[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

droversrun

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 09:20

@DG; haha, je wordt wel een beetje streng en verwend na elke keer zulke punten dat is zeker waar. Die van jou is braaf toch? Dan wil ik me er best een keer aan wagen hoor haha :+
@Nimber; wat fijn dat ze wat gevonden hebben bij Ice! Nouja fijn is niet het goede woord misschien maar je gevoel was in ieder geval goed. Hopelijk is hij nou snel weer de oude :)
@Laura; dat snap ik dat het nu even niet goed voelt met die corona weer, jammer hoor! Ook jammer dat je Illias moet laten castereren.. laat je hem daar wel gewoon staan? Wij gaan Guusje deze week naar huis halen.... Helaas is de opfok niet wat we er van gehoopt hadden en zie ik mijn paard steeds meer haar eigenwijze en bijdehande karakter verliezen. Echt jammer dat het zo gelopen is. Fijn dat het rijden goed ging op Douwe. Heb je alweer een wedstrijd gepland staan of nog even niet?
@Noukie; fijn dat de lijnen van de proef steeds beter gaan :D wanneer ging je ookal weer starten? ;)
@Nouvel; yes wat ontzettend leuk, gefeliciteerd met je winstpunt! :D Balen van je tweede proef maar je weet nu dat het dus kan en volgende keer maak je die fout niet meer en heb je wel gewoon 2 punten. Super goed.
@Merel; wauw mooie punten zeg, gefeliciteerd :)

Hier gister weer para gestart na een lange tijd. Pffff was even weer inkomen. Ik merkte ook wel dat Winnie en ik allebei een beetje wedstrijd moe zijn want er zat in ons beiden niet veel puf. Eerste proef was ik derde met 66% en in de tweede proef tweede met 68%. Mega juryverschil van 20 punten maar dat heb ik altijd met een van deze juryleden helaas. We hebben in ieder geval weer een oefenrondje gehad voor het NK dus dat is wel fijn :)

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 15:08

@Nimber, wat balen van die oude blessure. Ice moet maar wat voorzichtiger met zichzelf zijn. :)

@Noukie, fijn dat het oefenen goed ging! Ben je nog het bos in geweest? Of teveel regen?

@Lena, klinkt alsof je een beste klap hebt gemaakt. Beterschap!

@Nouvel, gefeliciteerd met je punt! Ik maak diezelfde fout als jij ook altijd, alleen dan andersom. Ga ik de diagonaal op ipv rechtuit. :+ Gaat vast helemaal goed komen met jullie!

@ivy, spannend! Ik duim op een positief bericht.

@Laura, zodra ze gevaarlijk worden is ruinen denk ik idd beter. Qua vliegen wel net even de verkeerde tijd van het jaar.

@Merel, mooie punten joh! En laten we eerlijk zijn; liever een overgewaardeerde proef dan ondergewaardeerd.

@DR, die van mij wordt op stal de manegepony genoemd, zo braaf is ze, hahaha. Aan de andere kant, stalgenootje van mij reikt een doos chocolade uit aan degene die een dressuurproef met mijn paard kan rijden. Voor alsnog is die niet gewonnen. :') Mooie punten weer hoor!

Nou, afgelopen weekend was super hectisch voor mij, met de organisatie van de tweedaagse bij ons op stal.
Ik was zo druk dat ik eigenlijk zelf helemaal niet meer wilde starten, maar moest toch van een stalgenoot haha.
Vervolgens heeft een stalgenoot me overgehaald om ipv 2, maar 1 proef hc te starten. En een kwartier voordat ik ging starten heeft stalgenoot #3 me overgehaald om helemaal niet meer hc te starten. :')

Maar of het nou kwam door de koelere temperatuur, mijn spanning of omdat ze meer voer kreeg: Roné had zowaar impuls en tempo. *\o/*

Uiteindelijk voor de 1e proef 192,5 punten gereden (deze proef ging eigenlijk beter, maar deze jury jureerde gemiddeld zo'n 15 punten lager dan het andere jurylid), en voor de tweede proef 203,5. Heel dichtbij winst dus!

Voor de liefhebbers nog een filmpje: de grootste problemen liggen nu bij mijn eenvoudige wissels en achterhandswendingen dus daar gaan we aan werken. Toch wel erg trots op mijn meisje!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 21:13

Merel, jij ook gefeliciteerd, hele mooie score!

DR: gefeliciteerd! Kan me voorstellen dat jullie even de puf er wat uit hebben. Niet dat je megaveel hebt gestart, maar wel een hoop bereikt en dan is t wel logisch als de scherpte er even af is. Gelukkig hebben jullie nog heel even richting NK om te rechargen :)

Ik heb vrijdag opgegeven, maar moet rijden op een tijd dat ik normaal op vrijdag echt instort op de bank na een week werk _O- moet nog even zien hoe ik dat ga doen, best irritant om toe te moeten geven dat ik gewoon niet de volle energie heb ook. Moet 's morgens nog 'even' op en neer naar Rijswijk voor de orthopeed en daarna eigenlijk werken. Naja, ga wel zien wat er kan. Anders iig volgende week vrijdag NMK in Bunschoten.

DG, jaaaa. 's middags was het hier echt heerlijk weer :) en we worden er allebei zo blij van :D
Afbeelding

En omdat ie knap was nog klein beeldmateriaal van woensdag
Afbeelding

Wat stom voor jou dat je dan eigenlijk net de verkeerde proef bij de verkeerde jury reed! Maar alsnog, hele mooie verbetering en soooo close! Maar dan weet je iig wel dat jullie het kunnen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 12:33

Bedankt allemaal!
Het is net aan maar wel blij mee!
Kreeg vandaag de tip/opmerking dat ik er constant aan aan het rijden ben met been/spoor en mijn been meer moet laten hangen ipv maar vooruit te willen duwen als het ware...
Ik besef me ook wel degelijk dat ik dat doe, bij andere paarden veel minder, maar hij loopt gewoon niet als ik niet rijd...
Dat vind ik echt een lastige...
Hoe krijg ik voor elkaar dat hij op minder hulp blijft lopen en ik mijn been ook kan laten hangen ipv steeds op te trekken en te drijven...

Noukie, leuke foto’s, en heerlijk zo in het bos zeg!
Ik moet ook vrijdag eind van de middag starten...
Heel slecht weer voorspeld, ben benieuwd...

DG, super zeg, nette punten, echt goed!
Bijna winst!
Hier dezelfde dingen die echt nog lastig zijn inderdaad...

DR, jee wat een verschil zeg, maar lekker dat jullie weer zijn geweest!
Niet slecht gedaan toch!

Merel gefeliciteerd met je punten, super knap!

Laura, fijn dat hij lekker liep!
Hier doen ze het ook beter bij iets minder warm weer, ik zelf ook...

Vanmorgen snel even een half uurtje gereden voor de regen.
Hoop dat het weer de komende dagen meevalt zodat we aan de gang kunnen blijven.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 13:30

Nouvel ik hen zelfde probleem. En gewoon minder doen en bij geen of onjuiste reactie been en tik met zweep. Hier al enorme verbetert moet hem soms nog e v en wakker en scherp maken maar hij weet het wel. Consequent zijn is the key

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 08:56

Laura1982 schreef:
Nouvel ik hen zelfde probleem. En gewoon minder doen en bij geen of onjuiste reactie been en tik met zweep. Hier al enorme verbetert moet hem soms nog e v en wakker en scherp maken maar hij weet het wel. Consequent zijn is the key

Ja ik moet daar ook weer meer mee aan de slag.
Was juist meer bezig gegaan met meer been geven omdat ik in de proef zo merk dat ik mijn zweep mis bij hem.
Maar omdat hij zo snel stopte met lopen in de proef heeft dat dus geresulteerd in de hele proef zoveel mogelijk been blijven geven tegen dat hij stopt...
Met dat stukje moet ik echt wat, maar ik vind dat ook juist bij hem heel lastig.
Een paard dat van zichzelf meer loop heeft zit je ook gelijk stiller op en kun je je been ook gelijk veel netter lang bij houden.
Ik tenminste, heb ook nog hele lange benen dus trek ze automatisch dan ook nog wat op...

Eind van de middag mag ik weer, voorspellingen zijn slecht, harde wind en kans op regen en onweer...
We gaan het zien...

Fijn weekend allemaal alvast!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 09:11

Nouvel echt heel herkenbaar alles wat je zegt . Been lang houden is dan ook lastiger. Ik heb de focus nu beetje verdeelt been lang houden en niet te veel doen en ander moment dat ik denk je kakt echt teveel in dan is het naar voren maar probeer ik wel zelf zo min mogelijk te doen maar wel reactie te krijgen. Afgelopen week niet kunnen rijden ivm werk morgen les ik hoop dat hij meedenkt en werkt.

Succes vanavond doe voorzichtig met het weer

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 09:19

Dank je!

Zo houden we de nodige werkpunten haha!
We studeren rustig door...

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 13:23

Nouvel- ik wil ook vaak te veel doen. Roz is niet zo groot, dus ik trek ook snel mijn benen op. Ben de laatste tijd ook veel zonder beugels aan het rijden om te zorgen dat ik goed stil blijf zitten.

Noukie- Leuke foto's!

DG- goede vooruitgang dus! Volgende keer heb je dat wp wel :D

DR- Alsnog top! Heb je nog meer para wedstrijden in de planning?

Merel- gefeliciteerd!

Hier hebben we eindelijk weer wat op de dressuur gefocust. Dinsdag een hele fijne les gehad en fijn kunnen werken aan het galop appuyement en de wissels. Mag volgend weekend weer een Z2 proef rijden, dus heb een stalgenootje gevraagd of ik de proef mag oefenen op haar merrie. Roz is te slim en die doet het beter als ze niet weet wat er gaat gebeuren :')

Hebben jullie nog wedstrijd dit weekend?

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 13:44

Zo, wij komen ook weer melden. Voor de zoveelste keer. :+
Beide pony's inmiddels bevallen van hele knappe veulens.
Passie is dit jaar niet gedekt, loopt nu nog wel een veulen van 2,5 maand bij, en zijn sinds een weekje weer begonnen met rijden. Even op de sport focussen en kijken hoe dat gaat. Enorm veel zin in, maar ook nu al zenuwen. :)
Pret is wel gedekt, en heeft sinds een week een super toffe bijrijdster zodat ik me dit jaar volledig op Passie kan richten.

Helaas afgelopen maanden niet alles hier meegelezen, dus dat ga ik vanaf nu weer netjes doen.

Ik lag nog wel ergens dat Nimber echt super gaat met Ice, stoer hoor!
Als je een keertje in de buurt bent van Ederveen voor een les hoor ik het graag.

droversrun nog steeds lekker bezig met Winnie. Wanneer is het NK?

Laura wanneer ga jij weer starten met Douwe?

Noukie, wanneer gaan jullie weer op stap?! :D

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 15:39

Hey AD leuk je doet weer mee!
Ik volg jou powny's lekker via en vind dat kleine spul zo mooi.
Volgend jaar is de bedoeling moeten nog even wat puntjes op de i gezet worden

SW gaaf veel plezier dit weekend op wedstrijd.

Morgen les en net even heerlijk wezen kroelen en longeren.
Ander voer voor douwe gehaald van cavalor in de hoop dat hij iets heter wordt de haver doet niet zoveel om hem wat wakkerder te maken.

Fijn weekend allemaal!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 21:58

SW, wel handig zo'n leenpaard om je proeven te oefenen :D

Laura, veel plezier met lessen morgen!

En Nouvel en Laura: zo herkenbaar :+ de kunst van het niets doen..
Nouvel, jij nog op pad geweest vanmiddag? Wát een weer...

AD, welcome back! Zag idd alweer leuke rijfotos voorbij komen. Lekker dat je weer een fijne bijrijder hebt gevonden

Ik mocht vanavond op pad. Was van mijn kant niet het beste optreden. Was echt noodweer geweest, dus de ringen buiten nat en gelukkig konden ze naar binnen, want er kwam nog heel veel regen aan :+
Maar door een regen pauze, toen omschakelen naar binnen en daar opbouwen liep het logischerwijs uit en toen ik al dan niet moest gaan zadelen wist nog niemand hoe lang precies. Afijn, uur en 20min op mn paard gezeten voor 1 proef. Naja, kan niemand wat aan doen en allang blij dat het zo kon, anders moesten ze aflassen en nu kon iedereen gewoon rijden. Paard pakte ook na elke stappauze weer aan en bleef meedoen, vond de baan wel mega spannend maar onderweg liet ie dat niet heel erg merken. Allemaal winst ten opzichte van vroeger!
Alleen ik... geen idee wat ik had, maar was mn hele proef de weg kwijt, wist echt níet meer waar ik heen moest en heb alleen maar achter de feiten aan gereden. Was achteraf al blij dat ik uiteindelijk toch alles aan elkaar bedacht had 'op tijd', maar van strak en gezet rijden was nul sprake. Tel daar wat spanningsfoutjes en ingecalculeerde missers bij op en je komt netjes in de 190 uit. Goed gepunt en fijn commentaar, dat wel :)
Misschien aan vakantie toe, een klein beetje heel veel.
Vanmorgen ook bij de orthopeed geweest, over 1,5 week mri, klinische beeld was ie met me eens dat het niet zo goed is. Afhankelijk van de mri gaat hij me zelf verder helpen of verwijzen naar een sportarts. Opzich wel fijn gesprek iig.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 22:12

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Nou wat een weer hè...
Was nog benieuwd of jij nog was gegaan...
Tussen de onweersknallen door paard uit de wei gevist.
Toen ik klaar stond om te gaan, moest onder het zadel, hoosbui, dus gewacht...
Bijna droog over daarna, gauw losrijden, dat was binnen, starten buiten.
Hij liep echt fijn, liep het ineens een kwartier uit...
Toen moest ik ‘m weer opporren, was mega benauwd binnen.
Eerste proef echt fijn gereden, deed niet onder voor zondag, mensen langs de kant gaven ook aan dat het netjes was, hij bleef goed lopen, echt blij mee!
Daarna stortte hij binnen weer in...Dus flink opgepord en toen was ‘ie in de tweede proef wat te...
Bleef hangen in de keertwendingen en ging stuiteren in de galop :+
Hij weet inmiddels waar de eenvoudige wissels komen, dus meters ervoor begint hij al te stuiteren en komt hij van mijn hand af en gaat ‘ie niet meer naar voren.
Ergens moest ik er wel om lachen, waar hij eerst niet mee wilde doen gaat hij nu te hard meedenken.
Laatste stuk was dus echt een zootje, AC lijn scheef, raar halt...
Proef om snel te wissen.
Maar nogmaals ik ben blij met zijn initiatief, hij bleef echt meer lopen deze proeven, was voor zijn doen fris en alleen daar word ik alweer wat gelukkiger van!
Eerste proef was ik 1e met 197 punten... -O-
Jammer, had een puntje gehoopt/verwacht.
Tweede proef 188.
Droog gereden!
Hagel toen ik bijna thuis was, dus even de vaart er in het laatste stukje!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 22:39

Ja, ik had gebeld voor ik wegging omdat t bij ons onweerde, maar bij hun toen niet. Twee meter het erf af gingen de sluizen open en heb echt op een laag water en amper zicht daarheen gereden. Wél droog opgezadeld, daarna weer hozen en uiteindelijk droog afgezadeld ook weer. Maar niet normaal zoveel water.

Jij gelukkig dus bijna droog, foto’s zijn fijn ook! Balen wel van je punten, zeker in vergelijk met zondag. Maar grootste winst natuurlijk dat ie aanpakt, snap ook helemaal dat je dan kan lachen als het nu daardoor mis gaat :)

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 08:04

Nouvel wat zuur dat hij zo afhaakt. Red je het tussen je onderdelen door om m wat bij te porren? Dat deed ik vaak bij een wat trage. Al
Moet ik zeggen dat als ze nu afhaken ik gewoon in m’n proef net zo rijd als thuis dan skup ik m ook een keer aan. Door net zo consequent te rijden als thuis haken ze niet echt af in de proef. Ijs kan zich zo afsluiten door spanning die moet dan gewoon vaak mee voor km en dan loopt ie weer gelukkig.
Plaatjes zien er wel goed uit hoor vooral de draf foto.

Nouk wat een pech en tegenslagen zeg met dat weer. Balen is dat. Heb je al snel vakantie zodat je kan opladen?

Laura ben benieuwd of je snel verschil merkt met ander voer.

SW handig dat je t zo kan oefenen.

Ik had ijs donderdag even aan de longe gehad. Dat beeld was al flink losser dan voor de behandeling. Gister kort gereden en dat voelde ook beter. Wissel rechts is gemaakt. Links mag nog meer door gesprongen. 15-9 komt de fysio/chiropractor en dan zou hij t daarna weer helemaal moeten doen.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 11:04

Laura, welke cavalor heb je gehaald? En vandaag weer lekker zweten met les dus.

Noukie ohh gister had je niet de beste dag om op pad te gaan nee. := Wat fijn dat de organisatie het zo kon omgooien dat jullie binnen konden starten zeg.
Wat heerlijk dat hij na elke stappauze weer bleef meedoen. Dat is echt moeilijk en zoveel waard. En voor jezelf misschien toch even vakantie? Als de orthopeed het klinische beeld ook niet goed vindt.. :(:)

Nouvel fijn beeld zeg! Jammer dat je niet dat puntje hebt gehaald. Die meedenkende paarden zijn anders ook lastig hoor. _O-

Wel respect voor jullie, met zulke regen op wedstrijd. :=

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 12:00

Nimber, hij blijft in de proeven nu gelukkig wel steeds beter lopen, alleen in de tweede proef schoot ‘ie nu wat op slot, denk ook omdat ik ‘m er voor teveel opgepord had, het is nog een beetje zoeken naar wat werkt.
Ik moet voor mijn gevoel teveel blijven rijden, en ik zou graag willen dat hij wat meer zelf doet en ik mijn been ook wat meer lang kan laten hangen ipv steeds op te trekken en porren...
Dat is nog even zoeken en inderdaad nog consequenter worden, ook in het gewone rijden, dat hij ook blijft lopen als ik er even niet aan zit.
Het is een beetje gewenning geworden ook denk ik om elke pas te rijden anders staat hij stil, is echt een aandachtspuntje.

Fijn dat Ijs beter was, dat is weer hoopvol!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 13:17

Superforce sport level 4 haal hem nu helemaal van de rest af krijgt alleen dit komende maand veranderd er dan nog niets ga ik da bellen voor bloedje trekken

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 13:44

Laura, dat voer ken ik niet, ik ga er eens naar kijken!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 17:43

Misschien is het toeval maar sinds vandaag andere voer en hij ging als de brandweer in de les kon mooi blijven zitten been er mooi af laten hangen zonder constant been te hoeven geven. Instructie zei je bent weer op je oude niveau maar zelf beter gaan zitten balans en mooi stil been. Moet nu werken aan handen stiller en armen stiller en mijn hoofd stil houden die wiebelt mee op ritme hahaha. Nieuw huiswerk gekregen en nieuwe oefeningen om hem constant wat anders te vragen teveel van hetzelfde wordt hij lui en gaat teveel meedenken.
Morgen rondje bos doen en lekker gas geven.

Nouvelle jammer van je punten het is jullie zo gegund.

Noukie jammer maar wel fijn zulke organisaties die meedenken en te plekke oplossing bieden. Fijn dat er ook naar jou lijf gekeken word. Hopelijk kun je er ook iets mee.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 17:48

Laura wat fijn!
Dat klinkt positief!
Lekker morgen naar buiten, heb ik vanmorgen gedaan, even rechtuit doortoeren!
Morgen clinic van Herman, dus weer aan de bak...

Ja zeker jammer van de punten, maar goed, het is niet anders, we zullen altijd op het randje zitten en dan moet je een beetje geluk met de jury hebben dat ze het ook wat vinden...Ach ik heb fijn gereden de eerste proef en volgende keer nieuwe poging!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:13

Kim, ja, gelukkig nog maar 4 dagen werken en dan 2 weken vrij.
Ice klinkt stukken beter weer na de behandeling, dat moet een opluchting zijn :)

Laura lekker! Je bent natuurlijk ook al wel even bezig met minder doen en wel blijven lopen, ook dat zal meehelpen, naast wellicht het voer. Iig heel fijn!

En buiten hebben wij vandaag ook gedaan. Heerlijk boscrossen, elk pad was vandaag galoppeerpad geloof ik :D Maar het fijne is wel dat ie ook met 2 tellen weer ho doet als ik dat vraag en dan weer aan een lange teugel verder stapt.

Laura veel plezier buiten en Nouvel succes met de clinic!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 14:36

Heerlijk noukie, even uitwaaien buiten!
En lekker dat je straks 2 weekjes vrij hebt om even bij te komen.
Geniet er van!
Ik moet juist komende week weer beginnen...

Vandaag heb ik Ferro precies 10 jaar zag ik op mijn FB herinneringen, 7 maanden was hij toen kleine ding... <3
Vanmorgen bij Herman gereden, hij was nog aan en heb echt fijn kunnen rijden, super blij mee!
Hier een klein stukje

En 10 jaar geleden...

Afbeelding

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 19:49

Fijn dat je les zo goed ging! En superleuk dat soort herinneringen. Kleine smurf :D

Mijn pony is een Z2 paard geworden *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Bizarre middag, kwartier uitloop, toen miscommunicatie waardoor jury mij met de verkeerde proef op de startlijst had en dus ging bellen dat ik verkeerd reed (terwijl ik dit keer wel weer zeker de weg wist :')) én tijdens de proef nog een wolkbreuk die uiteraard ophield met afgroeten na de proef. En hij begon zó bizar goed, dat was na de onderbreking net minder, dus ik was er zo ziek van, zag het weer mis gaan.
Maar ik heb misschien mede door die wolkbreuk wel rete strak en geconcentreerd kunnen rijden en mn paard deed zo fijn mee, dat ik toch hoopte op 204. het werd 218, ik geloof het nog steeds niet :oo :oo
We hebben zó lang gewtijfeld of hij überhaupt Z2 kon lopen, 2 jaar voor er een soort van normale wissel op zat (en ik ben er nog steeds niet) en dan zo'n score. Je kon me echt opvegen, maar ik ben meer dan blij

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:33

Nee, Wow zeg!!! :wow:
Wat goed en wat hoog!
Echt super knap, gefeliciteerd, geniet er van! <3 *\o/*