Hoedje af voor deze mooie banner

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Aimee schreef:Omdat ik er vanuit ga dat ik niet altijd zoveel geluk zal hebben, rijd ik voortaan met veiligheidshelm en júist ook op wedstrijden.
Van mij mag het verplicht worden, in ieder geval t/m de Z2 en misschien zelfs t/m ZZ-Z. En hoger? hmmm... mag iedereen zelf weten. Voor mij hoeven de ruiters op de olympische spelen geen helm op, mits ze daar zelf voor kiezen.
In ieder geval zou het een goede zaak zijn wanneer door die verplichting ruiters dan thuis ook maar met helm rijden, omdat het op wedstrijd toch ook moet en ze hebben dat ding dan toch al.
Gewoon opzetten dat ding, je eigen lijf is meer waard dan een beetje ijdelheid!!!
VValar schreef:Omdat *jij* gevallen bent, verplicht je de rest om iets te dragen waar zij misschien helemaal niet zelf voor gekozen hebben.
Aimee schreef:Grappig, tot voor kort had ik deze actie met zekerheid gesteund. Maar nu spoken er twee voorvallen door mijn hoofd; mijn eigen val afgelopen maandag en de val die ik deze zomer zelf heb gezien van de amazone die nu op zzgp-wedstrijden met helm rijdt.
Citaat:De eerste aankoop die ik nu ga doen is een veiligheidshelm, die had ik namelijk niet eens omdat ik het onzin vond. Ik reed pertinent zonder cap en voor wedstrijden had ik zo'n wedstrijdding dat er eerder af ligt dan ik zelf.
Citaat:Omdat ik er vanuit ga dat ik niet altijd zoveel geluk zal hebben, rijd ik voortaan met veiligheidshelm en júist ook op wedstrijden.
Citaat:Van mij mag het verplicht worden, in ieder geval t/m de Z2 en misschien zelfs t/m ZZ-Z.
Citaat:En hoger? hmmm... mag iedereen zelf weten. Voor mij hoeven de ruiters op de olympische spelen geen helm op, mits ze daar zelf voor kiezen.
Citaat:In ieder geval zou het een goede zaak zijn wanneer door die verplichting ruiters dan thuis ook maar met helm rijden, omdat het op wedstrijd toch ook moet en ze hebben dat ding dan toch al.
Gewoon opzetten dat ding, je eigen lijf is meer waard dan een beetje ijdelheid!!!
Gerrie schreef:Kijk jij maar eens je eigen verzekeringsportefeuille na..ik kan me niet voorstellen dat jij onverzekerd rondloopt.
Aimee schreef:Nee, niet omdat ík ben gevallen en er met de schrik en wat bloeduitstortingen vanaf ben gekomen. Maar om te voorkomen dat mensen net zo naïef én onverzekerd te paard zitten als ik voorheen ook.
Aimee schreef:Helaas, een ieder die zonder veiligheidshelm te paard zit is onverzekerd. Jammer dat zo weinig mensen dat weten, maar het is wel de harde werkelijkheid.
Een eigenaar waar ik tot mijn verhuizing voor reed heeft nu alle ruiters die op zijn paarden rijden, verplicht om met helm te rijden. Omdat de eigenaar van het paard anders aansprakelijk is.
Aimee schreef:Helaas, een ieder die zonder veiligheidshelm te paard zit is onverzekerd. Jammer dat zo weinig mensen dat weten, maar het is wel de harde werkelijkheid.
Een eigenaar waar ik tot mijn verhuizing voor reed heeft nu alle ruiters die op zijn paarden rijden, verplicht om met helm te rijden. Omdat de eigenaar van het paard anders aansprakelijk is.
Overigens een reden waarom ik een speciale sportongevallen-verzekering heb, maar niet de enige reden.
Citaat:Maar mag ik jou dan vragen; deed dat voorval zich op een wedstrijd voor Z paarden voor?
VValar schreef:Dit is niet waar. Sommige verzekeringsmaatschappijen kunnen dit wel verplicht stellen, maar het is nog geen wet. Dmv aansprakelijkheidsverzekeringen op maneges/verenigingen ed is het indirect wel verplicht. Maar wat jij thuis doet heeft met dit alles niks te maken. Het valt onder je risico-verzkeringen.
Je zegt dat de eigenaar van een paard waar een andere ruiter op rijdt aansprakelijk is wanneer de ruiter geen helm draagt. Maar dat komt omdat die ruiter een paard voor iemand anders rijdt. Hierdoor kan de eigenaar wel aansprakelijk gesteld worden door de verzekering wanneer de ruiter een ongeluk krijgt. Maar wanneer jij prive je eigen paard rijdt, mag in weze elke verzekeringsmaatschappij die de helmplicht niet in hun regels opgesteld hebben, jou verzekeren.
Citaat:Verder; heb je de juridische zaken omtrent de skeelerlessen zonder het verplichten van een helm gevolgt? Kennelijk niet....
Citaat:De vraag is dan of ze wel uitkeren na je ongeval waarbij je geen cap droeg. Dát is namelijk het probleem, en dat soort zaken juridisch met verzekeringsmaatschapijen uitvechten... geloof me, dat is geen pretje.
Aimee schreef:Waarom is dat voor jou zo belangrijk? Het was een situatie die overal voor kan komen.
Citaat:Verder; heb je de juridische zaken omtrent de skeelerlessen zonder het verplichten van een helm gevolgt? Kennelijk niet....
RanouK schreef:Zijn er eigenlijjk ooit al problemen geweest met het rijden van een hoedje?
Waarom begint de Knhs er ineens over?
Overigens een reden waarom ik een speciale sportongevallen-verzekering heb, maar niet de enige reden.