[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 17:35

Als je paard dan toch niet geschikt is als dressuur paard ga je gewoon even voor wat anders!
En joehoe! Wat was dit leuk!
Echt genoten, Toobsie ook volgens mij.
Echt helemaal kapot, na het parcours verkennen zaterdag al en nu nog stuk, maar ohh, wat ben ik blij met mijn zwarte nozempie.

Met de go pro

En gewoon vanaf de kant gefilmd (zelfde parcours, is beiden 2e manche)

Oh, voor het mennen is ie gewoon paard he!? Daar doen ze niet aan E's.

EllyC

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:27

Ik woon net aan de rand van het dorp en hang dus met oud en nieuw aan de paarden. Wel lastig dit jaar want heb ze op 2 plekken staan dus moet ff familie inschakelen. Altijd gezellig hier.... wij vieren 24 uur pas 15 minuten later

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:31

Dus jij viert het gewoon wel, maar tussen de paarden, nou ja, op veilige afstand bij...
Hier ging het altijd goed, alleen vorig jaar vuurpijl grote op kapschuur geknald en daar ontploft, om uur op 10 voordat de luiken dicht gingen, dus voor het eerst toen soort van bange paarden op stal.

Op nieuwjaarsdag is het 's morgens altijd heerlijk rustig rijden.
Overigens minder vuurwerk dan andere jaren gehoord tot nu toe.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:25

Wij gaan oudjaarsdag nog wel gewoon rijden in de ochtend maar niet meer het dorp in

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:56

oudejaarsdag ga ik het dorp ook niet in, ga het niet opzoeken.

MyrtheMarit3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 00:43

Hoi, om even terug naar het topic te gaan :o
Mijn pony van 4 wordt hoogstwaarschijnlijk een paard... Hij loopt nu altijd in de prijzen... Maar ik weet niet hoe dat zit als hij straks paard is en tussen alle grote paardgefokte dressuurpaarden moet lopen.. Is er iemand die ervaring heeft met een "nietzogrotemegabewegende" ponypaard? Hij loopt nu nog L1, maar wil na de regio's wel naar het L2. Worden er bij de paarden ook moeilijker winstpunten gegeven? Maak me er nu niet zo druk om want hij loopt eigenlijk altijd ruim boven de winst maar vrees echt voor de paardenwereld met mijn pony :')

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:29

Volgens mij rijd je gewoon de zelfde punten bij de ponys als de paarden. Dus als jij nu winst rijd, lukt het je dan ongetwijfeld ook!

Sjolvir, gaaf met de kar! Lijkt mij een erg leuke afwisseling, ook zeker voor je paard.

Ik word wel al bijna zenuwachtig.....heb zondagmiddag mijn debuut! Wel leuk, 2 stalgenootjes moeten ook ongeveer dezelfde tijd.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:32

Over het algemeen scheelt het niet veel, sommige juryleden denken daar net iets anders over, maar over het algemeen bleven mijn punten gelijk in het L1.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:43

Ik rijd zelf met een d pony tussen de paarden hij heeft voor een d pony wel hele mooie ruime draf en een sterk achterbeen. De meeste jurys jureren wel eerlijk. Ik heb met twee jury s nu gehad dat ik het gevoel had op m'n pony afgestraft te worden. Maar over het algemeen valt het wel mee. Als je goed rijd kunnen ze eigenlijk niet om je heen.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:50

Ik moet nog even gaan bedenken hoe ik het ga doen met oudjaars-/nieuwjaarsdag. Denk dat ik ze maar gewoon even longeer zodat ze wat stoom af kunnen blazen.

Zelf heb ik alleen maar tussen de paarden gereden met mijn pony, omdat ik pas na mijn 18e ben gaan starten. Ben nu L2 met winst en tot nu toe alleen nog maar met winstpunten thuis gekomen, dus denk niet dat het veel uitmaakt.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:04

Geen idee of ik met O&N wat doe. Is merr afhankelijk of mijn hoefschoenen op tijd binnen zijn dan het vuurwerk. In het bos valt het mee.

Ik vind de ponys tegenwoordig steeds beter gaan bewegen, zo heel veel doen ze niet onder voor paarden. Qua punten reed ik met mijn new forest vaak goed mee. Ik zat regelmatig met hem in de prijzen, ook op de grotere wedstrijden. Ik heb hem L2 uitgebracht.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:20

Ik heb nog nooit hiervoor wedstrijden gereden en nu in een jaar van de B naar de M2 met m'n pony tussen de paarden. Heb eigenlijk standaard 1 of 2 winstpunten en in de top 3. Ga eigenlijk nooit zonder prijs naar huis. Nu in het M juist veel complimenten over dat we zo makkelijk meekomen tussen de paarden. Doel is februari Z starten dus ben heel benieuwd!

Ben zelf trouwens wel van mening dat je tussen de pony's wel sneller hogere punten krijgt. Jury's verwachten tussen de paarden wel meer heb ik t idee en dat is ook terecht.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 17:42

@absque_dubio Ik keek net in je profiel en volgens mij heb ik jouw vosje op de keuring in Heteren gezien! Klopt het dat ie aardig aan de maat is? Als je bent wie ik denk dat je bent dan heb je nog aan me gevraagd of ik een aantal mooie foto's heb kunnen maken. :=

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 18:18

Klopt dat ben ik, vossie is aardig groot ja. :D en was jij dat aan wie ik dat vroeg? Wat grappig zeg! Nog mooie foto's ervan? :D

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:01

Haha jup, it was me. Net nog even gekeken, maar heb helaas geen foto's. Wij waren er toen met een zwarte.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 18:26

Ik ga hier voorlopig afscheid nemen, heb geen startkaart meer.
Dus we gaan niet meer starten, helaas was ons afscheid om te janken, hij ging laatste tijd steeds fijner lopen ook zijn proeven door, maar helaas helaas, hij liep gisteren en vandaag nog net niet achterstevoren binenstebuiten ondersteboven of zo...
Had uiteraard gehoopt dat ie zijn laatste proefjes die hij voorlopig zou moeten lopen soort van leuk had afgesloten.
Maar nee, dit was echt serieus om te janken zo gruwelijk slecht.

En nee, probleem hiervan was niet dat we bijna niet trainen, aangezien hij in training ook gewoon alles netjes doet, ook al hang ik er halfgebakken op.

Nou waren die startkaarten gesneuveld wegens de idioterie van de KNHS, maar is maar goed ook dat ik ze tijd geleden al aan de kastanjeboom had gehangen.
Overigens zit Toobs nu in de woonkamer achter het behang. grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 18:47

Oh, jammer. Ik heb mijn startkaart ook opgezegd. Wilde hem eigenlijk per 1 januari weer aanvragen, maar wacht er nog even mee. Angel loopt de afgelopen keren wel fijn, maar ik heb gewoon even geen zin in dat gedoe allemaal :+ Misschien vraag ik hem in februari weer aan, misschien heel volgend jaar niet, ik zie het wel.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:16

Wat jammer Sjol,kom gerust af en toe nog ff langs hoor.

Ik had het weer eens te laat door dat ik beter ff af kon melden.
Start namelijk de rooie in januari ook niet,had me een maand opgeleverd.
Die gaat aankomend jaar de endurance in.
Verder nog 2 paarden er bij om te starten,druk zat dus.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:35

Zonde dat je te laat was, ik weet redelijk wanneer het aan en afzeg tijd is aangezien ik Sjol elk jaar weer startkaart afpakte op tijd, omdat die nog wel eens niet rad was en als ze dan goed was en lekker in het men seizoen, deed ik hem weer aan.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:38

Ik heb al een paar keer bijna een jaar niet gestart, maar dat was midden in het jaar en toen liepen ze per kalenderjaar. En waren ze nog iets minder duur, zeker in de ponytijd := Nu moest ik hem toch stop zetten ivm andere vereniging dus meld hem pas aan als ik ook echt weer wil gaan starten.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:12

Heb er 2 op tijd afgemeld,maar omdat ze nu een jaar geldig zijn vanaf ingangsdatum was het handiger geweest hem ff af te melden.
Voor mijn scheelt het niets geloof ik.Het was sowieso al achterlijk duur.
Vorig jaar 3 kaarten,was geloof ik bijna 400€ kwijt incl vereniging.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:22

Lekker he!? Die bedragen!
Dat was voor mij ook de reden om ze aan de kastanje boom te hangen tot nader order.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 11:09

Wat jammer dat je laatste wedstrijd zo ging sjolvir....

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:31

Zo bij mij is de kop eraf. Gisteren eerste officiële wedstrijd gehad met Izz.
Ze was iets gespannen en nadat ze in eerste proef niet wilde aangaloperen en een tik kreeg zwaar gepikeerd. 2de proef met spanning wel alles correct kunnen rijden. 178 en 189 :D over 2 weken springen en over 3 weken weer starten.

Moet zelf nog even leren dat ik bij madam beter de rust zelve kan blijven dan haar willen doorpakken. Zeker op wedstrijd krijg ik haar dan niet relax op tijd...

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:58

Dat zijn nette punten voor de eerste keer! Gefeliciteerd!

Ik heb mij vanochtend opgegeven voor twee wedstrijden, een eind deze maan en een begin volgende maand. Gisteren voor het eerst proef 11 gereden en was nog best pittig met de wendingen in galop. Hoefde dit bij de vorige L2 proeven niet, dus wordt doortrainen. Maar dat komt vast wel goed!