen kwamen er wel dicht op elkaar staande uitsteeksels uit, maar nog geen erge ks. Nu waren de foto's wel slechter en icm zijn slechte bespiering, geen flexie van zijn rug was dit zeker afkeurwaardig...

Nu zit ik alleen zo in dubio, het is zo'n fantastisch lief paard. Mijn dochter van 2 die loopt ermee door het land aan een touwtje.
Maar hij is niet voor niets qua basisbespiering al zo beroerd, dus blijkbaar in het land gebruikt hij zijn lichaam ook niet goed. Hij staat nu namelijk ook al meer dan anderhalve maand stil en billen blijven onderbespierd en dan nog eens zijn peesblessure. Het is geen paard om alleen maar op de wei te zetten, daar is hij te energiek en blij voor, wat inhoudt dat hij de andere paarden gaat etteren en zich vervelen.
Maarja gevoel hé... Ik wil hem wel alle kansen hebben geboden... Dit is echt een maandags model, zo sneu. Dus als iemand hier nog wijsheid in kan bieden... Dit is zo moeilijk...

De andere rij ik niet super vaak omdat het nieuwe zadel nog neit binnen is. Het is nu een paar weken vertraagd door een run op materialen in Engeland ivm de brexit, gaf de zadelmaker aan. Wel heb ik sinds gisteren een leenzadel van haar binnen want hij begon toch wel een beetje moeilijk te doen onder het andere zadel. Ik hoop die vanmiddag te kunnen proberen. Verder nog wel wat wedstrijden gereden, maar het gaat allemaal maar mwah. Treffen het telkens dat als we zelf met een fijn gevoel afstappen, de jury best pittig is. En bij proeven waarvan we denken, dit kan haast geen winst zijn, dan met een puntje naar huis te gaan. Hopen dat we weer lekker vooruit kunnen met het zadel. Heb zin om het uit te proberen!

Lang verhaal geworden :=

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 10:09

Mellamosan, moeilijk verhaal
Dikke kans dat die peesblessure ook wel veroorzaakt werd door de KS en verkeerd gebruik van zn lichaam.
Ik weet niet hoe dit financieel zit maar een operatie voor de KS schijnt tegenwoordig best wel succesvol te zijn.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 10:18

Mella wat een lastig verhaal, lijf van een paard is heel complex en ontlasten van het 1 kan voor overbelasting op een ander punt ontstaan. Je zou hem eens kunnen testen met pijnstillers hoe hij dan te rijden is. Ik ken 1 paard die een operatie aan KS heeft gehad en die loopt heel fijn onder het zadel.

Ice is heel hard gegaan. Precies een jaar geleden heb ik m1 gestart en nu zzlicht geklasseerd.

Stoere tinker! Succes alvast op je debuut.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 11:49

@Noukie, viel achteraf gelukkig allemaal mee. Was gewoon niks aan de hand, ik zie wel vaker spoken. :') Hoe beviel jullie rustige weekje? Klaar om weer aan de bak te gaan?

@Laura, wat fijn dat het weer wat beter gaat met Douwe! Hier ook weer dunne beentjes.

@Nimber, ik heb echt respect hoe je dat hebt aangepakt, zo snel. Het is echt niet makkelijk om zo'n groot kanon zo goed rond te rijden. Respect!

@SW, wat balen dat je medicatie je op die manier tegen werkt! Daarentegen wel gaaf dat je op de knapperds van je coach mag rijden. Lijkt me een gave en leerzame ervaring.

@cp112, wat leuk om jullie in dit topic terug te zien! Ik ben fan van jullie! :D (heb stiekem een gróót zwak in mijn hart voor tinkers)

@ivy, goed dat je dan een second opinion hebt gedaan! Ik duim met je mee!

@mella, jemig wat een lastige situatie. Ik heb helaas heel weinig kennis en ervaring van ks, dus kan weinig goede raad geven. Misschien wat wat longewerk voor de bespiering?

Ik heb dit weekend een drie-daags springconcours. Ben erg benieuwd hoe dat gaat zijn, zal wel pittig worden . Het is echt al hele tijd geleden sinds we op vreemd terrein hebben gesprongen.

Ik vrees nu al een beetje voor mijn dressuur in het indoor seizoen. Die muts van mij is echt heel gespannen in binnenbakken. Toch nog maar even verder zoeken naar rustige indoor locaties.

Ik zal nog even een leuk plaatje delen van mijn blondje. Omdat het kan. :D

Afbeelding

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 12:50

Oei wat een verhaal Mella, zoals de anderen al zeggen kan het inderdaad best vanuit overbelasting door verkeerd lichaamsgebruik komen.
Ks is ook een naar iets... Ervaringen met de operatie heb ik niet maar heb er wel goeie dingen over gehoord. Het kostenplaatje is alleen wel flink meen ik :\

Bedankt allemaal voor het warme welkom :D

@dreamguide ik zit net het filmpje van je insta te kijken een paar reacties terug. Wat een ruig dier! :oo gaaf.
Jeej een fan :D haha.