Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 21:58

PSvanLot schreef:
Ik heb nog een hele hoop oude proeven binnen gekomen.

Kom steeds meer dezelfde mensen tegen. Ergens denk ik dat het zijn doel voorbij gaat schieten als mensen veel proeven thuis gaan starten ipv op wedstrijd gaan...

Geen motivatie verliezen hoor.. dat zou zo zonde zijn voor de mensen die dit op de juiste manier gebruiken (en dan bedoel ik gewoon de personen die het niet misbruiken om punten te sprokkelen maar mensen zonder eigen trailer of die dit afwisselen met gewone meetmomenten/wedstrijden) ;)

Ik denk dat ik mij morgen ga proberen in te schrijven voor het event van de 23e := dat zal voor ons de eerste keer worden... We zijn er helaas nog niet klaar voor, dat weet ik bij voorbaat al :o maar ik vind het zo leuk en ik ben gewoon enorm benieuwd waar we nu staan (bezig met revalideren na heftige koliekoperatie) en stiekem ben ik sowieso al trots dat we tenminste weer de conditie hebben om een hele proef vol te houden, dus mijn event kan sowieso al niet meer stuk ;) *D

Nibbit

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 22:08

Ik heb 4 of 5x online gestart en vind het een mooie toevoeging op mijn training. Voor de punten hoeft het niet perse, ik mag versneld promoveren.

Maar ik vind het wel echt heel leerzaam om de proef te bekijken na het rijden. Klopt het gevoel met het beeld? Wat kan beter? Wat ziet er misschien beter uit dan het voelt?
En dan later nog een keer kijken, met het protocol er bij.

Nu er weer meetmomenten/wedstrijden zijn ga ik daar eerst mee verder, maar wie weet ook nog wel een keer online ;)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 22:15

Dat vooral Nibbit, ik vind het ook een leerzame ervaring voor ruiters. Zelf vind ik het leuk om te doen, hoewel ik het niet perse elke week hoef te zien. Maar bijvoorbeeld 1x in de maand een online event, lijkt mij een prima oplossing. Ook voor de mensen die niet makkelijk of gewoon helemaal geen vervoer hebben.

Onze meetmomenten zitten ook echt bizar vol. En ik ga ze dus niet omzetten naar wedstrijden, teveel gedoe en ik vind dit eigenlijk wel chill. Kan iedereen indelen waar ze willen, heel simpel!

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 22:16

Ik snap beide kanten wel. Voor verenigingen zal dit minder inkomsten geven, maar aan de andere kant denk ik dat de mensen die voor de Corona veel op concours gingen nu ook wel naar de meetmomenten gaan.

Ik rij nu elke week een event, tijdens de eerste drukke tijd heb ik 1 online event gereden.. nu wel elke week. De reden dat ik online rijdt is omdat ik nog even een manier moet bedenken hoe ik mijn paard stressloos ga vervoeren. Zoals het nu lijkt gaat dit alleen lukken als ik beide paarden van mijn man meeneem, hier zie ik alleen zelf een beetje tegenop... en wat voor mij ook belangrijk is, is dat ik er lang uit geweest ben waardoor ik graag ritme op doe en mijn paard ook. Dit is voor het eerst dat hij start onder het zadel.... maar goed ik ben nu aan het bekijken hoe we de meetmomenten zouden kunnen gaan vormgeven en wil mij ook voor een of twee meetmomenten opgeven in juli...

Ik hoop inderdaad dat de juryleden hun motivatie niet verliezen, op concours kom je ook mensen tegen die elke week starten om voldoende punten bij elkaar te sprokkelen om naar de volgende klasse te gaan.

Voor mij zou een combinatie van de online events en meetmomenten/concoursen in de toekomst een perfecte balans zijn

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 22:47

Ik ben benieuwd of het blijft. We gaan het zien. Hier zou het wel fijn zijn om te combineren ivm geen eigen vervoer. Ga in augustus mijn E rijbewijs halen en wil eigenlijk zelf een trailer kopen. Vind een trailer huren hartstikke duur eigenlijk.. alleen toen kochten we een huis dus die eigen trailer gaat nog wel ff duren :+

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 22:59

daffodil schreef:
Dat vooral Nibbit, ik vind het ook een leerzame ervaring voor ruiters. Zelf vind ik het leuk om te doen, hoewel ik het niet perse elke week hoef te zien. Maar bijvoorbeeld 1x in de maand een online event, lijkt mij een prima oplossing. Ook voor de mensen die niet makkelijk of gewoon helemaal geen vervoer hebben.

Onze meetmomenten zitten ook echt bizar vol. En ik ga ze dus niet omzetten naar wedstrijden, teveel gedoe en ik vind dit eigenlijk wel chill. Kan iedereen indelen waar ze willen, heel simpel!

Welke regio organiseer jij meet momenten?
In mijn regio is niks vrij, alles vol. Kom er niet eens tussen, wat een drama zeg. :+

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 23:10

linda2008 schreef:
PSvanLot schreef:
Ik heb nog een hele hoop oude proeven binnen gekomen.

Kom steeds meer dezelfde mensen tegen. Ergens denk ik dat het zijn doel voorbij gaat schieten als mensen veel proeven thuis gaan starten ipv op wedstrijd gaan...

Geen motivatie verliezen hoor.. dat zou zo zonde zijn voor de mensen die dit op de juiste manier gebruiken (en dan bedoel ik gewoon de personen die het niet misbruiken om punten te sprokkelen maar mensen zonder eigen trailer of die dit afwisselen met gewone meetmomenten/wedstrijden) ;)

Ik denk dat ik mij morgen ga proberen in te schrijven voor het event van de 23e := dat zal voor ons de eerste keer worden... We zijn er helaas nog niet klaar voor, dat weet ik bij voorbaat al :o maar ik vind het zo leuk en ik ben gewoon enorm benieuwd waar we nu staan (bezig met revalideren na heftige koliekoperatie) en stiekem ben ik sowieso al trots dat we tenminste weer de conditie hebben om een hele proef vol te houden, dus mijn event kan sowieso al niet meer stuk ;) *D

Dit vind ik wel erg negatief en denigrerend klinken. Ik heb alleen nog maar online wedstrijden gereden, omdat ik geen mogelijkheid heb om op wedstrijd te gaan. Door het online proeven rijden heb ik een doel om naar toe te werken en verbeter ik in mijn rijden. Ik kon 2 maand geleden niet wijken met mijn pony. Maar omdat ik L mag gaan starten ben ik daar heel gericht op gaan trainen en nu lukt het. Ik was al een half jaar bezig, maar toch ontbrak er het doel, waardoor de training ook niet lukte. Voor iedereen is de situatie anders. Ik vind daarom niet dat je online punten sprokkelen kan noemen. De KNHS heeft besloten om dit officieel te laten meetellen en dat is het dan ook.
Je mag blij zijn dat jij mogelijkheid hebt om op wedstrijd te gaan en iets minder denigrerend doen naar de mensen die dat niet kunnen en die op deze manier toch wedstrijden kunnen rijden.

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 23:19

Ik heb eigenlijk ook wel weer heel fijn kunnen rijden Op het meetmoment.

Nog 2 online wedstrijden staan en dan toch maar weer gewoon op pad. Voor pony ook wel weer goed. Die was heel erg moe door de indrukken elders.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 06:29

Spaansepony schreef:
daffodil schreef:

Welke regio organiseer jij meet momenten?
In mijn regio is niks vrij, alles vol. Kom er niet eens tussen, wat een drama zeg. :+

Wij zitten in het zuiden en zitten binnen een week vol. Kan 110 deelnemers kwijt op een avond.
Super veel mensen op wachtlijst. Niet te doen gewoon...

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 07:32

xmarritw schreef:
linda2008 schreef:

Dit vind ik wel erg negatief en denigrerend klinken. Ik heb alleen nog maar online wedstrijden gereden, omdat ik geen mogelijkheid heb om op wedstrijd te gaan. Door het online proeven rijden heb ik een doel om naar toe te werken en verbeter ik in mijn rijden. Ik kon 2 maand geleden niet wijken met mijn pony. Maar omdat ik L mag gaan starten ben ik daar heel gericht op gaan trainen en nu lukt het. Ik was al een half jaar bezig, maar toch ontbrak er het doel, waardoor de training ook niet lukte. Voor iedereen is de situatie anders. Ik vind daarom niet dat je online punten sprokkelen kan noemen. De KNHS heeft besloten om dit officieel te laten meetellen en dat is het dan ook.
Je mag blij zijn dat jij mogelijkheid hebt om op wedstrijd te gaan en iets minder denigrerend doen naar de mensen die dat niet kunnen en die op deze manier toch wedstrijden kunnen rijden.

Jammer dat het negatief of denigrerend over is gekomen, dat is niet de bedoeling. Het moest juist een kleine peptalk voor de juryleden zijn :=
Maar daarnaast hoef je je toch helemaal niet aangesproken te voelen? Je zegt zelf “omdat ik geen mogelijkheid heb om op wedstrijd te gaan” en ik geef juist aan dat de online events daarvoor juist fantastisch zijn! ;)

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 07:39

Ik kon me net om 7 uur al inschrijven voor 16 juli. Of is dat weer een week te vroeg dan dat ik eigenlijk wilde O:)
Nou ja, het ging iig snel :D

Ik hoop echt dat ze dit er 1 keer in de maand in houden en dan bij teruglopende inschrijvingen de mogelijkheid van 2 proeven bieden. Prijs mag in dat geval gerust naar 10 euro per proef als je zoveel commentaar mag blijven ontvangen.
Heel andere manier van wedstrijd rijden. Misschien soms niet de meest briljante combinatie's maar wel die willen leren van hun fouten en beter willen worden.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 07:53

Het valt me wel op dat ik meer commentaar krijg op m'n protocol dan op reguliere wedstrijden. Logisch misschien als de jury nu wat meer tijd kan uittrekken voor een combinatie.
Ik vind zelf veel commentaar nuttiger en leerzamer dan boven iemand anders eindigen en prijzen rijden, dus ik hoop wel dat de online events deels worden voortgezet.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 08:13

Ik hoop ook dat de online events door zullen gaan. Op deze manier kan ik om de week starten. Als we echt op pad moeten zou ik dat nooit doen, dat kost te veel tijd en is te veel gedoe met een paard dat de trailer doodeng vindt.
Ze hebben gezegd dat het sowieso tm september door zal gaan, toch? Dat zijn nog 3 maanden en een stuk of 12 wedstrijden die je online kunt rijden. In mijn geval dus een stuk of 6.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 08:33

Ik dacht tot september. Dus alleen de maanden juli en augustus.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 09:14

De inschrijving gaat toch om 9.00 uur open? Ligt het aan mij dat het niet lukt? :o

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 09:15

linda2008 schreef:
De inschrijving gaat toch om 9.00 uur open? Ligt het aan mij dat het niet lukt? :o

Dat denk ik mij is het wel gelukt. Maar die van vorige weken staan ook nog open. Dus ik zou het over een half uurtje opnieuw proberen.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 09:19

xmarritw schreef:
linda2008 schreef:

Dat denk ik mij is het wel gelukt. Maar die van vorige weken staan ook nog open. Dus ik zou het over een half uurtje opnieuw proberen.

Via laptop lukte het niet, maar via telefoon lijkt het gelukt *\o/*

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 09:54

Vind de uitspraak punten binnen sprokkelen ook een beetje stom :o Je moet wel gewoon op niveau zijn om goede punten te kunnen halen. En bij online kan de jury ook nog terug spoelen etc. Dus je komt er echt niet makkelijk mee weg ofzo.

Hier ook weer ingeschreven voor het nieuwe event. Doe dat tegenwoordig via de app. Net zo makkelijk :D

Esssther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 10:01

Ik vind de online meetmomenten dubbelop leuk! Het zorgt er voor dat ik de proef nog verder wil perfectioneren, onderdeel voor onderdeel en als het dan goed gaat kun je er ook nog winstpunten mee rijden.

Zijn er nog meer mensen die hun eigen proef met uitgeprint protocol beoordelen? Voor enkele jaren geleden was ik zelf nog B/L jury dus ik beoordeel de proef zelf met commentaar en vergelijk dat met de punten en commentaar van de officiele jury. Erg leuk!

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 10:31

Ik heb gister m’n eerste proef ingestuurd. Ik vind dit een mooie manier om naar een doel toe te werken, want op locatie op wedstrijd gaan is met twee kleine kindjes gewoon niet altijd haalbaar terwijl ik wel een doel nodig heb om gemotiveerd te blijven.

En ik vind het ook een fijn laagdrempelige manier om te kijken waar ik sta, lekker veilig zonder publiek.

Ik snap de heisa over het inschrijven alleen niet zo. Er is nu nog beschikbaarheid voor 9, 16 en 23 juli, dus er valt na verloop van tijd volgens mij gewoon weer heel veel uit.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 10:31

Net weer ingeschreven. Ik heb nu 4 x mee gedaan en wacht nog op de uitslagen van de laaste 2. De filmcheck heb ik vanochtend ook gedaan en heel snel reactie gehad, top service moet ik zeggen.
Ik ben van plan om wedstrijden en thuis rijden te combineren. Tot nu toe ging ik altijd op een andere locatie filmen omdat we zelf geen letters bij de bak hebben. Inmiddels hebben we die wel en kan ik ook echt thuis filmen.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 11:03

Niwla schreef:
Ik snap de heisa over het inschrijven alleen niet zo. Er is nu nog beschikbaarheid voor 9, 16 en 23 juli, dus er valt na verloop van tijd volgens mij gewoon weer heel veel uit.

Op het moment is er niet heel veel heisa meer over het inschrijven, maar de eerste weken ging het proces van inschrijven net als bij concertkaartjes. Degene die het eerst op de site komt wint, en de anderen moeten een halfuur in de wachtrij staan en dan is het alsnog vol. Sinds er weer meet momenten gaan de inschrijvingen niet meer zo hard als aan het begin, en blijven de inschrijvingen geruime tijd open staan.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 11:20

urosa schreef:
Vind de uitspraak punten binnen sprokkelen ook een beetje stom :o Je moet wel gewoon op niveau zijn om goede punten te kunnen halen. En bij online kan de jury ook nog terug spoelen etc. Dus je komt er echt niet makkelijk mee weg ofzo.

Hier ook weer ingeschreven voor het nieuwe event. Doe dat tegenwoordig via de app. Net zo makkelijk :D

Ik heb in een eerdere post al gereageerd dat dat niet mijn bedoeling is geweest. Hierbij nogmaals, maar nu ga ik er verder niet op in. 3 keer hetzelfde moeten reageren vind ik namelijk een beetje stom ;)

Nu word er net gedaan alsof ik de deelnemers van online event aan het afkraken ben, maar ik doe zelf ook mee :+ dus ik denk dat mijn opmerking over "punten sprokkelen" gewoon verkeerd is over gekomen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 11:36

Punten sprokkelen kun je ook op reguliere wedstrijden. Er zijn er zat die elke zaterdag en zondag 2 proeven starten. Dus 4 in een weekend. Dat moet iedereen zelf weten. Als ze de punten krijgen dan zullen ze die ook verdiend hebben.
En mocht je niet klaar zijn voor een hogere klasse dan loop je daar toch vanzelf tegen de lamp.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 11:39

Esssther schreef:
Zijn er nog meer mensen die hun eigen proef met uitgeprint protocol beoordelen? Voor enkele jaren geleden was ik zelf nog B/L jury dus ik beoordeel de proef zelf met commentaar en vergelijk dat met de punten en commentaar van de officiele jury. Erg leuk!

Nee ik doe dat niet. Ik lees het gekregen protocol altijd wel goed door. De proef erbij bekijken hoeft niet meer, want die heb ik de dag van insturen al zo vaak bekeken dat ik hem kan dromen :')

Linda2008: dat is soms ook lastig met geschreven dingen :)

Los van jou, kwam natuurlijk het 'misbruiken' wat vaker terug de laatste tijd, ik heb daarom pagina's terug ook even mijn verhaal gedaan, los van vervoer zijn er natuurlijk meer redenen om vaak online te starten. En als iemand eigenlijk geen 'goede' reden heeft en echt alleen snel door klasses wil vind ik dat eigenlijk ook prima :+ De KNHS biedt het zelf aan, en nu iedereen goed kan inschrijven blijft het wel eerlijk.

Ben wel erg benieuwd hoe het na 1 september gaat, en als het dan bv blijft maar minder. Of ze dan wel genoeg plekken behouden. Anders moeten ze maar met loting gaan werken :')

Scum schreef:
Punten sprokkelen kun je ook op reguliere wedstrijden. Er zijn er zat die elke zaterdag en zondag 2 proeven starten. Dus 4 in een weekend. Dat moet iedereen zelf weten. Als ze de punten krijgen dan zullen ze die ook verdiend hebben.
En mocht je niet klaar zijn voor een hogere klasse dan loop je daar toch vanzelf tegen de lamp.

Ja precies dit inderdaad! (niet persoonlijk gericht op iemand, maar als algemeen standpunt :D )