[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sharonaa_

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 11:21

Haha ja dat is nog erger als je bijvoorbeeld 181-2 krijgt, heb ik ook ooit een keer gehad. Dan baal je echt.
Maar ik heb gewoon 5 hele punten laten liggen op binnenkomen en afgroeten bij elkaar. Anders was ik eerste geweest. Maarja dat is altijd achteraf he.

Ben iig heel trots want we doen het wel mooi weer en het trainen is niet voor niks geweest, laatste week veel geoefend met de midden/uitgestrekte draf en daar had ik dus mooi een 8 :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 11:25

181-2 heb ik ook eens gehad en toen had ik in de andere proef 179 :')

Gaat toch lekker bij iedereen hier, mooi!

Impala heeft vrijdagavond mee gedaan met het vrijspringen in Oirschot, helemaal in de knotten dus. Kan eigenlijk niet wachten om hem echt te gaan starten. Met Angel begint het ook weer te kriebelen, maar dat zal nog wel even duren.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 11:33

Dat is helemaal zuur Nies. :(:)

ericalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:32

Zo Givolda is geschoren, wat is dat wennen een grijze/bruine pownie. en ze moet er nog flink aan wennen. gister weer sinds 2 dagen naar het scheren gereden. en ze deed er niet veel op! vanmorgen ook weer kunnen rijden en was iets fris.

zaterdag weer op concour. vanmorgen voelde echt goed en netjes. alleen wijken wat minder. maar ben al heel blij hoe ze nu loopt. deze week nog goed door trainen en dan gaan we het zien :)
(ben nog aan nagenieten van de training van vanmorgen )
Afbeelding Givolda na het rijden!!

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 09:14

Ziet er wel mooi uit nu ze is geschoren! Ik heb die van mij al 2 keer geschoren, alleen die zit weer zo dik in z'n haar :(
Denk als ik weer ga starten dat ik hem toch nog een keer scheer, krijg ik weer zo'n muis grijze pony haha

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:34

Oeh, grappig kleurtje komt daar onder vandaan!

Pony waar ik nu mee start heeft van zichzelf een dun en gevoelig huidje, dus ga nu niet meer aan scheren beginnen. Daarnaast is ze als de dood voor een scheerapparaat, dus had het sowieso niet gedaan. :=

Zometeen weer lekker trainen! Aan de bak met de lijntjes in galop, want die vind ik maar knap lastig. Wijken en wendingen gaan de laatste tijd wel lekker!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 01:16

Wij hebben met onze 4e wedstrijd in het M2 genoeg punten binnen gehaald om Z startgerechtigd te zijn!!! Met 198 en 212 hebben we beide proeven dik gewonnen. :D

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 06:58

Wouw, dat zijn heerlijke punten. Goed hoor

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 08:44

Wow, wat een punten! Gefeliciteerd a_d!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 08:58

Gefeliciteerd ad,Suus en jury!

Iedereen weer lekker bezig dus.
Ik deze maand geen wedstrijden en volgende maand misschien ook wel niet.
Ik heb het knetter druk.
Nu met een knol op de kar ff naar de binnenbak,wat een kloteweer!

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 20:06

Wow, wat een punten! Gefeliciteerd!!

Ik heb gister echt heerlijk gereden! Wendingen in galop gingen voor het eerst goed en gaven me er weer een beetje vertrouwen in. Nog een weekje trainen en dan gaan we eens kijken wat we er van bakken!

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 20:19

Wauw mooie punten! Gefeliciteerd en op naar jullie Z-debuut!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 08:31

Brrr en toen was het ook in ons deel van het land glad. Altijd lastig als je open stallen hebt met paddock.d

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:15

Hele mooie punten! Veel plezier in de Z!

Hier heeft het vannacht onverwacht gesneeuwd....zou springwedstrijd hebben, maar stal zit aan polderweg dus kon het erf niet af.
Wel even in de bak gereden, maar die was nog wat hard doordat ik nat is opgevroren.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 18:44

Pfff wat een drama dit weer! Heb voor zondag een wedstrijd op de planning, maar de bak is op dit moment alleen geschikt voor stapwerk. Ik wacht nog even af tot donderdag en kijk dan of ik me af ga melden.

ericalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:25

ben blij dat ik niet deze week een wedstrijd heb, dan moet de pownie steeds op de trailer en moeten we naar de bak. dan maar weer even wachten op beter weer.

heb vorige week weer gestart. het was voor de kring kampioenschappen. maar daar ging ik niet voor ging puur voor de wedstrijd en eventueel voor een winstpunt. ponie zaterdag opgeladen en heen gegaan daarna daar gezadeld en daar naar in rijbak gegaan. (allemaal alleen kunnen redden en daar was ik al trots op :) ) inrijden ging lekker en goed. heerlijk ontspannen en goed aan het opletten. toen moesten we de proef in. en omdat het kring kampioenschappen was, waren er alleen maar prachtige combinaties. toen begon ik hem een beetje te knijpen. die combinatie voor mij was ook prachtig en reed geweldig. dus met enige zenuwen de ring in gegaan. en mijn proef gereden. en het was niet perfect maar ging mooi en goed. en de 1e galop ging geweldig. dus tevreden weer uit de ring gegaan met de verbeter punten al in me achter hoofd. ik dacht dat ik wel net de 180 er mee kon bereiken. maar helaas toen ik de punten ging halen was het teleurstellend. 170.... bah. wat was ik in 1x min. daarna nog een paar gesproken die ook mee reden die normaal rond de 200 scoren hadden 180 of lager. was erg laag gejureerd. maar wat demotiverend is dat dan. maar kop op we gaan lekker door en nu de punten op de i zetten voor de 180 :)

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:36

Ik heb zaterdag weer wedstrijd. Gelukkig hebben we een binnenbak en kan ik gewoon door blijven trainen.
Was vroeger wel anders, kon ik soms maanden achter elkaar niet rijden en kan je weer opnieuw beginnen met conditie opbouwen.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 20:22

Die van mij heeft nu "vakantie". Gister half uurtje gestapt in de buitenbak, maar die was vandaag niet te doen. Binnenbak zijn lessen, dus ga donderdag wel er weer op als ik vrij ben. Nu is die vandaag wel lekker buiten geweest en heeft ie wel beweging gehad. Maar kan me goed voorstellen met het oog op wedstrijden dat jullie dan nu echt balen van het weer.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:33

Van mij mag de winter weer verhuizen naar lapland ofzo.
Gisteren kon onze bak gesleept worden en vanmiddag was ie weer redelijk. Hopelijk komende dagen nog beetje kunnen rijden, mag zondag weer op wedstrijd.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 19:07

Hier heeft pony weer een WP gereden in de M2 in onze 3e wedstrijd. De tweede proef was ik meer tevreden over dan die van twee weken geleden maar de punten waren zo raar en zoveel lager. Maargoed, een troost er werd in die tweede proef maar 1 of twee winst gegeven.
We gaan weer lekker verder trainen.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:57

Gefeliciteerd met je punt Sharona

Ik heb vandaag een rondje F15 voor de fun gereden... Niet op mn vaste smurf maar op een grote :')

Had een paard dat het al gehad had voordat ik opstapte. Vervolgens bij mij z'n tong over t bit gewurmd had :') en iedere keer dat ik er dan aan wou rijden was t half in galop aanspringen en op zz'n plek staan springen en bokken en doen _O-

Naja, ik heb de 200 (210 is een PP) punten nog gered *\o/*

Voor wie wil lachen heb ik t filmpje via PB.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:27

Klinkt niet als een hele fijne proef :p

Wij zijn vandaag voor 2de keer gestart. 188 en 189 heel fijn kunnen rijden. Volgende week woensdag gaan we weer. Heb r nu wat meer gepland. Hoop voor 1 april over te mogen naar de l

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:52

Afbeelding

Dit was bij het binnen komen en groeten.

Ik voelde me ineens klein _O-

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 10:36

Haha moet zeggen dat ik het erg lastig vind om de beweging te volgen bij grote paarden en ze bij elkaar te rijden omdat ik al bijna 20 jaar alleen maar ponies heb gehad :P
Vond overgang van mijn welshjes naar de kruising welsh x kwpn al groot :')

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 10:40

Ziet er prima uit toch?

Ik had hiervoor een paard, ging terug naar pony. Heb echt wel maand of 2 nodig gehad om weer aan de gangen te wennen. Galop kon ik echt niet uitzitten en de draf voelt constant als te langzaam :P