yokie schreef:... Maak je alweer zo'n vervelende opmerking.. Gisteren ook al..
Als je erg lastige vragen aan me gaat stellen, doe ik dat ook aan jou

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Femmes86 schreef:Ik zeg hier hetzelfde als in het andere cappentopic:
Ja joh donder lekker van je paard af zonder dat je een cap draagt en ga dan lekker lopen zeiken tegen de verzekering. Kom op zeg, prof fietsers fietsen ook niet voor hun lol met een helm !!!![]()
yokie schreef:Aantonuh! Aantonuh!
Tulandro schreef:Ik heb wel gevonden op veiligheid.nl dat er 400 gevallen zijn van ernstig hoofd en hersenletsel na val van je paard per jaar. Dit zijn dus alleen de ernstige gevallen.
Ook staat paardrijden op de 2e plaats met gevaarlijkste sport, en dit geeft toch aan, dat de overheid het recht mag hebben, om paardrijden iets minder gevaarlijk te maken. Het zijn toch mensenlevens. Ik zal nu even verder zoeken naar die 85%.
Tulandro schreef:"Veiligheidshelm
Wanneer er één preventieve maatregel van belang is, dan is het wel het dragen van een veiligheidshelm. In de paardensport ontstaan bijna 75.000 letsels per jaar. Ongeveer 9.000 slachtoffers moeten zich jaarlijks laten behandelen op de spoedeisende hulpafdeling van een ziekenhuis als gevolg van een ongeval in de paardensport. In meer dan de helft van de gevallen is het ongeval te wijten aan een val van het paard. Ruim 350 ruiters lopen hersenletsel op." Dit vind ik een goede reden om iets van je keuzevrijheid in te nemen, we hebben ons nou eenmaal te houden aan zulke regels.
Kitty schreef:Ik heb ook al eens eerder ergens aangegeven dat ik er helemaal geen problemen mee heb als ze de veiligheidshelm verplichten bij het buitenrijden, maar laten ze alsjeblieft de keuze voor het hoedje bij degenen liggen die hun eigen paard het beste in kunnen schatten.
Tulandro schreef:Die cijfers zijn niet te vinden, maar ik snap jullie echt niet, is jullie eigen keuze dan zoveel belangrijker dan veiligheid? Ik wil ook dolgraag zo'n hoedje op mijn hoofd, maar ja, er zijn nou eenmaal belangrijkere dingen.
Tulandro schreef:Inschatten? Je paard kan ook struikelen en vallen, en jij kan verkeerd terecht komen, dat heeft niks met inschatten te maken!! Dat is echt een penny droom, denken dat je weet hoe veilig je paard is!
Tulandro schreef:maar over tijdens wedstrijden is er echt helemaal noppes te vinden.. maar als jullie deze cijfers horen, zijn jullie dan zo naief dat jullie denken dat er in de wedstrijdring veel minder gebeurt? Er kan altijd wat gebeuren, paarden zijn paarden..
Femmes86 schreef:maar ik snap dan weer niet dat ze met argumenten aankomen als: goede voorbeeld, tzit zo poedersuiker, tlijkt nergens naar...