[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

droversrun

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:48

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:14

@drover, ik had je nog zien rijden. Zag er goed uit joh! Punten zijn meer dan verdiend. En wat was het een lekkere avond. :o wij reden de brug over naar Almere en de temperatuur zakte meteen een paar graden.

@Sw, fijn dat de temperatuur wat gezakt is! Nu is het hier weer heter haha. Gefeliciteerd met je foutloze ronde! En tja, merries hè, die blijven je verbazen.

@Lena, hoe is je 'drillsessie' gegaan?

@laura, jammer dat je clinic niet doorgaat! Maar wat je zegt, gezondheid van je beestje gaat toch door.

@Noukie, ben benieuwd naar je nieuwe laarzen! Stuur je een foto als je ze hebt? En lekker is dat hè, als ze met het springen zo aantrekken. Dat voelt echt super. Verwonderd me hoeveel springende dressuurruiters wij hier hebben, bij ons op stal durft driekwart nog niet eens over een balkje te draven. :')

@Vibabu, wat balen dat je dan niet zo fijn buiten kan rijden. Heb hier ook weleens een kudde Ridgeback puppies om mijn paard heen gehad. Die doet gelukkig niets, maar de doodsangst in de ogen van de eigenaresse zei genoeg haha! Geloof dat zij in het vervolg der honden wel bij zich zal houden.

@merelv, dapper! Ik ben niet in staat zo vroeg mijn bed uit te komen, dus ik rij nu maar savonds in het donker haha.

@nimber, de paarden gaan volgens mij ook niet fijner lopen in deze hitte. Top dat 'ie uiteindelijk toch fijn liep.

Nou ik had afgelopen vrijdag iets voor drover gestart. Ik zet mijn saga van de 190-punten nog ff voort. Deze keer 194 en 198. Ik ben dus wel lekker consequent. :+

Zodra ik de ring in rij en mijn zweep weg leg is mijn impuls gewoon plotsklaps weg. Dan is de rest van de proef alleen nog maar overleven. Zo zonde, want ze loopt thuis echt zo bizar goed.
Nu maar ff een paar keer hc starten en uitvlooien hoe ik dit ga fixen.

Dit weekend (hopelijk) wel lekker een oefencross. Ik hoop wel dat de temperatuur aardig zakt anders ga ik niet.

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:57

Wauw, wat een punten zeg!

Ben niet wezen lessen vorige week, het is goed anderhalf uur rijden met de trailer en dat zag ik echt niet zitten met 35+ graden. Dus verplaatst naar over twee weken. Wel even overlegd over wel of niet overgaan en het antwoord was, Gas erop! Je hebt niets te verliezen...

Dus ga denk ik als het niet meer zo heet gewoon starten en wellicht dan HC. Niet omdat de oefeningen waardeloos gaan, maar omdat ik (en dan Desco) ook toch spanning opbouw in mijn proef. Wil het dan te graag goed doen en dan stop ik met rijden, zeg maar.. Wellicht dat het me helpt dat "het moet goed gaan" gevoel los te laten en gewoon de proef te rijden.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 14:38

Lena - dat lijkt me een goede keuze!

DG - een keer HC starten lijkt me inderdaad een goed plan. Hier is het wat makkelijker op dat gebied, ik mag alle klasses (behalve FEI) gewoon met zweep starten := Veel plezier met de cross!

DR - Gefeliciteerd! Filmpje ziet er netjes uit, punten zijn echt wel verdiend :D

Nimber - fijn dat hij weer goed is!

Noukie - altijd leuk als het paard toch echt wil werken. Hoop dat de brief snel komt!

Merel - heb je nog kunnen rijden?

Ik ben jaloers op de strandgangers, heb nog nooit met een paard daar kunnen rijden. We zijn wel aan het kijken of we een keer de paarden kunnen meenemen naar een meer in de buurt.
Wij zijn inmiddels weer terug van 2 lange weekenden concours. Roz is gisteren ook nog even naar de chiro geweest, want de spanning zorgde toch voor wat stijfheid in haar rug.
Zondag hebben we eindelijk weer dressuurles, ik heb er zin in!

We hebben ook een keer in de hunter equitation ring gereden. Ons standaard springtuig was niet toegestaan, dus moesten we S&T :+

Afbeelding
Afbeelding

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 14:51

DG: rij je thuis ook met zweep? Anders dat afbouwen. Mijn vorige paard had er ook last van. Die heb een tijdje gereden met de zweep tussen mijn been en het zadel voordat ik hem helemaal weg kon leggen.

Gave foto's _Snow_White! Hunter lijkt me ook best een keer leuk om te doen. Bijzondere regels qua tuig wel :)

Ik heb gisterochtend fijn gereden, zat er al om 7 uur op en toen was het goed te doen! De hoefsmid komt zo, dus dat zal wel zweten worden. Vrijdagochtend hebben we weer les.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 15:12

SW leuk om te zien. Dat is in Amerika ook zo met zweep.

Wel echt jammer dat het hier niet mag, begrijp ook niet zo goed waarom niet. Heeft bij Ice ook even geduurd voor hij vooruit ging denken. Moet er ook heel consequent op blijven hoor. Ik rij nu bewust zonder zweep thuis, heel af en toe pak ik m er op t einde eens bij maar das nu 1 of 2 x per maand.

Kreeg vanmiddag m’n nieuwe jasje binnen. Ik ben een gelukkig mens! Veel bling zit erop en ik ben net een ekster dus happy happy

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 15:49

@Lena, nee het is inderdaad wel erg heet voor dat soort dingen.

@Sw, hey ik verhuis ff jouw kant op okay? Als ik met een zweep zou mogen rijden zijn al mijn problemen in één keer opgelost. :')

@merel, ja ik rij eigenlijk altijd met. Begint ook gewoon een soort fixatie voor mezelf te worden. Afbouwen ben ik wel een beetje mee bezig, maar levert gewoon snel frustratie op. Roné weet het dondersgoed wanneer ik hem weg leg. Tussen mijn been houden is wel een goede tip!

@Nimber, pfoeh nou zeg. In de M ging het nog wel maar nu op die grote afstanden kom ik echt impuls te kort. Ik ga er ook naar toe proberen te werken om zonder zweep te kunnen rijden. En tot die tijd gewoon een paar keer hc voor mijn eigen vertrouwen.
Foto van je nieuwe jasje? :D

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 16:23

@SW; leuk je Hunter Topic heel gave foto's ook! @

Nimber; ben benieuwd naar je jasje:-)

@DG; heb je al eens een ander spoortje geprobeerd?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 17:18

Zo dames jullie gaan hard sw mooie foto's!
Gaaf springen met s&t.

DR gefeliciteerd met je punten
DG blijven oefenen en ind misschien thuis zweep ook even weg laten zodat je in de ring niet in de steek gelaten wordt.
Noukie wezen shoppen foto's!
Mella gefeliciteerd met je punten.
Merel ook vroeg op stal en lekker gereden heb ik ook gedaan afgelopen dagen.

Vanmorgen vroeg had ik weer les en weer gewerkt aan zelf minder doen hem actief houden zonder dt hij kan gaan meedenken want dat doet hij graag en wil dan op automatische piloot gaan lopen. Beiden moe en hem daarna lekker afgesloten en toen hup terug de wei in en toen had ik een maximaal gepanneerde schnitzel hahaha.
Daarna met de kleine man naar zwembad gegaan en daarna een lekker tukkie gedaan
Geniet allemaal nog even van de zon hopelijk straks weer buitje regen.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 20:08

Kim, fijn dat ie na een beetje werken weer beter werd. Ook fijn gebleven of rustig aan gedaan deze week?
En we willen nu natuurlijk foto's van je jasje!

DR, zo fijn een rustig beeld bij jullie :) Thanks dat je je proeven wil delen met ons!

DG, haha, vergeleken met jou en SW voel ik me alweer juist die dressuurmuts die net niet durft _O- maar je hebt wel gelijk, hier zijn relatief echt veel mensen die balken of huppels tot hindernissen meenemen :)
Jammer van je impuls, zal je in de cross dit weekend wss minder last van hebben :D Veel plezier alvast!

Lena, nee idd, met die temperaturen zet je ze niet zo lang op de trailer. Nog los van dat echt les ook weinig zin heeft. En gewoon doen waar je je goed bij voelt! Je kan ook nog gewoon opgeven en op de dag zelf er een hc start van maken, afhankelijk van hoe jullie je voelen.

SW, mooie foto's weer, ook in je topic.

Merel, fijn dat het in de vroegte goed te doen was. Hoe ging je les vandaag?

Laura ook lekker aan het genieten van paard en vakantie zo te lezen :) Laarzen moeten nog komen, dus foto's volgen. En die regen, echt... waaaar blijft het?! Oké, gister buitje van 10 minuten gehad, maar verder weten de buien mijn regio nog goed te ontwijken.

Hier vanmiddag weer les gehad, was nog steeds echt warm, maar iig niet meer 34+. Paard ging wel echt fijn eigenlijk. Zelf ben ik gewoon compleet moe, dat soort waar slapen ook niks aan gaat veranderen. Zit ook in dubio, zondag wedstrijd opgegeven en merk dat ik er niet naar uitkijk. Instructeur zegt na vandaag dat we kunnen, maar ik weet t niet. Enerzijds denk ik van schop onder je kont en gaan, maar anderzijds, als mn hoofd het echt niet ziet zitten.. Naja, we'll see, morgen maar even kijken waar mn energie zit. Wss helpt een temperatuur in huis van nu nog 'maar' 28 graden ook niet heel positief :')

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 07:50

Gewoon gaan Nouk, dan maar als oefenrondje.

Ik had gister ook les. Was inderdaad warm maar wel goed te doen. Wat lijntjes uit de proeven geoefend. We hadden ons huiswerk op de pirouettes goed gemaakt dus dat was fijn. Nou de wissel naar links nog weer mooier bij schaven. Blijft een gepuzzel.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 09:52

@lena, wel ene beetje, maar nog niet een echte scherpe. Heb het idee dat een spoortje vooral fijn is met zijgangen.

@laura, dat klinkt als een goeie dag! Vroeg trainen is met deze temperaturen ook wel erg lekker.

@Noukie, weet ivm met de temperatuur nog niet eens zeker of ik wel ga crossen haha. Ik zou gewoon lekker op wedstrijd gaan als ik jou was, je bent toch ook je startgeld kwijt en weer een ervaring rijker. Misschien wordt het wel heel gezellig. :)

@nimber, lekker hoor. Gisteren ook eindelijk weer een beetje weer om fijn te rijden.

Ik had gisteravond ook lekker gelest. Op mijn sodemieter gekregen van mijn instructeur omdat hij vind dat ze veel te weinig krachtvoer krijgt en daardoor zo traag is. Dus dat nu maar in een laatste poging opgeschroefd. Even kijken of dit aan slaat.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 13:14

DG wat krijgt ze nu aan krachtvoer? Ice krijgt 2x daags sportmix en Kentucky granen van havens 1,5 schep per keer

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 13:32

Nimber schreef:
DG wat krijgt ze nu aan krachtvoer? Ice krijgt 2x daags sportmix en Kentucky granen van havens 1,5 schep per keer

Ze kreeg nu 3x per dag 1/4 schep, mengsel van Pavo Topsport en Pavo Condition brok.

Durfde niet zo goed op te hogen uit angst dat ze te dik zou worden en omdat je op bokt enzo altijd leest dat een vitaminebrokje al genoeg zou moeten zijn.

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 14:45

Las even stukje mee.... fijn topic.

De kentucky lite heb ik ook echt hele goede ervaring(en) mee voor paarden die meer go mogen hebben. Combinatie van haver en olie erbij is ook een mooie optie. Beide opties waarbij ze niet dik worden.

In principe is, zover ik weet, een vitamine en mineralenbrok voldoende.... voor de vitamines en mineralen . Voor een stukje energie extra vind ik bijvoeren van granen/goede sportbrok op dit niveau zeker wenselijk.

Maar... zoveel mensen, zoveel meningen natuurlijk. Succes!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 16:09

Ik kom ook weer even onder mijn steen vandaan...Hier precies hetzelfde probleem, niet voorwaarts in de proeven...
Sowieso heb ik een paard dat weinig uit zichzelf doet, maar tijdens de proeven stopt hij soms echt met lopen...
Ik durf vanwege suikerovergevoeligheid en heel snel te dik worden ook nauwelijks krachtvoer te geven. Dat is best lastig...Ik ben nu naast alle suikerarm dingen weer voorzichtig begonnen met de omega powermix van horsefood.
Maar ik blijf het ook een lastig ding vinden, het weinig zelf hebben aan looplust...

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 23:59

@parnassia, klopt! Voer moet natuurlijk ook gewoon per paard worden afgestemd. De Kentucky e lite heb inderdaad vaker langs zien komen voor meer energie, evenals de subli granenmix. Als mijn topsport op is ga ik kijken of ik een van die twee in de buurt kan halen.

@nouvel, dat is zo lastig hè. Als ik jouw filmpjes zie heb ik wel het idee dat die van jou daarin redelijk vergelijkbaar is als de mijne, ondanks dat het zulke verschillende soorten paarden zijn haha.
Suikergevoelig maakt het nog eens dubbel lastig. Daar heeft Roné gelukkig geen last van. Wel dat ze gauw wat vettig wordt, maar ik geloof ook dat ze op het moment onethisch veel ruwvoer krijgt :')

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 14:26

@DG, ik rijd thuis met een klein staafje of zonder spoor en op cc met een klein glad wiel. Hij wil zich wel eens afsluiten en met wieltje kan wat makkelijker weer wakker kietelen zeg maar.

Qua voer; hij staat 10-12 op de wei en krijgt 2x een half onderhoudsbrok, vitaminebrok, halve schep slobber op een vrije dag en als ie gewerkt heeft een hele + een schep Endurix. In de winter krijgt ie nog een schep Fibrebeet bij, want dan valt ie altijd wat terug in gewicht. Gewoon een beetje proberen wat bij je paard past qua voer.

@parnassia, ben het wel met je eens. Als je niet veel van de vraagt kunnen ze wel af met een vitamine brok en ruwvoer, maar voor spieropbouw en wat extra energie kunnen ze vaak best wat extra gebruiken als er wat meer van ze gevraagd wordt.

Heb me inschreven voor as zondag, maar twijfel of ik ga. Les ging al een paar x niet door en heb de proef nog niet echt kunnen oefenen. Afgelopen week wel iemand m'n paard aan de hand laten werken. Echt gaaf om te zien en in het rijden heel veel profijt van gehad. Hopelijk kunnen we het nog een gevolg geven!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 20:54

DG, nog gaan crossen uiteindelijk of toch maar niet?
Ik heb de mijne een tijd vipagraan van hippostar gevoerd (nu vital grain van equifirst) maar voer nu Havens Endurance bij en dat vind ik beduidend meer verschil maken. Hij krijgt ook 1,5 brok per dag en afhankelijk van werk 1/4 tot 3/4 muesli erbij.

Nouvel, voor jou is dat voeren nog eens extra lastig natuurlijk... Hoe is die van jou buiten? Loopt ie dan wel grager of is ie dan ook minder voorwaarts dan anderen?

Kim, het puzzelen maakt het juist zo leuk toch? Zo te horen vallen bij jullie de stukjes wel meer en meer op de plek ook :)

Lena, wat leuk die afwisseling! En fijn dat je er in het rijden ook weer voordeel van hebt. Heb je komende week nog tijd om de proef te rijden?

Ik heb uiteindelijk toch afgezegd. Moest op t warmste moment van de dag (weer 30+ hier, losrijden en ring tegen die tijd vol in de zon) en ik vond m de afgelopen twee dagen weer bijzonder slecht zweten en dus teveel opwarmen Dat bij elkaar maakte dat ik het niet verantwoord vond of iig teveel risico voor een proefje. We hebben lekker een eind door de wijk gestapt, dat vond ie leuk, dus goede keus.
Inmiddels hier ook eindelijk een echte bui gehad, dus hopelijk komt nu ook de beloofde afkoeling. En dan over twee weken mn nieuwe wedstrijdshirt maar laten debuteren _O-

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 09:00

Zou er ook geen trek in hebben met 30+, zeker als je paard last heeft van de warmte. Wordt aan het einde van de week weer wat koeler als het goed is.

Sta nog op de wachtlijst voor zondag, dus dat wacht ik eerst maar af. Moet de proeven nog uit mn hoofd leren en dan kan ik ze van de week wel een paar x doorrijden en dan zien we het wel zondag

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 10:24

Met die hoge temp zou ik ook afzeggen, heb al geen voorwaarts paard, met die hitte wordt dat helemaal een toestand...
Ik heb ook a.s. zondag weer wedstrijd, kijken of we het werk weer een beetje fanatieker op kunnen gaan pakken deze week.

Noukie, hij is buiten eigenlijk hetzelfde, grootste probleem is dat als hij fanatieker wordt hij nog harder voorover gaan hangen op mijn handen en gaat trekken aan het bit, hij gooit heel snel zijn gewicht voorover en komt heel lastig op achter.
Dus buiten kan hij dan ook mega sterk worden.
Hij is het beste in zijn element als je hem aan een wat langere teugel lang en wat lager in zijn eigen houding laat lopen, dan heb je weinig in je handen en is hij super braaf.
Ga je hem meer sluiten en meer vragen gaat hij worstelen en sterk worden voor en trekt hij zich omlaag eruit ipv zich te sluiten en voor op te richten.
Hij kan ook echt super hard op het strand bijvoorbeeld, dat is helemaal zijn ding, er niet aanzitten en gaan en dan komt hij keurig op mijn stem terug aan een lange teugel.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 14:05

Nouvel - is dat puur omdat hij nog wat kracht mist? Dat het nog moeilijk is voor hem om te gaan sluiten of ziet hij het gewoon niet zo zitten?

Noukie - met zo'n temperaturen moet je inderdaad luisteren naar het paard. Fijn dat je nog wel een leuke rit hebt kunnen maken :D

Lena - Veel success alvast zondag!

Wij voeren Purina, maar ondanks dat we flink moeten voeren voor haar gewicht heeft ze weer niet veel nodig qua energie. We probeerden namelijk een B1 supplement op advies van de dierenarts om wat rust te kweken, maar dat bleek bij nader inzien toch raketpoeder te zijn :')
Nu zitten we terug op 2x 1 schep vitaminebrok, 1x per dag 1 schep high-fat supplement (Pur-Athlete) en heel veel hooi.

Mijn les ging erg fijn gisteren. We hebben gewerkt aan de tempowisselingen in het appuyement om toch net iets meer schwung te krijgen. Ze vindt de zijwaartse gangen zo makkelijk, dat we goed moeten werken om haar bij de les te houden :+

Knock-Out en Charmeur zijn ook eindelijk aangekomen *\o/*

Afbeelding

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 17:29

SW gaaf dat ze er zijn!

Wat een warmte hoor t weekend, blij dat t nu een stuk koeler is.

Ik had gister een dramatisch slecht zzlicht debuut. Ik heb t wel 100 keer afgespeeld in m’n hoofd naar geen idee wat er mis ging. Losrijden ging prima, miste iets scherpte dus toen mijn voorganger de ring in ging even een stokje erbij.Daarna was hij goed dus de ring in. Draf begon goed, eerste deel veel 7ens en 7.5. Tot de galop. Hij ging gewoon op standje negeer. Ik kon wel harder of zachter maar alle wissels na of niet. 192,5 tussen de proeven even stokje erbij en de tweede proef in draf begon goed maar in t tweede deel voelde ik m weer afsluiten, wat schakelingen gepakt maar dat hielp niet echt. En bij de galop hield hij er weer mee op nu echt geen wissels te rijden. Moest via de draf herstellen en op het laatste galop lijntje met twee wissels kreeg ik m zelfs niet meer in galop. Afgegroet dus. Mag van mezelf deze week nog even sip zijn en daarna gaan we er weer voor. Vrijdag even check door de fysio want dit is eigenlijk niet echt Ice.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 18:02

@Lena, wieltje op wedstrijd is inderdaad ook nog een goed idee. Is in ieder geval het proberen waard.

@Noukie, ook maar afgezegd. Onder andere omdat het inderdaad toch warmer was dan ik verwachtte. Daarnaast stond ze echt bar op haar voeten (hoefsmid kon vandaag pas komen maar had wel een week eerder gemogen), airco in de auto is kapot en onweer voorspeld. Jammer, maar so be it.

@Nouvel, ik hoorde vandaag iets van een stalgenoot, haar paard kan ook slecht tegen zetmeel, suiker etc. Schijnbaar heeft equifyt een soort voer die daar heel fijn voor is?

@_Snow_White, wat heb jij daar een knappe mannen in een trailer staan. <3 #kwijlkwijl

Hier vandaag paardlief door de APK gehaald. Eerst de hoefsmid wat écht nodig was, nou staat ze er weer super strak op, en later nog eventjes een prikje van de dierenarts en meteen even haar slomigheid besproken. Dierenarts vond ook dat ze voor haar formaat en type paard erg weinig krachtvoer kreeg. Hij adviseerde om eerst gewoon 3x maal daags een volle schep voer te geven. Eventueel granen en brok gemengd.

Mocht het dan nog niet goed zijn nog een keer een bloedje trekken, maar dat hebben we vorig jaar ook al geprobeerd en daar kwamen alleen maar perfecte waardes uit. :')

We puzzelen nog even door haha.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 21:11

Lena, idd maar gewoon afwachten of je erbij kan en verder je gevoel volgen! Voelt het goed dan ga je lekker rijden en krijg je halverwege zoveel stress dat het niet meer lukt kan je altijd afgroeten. En het kan ook enorm meevallen en dan is de kop er gewoon af en heb je Z gereden :)

Ah, dat is lastig Nouvel. Van hangerig worden ze ook niet vlugger natuurlijk. Als je m echt kan sluiten vind ik m wel een mooi (en krachtig) beeld geven, maar dat is wat anders dan de hele proef vlug blijven natuurlijk. Wat voor de mijne wel werkt om m iets sneller te krijgen (naast schakelen) is op de volte achterhand wat naar buiten of travers zetten. En dan echt die vlugge pas opzoeken en direct er weer uit, kleine stukjes. Maargoed, ook ik zal bekennen dat ik volgende keer liever een wat vluggere zou kiezen :D Nu vind ik m lief, dus doen we gewoon ons best om het zo goed mogelijk te maken :)

Mooi nieuws SW! En lekker gelest! Heb jij nog wedstrijden gepland of weer even trainen?

Wat zuur Kim, snap dat het echt ff rot voelt gezien hoe fijn je m juist had. Hopelijk kan de fysio m weer even op weg helpen. En gister vond ik het wel echt benauwd hier, misschien werkte dat toch ook tegen m? Ik had het zelf gister iig zwaarder dan begin vorige week toen het nog warmer was.

Fijn dat ze weer goed op de voeten staat DG en even zo afstemmen met de DA is altijd fijn. Ik zou je voer wel rustig aan opvoeren hoor, maar dat was je wss wel van plan. Jammer van de cross, maar idd ook voor jou niet de beste omstandigheden. Start jij komend weekend bij jullie?