[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 15:58

Vibabu, netjes he daar doorvliegen van de z2. Bij mij is dat doorvliegen in de z2 wat letterlijker :+ vraag je 1 wissel, krijg je 2. Wordt nooit gewaardeerd.

Jullie hebben er geloof ik op dit moment meer vertrouwen in dat de m gaat lukken dan ikzelf :?

Eerste wedstrijd. Neem de tijd. Kijk goed rond. Waar is de start. Waar is de finish. Loop zoals je wilt gaan rijden. Kijk goed naar de hindernissen. Waar weet je van dat je paard er wat op kan gaan kijken, waar springt hij waarschijnlijk makkelijk overheen. Kijk waar je zelf even goed “rust” kunt nemen. Waar kun je je paard weer wat terug nemen in tempo, zelf even diep ademhalen. En daarnaast: GENIET!! En als laatste, doe je hier verslag? Iedereen hier is in de bb begonnen en gaat met vallen en opstaan, dus wees gewoon blij wanneer je de finish haalt.

Cheminee

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 17:37

Beetje vertrouwen hoor @lithya haha!

Ik heb tijdens het parcours lopen ook altijd even een schop nodig, ik loop alleen maar te zeuren dat het mega hoog is. Eenmaal bij de finish viel het uiteindelijk wel mee :+

Ik ga 3 oktober om in te komen even een rondje L en rondje M en dan 17 oktober meteen door voor 2 rondjes M. Hij springt thuis zo fantastisch *\%/*

Ik had niet gedacht dat hij zo goed terug zou komen na de laatste blessure.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 17:43

Oef. In hulshorst stond het afgelopen weekend ook aan de maat.
In de BB. En B.

_O-

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 17:56

:wave:

Oude bekende hier, mag ik nog weer mee komen kletsen?

Afgelopen maanden niet zoveel gedaan met paard. Corona natuurlijk maar liep allemaal ook niet zo lekker met m’n bedrijf hierdoor dus dan mist wat motivatie. Nu weer lekker met hem aan de slag en afgelopen weekend voor de lol een B cross meegereden, was echt enorm geslaagd :)F

Aanstaande zaterdag gaan we weer een rondje oefenspringen op 1,10 en dan misschien 2e rondje 1,20 als het lekker gaat, kon ook op wedstrijd maar denk dat eerst weer even zonder wedstrijd spanning wel heel lekker is. Ben benieuwd :D

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 20:24

@Lithya, dankjewel voor de tips! Verslag geef ik zeker! Heb voordat we 'officieel' onze BB springen eerst een onderlinge, dus ook parcours lopen en gewoon losrijden zoals normaal op wedstrijd. Mooie voorbereiding :)

Hebben eerst aankomend weekend onze aller eerste cross les samen :D

@cheminee, veel succes alvast! Goed om te lezen dat het weer goed gaat na een blessure :)

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 10:20

Jullie zijn zo stoer Evelyn!
Ga je naar Ouderkerk Kayleigh?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 10:27

Ja Ouderkerk inderdaad! Twijfelde voor wedstrijd op Hillegom zondag maar denk dat dit betere keuze is.

Folani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 16:38

Hoi allemaal! Mag ik hier ook mee kletsen?
Ik heb me vanochtend opgegeven voor mijn eerste B wedstrijd volgendweekend! We hebben inmiddels al wat oefenspring wedstrijden gehad en al een keer een oefencross. Maar het kriebelt toch om nog een keer een officiële wedstrijd te springen nu ik nog bij de pony’s mag starten. We gaan eerst op vrijdag oefenspringen en dan op zaterdag officiëel! Oja we zijn niet echt een standaard combinatie die je tegen komt in de springring want ik start met een tinker :')
Afbeelding

Steffi4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 21:02

Hoi allen,

Ik wil ook wel mee kletsen, ik ben al heel lang een stille meelezer, maar nu ik eindelijk (na 15jaar!) weer in de wedstrijd ring te vinden ben, wordt het tijd dat ik ook effectief mee praat!

Vroeger sprong ik 1.10-1.20m met mijn pony, ben dan een tijdje gestopt (bijna 15 jaar dus) en nu rijd ik een paard van mijn beste vriendin (en deze breng ik dus ook uit!) zowel jumping als eventing, beide in de B voorlopig (we hebben tot nu toe alleen nog maar oefen crossen gedaan wel, maar daar komt snel verandering in.)
Even voor het beeld, dit zijn wij dus:

Afbeelding

Afbeelding

@folani: super leuk dat je met een tinker start!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 21:03

Welkom beide :D

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 21:22

Welkom

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 21:59

Welkom :)

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 09:07

welkom! :)

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 09:19

@Folani, stoere tinker zeg! :D
@Steffi, knap paard!

Ik krijg vandaag de laatste spulletjes binnen en dan heb ik alles voor onze eerste spring wedstrijd compleet :D

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 10:40

Shoppen voor nieuwe spullen is altijd leuk toch :D

Ik kijk wel uit naar eerste keer weer oefenspringen, toch altijd weer soort van spannend na een paar maanden niet maar ook zeker leuk :j

Zondag gaan we ook nog op pad met het andere paard, die is van mijn vriend en start nu net B. Lekker paardenweekend dus :Y)

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 10:58

Leuk veertje!
Haha snap ik Kay! Ik denk dat ik ook niet meer weet hoe het nou werkt tegen de tijd dat ik ooit weer op pad ga :+

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 11:15

Leuk ik kom ook weer meedoen! Laatste keer dat ik hier aanwezig was was met mijn vorige paard, die inmiddels in Turkije loopt.
Ik heb nu met mijn, inmiddels niet meer nieuwe, paard 1 keer BB gestart (foutloos) en 3 keer wezen oefenspringen. Ik had graag nog 2-3 keer BB willen starten voordat ik B ging starten, maar aangezien de eerste selectie op 3 oktober is en de tweede pas in december wil ik toch de selecties graag meedoen. De eerste in oktober zal dan misschien even wat grensverleggend zijn (vooral voor mijzelf hoor, paard vindt het geweldig) maar dan kunnen we voor de tweede en derde selectie nog een tijdje oefenen. In de wekelijkse privélessen springen we bijna wel altijd een volwaardig parcours van 90 cm / 1m.

Steffi4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 13:20

Leuk is dat hè veertje? Ik had een super mooi grijs winston jasje gekocht met een rood kraagje met wit biesje, maar vanaf oktober zit ik in een rijvereniging met verplicht zwart jasje. _-:( Achja, zal een tweedehandsje worden, stiekem wel leuk om te zoeken. :=

Saraviavia wat leuk dat je paard in turkije loopt! Ik heb daar nog gewoond. Succes met de selecties.

Hier vanaf oktober ook selecties, spannend!

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 13:30

Steffi4 schreef:
Leuk is dat hè veertje? Ik had een super mooi grijs winston jasje gekocht met een rood kraagje met wit biesje, maar vanaf oktober zit ik in een rijvereniging met verplicht zwart jasje. _-:( Achja, zal een tweedehandsje worden, stiekem wel leuk om te zoeken. :=

Saraviavia wat leuk dat je paard in turkije loopt! Ik heb daar nog gewoond. Succes met de selecties.

Hier vanaf oktober ook selecties, spannend!

Bestaat dat serieus nog steeds dat een rijvereniging een verplichte kleur jasje vaststelt? Ik dacht dat dat meer iets van vroeger was. "Vroeger" moesten wij verplicht oranje jasjes aan en dat vonden de meesten echt verschrikkelijk, dus ben blij dat ze dat afgeschaft hebben. Zwart is gelukkig nog een neutrale kleur, maar zou het toch jammer vinden als ik niet zelf mijn jasje mag kiezen.

Dankjewel, jij ook succes met de selecties!!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 15:36

@Caprio, Veel plezier zondag! Eerste keer oefenspringen gaat binnenkort vast en zeker goed komen! :)
@Sara, Heel veel succes alvast met je selectie wedstrijd! Springen loopt altijd ver uit elkaar qua selectie dagen of niet?
@Steffi, meen je dat? Ben ik blij dat we zelf mogen bepalen hoe we starten :j
Zal vanavond hier mijn setje showen, blijft zeker altijd leuk om nieuwe dingen te halen. Heb alleen 1 grote twijfel qua tuig, heb nu zwart hoofdstel en bruin zadel (zadel is niet van hem en past eigenlijk ook niet mooi op hem en te groot voor mij), wil eigenlijk alles zwart alleen een zadel vinden is nog niet zo makkelijk met onze maten :+ Zou wel tijdelijk een bruin hoofdstel op kunnen doen zodat we wel echt even een 'set' hebben, alhoewel het volgens mij niet veel uitmaakt en je het ook niet super goed ziet dat het zwart en bruin is :')

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 16:06

Als het tijdelijk is zou ik me daar niet zo druk om maken hoor.

Thanks! We waren best lekker bezig in het M dus hopelijk ook weer redelijk snel terug op niveau dit indoor seizoen.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 16:34

Ach wat maakt dat nu uit, zwart en bruin??? ;) heb ik ook wel.
Mijn zadels zijn donkerbruin/ bruin en de hoofstellen zwart of donkerbruin/ bruin. Maakt mij allemaal niet zoveel uit ;) zolang het maar goed functioneert en de paarden goed springen.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 17:39

Ja dat is ook zo! Ga eerst wel even afwachten hoe onze eerste spring wedstrijdjes gaan en kan dan altijd nog een ander zadel halen die voor ons beide echt goed past :)

Hierbij mijn set :D Afbeelding

Folani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 20:54

@steffi en @veertje bedankt :o
@steffi wat jammer dat je niet zelf een kleur mag kiezen!
@caprio succes zondag!
@sara alvast succes met de selecties!
@veertje ik heb het idee dat het bij springen wel vaker voorkomt dat het tuig niet helemaal ‘matched’ kwa kleur dus ik zou me der voor de eerste keer niet al te druk om maken! Mooi setje trouwens :9k

Een stalgenootje gaat volgende week ook mee doen dus vind het wel fijn om de eerste keer niet alleen te gaan, zie het al helemaal gebeuren dat ik me van de stress vergeet aan te melden ofzo of dat ik geen idee heb hoe het allemaal werkt :') vandaag nog een keer gesprongen als voorbereiding op de oefencross van zondag maar ook gelijk een fijne training voor volgende week! Niet heel spannend maar vooral goed voor het vertrouwen, lekker geoefend met afstanden en eraan blijven rijden/niet twijfelen. Pony lief springt namelijk alles zolang ik niet twijfel maar door een ongeluk een paar jaar terug vind ik het af en toe nog best spannend.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 21:14

Was bij onze rijvereniging ook, maar echt strikt was het niet. Ik heb al die jaren gewoon in donkerblauw gereden en ik ging toch ook echt niet met een sjabrak met clublogo rijden. Heb er nooit wat over gehoord :+

Als ze moeilijk doen zou ik een andere rijvereniging zoeken :P