[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suus___

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 18:45

Jawel er is hier nog wel wat.. Zondag capelle en t weekend na kerst prinsenbeek
Gefelicuteerd samy!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 20:06

Samy gefeliciteerd, Suus beterschap.
Nies, noop.. inderdaad terug naar stap is effectiever.

Weer wat nieuws, niet dat we van de week getraind hebben (heb niet gereden zelf), maar goed.
Vandaag wedstrijd. Nou schiet mij ook maar lek...
Proeven vergelijkbaar met vorige week, met verschil dat ie iets fijner liep en foutjes allicht net op ander punt zaten. 160 en 159
Commentaar: Paard en amazone doen goed hun best (hier klinkt het nog leuk), maar beperkingen liggen erg in kwalitiet v/d gangen (nou jongens iedereen met doorsnee paard, blijf in het vervolg maar thuis) en gebrek aan gedragenheid (dat kan inderdaad iets meer zijn, maar hij liep keurig met neusje iets voor de loodlijn, waar ik hem hebben wil, niet erachter..en staat her en der nog wat over nageefelijkheid, maar als ervoor volgens ... niet nageeflijk is.. dan geef ik het op, want erachter wil ik hem niet rijden)

Kijk dat deze proeven geen winst waren, geen probleem, waren we het prima over eens geweest.
Geen idee wat de anderen aan punten hadden.

Denk dat ik zonder uitslagen te checken de mensen (paarden) kan ranken...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 20:09

Jammer is dat.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 20:10

Jup.. kijk geen winst oke, maar heb de proeven niet achterstevoren gereden, echt niet.
(dit keer, heb dat namelijk wel eens gedaan zo ongeveer)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 20:25

Sommige jury's worden in het M2 wel ineens heel erg streng omdat je dan blijkbaar al klaar moet zijn voor het Z....
Aan de ander kant kan ik me wel vinden in het commentaar (op de opmerking over kwaliteit na, vind dit niet zo.n nette opmerking) en voor of achter de loodlijn lopen heeft niet alles te maken met nageeflijkheid. Ondanks dat er maar in 2 onderdelen verzameling wordt gevraagd willen ze vaak meer verzameling zien.

Vandaag suus ondanks dat ze wat witjes om de neus zag even uit haar comfort zone gehaald
Laatst bijgewerkt door EllyC op 19-12-15 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 20:43

Wat leuk! krijg meer sprong!! en is meer opwaarts.
jullie ook zo'n ruzie met bokt!?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 20:54

Haha Sjol,ook al zo'n ruk opmerking waar je echt niet beter van gaat rijden!
M2 vind ik ook een vervelende klasse qua jurering.
Sommige kijken een stuk strenger dan in het Z en de proeven zijn vd hak op de tak.
Ben gelukkig in de positie dat ik hem over kan slaan als ik wil.

Gefeliciteerd samy!

Dat kan nog wel meer hoor Suus!
Ik geregeld voluit op het strand,daar gaan ze ook lekker van naar voren denken.
Rij zelf ook altijd 20*60 dat is ook fijn om ff te knallen.

Fjordjes kunnen toch ook zooo eigengereid zijn.Maar ze kijken er gelukkig altijd wel heel guitig bij.
Ik kan er altijd wel om lachen.In ieder geval naderhand.

Ik mag morgen de ring weer in met mijn rooie poppetje.
Gaat de laatste tijd best fijn.Van de week op stang en trek gereden voor de gein.
Was eigenlijk niet zo'n probleem.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 21:11

Ambre en Suus, succes dus morgen!
S&T geen probleem is wel handig voor de toekomst.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 22:09

Klopt amber kan veel meer maar bij deze is t vooral belangrijk dat ie ook weer netjes terug schakelt :)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 22:36

Dat is bij de meesten wel belangrijk,haha!
En het moeilijkste ook.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 23:27

Hahaha true..

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 00:44

Spirit kan zeker meer Ambre, nu Suus nog.. :)
Dit was al heel wat en je kon het gesputter horen ...:)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 13:01

Vandaag hadden we een stuiterbal die eigenlijk alleen maar wilde galopperen en het liefst op de plaats.
Vond jury (terecht) niet zo leuk.... :)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 13:38

Die van mij vond de baan weer heeeeel spannend en kroop in haar eigen veilige binnenste.
In de 2de proef was mijn lezer de weg kwijt en wist ik niet meer of ik nu eerst het gebroken lijntje of de middengalop moest doen.
De 1ste nog net 182.Zo jammer,de laatste paar wedstrijden echt fijn aan kunnen rijden en nu weer niet aan te trappen.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 16:09

Was bij ook zo jammer. Losrijden ging echt fijn.
Komende week weer even de Arbeidgalop knop aan zetten. Hij is gewoon te meedenkend.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 16:22

Jammer.

Angel liep vandaag niet slecht. Het was ontspannen en ze ging niet zelf vanalles bedenken dus dat is al iets.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:11

Amber jammer dat het net mis ging in de proeven. Maar goed nog wel puntje.
Jury dat is balen dat aan knop het wel deed, maar dimmer in proeven even stuk was.
Nies, ach jij tenmiste genoten, ik ook, hier had iedereen vrij!!

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:03

Oww wat een domper Sjolvir! Fijn zo'n jury... Commentaar komt me overigens bekend voor, ook die van mij loopt gewoon netjes maar niet met zn kin op zijn borst getrokken, schijnbaar is dat wel de normale standaard bij sommige jury's.

Gefeliciteerd Samy, nette punten hoor!

Oww blijf het zo'n leukerd vinden Jury! Ze gaat met mooi sprong van de grond inderdaad, die heeft genoeg power in ieder geval.

Hahahaha Nies breek me de bek niet open over fjorden, die van mij is stuiterbal eerste klas en had bv met halsstrekken nog wel eens de neiging om een beetje rond te gaan koekeloeren en te gaan brullen(echt hinniken kan ik het niet noemen wat die produceert) Thuis deed ie het altijd heel netjes maar vooral outdoor zag hij dat ook altijd als mogelijkheid om even van zich te laten horen 8)7

Ik heb Zaterdag mijn M1 vuurdoop gehad, en ging eigenlijk best goed! (had met mezelf afgesproken dat alles boven de 170 goed zou zijn voor deze 1e keer) De 1e proef 173 met een paar banketstaaf rij foutjes van mezelf en de 2e proef 166 met een paar(zeg maar veel) rij fouten van mij :x (ach als je al begint met de eerste de beste lijn verkeerd te rijden is het bij mij de concentratie ver te zoeken en ga ik hele rare en domme dingen zitten doen :')
Combineer dat met een pony waarvan ik de duracells had moeten verwisselen voor de 2e proef(hij was echt kapot dat arme ding) en dat resulteert in punten die niet hoog te noemen zijn.

Maar we zijn een ervaring rijker, nu eerst verhuizen naar mijn nieuwe stal en dan weer rustig gaan door trainen waar we nu zijn.

Wel een overwinning voor mezelf, tijdens de les/training vrijdag voelde ik eindelijk dat hij zijn middendraf volledig kon uitdragen en bergop kon blijven doorzetten, iets waar hij héél veel moeite mee heeft

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:21

Kop is eraf! Dus inderdaad lekker verhuizen en dan weer gaan starten.
Dat met die duracels ken ik nog van Sjol, zitten wel bos duracels in, maar dressuur duracels heb ik ook nooit kunnen vinden.

Fjorden, monsters!! zijn het!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:30

Ik had een keer een kat in de bak en tijdens halsstrekken werd die door Ebo keurig op de volte de bak doorgejaagd :+ iedereen lach dubbel. Ebo vond het een leuk object.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:38

Is ook leuk! Doen ze hier in paddock ook, neus omlaag kat uit paddock jagen (die zien paddock als giga kattebak)
Wel cool tijdens je wedstrijd, kan me voorstellen dat iedereen dubbel lag.

ericalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:10

@susanne_m en @Belker Beterschap!!

@ Jury Wat een prachtig beesie!!! en netjes die overgangen!
@Samy bij ons is er dinsdag en woensdag een vaste dag bij een club om dressuur te rijden die maken het nog af deze week. maar ik zelf ga het in het nieuwe jaar weer oppakken. nu even hard trainen en dan weer gaan.

Het is wel fijn om aan de ene kant te lezen dat jullie ook niet altijd van die hoge punten halen. niet dat het voor jullie zelf fijn is natuurlijk!! maar geeft een klein beetje hoop. ik zat in de B rond de 170 en een uitschieter naar 189 altijd.. dus ook niet erg hoog. en dan heb ik iemand bij je in zitten die dan 200 haalt zo frustrerend. Straks weer naar de les :) we zitten lekker met zijn 3e in de groep heerlijk!!

Als ik deze dagen ivb met kerst niet meer reageer fijne Feestdagen!!

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:12

Ik heb afgelopen zondag weer wedstrijd gereden kwam met big smile van pony af. Ondanks een paar stoute momentjes van pony en wat kleine foutjes van mij voor mijn gevoel nog nooit de proeven zo goed gereden. Hij liep zo fijn. Punten terug krijgen was echt zo teleurstellend. Ik had niet verwacht te winnen maar wel twee winst verwacht en kwam uit op 2x 170 . Nou dan baal je wel heb op minder fijne proeven de laatste periode ook gewoon winst gereden. Ik had echt het gevoel dat ik afgestraft werd op m'n pony ook heel muggezifterig commentaar dat ik denk jongens het is nog geen Z maar M1. Zo balen (en dan is het idd wel eens fijn om te lezen dat het bij andere ook wel eens wat minder gaat)

ericalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 15:55

He hoi!

Allemaal de kerst dagen overleeft??? waren jullie allemaal vrij van het werk of niet? ik zelf moest alle twee. en als je zondag ook als kerstdag mee rekent alle 3 werken. wel balen maar goed.

wat doen jullie altijd met de paarden met oudjaarsdag?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 17:07

Ik was wel vrij van mijn werk, maar we zijn aan het verbouwen en ik loop nog van twee vakken van mijn studie 3 weken achter, dus genoeg te doen _O- Oudjaarsdag doe ik niks bijzonders, moet wel ook naar een begrafenis dus even kijken hoe lang dat duurt, anders hebben ze die dag vrij, maar dat zie ik dan wel weer.