Tulandro schreef:Die cijfers zijn niet te vinden, maar ik snap jullie echt niet, is jullie eigen keuze dan zoveel belangrijker dan veiligheid? Ik wil ook dolgraag zo'n hoedje op mijn hoofd, maar ja, er zijn nou eenmaal belangrijkere dingen.
Omdat ieder voor zichzelf die afweging moet kunnen blijven maken. Ik heb het ergens eerder al gezegd; in MIJN geval op MIJN paard acht ik het risico van een val dusdanig klein dat ik idd een half uur met een hoed op durf te rijden.
Inschatten van paard en rijkunsten, met inachtneming van de altijd aanwezige schrikkans van paard.
Ik zet braaf een cap op op een jong of onbekend paard, ik ga geen buitenrit maken zonder cap. Ik wil in de Z ring rond kunnen tuffen met hoed.
De manier waarop de KNHS veiligheid propangadeert, dat steekt. Laat ze het deelnemen aan het openbaar verkeer aanpakken, laat ze maneges nog nauwer onder de loep nemen, laat men de thuissituaties belichten.
Maar neee, dat is te moeilijk, te tijdrovend en vooral: kost teveel geld. Deze maatregel is snel door te voeren, kost bijna niets EN levert propaganda op: kijk eens hoe veilig wij met elkaar de sport beoefenen...