Actie Dressuurhoed

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 15:07

Lielle, weet je wel hoe gevaarlijk alleen een string en BH zijn?
Daar moet toch nog wel een bodyprotector bij om.
En een gebitsbeschermer omdat een kopstoot zo gemaakt is.
En bij de heren (ook met string en BH?) een tok voor. Je weet maar nooit...

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 15:08

Ik heb zojuist met "hem" gebeld, oei net op het verkeerde moment, hij zat juist in een vergadering van het ZZGP Haha! ik moet om 17.00 uur terug bellen

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 15:08

GeJe schreef:
Ja, je begint het je af te vragen... De leden hebben de KNHS nodig, maar een KNHS kan niet zonder leden... We blijven dus in een kringetje ronddraaien, maar oplossingen zijn nog ver te zoeken. Komt toch veel voor dat "bestuurders" een beetje feeling gaan missen met hun achterban.

En een pakkende actie...? Als jurylid iedereen supersnel laten promoveren door per proef standaard 3 winstpunten gratis en voor niks te verstrekken...? Maar dan krijg je weer andere problemen denk ik/weet ik zeker.... ach het was een idee Verward

Jij jureert nog geen Z he? Jammer... het idee stond me namelijk wel aan. Als de andere juryleden hier ook mee akkoord gaan Haha!

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 15:11

Ja, maar dat zou niet eerlijk zijn om nu alleen maar de Zetters te helpen om sneller te promoveren, bovendien vrees ik dan een boycot... of juist een hele overvolle agenda.

Lielle

Kitty schreef:
Lielle, weet je wel hoe gevaarlijk alleen een string en BH zijn?
Daar moet toch nog wel een bodyprotector bij om.
En een gebitsbeschermer omdat een kopstoot zo gemaakt is.
En bij de heren (ook met string en BH?) een tok voor. Je weet maar nooit...

de BH was optioneel Knipoog De tok dan ook maar. BP word pas verplicht bij LT hoger, anders wordt het gezien als beinvloeding van de jury door figuurtjes als die van Anky e.d. Gebitsbeschermer is een goeie, misschien ook een bontje om het kopstuk dan Haha!

Oh ja, veiligheidsschoenen vergeten Haha!

WWWiske

Mijn advies luidt dan ook: iedere Z2-er gaat bij 10 WP naar het ZZ-L, al rijd je 30 % dat doet helemaal niet ter zake, het gaat om het principe Boos!

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 15:13

WWWiske schreef:
Mijn advies luidt dan ook: iedere Z2-er gaat bij 10 WP naar het ZZ-L, al rijd je 30 % dat doet helemaal niet ter zake, het gaat om het principe Boos!

15 punten lieverd Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 15:28

GeJe schreef:
Ja, je begint het je af te vragen... De leden hebben de KNHS nodig, maar een KNHS kan niet zonder leden... We blijven dus in een kringetje ronddraaien, maar oplossingen zijn nog ver te zoeken. Komt toch veel voor dat "bestuurders" een beetje feeling gaan missen met hun achterban.

Zo, dat laatste is een waarheid als een koe!

Nieuwe bond?

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 15:29

Ja, maar dan zit je nog vast aan de veiligheidshelm. Toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 15:29

WWWiske schreef:
Ik heb zojuist met "hem" gebeld, oei net op het verkeerde moment, hij zat juist in een vergadering van het ZZGP Haha! ik moet om 17.00 uur terug bellen

Wie is hem?

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 15:49

Kitty schreef:
Zou zij ook willen tekenen voor het behoud van de dressuurhoed?
Lijkt me wel leuk om haar ook op de lijst te hebben, de troef van de KNHS...

Paulien heeft inmiddels getekend OK dan!

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 15:52

KNHS nieuws:

De vergadering op 15 december zal gaan over de nieuwbouwplannen. De hoed staat niet op de agenda.

Maar.. de reden waarom de hoed niet op de agenda staat.... is omdat volgens de voorzitter van de ledenraad het besluit al is genomen: dus per 1 april 2005 algehele verplichting per 01/04/2005, dus ook.. tot en met de ZZ-Z!!!
Maar de FNRS is hiervan nog niet overtuigd... (wat hebben die hier uberhaupt mee van doen, grrr).

De verwarring is compleet!!!

Ik krijg zo spoedig mogelijk de stukken toegezonden (het was nu nog te vroeg in de planning...), dus de agenda en bijbehorende stukken.

De vergadering is wel bij te wonen, maar alleen als toehoorder. Je mag wel een ingezonden stuk sturen...

....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 15:53

woho, de bond raakt in paniek!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 16:09

Waarom staat hierover eigenlijk niets op de site van de KNHS?
Lijkt me de meest logische plek om de leden op de hoogte te stellen van plannen en reeds in uitvoering zijnde plannen.

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 16:11

Kitty schreef:
Waarom staat hierover eigenlijk niets op de site van de KNHS?
Lijkt me de meest logische plek om de leden op de hoogte te stellen van plannen en reeds in uitvoering zijnde plannen.

Je stopt er van alles in waar je niet teveel ruchtbaarheid aan wil geven... 7 letters...
Het begint met een d...
Eindigt met een t...

Doofpot.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 16:13

yokie schreef:
KNHS nieuws:

De vergadering op 15 december zal gaan over de nieuwbouwplannen. De hoed staat niet op de agenda.

Maar.. de reden waarom de hoed niet op de agenda staat.... is omdat volgens de voorzitter van de ledenraad het besluit al is genomen: dus per 1 april 2005 algehele verplichting per 01/04/2005, dus ook.. tot en met de ZZ-Z!!!
Maar de FNRS is hiervan nog niet overtuigd... (wat hebben die hier uberhaupt mee van doen, grrr).

De verwarring is compleet!!!

Ik krijg zo spoedig mogelijk de stukken toegezonden (het was nu nog te vroeg in de planning...), dus de agenda en bijbehorende stukken.

De vergadering is wel bij te wonen, maar alleen als toehoorder. Je mag wel een ingezonden stuk sturen...

....

Boos!:(

Het KNHS gaat het zich nog berouwen....

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 16:13

... en wat als een verhitte vlam begon, eindigt als een smeulend kooltje in die doofpot... athans: da's wat de KNHS graag wil Haha!

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 16:15

De dressuur word verneukt...

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 16:19

RanouK schreef:
:(:(

Het KNHS gaat het zich nog berouwen....

De FNRS ook, als de Hoefslag zich een betrouwbare bron mag noemen..

Het ene moment dit roepen, het vorige moment dit:

Ermelo 16 november – Wijziging aansprakelijkheidstelling manegehouder

Onze samenleving juridiseert; het aantal advocaten is tussen 1990 en 2004 verdubbeld in Nederland. Consumenten of hun verzekeringsmaatschappij weten de weg naar de advocaat steeds gemakkelijker te vinden. Ook manegehouders zien zich de laatste jaren steeds vaker geconfronteerd met juridische procedures waarbij de rechter hen aansprakelijk houdt voor ongevallen waarbij hen geen enkel verwijt treft. Dit standpunt van de rechter komt voort uit de wettelijke regeling in het Burgerlijk Wetboek (art. 6:179) waarin bepaald is dat de zogenaamde Risicoaansprakelijkheid altijd bij de eigenaar van het dier ligt. De FNRS is daarom momenteel in overleg met het ministerie van Sport (VWS) teneinde de tekst van artikel 6:179 BW te wijzigen in die zin dat voor een aantal situaties de risicoaansprakelijkheid wordt vervangen door een schuldaansprakelijkheid.

De manegehouder moet zorgen voor een geschikt paard en harnachement, een veilige accommodatie en een juiste instructie (lees; dient te voldoen aan de eisen van het Veiligheidscertificaat). Wanneer de manegehouder heeft gedaan wat van hem verwacht mag worden, dan dient hij voor het overige niet meer aansprakelijk te zijn; luidt het standpunt van de FNRS.
Het is immers de eigen keus van de ruiter om de paardensport te beoefenen waarvan hij zich de risico’s bewust is en deze aanvaardt. Iedere vorm van fysieke sportbeoefening herbergt onberekenbare aspecten; de paardensport is daarin niet anders, ook al is daar een paard bij betrokken. De manegehouder ontvangt weliswaar een vergoeding voor het gebruik van het paard, maar deze vergoeding is relatief gering en staat in geen verhouding tot de mogelijke schade bij een ongeval. Deze vergoeding vormt daarmee geen rechtvaardiging voor de huidige vergaande aansprakelijkheid van de manegehouder.

De ruiter kan zich ook verzekeren tegen de gevolgen van een ongeval door het sluiten van een ongevallen-, ziektekosten-, en/of arbeidsongeschiktheidsverzekering. Deze verzekeringen zijn ook niet ongebruikelijk. Het mag daarom ook van de ruiter verwacht worden dat hij zich op deze manier wapent tegen de financiële gevolgen van een mogelijk ongeval, in welk risico hij zichzelf ook heeft begeven.

Inzet voor de FNRS is dat de risicoaansprakelijkheid van de eigenaar van een dier komt te vervallen voor die situaties waarin sprake is van een lesovereenkomst tussen de eigenaar van het dier en de benadeelde, dit geldt bijvoorbeeld voor FNRS Ruiterpaspoorthouders. De aansprakelijkheid wordt dan bepaald door de inhoud van de overeenkomst en de handelingen van de betrokkenen. Concreet betekent dit dat de manegehouder aansprakelijk is wanneer de schade is ontstaan door fouten van de zijde van de manege. Wanneer dit niet het geval is de eigenaar dan ook niet aansprakelijk.

De risicoaansprakelijkheid van de eigenaar van een dier blijft bestaan voor die situaties waarin zo’n overeenkomst tussen eigenaar en benadeelde ruiter ontbreekt.

DAT STEEKT ELKAAR, FNRS!!

Wie belt daar es naar toe?!

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 16:28

Hm. De hoefslagmedewerkers zijn om 15.00 aan hun weekend begonnen. Jammer, wilde vragen wat de bron van dat verontrustende stukje is geweest.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 16:40

yokie schreef:
Hm. De hoefslagmedewerkers zijn om 15.00 aan hun weekend begonnen. Jammer, wilde vragen wat de bron van dat verontrustende stukje is geweest.

Owh... da's mooi op tijd zeg, en dan maandag zeker ook de meeste mensen nog lang weekend zeker...

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 18:03

Die plannen, om een eigen vereniging op te gaan zetten... is het niet tijd dat we daar nu serieus maar aan de slag mee moeten gaan? Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 18:06

We hebben het er al eerder over gehad hier op bokt, maar dat topic kan ik niet meer vinden. CGJ had toen wel goeie plannen Lachen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 18:11

Afbeelding

Ben je even een paar uur weg om je paard te rijden en je zadel en hoofdstel een poetsbeurt te geven...

Zijn ze nu helemaal?!
Afbeelding

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 20:03

Lovely schreef:
We hebben het er al eerder over gehad hier op bokt, maar dat topic kan ik niet meer vinden. CGJ had toen wel goeie plannen Lachen.

Misschien moeten we die plannen maar eens gaan opzoeken en goed doorspitsen. Ik denk dat er veel animo voor zal zijn als de KNHS deze geintjes blijft doorzetten.....