B met barrage komt in sommige regio's (zoals Noord-Holland) best vaak voor. Tweede rondje is dan direct op rijstijl. Beide rondjes zijn dan ook voor punten en hebben apart prijzenklassement.
Er zijn soms ook concoursen waar twee keer direct op stijl voor punten gereden wordt over hetzelfde parcours. Dan wordt er om en om gestart. En als er 1 parcours staat uitgeschreven mag je vaak het tweede rondje hc starten, maar dan merk je bij opgave meestal al dat er maar 1 parcours is uitgeschreven voor de punten.
In principe moet je dit terug kunnen vinden in het vraagprogramma op de knhs site en vaak staat het ook op startlijsten. Als je er niet uitkomt zeg je maar even waar het is, dan kijk ik even voor je.
maar ja we gaan het zien.

ik hoef geen punten in de B meer te halen (gelukkig). Blijf het wel bizar vinden dat ik echt lage punten altijd reed maar in die ene derby won met 2x een 8.5 en een 8. De opmerking van de jury was ook nog: je reed zoals hij gereden moet worden, vol overtuiging en met lef.
verder met springen ben ik heel blij met 6.5jes...
Training gaat onwijs goed, heb eerst nog een onderlinge wedstrijd staan en daar ook 2 rondjes BB 80 opgegeven. Vorig jaar winter begonnen met springlessen, mijn doel was dan ook echt trainen naar de BB. Begonnen met uiteraard eerst de techniek, toen dat veel beter was zijn we de hoogte in gegaan. 2/3 weken terug al een rondje tijdens de les gesprongen wat tussen de 80-100cm stond