[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MerelV

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:59

Wauw!! Super gaaf. Nog lekker even nagenieten!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 21:31

Zo super leuk voor je noukie!
Nouvel gefeliciteerd met jullie jubileum!
Wat een schatje op de foto. Fijn dat hij lekker mee deed.

Hier droog rondje bos kunnen doen en hij ging als de brandweer misschien toeval maar heel blij mee.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 21:49

Fijn Laura, genieten is dat hè als ze dan een keer vanzelf gaan! :D

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 22:25

Noukie - Wow! Gefeliciteerd! :D
Nouvel - Gaaf jubileum! Leuke trailer foto <3
Laura - Top nieuws! Altijd leuk om even lekker het bos in te gaan, goed dat je nog net droog gebleven bent.

Wij hebben vandaag ook echt een fantastische les gehad. Ze was aan de hulpen en was aan het meedenken zonder heet te worden. De wissels sprong ze super en we bleven impuls + lengtebuiging houden in onze draf/galop appuyementen.
Kreeg fijne complimenten en Cindy denkt dat er misschien toch wel ooit PSG+ in kan zitten :oo 8)7

Zaterdag hebben we ook nog even buiten kunnen spelen en het nieuwe Nathe springbit uitgetest. Het materiaal lijkt haar iig te bevallen.

Afbeelding

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 06:53

Ah goss nouvel wat een klein guppie was het daar nog.

Noukie wat goed joh! Gefeliciteerd en dat met onderbreking en hoosbui.

SW fijne les zo.

Ik heb heel vroeg een rondje bos gedaan en het was heerlijk!

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 08:32

Zo bijgelezen!

Noukie: gefeliciteerd!
Nouvel; Super dat je zo fijn hebt kunnen lessen, ziet er goed uit! En wat een dotje was het zeg!

Ik zit er voorlopig niet op nog. Afgelopen week wel geprobeerd, maar elke keer met zoveel pijn er van af gekomen dat ik morgen toch maar even langs de HA ga weer. Denk toch misschien een rib gekneusd met mn val ofzo.. Rijden doe ik maar even niet tot de ergste pijn weg is denk ik..

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 12:32

Dank jullie wel allemaal! <3 het voelt echt best onwerkelijk nog :')

Fijn dat het bos zo goed bevallen is Laura en Kim! En SW, klinkt als weer een goede les

Lena, vervelend dat je toch meer laat blijft houden. Beterschap!

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 13:50

Beterschap Lena! :(:)

Ik heb gisteren de Z2 proef voor het eerst uit mijn hoofd gereden. Ik moest het paard van mijn coach toch nog rijden, dus vond dat een I1 paard een Z2 proef wel zou overleven. Helaas is het toch een Tuschinsky, dus lag er in de uitgestrekte galop bijna langs omdat er een zeer gevaarlijke bakkabouter was :+
Gelukkig zitten er ook voordelen aan zijn gevoeligheid, want als ik niet recht/stil zit dan doet hij het gewoon niet. Ik denk dat ik toch echt wat meer buikspieroefeningen moet gaan doen :')

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 06:47

SW hoe zien jullie z2 proeven eruit?

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 11:06

Laura1982 hopelijk blijft dat positieve gevoel nu doorzetten met het nieuwe voer.

Nouvel ach die foto als veulen <3 Zo lief! Die kleintjes worden zo snel groot he. :D

Noukie ook hier dikke felicitaties voor jullie!!!! Jij bent voorlopig (terecht!) niet van je roze wolk af te krijgen!

_Snow_White wat een gaaf compliment van Cindy!
En dat kan enorm leerzaam zijn, zulke paarden waarbij je écht recht/stil moet blijven zitten.

Hier gister een rondje hei gedaan met mn beide toppers. Denk dat mijn glimlach wel genoeg zegt. Zo blij met ze. :+:
Afbeelding

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 12:50

Leuke foto op de hei! :D

Nimber schreef:
SW hoe zien jullie z2 proeven eruit?

Wij hebben 3 verschillende "third level" proeven waarbij proef 3 moeilijker is dan proef 2 die weer moeilijker is dan proef 1.
Volgensmij verschillen proef 2/3 niet zo heel veel met het Z2 behalve dat er Schouderbinnenwaarts naar Renvers in zit.
Hier staan de 3 proeven: https://www.dressage-academy.com/training/third-level-dressage/

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 21:07

Leuk om die proeven eens te zien SW! Ik vind het wel mooi hoe ze oplopen in moeilijkheidsgraad met de nieuwe onderdelen. Zoals galop appuyement eerst geleidelijk en steeds meer opzij etc. Doen ze wel goed!
Hoe gaat dat met die drie proeven, kies je zelf welke je rijdt of bouwt dat op?

AD dank je _/-\o_
En jullie hei foto’s zijn gaaf, plezier straalt er vanaf!

Vanmiddag weer fijn getraind bij Diederik. Knap paard en heerlijk weer is echt een goede combi :D
Morgen m’n laatste werkdag en dan lekker twee weken vrijjjjjj

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 10:19

Afbeelding

Oh dat ga ik zo even bekijken SW das wel leuk om even door te lezen.

Ik heb een beetje van het weer en de hei genoten gister.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 13:47

Gave foto Nimber!

Noukie schreef:
Leuk om die proeven eens te zien SW! Ik vind het wel mooi hoe ze oplopen in moeilijkheidsgraad met de nieuwe onderdelen. Zoals galop appuyement eerst geleidelijk en steeds meer opzij etc. Doen ze wel goed!
Hoe gaat dat met die drie proeven, kies je zelf welke je rijdt of bouwt dat op?

AD dank je _/-\o_
En jullie hei foto’s zijn gaaf, plezier straalt er vanaf!

Vanmiddag weer fijn getraind bij Diederik. Knap paard en heerlijk weer is echt een goede combi :D
Morgen m’n laatste werkdag en dan lekker twee weken vrijjjjjj

Leuk dat je zo fijn getraind hebt!

Er zijn hier niet genoeg wedstrijden voor een winstpunten systeem, dus je mag inderdaad zelf kiezen welke proef je rijdt. Doordat veel wedstrijden ivm de afstanden meerdaags zijn start je vaak in een weekend het hele level, dus bijvoorbeeld op zaterdag proef 1/2 en dan zondag proef 2/3.

Ik vind het systeem op zich wel fijn, want het is een makkelijke introductie voor de echte beginners die een Walk/Trot proef kunnen starten voordat ze ook nog moeten nadenken over de galop. Terwijl de fourth level ruiters ook beter voorbereid zijn op de overstap naar het PSG, want 4-test 3 is bijna een volledige PSG proef, maar de zenuwen/stress van "help, ik start een FEI proef" is er nog niet :')

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 08:22

Wat een stilte hier, hoe gaat het met iedereen?

SW, Thanks voor je uitleg! Dat klinkt idd wel prettig!

Hier vrijdag de overtreffende trap van gedoe op wedstrijd gehad. Gek genoeg als het dik een half uur uitloopt is hij wat minder scherp in de ring :') Losrijden was ook een zwembad, maar daar geeft ie gelukkig niks om. Hooguit jammer van de mooi gepoetste laarzen :D Zaterdag rondje bos gemaakt en gister thuis enorm van m genoten. Echt goed draven en twee keer serie om de vier kunnen rijden <3 spelenderwijs pakt hij stiekem ineens toch veel op! _/-\o_

Hadden nog wel een leuke foto van vrijdag
Afbeelding

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 09:22

SW, klinkt als best een fijn systeem!

Noukie, hoop dat je toch fijn gereden hebt op wedstrijd, ondanks de omstandigheden. Rondje bos is altijd fijn, maakt zo lekker het hoofd leeg. Tof dat hij de series zo goed oppakt! Ik ben pas begonnen met een enkele wissel en dat is al moeilijk genoeg.

Ik ben gisteren ook weg geweest. Ging best fijn, maar moest wel hard werken. Omdat ze de vorige keer wat dicht klapte, wilde ik nu vooral ritme en activiteit behouden. Dat lukte wel, maar ging zeker niet vanzelf. Voor nu dus tevreden. Hadden nog 212.5 punten.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 09:26

SW dank voor je uitleg klinkt ind als een fijn systeem.

Noukie ook lekker gereden waar was je geweest om te starten?
Vieze laarzen is hier bijna standaard ik maak ze niet vaak genoeg schoon hihi.
Jij ook wezen rondcrossen.

Merel gefeliciteerd met je punt goed bezig.

Zaterdag fijn getraind en gisteren bos onveilig gemaakt met stalgenoten was heerlijk ontspannen en gezellig.

Vrijdag weer les ik kijk er naar uit omdat hij het echt goed doet.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:19

Merel, iig fijn dat je doel gehaald is, ondanks dat het hard werken was. Biedt iig weer perspectief naar de volgende. En ook nog fijne punten ondertussen!

Mijn vliegende wissel is ook nog niet top hoor, en zo'n serie is echt niet proefwaardig nog. Maar ik merk wel dat hij ze op zo'n lijn bijna beter gaat springen, waarschijnlijk doordat ik zelf veel meer vooruit denk dan bij een enkele wissel. Leermomentje :D En hij wordt er handiger van.
Jij gaat wel hard richting Z2 ook! Niet dat je gelijk over moet, maar lekker als je de punten binnen hebt.

Had niet fijn gereden trouwens vrijdag. Hij vindt t al lastig om echt mooi van achter naar voor aan elkaar te blijven en tegen de tijd dat ik mocht starten was de motor wel uit. Dan doet ie nog braaf zn ding gelukkig tegenwoordig, maar het is niet goed genoeg voor t Z. Kon wel de vliegende van contra naar contra soort van rijden (hij ging keurig om op de hulp, maar nog wel een beetje spastisch), dat is echt een stap vooruit, dus was alsnog heel blij met m.

Laura, wat kan je dan uitkijken naar je les he? Dat je t dan nóg een slag beter kan maken :) En fijn dat het bos zo geslaagd was. Is er ook fantastisch weer voor nu

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:36

Ik klim even uit mijn graf haha. Heb wel meegelezen hoor!

@SW, oh, dat lijkt me juist wel een chill systeem! Ik vind dat winstpunten sprokkelen hier in Nederland eigenlijk maar niks.

@Noukie, jemig een halfuur. Dat is wel heel erg veel uitloop! Kan me wel indenken dat het batterijtje dan een beetje leeg is. Waren je punten ondanks de omstandigheden wel fijn?

@Merel, gefeliciteerd met je nette punten joh!

@Laura, leuk, alvast veel plezier met je les gewenst!

Hier zit het allemaal weer niet mee. Had donderdag een ongeluk met de paarden uit de wei halen, werd omver gebeukt toen ze aan de kletter gingen en de pony van mijn stalgenoot is bovenop me gaan staan, dus mijn rug is een beetje kapot. Staat een mooie grote hoefafdruk op. :')

De dag erna natuurlijk wel weer gereden omdat ik zo koppig ben als een ezel, maar ik kan gewoon niet echt goed zitten dus echt lekker rijden is het niet.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:43

Ik doe even hetzelfde als DG. Ik had vorige week een hele bijleespost geschreven en toen ik het wilde plaatsen was het weg, daarna had ik geen zin om het opnieuw te plaatsen :+ dus doe het even vanaf Noukie haar post haha.

@noukie; waarom vind je Groenendaal niet fijn om te starten dan? Behalve dat het een half uur uit loopt... dat is altijd zuur inderdaad. Waarom was het eigenlijk binnen? Nog wel een beetje fijne punten kunnen rijden?

@merel; gefeliciteerd met je punten, netjes hoor!
@laura; klinkt als een lekker weekend! Heb je alweer een wedstrijd gepland staan?
@DG; nee joh wat balen!! Behalve een blauwe rug niets beschadigd verder?

Hier de laatste week voor het NK dus elke dag wel mee bezig eigenlijk.. ben niet perse zenuwachtig maar merk wel dat ik een beetje onzeker begin te worden. Ik weet gewoon niet zo goed wat die juryleden willen zien in de para en daardoor ga ik opeens heel raar rijden wat Winnie niet zo grappig vindt uiteraard.. verder wel heel veel zin in uiteraard maar merk dat het met rijden ons een beetje tegen werkt.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:11

Dr spannend hoor zo naar t NK.

Balen van de uitloop Noukie ik kan daar zelf ook nooit zoveel mee snap ook nooit zo hoe t gebeurd. Ik jureer echt heel erg veel maar ik loop zelden uit, en als ik uitloop is t puur omdat ruiters te laat komen of er iemand af valt in mijn ring maar dat zijn zeldzame dingen en dan heb je het over 5 a 10 min. Die loopt ik dan meteen in m’n pauze wel in.

Auw DG nooit leuk zoiets. Beterschap.

Ik ben nog steeds rustig aan aan t doen. Rijd wel lijntjes van m’n proeven maar laat de wissels even scheef of met een boggel lopen. Drafdeel gaaf hij heel fijn. En verder wachten we zo af tot de chiropractor m de 15e heeft gedaan.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 21:19

Klinkt naar DG, beterschap!

DR, hadden al even contact gehad, maar Bunschoten altijd rare dingen bij mij dus :+ Punten klopten met gevoel (helaas ;))
En NK is ook spannend! Zeker in de rubriek waar je eigenlijk relatief minder hebt kunnen oefenen. Die 'gewone' proeven heb je natuurlijk meer gereden en dus ook meer beeld bij. Kan je tussendoor nog een keer naar Joyce om te finetunen? En verder, makkelijk gezegd, gewoon lekker rijden, want jullie hebben dan dik laten zien dat jullie tot mooie dingen in staat zijn!

Kim, snap ook niet waar die mega uitloop vandaan kwam. Denk deels wel jury die net wat meer tijd pakte, maar ook dingen als ombouwen naar de Z baan wat langer duurde dan gepland, protocollen die niet gereed waren..
Stukje uitloop kan ik altijd wel snappen, maar dit was bizar idd. En had ik het geweten ook geen probleem, dan drink je een kop koffie en ga je er later op. Maja, volgende keer beter :)

Lekker dat je draf iig weer goed gaat, kan je wel weer een beetje fijn rijden. Hopelijk trekt dat laatste stukje na de chiropractor ook weer bij!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 08:47

Wederom niet zo gek veel te melden, maar jullie verhalen blijven leuk. Dus weer eens een post, dat ik toch nog leef. :')

Nouvel, wat mooi zeg hé, zon hummeltje als veulen en de knapperd die het geworden is. Zag mooie filmpjes ook voorbij komen op fb.

Noukie, zonde van de uitloop. Half uur is ook wel erg lang, dan zou de mijne ook leeg zijn.

Lena, wat vervelend. Gaat het intussen wat beter? Kan je er alweer op?

Ad en nimber, erg mooie fotos met die paarse heide. Is die nog paars nu? Als het weer goed blijft wil ik misschien woensdag anders heen rijden.

Merel, gefeliciteerd met je winst. Mooie punten!

Drover, echt zo gaaf op nk te kunnen meerijden. Jullie filmpjes gezien, en zag er echt keurig uit. Succes op het nk.

Ik rij op het moment niet zoveel. Ene paard pakte ik afgelopen week weer eens op in de bak. Hij deed toen erg maf voor zijn normale doen. Bij halthouden achterwaarts kwam hij omhoog en stapte naar achteren weg. Kwam daarbij met zijn achterbeen op de biels/bakrand. Twee dagen daarna wilde ik hem meenemen naar het bos en bij het uitladen zag ik een dik been. Peesblessure gok ik. Het was wel nog warm en dik en gek dat ik het niet eerder gezien heb. Dus of het is mrt de bakrand gebeurd, of hij heeft gek gedaan op het land. Anyhow, die staat weer op non actief.

Andere gaat wel fijn opzich, maar dat kost wel heel erg veel energie om die te krijgen waar ik wil. Laatst naar de osteo/chiro geweest met hem en deze gaf aan dat alle fysiek lastige dingen waar we nu tegenaan lopen, een zadel kwestie is. Kon ze ook goed laten zien. Gelukkig is als het goed is volgende week ons nieuwe zarel binnen dus hoop ik weer lekker vooruit te kunnen kijken. Verder heeft ze zijn hals los gemaakt want daar zat nog een puntje wat vast zat en merkte direct alweer groot verschil. Altijd zo blij met haar!

Ik lees weer vrolijk mee hoor.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 13:42

MM- dat is naar, hoop dat het snel geneesd!

Noukie- Leuke foto! Dat gevoel qua wissels heb ik ook. Ik wil bij een enkele wissel nog wel eens micromanagen, terwijl ik op de lijn meer met het overall ritme bezig ben.

DR- veel succes op het NK, spannend!

DG- Beterschap! :(:)
Ik vind het inderdaad ook wel fijn. Zit ook iets minder druk achter als het een keer fout gaat, want een verliespunt kun je niet krijgen. Dan wil vooral met een jong paard nog wel eens een extra volte etc rijden om het toch een trainingsmoment te maken.

Mijn merrie had het gisteren toch maar even goed gedaan. Helaas was het vanaf het Z1 niet officieel ivm de kosten (jury heeft wel de license tot het GP), maar toch nog 2 leuke proeven kunnen rijden. Er zijn nog een heel aantal verbeterpuntjes, maar we kunnen de stress steeds beter afvloeien. We kregen voor het afgroeten ook een 8, waar ik vooral erg trots op ben sinds we eerst na de galoptour echt niet meer rustig konden halthouden. Mijn eigen houding en zit was nog een beetje stug door pijn in mijn rug/nek, maar kreeg het toch nog voor elkaar om de volledige diagonaal in de uitgestrekte draf te blijven zitten :')
Uiteindelijk 65.1% en 64.7% gehaald in onze 2e keer Z2 *\o/*

Afbeelding

De wissels gaan steeds beter, maar we moeten nog duidelijk even dooroefenen :+

Ik heb een video op instagram staan, maar weet niet of ik dit zo kan linken, hoop dat het werkt!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 19:14

SW gefeliciteerd met je punten knap gedaan!
Mooie foto.

Nou zat ik vanmiddag helemaal klaar op douwe en de klok tikte en tikte half uur verder geappt of ze oke was. Geen reactie. Gebeld geen reactie ging mij toch wel zorgen maken. Belde ze terug ze was mij vergeten. En hij liep juist zo fijn tijdens de warming up. Heb zelf nog lekker gereden.Nu nog nieuwe datum plannen om deze les in te halen.