Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:26

mavantos schreef:
Je hebt toch commentaar gekregen aan het einde van het protocol? Tuurlijk is veel commentaar fijn, maar je krijgt het niet altijd. Daarom komt het neerzetten van de naam van de jury in dit geval heel negatief over.

Dat van alleen op het eind was van Caritas, maar maakt niet uit ik snap je punt.

Zal nu braaf wachten op mn punten van de proef van vrijdag en daarbij ook geen jury's vragen of bekend maken :D :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:38

xRoossie95 schreef:
Ik zet mijn protocol ook altijd gewoon vol op internet. Zonder jury weg te krassen :')
Misschien vind je dat dan ook niet netjes. Maar vandaar dat ik niet zo verschil er in zag.

edit; maar als je goede punten rijd, zie je zelf / je instructrice toch ook wat er goed gaat? Wat is dan het nut nog van commentaar? Kan je het net zo goed helemaal afschaffen toch?

Nou dan heb je ook lang niet altijd overal commentaar hoor :D

Kijk als jij punten rijden in de 150/160 dan zullen daar ook echt wel lage cijfers bijzitten en dan kan de jury wel elk onderdeel opschrijven moet meer aan het been/nageeflijker/ontspanner etc maar als dat de hele proef de leidraad is en de basis gewoon niet goed is dan is onderaan juist het moment op dat neer te zetten.

Als je 4 haalt weet je toch zelf wel dat het mis ging? Juist de cijfers 5/6/7 zijn waardevoller voor commentaar. Bedoel als ik een 2 haal in mijn eenvoudige wissel omdat paard verkeerd aanspringt dan behoeft dat echt geen uitleg natuurlijk.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:39

Waarom zo geheimzinnig over wie er jureerde? Op een gewone wedstrijd weet jij(en de rest aanwezig) toch wie de jury is. Bovendien heeft de desbetreffende jury die bewuste punten gegeven, wat is daar geheim aan dan, je staat toch gewoon achter je punten.
Bij lage punten zou het niet netjes zijn naar de jury toe, maar bij goede punten wel?

ginatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:02

CharleyT schreef:
Waarom zo geheimzinnig over wie er jureerde? Op een gewone wedstrijd weet jij(en de rest aanwezig) toch wie de jury is. Bovendien heeft de desbetreffende jury die bewuste punten gegeven, wat is daar geheim aan dan, je staat toch gewoon achter je punten.
Bij lage punten zou het niet netjes zijn naar de jury toe, maar bij goede punten wel?

Vind ik dus ook, wat maakt het uit? Er wordt toch niet kwaad gesproken over de jury.. snap niet wat er dan ‘niet netjes’ is aan het benoemen van de jury. Als je een gewone wedstrijd rijdt en de uitslag komt online staat de naam er vaak ook gewoon bij, en daar zijn ook genoeg combinaties met slechte punten.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:16

PSvanLot schreef:
De reguliere wedstrijden moeten straks gewoon weer vol. Ook daar moet de KNHS mede voor zorgen.
Er kan nu zo enorm veel online ingeschreven worden. Dat zou zeker naar beneden moeten kunnen.

Maar ik snap ze wel, ze komen weer tonnen tekort en hier zit natuurlijk een mooi verdienmodel op.

Je kunt het natuurlijk ook omdraaien: deze variant maakt pijnlijk duidelijk voor wie de offline wedstrijden echt een toegevoegde waarde hebben in sommige gevallen, namelijk de vereniging en/of de kantine ter plekke. Dan is de club er dus niet voor de ruiter, maar andersom. Eerlijk is eerlijk: met deze variant van wedstrijd rijden is de KNHS er wél voor mij als wedstrijdruiter, dat is ook wat ik verwacht als paardensporter.

Ik vraag me daarnaast af of je aanname over het verdienmodel klopt. Stel dat er al 12 weken online wordt gestart door 1500 ruiters per week. Dan levert dat €135.000 op. Er gaat van elke proef €2,50 in een noodfonds, dat is dus €45.000 - waar je dus als KNHS 'niks' aan verdient, maar waar noodlijdende verenigingen wel aanspraak op kunnen maken (als ik het goed heb begrepen). Van het geld wat overblijft heb je nog geen jurylid betaald, geen platform/server/app ondersteund en ook geen enkel personeelslid van de KNHS loon betaald. Ik denk daarom ook niet dat dit een echt verdienmodel is voor de KNHS. De enige echte kans die hier ligt voor de KNHS is het aanspreken van een groter deel van paardensportend Nederland.

Ik weet uit eerdere discussie die we hadden in dit topic dat je het met me oneens bent over het belang en/of de toegevoegde waarde van een vereniging, maar ik hoop toch dat verenigingen hier nog een keer over nadenken. Voor mij als ruiter ligt die toegevoegde waarden niet in het aanbieden van wedstrijden. Begrijp me niet verkeerd: dat is ook echt heel fijn, maar voor mij ligt de toegevoegde waarde eigenlijk in de andere activiteiten die er georganiseerd kunnen worden zoals clinics en lezingen.

Voor wat betreft het wel/niet noemen van juryleden: het maakt voor het gevoel van de ruiter of de discussie hier in het topic niet uit, omdat je ook niet kunt navragen hoe een jurylid tot een oordeel is gekomen. Ik zou het daarom zelf niet doen. Misschien dat het daarom wel extra fijn is als er uitgebreid commentaar terug te vinden is, ook al weet je vaak zelf wel wat er beter kan. Soms ziet het er ook gewoon anders uit dan het voelt, denk bijvoorbeeld aan de verruimingen die je als ruiter beter voelt dan de jury ze ziet.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:26

Als de KNHS er op zou moeten inleveren dan zouden ze er niet meer doorgaan.
Ik kan de €2,50 voor het noodfonds niet terugvinden?

Ik ga eens uitzoeken wat dat noodfonds betreft. Volgens mij bestaat het online rijden sinds 1 mei, en zou het online rijden al 8 weken bestaan. In de noodfonds pot zou dan een goede 360.000 euro moeten zitten. Ik ben bijzonder benieuwd of hier iemand van uitbetaald is.

Voor 2020 wordt er een verlies van 995.000 euro begroot, maar door aanspraak te doen op NOW hopen ze 500.000 terug te krijgen. in 2021 gaat de bijdrage van TeamNL met 250.000 omlaag.

Dan kan niemand mij vertellen dat de KNHS niet overhoudt aan deze vorm van starten. Dan kunnen ze beter ermee stoppen en de mensen naar de verenigingen laten gaan zodat ze wedstrijd afdracht binnen krijgen.

Caritas

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:39

Bestaat sinds eind april sowieso want toen heb ik het voor het eerst gedaan

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:46

Ik heb het inmiddels gevonden, een noodloket voor verenigingen, manege's en KNHSleden.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 15:10

Hier inmiddels ook de punten en direct ook al de protocol binnen. Dit was echt een hele leerzame proef en protocol. Ik vind mijn houding altijd belabberd en toch kreeg ik vaak 6en en 7ens. Deze durft gewoon een terechte 5,5 te geven. Daar heb je wat aan, anders ga je nog bijna geloven dat je een prima houding hebt :+

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 15:25

Ik vind het ook niet erg als de punten die ik geef openbaar gezet worden door de ruiter. Ik heb die punten met een reden gegeven, dus kan dat goed onderbouwen. Ik ben ook altijd benaderbaar voor vragen. Ik heb op de protocollen daarom ook mijn naam en jurynummer staan.

Inmiddels heb ik weer 12 protocollen gekregen voor het event van 2 juli. Heb er nu 8 gedaan, vanavond de laatste 4 en dan weer terug naar de KNHS. Heb wel het idee dat ze het aantal nu meer onder controle hebben.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 16:29

CharleyT schreef:

Mijn idee CharleyT en fijn dat er meer mensen dus op dezelfde lijn zitten maar goed ik word door diverse juryleden toch al als verklikker gezien omdat ik gerust een protocol wat niet klopt naar de KNHS stuur. Iedereen op tilt terwijl ik denk, als je zo overtuigd bent van je gelijk en je staat achter je punten, moet dat toch geen probleem zijn voor de betreffende jury? Of voel je dan heel misschien toch wel een heel klein beetje aan dat je wellicht niet helemaal goed zat dat er zo in de verdediging gegaan moet worden :D :D :D

Ik deins nooit terug voor een stukje discussie en ik denk dat je als jury jezelf moet kunnen verdedigen en je niet zo snel aangevallen moet voelen worden. Je wordt overal genoemd, FB, Insta, hier, maakt het uit dat iemand je terug kan vinden? Ik zit daar niet meer hoor.....

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 17:04

Als je een discussie wilt voeren over de proef kan je ook de proef op YouTube zetten en vragen wat voor punten terecht zouden zijn. Daar heeft de naam van de jury niks mee van doen.

Ik ben niet heel goed in wachten op punten. Nouja misschien leer ik geduld hebben.

tessie98xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 17:11

De punten van de 25e terug; 181,5. Met een 2 voor het aanspringen omdat we een flinke storing hadden :') en een 8 voor de middenstap, ben ik heel tevreden met weer een puntje erbij :)

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 17:17

Ik heb mijn punten nog niet terug, jammer ben nu stiekem wel ongeduldig aan het raken. Maar weekend mogen we niet meetellen toch met wachttijd voor je punten?

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 17:21

Ik heb niet het idee dat bij ons in de regio de meetmomenten of wedstrijden eronder lijden.
Die zitten echt binnen no time ram vol :+
Zijn ook alweer een aantal meet momenten na 1 juli omgezet naar wedstrijd, leuk :)

Ik heb 1x mee gedaan voor het event van 2 juni. Maar ga komend weekend en volgend weekend gewoon weer lekker op pad. Toch het aller leukste, en precies wat mijn paard nodig heeft, kilometers maken op vreemd terrein.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 18:23

Ik heb geen trailer en auto en ga overal onder de man heen dus voor mij zou het wel een uitkomst zijn als ze bijvoorbeeld elke maand een online event uitschrijven zodat ik toch ook in de winter mee kan doen.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:32

tessie98xx schreef:
De punten van de 25e terug; 181,5. Met een 2 voor het aanspringen omdat we een flinke storing hadden :') en een 8 voor de middenstap, ben ik heel tevreden met weer een puntje erbij :)

Netjes!

Ik heb vandaag weer een meetmoment gestart. 1 winstpuntje erbij dus nu B+12.

Net ook gelijk weer een online wedstrijd ingeschreven, voor de 16de.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:33

God zeg wat is mijnKNHS vandaag traag....

Ben mijn vraagprogramma aan het aanpassen maar het blijft maar laden...

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:36

PSvanLot schreef:
God zeg wat is mijnKNHS vandaag traag....

Ben mijn vraagprogramma aan het aanpassen maar het blijft maar laden...

Had ik net ook... 15 minuten bezig geweest met inschrijven en toen stond hij 3x in mijn winkelwagen, om 2 te verwijderen duurde ook nog minimaal 5 minuten :+

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:37

pffff, daar mogen ze weleens wat tijd en geld insteken. Echt niet te doen zo, blijft gewoon minuten hangen op 'Pagina is bijna geladen'...

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:52

Ik hoop ook wel dat de online evenementen blijven. Vind het leuk om te zien waar ik sta en het motiveert om verder te oefenen en te groeien. Op wedstrijd zie ik mezelf eigenlijk niet meer echt gaan en was van plan om dit jaar alles op te zeggen. Als de online evenementen blijven blijf ik denk ik wel gewoon KNHS lid.

ginatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 21:14

PSvanLot schreef:
pffff, daar mogen ze weleens wat tijd en geld insteken. Echt niet te doen zo, blijft gewoon minuten hangen op 'Pagina is bijna geladen'...

Echt verschrikkelijk ja, wilde wat wedstrijden inschrijven maar het schiet echt niet op. Vanmiddag geprobeerd maar echt zo sloom en nu wil ik het net na mijn werk weer proberen.. maar nog steeds even traag :')

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 21:39

Ik heb vanavond ook weer een proef opgenomen.Kwam er eerst niet eens op(hij vindt opstappen erg spannend en de ene keer kan ik zo opstappen en de andere keer ben ik echt 10/15 min bezig om erop te komen maar gelukkig gaat dat steeds beter maar het brengt we spanning mee)..Los rijden was drama..Hij vond alles eng(ze hadden de bosjes gesnoeid langs de bak dus alles zag er anders uit..de balken om de baan af te zetten bij a waren ook erg eng en toen kwam ook nog de broer van de staleigenaar met z’n hond over het naastgelegen pad gelopen.Nou toen was het helemaal klaar)
Uit eindelijk de proef 2 x opgenomen in de stromende regen..maar in allebei zaten wat foutjes/slordigheidjes dus heb maar voor de eerste gekozen om in te sturen..die was nog het beste van de 2.
Achja we zien het wel..
Nu even een stop ivm verhuizen en daarna nog een paar keer online starten..binnenseizoen wil ik met hem op pad om te gaan starten.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 21:48

Hier ook opgenomen in de regen, beetje jammer dat mijn papiertje met mijn naam/combinatienummer etc. helemaal doorweekt was en niet meer leesbaar :+

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 21:53

DoretteK schreef:
Hier ook opgenomen in de regen, beetje jammer dat mijn papiertje met mijn naam/combinatienummer etc. helemaal doorweekt was en niet meer leesbaar :+

Ik wou ook eerst een papiertje doen aangezien ik hier had gelezen dat dat handiger was voor de jury maar ivm regen niet gedaan..We hebben wel gelachen tijdens het voorstellen.M’n filmer zei heel droog lekker in de regen rijden..en toen ze een rondje om m’n paard moest lopen draaide hij zelf om met de kont naar de regen..zegt ze kijk hij draait zelf al een rondje.Beetje lol moet kunnen tijdens dat rotweer hahaha(we hebben ook wel een binnenbak maar die is vrij donker en aangezien mijn paard bruin is met 4 witte benen..zie je alleen 4 witten benen op film)