Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 10:03

Het zou mooi zijn als het naast elkaar kan bestaan. Misschien kunnen ze er een maximum aanhangen? Dat je een X aantal winstpunten mag rijden online en de rest regulier moet behalen.

Hier lopen de meetmomenten best hard, ik merk aan veel mensen dat ze het fijn vinden dat ze weer normaal kunnen starten. Wij zitten eigenlijk alweer op het aantal starts van voor de Corona periode.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 10:03

pol013 schreef:
PSvanLot schreef:
Ik heb nog een hele hoop oude proeven binnen gekomen.

Kom steeds meer dezelfde mensen tegen. Ergens denk ik dat het zijn doel voorbij gaat schieten als mensen veel proeven thuis gaan starten ipv op wedstrijd gaan...

Van mij mag het ook weer stoppen vanaf 1 september. Het is leuk voor de rijdende leden, maar de organiserende verenigingen zijn ook leden en die missen toch echt wel deelnemers op deze manier.
Dat kan je als bestuur natuurlijk niet verkopen aan leden/verenigingen die al in zwaar weer verkeren.

Mwah, als ik minder tijd hoef te besteden aan op wedstrijd gaan. Kan ik die tijd besteden aan naar clinics en andere activiteiten te gaan.
Dan word het misschien anders. Maar niet perse minder.
Weet natuurlijk niet hoe dat bij de die hard wedstrijd ruiters is.

Hier in de omgeving zijn niet bar veel wedstrijden. Degene die er zijn, doe ik wel mee (ook op m'n eigen vereniging. En die is met 28 combinaties vol). Maar ik vind dat online wel ideaal hoor, ik hoef geen trailer te huren, paard heeft geen stress omdat hij op de trailer moet, het is beter voor het milieu én voor m'n portemonnee.

aaidaa

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 10:20

ik heb ook het idee dat de meetmomenten hier in de buurt goed bezocht worden, ook gewoon in alle klassen. Wat ik vooral van mensen hoor is dat ze het fijn vinden om ook weer lekker op pad te gaan. Ik zou beide naast elkaar laten bestaan ook geen probleem vinden. Dan bied je mensen zonder auto+trailer of andere belemmeringen voor wedstrijden wel een extra service.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 10:22

PSvanLot schreef:

Kom steeds meer dezelfde mensen tegen. Ergens denk ik dat het zijn doel voorbij gaat schieten als mensen veel proeven thuis gaan starten ipv op wedstrijd gaan...

Van mij mag het ook weer stoppen vanaf 1 september. Het is leuk voor de rijdende leden, maar de organiserende verenigingen zijn ook leden en die missen toch echt wel deelnemers op deze manier.
Dat kan je als bestuur natuurlijk niet verkopen aan leden/verenigingen die al in zwaar weer verkeren.

Voor de barcommissie is het wel lekker als mensen gewoon weer lekker buiten de deur gaan starten. Ik zie er ook echt veel voorbij komen die zo 2 rubrieken willen promoveren en tot op heden ieder meetmoment hebben meegedaan. Nu er meer inschrijvingen mogelijk zijn, geen probleem, maar in het begin was het best sneu dat mensen niet meer konden inschrijven omdat alles snel vol zat en sommige mensen wekelijks konden starten. Daar had wat mij betreft wat meer controle op mogen zitten.
Ben ook reuze benieuwd wat er na 1 september gaat gebeuren.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 10:41

Punten van de 25e binnen, 166 punten en alleen op onderdelen 27, 28 en 29 commentaar.

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 10:43

Caritas schreef:
Punten van de 25e binnen, 166 punten en alleen op onderdelen 27, 28 en 29 commentaar.

Misschien geldt dat commentaar voor de algehele proef? Zou dat kunnen?

Ik heb ook m’n punten binnen van de 25e! 193,5 hebben we deze keer bij elkaar weten te sprokkelen! Zo trots op m’n pup

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 10:44

Inmiddels punten voor de 25ste binnen. Ondanks verrassing dat ik tóch een winstpunt heb (verwachtte ik niet omdat paard schrok, in galop wegsprong en ik een extra volte draaide), toch een beetje teleurstelling dat ik maar 2 opmerkingen heb gekregen. Ook ontbreekt er een nr of naam van het betreffende jurylid, maar ik zal maar niet teveel zuurpruimen.

19 juli hebben we ons eerste meetmoment, ben benieuwd, zijn al een tijdje niet meer op vreemd terrein gestart. Daarna weer verder kijken wat ik in augustus ga doen.

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 10:46

Caritas schreef:

Hier 159 punten :') Welke jury had je?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 10:47

Ik had er net eentje met 162 in het M2...

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 10:52

Hier zitten alle meetmomenten heel snel vol, dus ik vraag me echt af of verenigingen er onder te lijden hebben.

De structuur en vergoeding zou van mij wel hoger mogen. Een deel van de vergoeding dan doorzetten naar de vereniging waar men lid van is bijv. die ook gewone wedstrijden heeft.

Of bijvoorbeeld eens per twee weken. Ik merk zelf dat ik na vier weken op rij er wel een beetje zat van werd. Nu dus even een pas op de plaats, weer lekker trainen. Wellicht nog een keer een video opnemen als voorbereiding op een meetmoment. Wedstrijden/meetmomenten lukken mij toch niet meer dan eens per maand ivm werk.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 10:58

PSvanLot schreef:

Bij mij op stal zijn al 2 mensen die voor corona geen wedstrijden (meer) reden, maar nu door de thuis wedstrijden wel (weer) starten.

Zelf wil ik vanaf 1 juli alleen nog normale wedstrijden gaan rijden. Gelijk m'n protocollen, weer prijzen winnen en ik rij beter op vreemd terrein :+
Helaas zijn hier in de buurt maar een paar meetmomenten en nog heel weinig wedstrijden. Even afwachten dus!

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 10:59

Wij gaan vanavond naar een meetmoment. De eerste weer, meteen weer de zenuwen, die ik niet thuis heb. Ik vind voor beide wat te zeggen en vind dat de personen zelf moeten kiezen of ze online of elders gaan.wedstrijden hier zitten overigens ook bomvol.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:01

Ik start ook elke week online zolang het kan. Heb wel pas startpas aangevraagd toen inschrijven makkelijker ging. Dus de eerste reeks 'gemist'. Door de MS lukt op wedstrijd gaan niet zovaak als ik zou willen, en gezien mijn toekomst nogal onzeker is vind ik het wel fijn om nu wat sneller te kunnen gaan. Heb al veel dromen op moeten geven, dus zou wel heel dankbaar zijn als het Z1 halen nog lukt (helemaal als we nog wat verder kunnen komen, maar dat zou echt dikke bonus zijn). Voor de MS niet gelukt met eigen paarden door veel dikke pech. En rijd nu dus een paard dat Z1 is geweest, maar nogal veel werk aan zat/zit. Ik zou dus ook wekelijks online blijven starten tot we de M2 door zijn :+ Maar dat gaan we natuurlijk niet redden tot 1 september. Dus hoop wel dat het hierna ook nog voortgezet wordt.

Ga zondag dus wel op meetmoment, en probeer vanaf nu maandelijks naar meetmoment/wedstrijd te gaan. De week dat ik meetmoment heb start ik dan niet online. Ik voel me ook niet bezwaard dat ik nu even optimaal van het online starten gebruik maak :o En ik zou dus niet vaker naar wedstrijd gaan als het online starten weg zou vallen, dat lukt me helaas niet. Kan nog niet zeggen of ik met dit paard wedstrijd fijner vind dan online, dat kan na zondag. Maar op basis van eerdere ervaringen denk ik dat wel haha.

Caritas: jammer van je punten, maar had je wel wat verwacht toch? Ivm hoofd slaan etc.

Estell: mooie punten *\o/*

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:14

xRoossie95 schreef:
Caritas schreef:

Laatst bijgewerkt door Caritas op 30-06-20 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:27

PSvanLot schreef:

Ai, dat ging dan waarschijnlijk niet zo goed :+

lshannah, mooie meevaller dat je dan toch winst hebt gereden!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:35

Caritas schreef:
xRoossie95 schreef:

Vind het niet netjes om hier de naam van de jury te noemen. Vind het ook niet leuk om te lezen dat als je lage punten hebt het wel ineens belangrijk is welke jury je had. Had dit even via PB gedaan als jullie het wel interessant vinden.

Als je goed rijdt kunnen ze niet om je heen. Je krijgt niet zo maar zulke lage punten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:41

xRoossie95 schreef:
Caritas schreef:

Niet netjes om de naam te noemen... Je krijgt in de L1 echt niet zomaar zulke punten... Als je voornamelijk op punt 27,28,29 commentaar hebt dan kun je er gerust vanuit gaan de basis écht niet op orde is... En dat het commentaar daar de hele proef van toepassing is.

Helemaal als je vaker zulke punten rijdt zou ik eerder het gaan zoeken in je eigen rijden met je instructeur om dit te verbeteren ipv de jury weg te zetten als ''bakt er niks van''....

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:42

mavantos schreef:
Vind het niet netjes om hier de naam van de jury te noemen. Vind het ook niet leuk om te lezen dat als je lage punten hebt het wel ineens belangrijk is welke jury je had. Had dit even via PB gedaan als jullie het wel interessant vinden.

Als je goed rijdt kunnen ze niet om je heen. Je krijgt niet zo maar zulke lage punten.

Oh, ik heb ook wel eens de naam van de jury gedeeld toen het zwaar bewolkt was en het dus wel goed ging. Maar ik zal m'n bericht aanpassen. :*

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:43

Yvank_ schreef:
Niet netjes om de naam te noemen... Je krijgt in de L1 echt niet zomaar zulke punten... Als je voornamelijk op punt 27,28,29 commentaar hebt dan kun je er gerust vanuit gaan de basis écht niet op orde is... En dat het commentaar daar de hele proef van toepassing is.

Helemaal als je vaker zulke punten rijdt zou ik eerder het gaan zoeken in je eigen rijden met je instructeur om dit te verbeteren ipv de jury weg te zetten als ''bakt er niks van''....

Waar zet ik de jury weg als bakt er niets van? Ik had vooraf al gezegd dat het lage punten zouden worden.

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:48

Volgens mij (in ieder geval bij mij, maar ik lees het ook zo voor Caritas) - gaat het vooral om de 'teleurstelling' dat er weinig commentaar is. Zeker bij 'slechte' proeven lees ik graag wat er dan beter moet.

Als een vriendin van een andere stal ook officiële wedstrijd heeft gereden en zegt dat ze weinig commentaar heeft vraag ik ook altijd wie. Ben benieuwd of ze het dan bv consequent doen of 'geen zin meer hadden' of weet ik veel. Vandaar mijn interesse hier ook

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:54

urosa schreef:
PSvanLot schreef:

Ai, dat ging dan waarschijnlijk niet zo goed :+

lshannah, mooie meevaller dat je dan toch winst hebt gereden!

Ja, zeker! De rest ging ook echt wel prima in de proef, maar wist niet hoe hard ik erop afgerekend zou worden. Flink aantal zevens en 6,5jes, volgende doel wordt achten scoren, maar vind het nog best lastig om te bedenken waardoor ik m'n cijfers omhoog weet te rijden.. dus mocht er iemand tips hebben: ik ben een en al oor!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:02

xRoossie95 schreef:
Volgens mij (in ieder geval bij mij, maar ik lees het ook zo voor Caritas) - gaat het vooral om de 'teleurstelling' dat er weinig commentaar is. Zeker bij 'slechte' proeven lees ik graag wat er dan beter moet.

Als een vriendin van een andere stal ook officiële wedstrijd heeft gereden en zegt dat ze weinig commentaar heeft vraag ik ook altijd wie. Ben benieuwd of ze het dan bv consequent doen of 'geen zin meer hadden' of weet ik veel. Vandaar mijn interesse hier ook

Dat kan natuurlijk. Alleen als je zulke lage punten rijdt dan neem ik aan dat je zelf of je instructie ook wel ziet wat er veranderd moet worden.

Het is gewoon niet netjes om de naam te noemen op een openbaar forum. Die naam staat er voor altijd en het zijn van een jury is vrijwilligerswerk. Dat verdient wel enige respect.

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:11

Ik zet mijn protocol ook altijd gewoon vol op internet. Zonder jury weg te krassen :')
Misschien vind je dat dan ook niet netjes. Maar vandaar dat ik niet zo verschil er in zag.

edit; maar als je goede punten rijd, zie je zelf / je instructrice toch ook wat er goed gaat? Wat is dan het nut nog van commentaar? Kan je het net zo goed helemaal afschaffen toch?
Laatst bijgewerkt door xRoossie95 op 30-06-20 12:13, in het totaal 2 keer bewerkt

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:12

wythlove schreef:
Wij gaan vanavond naar een meetmoment. De eerste weer, meteen weer de zenuwen, die ik niet thuis heb. Ik vind voor beide wat te zeggen en vind dat de personen zelf moeten kiezen of ze online of elders gaan.wedstrijden hier zitten overigens ook bomvol.

Succes vanavond! Ik heb vanavond ook weer een meetmoment, vorige week ook een gehad en toen 1 proefje gedaan. Nu lekker weer 2 B proefjes starten.

Volgende week ga ik voor de 2de keer mee doen aan een online wedstrijd!

Maar vind het op ander terrein starten wel een stuk leuker, er zit dan toch meer een wedstrijdsfeer bij.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:21

xRoossie95 schreef:
Ik zet mijn protocol ook altijd gewoon vol op internet. Zonder jury weg te krassen :')
Misschien vind je dat dan ook niet netjes. Maar vandaar dat ik niet zo verschil er in zag.

edit; maar als je goede punten rijd, zie je zelf / je instructrice toch ook wat er goed gaat? Wat is dan het nut nog van commentaar? Kan je het net zo goed helemaal afschaffen toch?

Je hebt toch commentaar gekregen aan het einde van het protocol? Tuurlijk is veel commentaar fijn, maar je krijgt het niet altijd. Daarom komt het neerzetten van de naam van de jury in dit geval heel negatief over.