[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 11:51

Na de tijd nog heel even gebabbeld met de parcoursbouwer want ik moest het ijzer nog even vinden. Ook gevonden gelukkig. Maar toen zei die ook dat het de bedoeling was dat je bij sommige lijnen ook meteen na de landing de wending moest inzetten. Heb mijn mening maar even voor mij gehouden ;) en uiteindelijk had ik ook maar 2 tijdfouten met die grote beide omlopen. Dacht eerst dat ik hoorde 10 tijdfouten, nou dat had ik wel wat extreem gevonden. Voor mijn gevoel reed ik wel door, maar niet te. Ik wou haar graag gesloten houden, maar wel met voldoende galopsprong zodat ik haar iets beter kon plaatsen. Voor mijn gevoel is dat wel gelukt. Ik was in ieder geval super blij ! heb wel fijn gereden :)

Klinkt misschien stom, maar die winstpunten kan mij gestolen worden. Vanaf het Z vind ik dat pas belangrijk :P

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 14:03

Zal zeker zijn idee zijn geweest. Wilde met vertrouwen rond. Hard kan ie wel.

Mooi dat je je ijzer weer hebt gevonden!

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 13:55

Als deze man klinisch wordt goedgekeurd dan kan ik mij binnenkort eigenaar van hem noemen *\o/*
Afbeelding

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 14:18

Gefeliciteerd Elitedeux!

Goldie

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:15

Oh wat leuk! Dan willen we uiteindelijk wel meer info natuurlijk :D

Ik overweeg een carrière switch na onze dressuurclinic van vandaag :))
Afbeelding

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:50

Dankje! Wat leuk!
Morgen weten we meer, fingers crossed!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 08:35

Spannend ED!!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 09:11

Succes vandaag ed!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 19:07

Had vandaag even een dagje van net niet. 2x 2 balken, omdat hij te slordig was. Ging wel fijn door.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:07

Zo late update: maar meneer is goedgekeurd *\o/*
Deze week alles verder regelen en dan is hij officieel van mij <3

Dit weekend overigens nog concours gehad met de schimmel. Ze springt naar een mooie 3e plaats na een hele tijd niet gestart te hebben. Nu weer km's maken :)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:50

Gefeliciteerd Elite!!!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 17:40

Gefeliciteerd ED!
En fijn dat de schimmel het weer zo oppakt

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 16:03

Iedereen weer lekker aan’t springen? Vandaag, na meer dan een jaar, voor de 2e keer m gestart. Het begin is er, maar moet nog veel routine van mijn kant komen

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 22:30

Wat goed! Harvey had zich bezeerd dus moet hem weer even opbouwen en kijken of het niet weer dik wordt. Hij had tegen de muur getrapt dus zat een acute ontsteking in zn sprong :7
Mickey gaat binnenkort met sport pensioen bij vrienden dus daar hobbel ik nu nog lekker mee in de rondte :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 22:45

wij zijn eigenlijk niet gestopt dus dat scheelt!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 00:04

Heb wel steeds door getraind, maar kon toch een paar maand niet op concours.

Balen dat harvey zich beschadigd heeft. Hopelijk knap hij snel geheel op en kun je weer verder!

Nairua

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 00:39

Hopen dat Harvey er weer snel bovenop is

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 08:10

Netjes Lithya, balen Laura. Hopelijk herstelt hij snel!

Ik ga halverwege september weer een rondje springen. Merk dat ik 2 paarden teveel vind om elke dag te trainen naast mijn fulltime werk, dus mijn zusje rijdt nu meer op de schimmel en ik op Jacco, zeker nu hij van ons is :o

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 12:22

Je bent in ieder geval weer gestart Lithya!

Balen van Harvey, hopelijk is hij snel weer fit :(:)

Klinkt als een prima oplossing ED en je zusje is er vast blij mee ;)

Ik ben gister weer op concours geweest met de twee jonge merries. Jente ook weer even een rondje in het BB want ik heb weer een nieuwe amazone. De 4de pas in een klein jaar, hopelijk blijft deze wat langer :+
Vosje gaat vanaf september voor de verkoop ergens in training, die moet nu echt aan het werk en mee op concours!
Gupje gaat hartstikke leuk met zijn tijdelijke amazone, deze week Outdoor Tolbert en volgende week internationaal in Exloo :D En Uno komt ook weer wat terug in het ritme na de corona-pauze.

Vosje
Afbeelding
Jente
Afbeelding
Konnie (en beide paarden sprongen braaf over de sloot, maar waarom dat nou nodig is in het BB :+ )
Afbeelding
Afbeelding

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 15:23

Hoi allemaal,

Ik kon niet echt een geschikte topic vinden voor vragen die bij mij opkomen voor mijn Nederlandse B debuut, hopelijk kan ik het hier kwijt?

Ik sta nu ingeschreven voor 1x B met barrage en 1x B zonder, begrijp ik het goed dat ik in beide parcours winstpunten kan rijden uiteraard mits foutloos en in goede stijl gereden?

Over rijstijl gesproken, wat kan ik hier ongeveer van verwachten? Ik heb inmiddels wat oefenspringen en trainingen op vreemd terrein gedaan en foutloos rijden en het midden van mijn hindernissen vinden is niet zo'n probleem :p maar hoe de rijstijl exact beoordeeld wordt tijdens een echte wedstrijd blijft voor mij een raadsel.

Ik heb al heel wat gestart nog voordat ik Nederland ben gaan wonen, nog officieel L gesprongen haha, maar ja, het was zodanig anders qua reglement, jurering enz. dat ik soms stomverbaasd ben over de meest doodgewone zaken hier. En dat was ook best heel erg lang geleden nu dat ik eraan zit te denken...

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 16:10

Fly_high schreef:
Hoi allemaal,

Ik kon niet echt een geschikte topic vinden voor vragen die bij mij opkomen voor mijn Nederlandse B debuut, hopelijk kan ik het hier kwijt?

Ik sta nu ingeschreven voor 1x B met barrage en 1x B zonder, begrijp ik het goed dat ik in beide parcours winstpunten kan rijden uiteraard mits foutloos en in goede stijl gereden?

Over rijstijl gesproken, wat kan ik hier ongeveer van verwachten? Ik heb inmiddels wat oefenspringen en trainingen op vreemd terrein gedaan en foutloos rijden en het midden van mijn hindernissen vinden is niet zo'n probleem :p maar hoe de rijstijl exact beoordeeld wordt tijdens een echte wedstrijd blijft voor mij een raadsel.

Ik heb al heel wat gestart nog voordat ik Nederland ben gaan wonen, nog officieel L gesprongen haha, maar ja, het was zodanig anders qua reglement, jurering enz. dat ik soms stomverbaasd ben over de meest doodgewone zaken hier. En dat was ook best heel erg lang geleden nu dat ik eraan zit te denken...

Of je 2x voor winstpunten kan rijden is heel erg per situatie. Staat je 2de rondje als HC ingeschreven dan rij je die ronde niet voor prijzen of winstpunten. Er zijn situaties waar je 2 verschillende rubrieken B hebt of organisaties zijn die je wel 2x mee laten voor winstpunten.

Voor rijstijl staat er geloof ik een filmpje van Rob Ehrens online op de KNHS site.
Houding en zit
Wijze van rijden van het parcours
Het derde punt weet ik zo niet meer.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 16:14

De stijlpunten zijn voor mij ook altijd een raadsel :+ maar dan meer omdat het jurysport is.

Verder kan een wedstrijd 2 parcoursen uitschrijven voor winstpunten maar ook 1 voor wel en 1 voor niet. Maar dat staat in het vraagprogramma :j

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 16:20

Mijn 2de rondje staat niet als HC op mijnKNHS, vandaar de vraag. Ik weet dat je HC geen WP kan rijden maar geldt het ook bij 2 aparte rubrieken elk met eigen prijzen enz? Want dat schijnt het geval te zijn bij B met barrage en B zonder barrage...?

Ooit terug in Polen was elk 2de rondje van dezelfde combinatie op dezelfde hoogte automatisch HC maar dan wel voor WP registratie gereden dus ik vind het vrij verwarrend allemaal

Ik ga het zien met stijl beoordeling, worst case neem ik geen winstpunten mee naar huis,dat kan zeker erger :P

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 16:33

Als er nergens specifiek staat dat er maar 1 ronde voor punten is, zijn ze waarschijnlijk beide wel voor punten. Althans hier in de buurt staat dit wel duidelijk vermeld als een tweede ronde niet meetelt.

Ik kom weer eens onder mijn steen vandaan. Mickey is gediagnosticeerd met ppid aka cushing :( Krijgt vanaf vandaag medicatie dus hopelijk is hij snel weer de oude.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 17:30

Das naar Laura.

Heb je een vraagprogramma? Daar zal het zeker in staan. In de b mag ook barrage namelijk, maar wordt vaak niet gedaan.

Punten voor rijstijl. Het enige wat mij duidelijk is, is dat een gemiddeld manlijk jurylid aan een mooi slank dinkie zijn punten beter kwijt kan dan aan mij :+