[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

absque_dubio

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:59

Mooie punten voor de eerste keer!
Ik hou van wendingen in galop. :D

Wij gaan deze maand onze laatste puntjes in het M2 rijden en februari over naar het Z. :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:00

Hoe meer galop hoe beter :')

Inderdaad nette punten voor de eerste keer!

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:05

Ja normaal is galop ook echt Izz haar sterke punt...maar gisteren even niet :P

ericalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:12

Mizsz_Kitty Mooie punten idd voor de eerste keer!! dat maakt je voor de volgende keer misschien iets zelfverzekerde en gaan je zelf wat met minder spanning de proef in. tenminste toen ik de 1e keer startte en in de 180 scoorde viel erg veel spanning van me af. omdat je toen gevoel hebt dat je ondergewaardeerd kan worden.

ik ga mijn pony zaterdag laten scheren omdat ze zo dik in vacht zit. en krijg haar bijna niet meer droog. en wil heel graag weer op concour want ze loopt erg lekker onder mij. als alles goed lijkt met trainen enz. dan gaan we de 16e weer :)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:33

Gefeliciteerd MK!Dat geeft moed!

Ik heb mijn rooie vandaag voor de 3de x geschoren.
Zat nog niet veel haar op maar kreeg haar niet droog gestapt.
Zaterdag ook nog 1 geschoren en morgen nog 1 dan ben ik rond dit jaar.

Die L2 proef is idd een lastige,daar struikelen er een hoop over.

ericalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:39

ik had een topic aangemaakt over wat voor deken je het er beste op kon doen maar. ik kreeg lekker commentaar dat januari veelste laat is om te scheren. vinden jullie dat ook?

ambre jij doet nu toch ook doe je altijd in januari? en heb je ze in een dichte stal staan??

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:03

Nee hoor,ik scheer ze soms in maart nog wel.
Nooit problemen met de vacht gehad.Zodra ze flink gaan haren moet je ze niet meer scheren.
Mijne staan in een buitenhok,geen hals.
Nu 250 grams Rambo Wug.Morgen ff kijken of de rooie er een liner onder moet hebben.
Maar die is niet zo kouwelijk.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:05

Nee hoor. Januari kan nog prima. Als je maar niet meer scheert zodra de aanmaak van de zomervacht is begonnen. :)
Gewoon een lekker warme deken op doen en dan kan dat prima nu nog. (Hoe dik die moet zijn, verschilt per pony. Begin met een 300 grams en voel dan of ie er warm genoeg onder is)

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:40

Die van mij word zaterdag ook geschoren. Zelfde probleem zo dik in de vacht dat ik hem niet meer droog krijg. Het gekke is dat hij tot een maand geleden gewoon een normale vacht had wel wat dikker maar goed te doen met rijden maar nu afgelopen maand ineens twee x zo dik geworden en hij staat onder goede deken.
Heb zelf wel een nieuwe deken besteld met afneembare hals. Nu heeft hij eentje met half halsje maar hij heeft het snel koud dus nu maar eentje met hele hals en was weer een goed excuse om eens een nieuwe voor hem te kopen :)

ericalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:01

dit klinkt wel gerust stellend weer :)

Pff het is hier mooi link weer overal op straat is 1 grote ijsbaan. gelukkig kan ik straks lopend naar het werk :)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:22

Ik ben blij dat ik niet in het noorden woon. Brr wat een weer.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:25

Echt bizar,ik reed om 8.30 zonder jas in de buitenbak!

Mijn nieuwe topper vandaag geschoren.Geen pas verzet,zo braaf.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 12:21

Jippie, Suus en spirit officieel Z1
Vreselijk vroeg op moeten staan (5 uur voeren, 9 uur starten) maar niet voor niets.
Waren nog lekker suf bezig, hadden ff niet goed voorbereid en niet door dat het een nieuw kwartaal was. Stond ik daar mijn 2 A4-tjes van vorig kwartaal. Net 2 minuten voordat we de ring in moesten kwamen we er achter.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 16:53

Duikt boven water, gefeliciteerd!!!! (maar wat een onzalige tijd... dan zou ik hier in het stikdonker op stal staan, want dan heeft de boer zijn lichten nog niet aan)
En he, beter 2 minuten voor... dan nadat.. toch?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 16:57

Ja dat is waar, maar we voelden ons wel een beetje oenig.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 16:57

Ach.. kan de beste overkomen.. (jury of niet, ook maar een mens).

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:20

Gefeliciteerd! Wat gaaf!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:53

Zooo trots, knappie doet t toch maar even tussen de grote! Zelfs gewonnen in de tweede proef, echt roze wolk hier..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:53

Zoekt like knop....

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:32

Gefeliciteerd Suus en Jury! Super Spirit!

Ik ben stiekem ook even heel trots. Mijn zus heeft vandaag Fred BB gestart. Ik wilde kijken of zij hem makkelijker door de spanning heen kon rijden. (even voor de mensen die Fred niet kennen: Hij vindt het indoor altijd erg spannend. Ik kom regelmatig de bak niet eens in)
En dat ging eigenlijk best heel goed. Hij durfde eerst niet verder dan de E-B lijn maar ze kreeg hem toch uit z'n blokkade en uiteindelijk kon ze best een fijne proef rijden. De tweede proef begon hij zelfs al wat te ontspannen.

Jury was ook erg enthousiast.

Afbeelding

Word ik toch stiekem wel even trots van. :D
Moest wel lachen om dat commentaar dat de oefeningen meer bevestigd moeten worden. Dat ie inmiddels Z2 klaar is laten we maar even achterwege :+

Hij gedroeg zich ook echt als een jong paard. Doordat ie ergens niet heen durft gaat hij slingeren en krijg je tempoveranderingen. Hij wordt wat onrustig in de aanleuning. Dus ik denk wel dat de jury oprecht dacht dat hij jong was. Hij sprong zelfs een keer verkeerd aan in de galop omdat ie zich scheef drukte vanuit de spanning haha.
En hij kwam bezweet en trillend van de trailer (was al weer ff geleden en lang geleden dat hij alleen mee was) en liep blazend het terrein over. Hij heeft zich goed gedragen als BB paard. :')

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:46

Haha, zeker leuk dat commentaar. Gelukkig weet je niet alles va de achtergrond van de combi als jury

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:55

Ooh wat fijn zeg, heerlijk op die roze wolk. Ik hier ook hoor haga.
Vandaag mochten we voor de tweede keer m2 starten, dit keer reden we 191 en 179 die 179 kan ik mezelf wel voor men kop slaan, als ik gewoon iets beter over de aclijn had gereden.
Maarja wij zijn officieel M2 met de pony tussen de paarden en ik ben super trots.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:15

Wow wat gaan er toch een paar nog lekker hard!! Andere natuurlijk ook, maar niet meer in de ring!
Gefeliciteerd!!
Ik heb afgelopen week besloten dat we niet meer in de wedstrijd ring gaan verschijnen, was vorig jaar al eigenlijk de bedoeling, maar toen begon het weer te kriebelen en door een toezegging toen toch maar gedaan. Nu vind ik het goed, het puntje wat ik wou hebben is er gekomen en inmiddels heeft de pony de (minimaal) leeftijd van 20 bereikt en aangezien hij altijd maar als recreatie pony is gebruikt vind het ik niet meer reeel naar hem om nog fanatiek te gaan trainen. Hij is verder nog top fit, maar ik ga liever dan mijn contributie voor de knhs gebruiken om een weekendje weg te gaan!
Maar ik blijf wel mee lezen hoor, ik vind het super tof dat de ponys toch nog zo goed hun beste beentje voortzetten!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 08:09

Suus en Jury, gefeliciteerd!!

Sharonaa, ik snap dat je baalt van die 179, maar voor die andere proef heb je toch hele mooie punten.

Samy, klinkt als een verstandig besluit.

Wat een punten Lisanne!

Ambre, ik zat gisteren om 13 uur buiten in het zonnetje met een wijntje erbij! Het was heerlijk!

Het begint bij mij weer te kriebelen en eigenlijk heeft de winterstop me nu lang genoeg geduurd. In mijn vakantie was de boel buiten goed opgedroogd en had ik weer lekker kunnen gaan rijden als ik geen griep had gekregen. Nog steeds is mijn energieniveau niet op pijl zodat rijden naast werk, huishouden en honden er nu nog niet in zit. Ik hoop in ieder geval snel weer aan de slag te gaan.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 11:17

Gefeliciteerd Suus en Jury!

Argh, 179 is inderdaad heel erg rot Sharonaa, heb ik ook een keer gehad. Was toen verkeerd gereden, dus als ik het goed had gedaan had ik een puntje te pakken.

Wat een dikke punten Lisanne, mag je trots op zijn! Ook altijd leuk als de jury nog wat extra commentaar neerzet!

Sammyoo, ik herken het helemaal! Had ook even een kleine stop, ondanks dat de bak wel de hele tijd goed is gebleven. Schrok laatst een beetje van proef 11 dus moet die even goed gaan oefenen en aan het eind van de maand ga ik de ring weer in.