pavo cup selectie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 11:41

Gail schreef:
Jaaa, want voor je het weet krijg je een slotje!

Maar ach, er is nog geen waarschuwing geweest....kunnen we geen foto te zien krijgen van die Wilco?

Heb wel een leuke foto van hem op de pc, weet alleen niet of hij het me in dank afneemt als ik foto's van hem op bokt ga plaatsen. Kijk anders maar op www.wilcokatsdressage.nl weet alleen niet of de site al in de lucht is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 12:08

Hip kon ik het kapsel niet echt noemen, vond het eigenlijk mega ordinair en onverzorgd. Maar goed, dat is mijn mening.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 12:26

Trouwens,
apart dat we nu opeens ontopic zouden moeten blijven?
Over Remy kunnen we niet genoeg haaropmerkingen maken. Schijnheilig

Enne, wb het niet willen knippen voor die paar minuten in de ring,
juist van die paar minuten moet hij het hebben want dàn wordt hij gezien.
Kijk, mij maakt het niet uit dat hij vozig rond wil rijden en hij zal er ook niet wakker van liggen dat ik het geen gezicht vind. Maar ik heb ook heel veel opmerkingen over zijn matje uit het publiek gehoord en daar zaten ook mensen bij die wellicht wel intressant voor hem kunnen zijn.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 12:35

Sjuimpje schreef:
Oke,
super gaaf paard die Montecristo,
maar doodzonde dat er Burggraaf tussen zit Kan je nagaan hoe de beweging verankert nu er weer terug gegrepen is op Amor (stukje Sarabande promotie Tong uitsteken )

[deel verwijderd door moderator]
Het is Montecristo x Burggraaf x Mahagoni x Gag xx en de moeder heb ik ondanks dat haar vader absoluut niet mijn keuze was zelf ter wereld gebracht. Dit paard is in Ermelo geweest maar tijdens de verrichting eruit gegaan dus is al een redelijk bekend paard.

Helaas is deze Mahagoni merrie daarna alleen nog maar met Burggraaf gedekt en heb ik haar nooit ondanks alle afspraken daarover terug kunnen kopen, ze is achter mijn rug om verkocht.
Dat heeft mij veel verdriet gedaan, maar tegen mensen met macht kan je weinig beginnen.

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 13:07

Pipo"]
Hip kon ik het kapsel niet echt noemen, vond het eigenlijk mega ordinair en onverzorgd. Maar goed, dat is mijn mening.
[/quote]

[quote="Sjuimpje schreef:
Enne, wb het niet willen knippen voor die paar minuten in de ring,
juist van die paar minuten moet hij het hebben want dàn wordt hij gezien.
Kijk, mij maakt het niet uit dat hij vozig rond wil rijden en hij zal er ook niet wakker van liggen dat ik het geen gezicht vind. Maar ik heb ook heel veel opmerkingen over zijn matje uit het publiek gehoord en daar zaten ook mensen bij die wellicht wel intressant voor hem kunnen zijn.

Nou onverzorgd is Wilco zijn haar absoluut niet. Maar ieder zijn smaak. Ik vind het zijn haar wel heel leuk. Denk dat Wilco beoordeeld wordt op zijn rijden en niet op zijn kapsel....
Jullie zullen hem tijdens de kwpn paardendagen in de halve finale vaak genoeg de ring in zien komen met dit kapsel en mét erg leuke paarden. En die rijdt hij dankzij zijn rijden, niet door zijn coupe Knipoog Haha!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 13:10

Onder dat hoedje ziet het er echt niet uit hoor, dan is het echt een vieze vette plakaat.

Ik zeg verder ook niet dat hij geen goede paarden heeft, ik vind alleen het plaatje niet mooi. Je poetst toch ook je laarzen omdat je er netjes uit wilt zien?

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 13:13

Misschien was hij het van alle spanning wel vergeten te wassen Sjuimpje Haha! Haha!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 13:15

Ja, of zijn groom had in de gauwigheid niet alleen de babyolie over de paardenneus gehaald maar ook gelijk Wilco even ingesmeerd *LOL*

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 13:19

Laten we het erop houden dat Wilco waarschijnlijk meer tijd aan zijn haar besteed dan wij bij elkaar. Maar goed, de een vind het niks, ik vind het (zonder hoedje) super gaaf!
En die paarden met wie hij straks rijdt zijn zeker gaaf.

Maar zullen we het nu weer over de pavocup gaan hebben? Vind het wel leuk hoor discussies over het haar van mijn vriendinnetje. Maar vind de pavocup ook wel interessant Knipoog Haha!

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 13:21

Vriendinnetje?

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 17:02

Treasure staat al gewassen, gepoetst en blinkend op stal met een extra schone stal zodat ze zich ook niet weer vies kan maken Clown Heb voor de zekerheid rescue druppels gehaald tegen m'n zenuwen voor morgen Bloos! Ben eens benieuwd. Ondanks dat ik voor de ervaring ga en ervan overtuigd ben dat we er nog klaar voor zijn ben ik toch heel benieuwd naar de punten die we gaan rijden.

Ik ga mijn tuig maar eens schoonmaken en er niet teveel aan denken Lachen

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 17:59

Ik heb een deel gesplit uit dit topic, omdat het weer te persoonlijk werd.
Eigenlijk vraag ik me af of ik het topic niet beter op slot kan doen, want het is een en al offtopic, maar snap aan de andere kant ook dat het een leuk topic kan zijn. Dus hierbij het verzoek om het ontopic te houden, zodat het topic open kan blijven.

Olrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 17:09

Ik kom net van de pavo in Veghel.. Ook nog een bokker zien rijden. Ze zal denk ik zelf wel verslagje willen typen.

Maar weinig echte goede paarden gezien. Nog verschillende bokkers gezien en gesproken. Was wel leuk.

Zijn er nog meer mensen geweest?? Wat vonden jullie ervan??

Ik hoor het wel.

Groetjes Sanne Lovers Olrike N

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 17:21

saluut schreef:
Laten we het erop houden dat Wilco waarschijnlijk meer tijd aan zijn haar besteed dan wij bij elkaar. Maar goed, de een vind het niks, ik vind het (zonder hoedje) super gaaf!
En die paarden met wie hij straks rijdt zijn zeker gaaf.

Stoer voor wilco dat hij door mag, gaat hij tolando nou ook rijden met de pavo (en misschien nog een ander jonkie van edward ofzo?)

en over wilco's haar, hij had t een tijdje terug ook erg kort geknipt maar dat was t ook weer niet helemaal.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 18:01

zijn er al uitslagen bekend????

en we willen natuurlijk uitgebreide verslagen Haha!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 18:17

ik ben eigenlijk ook heel erg benieuwd hoe frank van helvert het gedaan heeft met satisfaction (v.Partout) hij heeft namelijk bij ons stage gelopen....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 19:02

Bij de 5 jarigen waren er maar 2 door naar Ermelo een Welt Hit x Ferro en de dochter van Sunrise

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 19:14

Kwaliteit bij de Pavo viel erg tegen,
de kwaliteit bij de veulen en merriekeuring was des te beter!

Olrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 19:39

Vind dat niet gek, liep ook niet veel bijzonders tussen.
Dochter van Sunrise was inderdaad een zeer leuk en aansprekend paard. Heb nog met de fokker eigenaar van Sunrise en dochter gesproken. Hij was ook heel trots op zijn paarden, en terecht.
Bij de 4-jarige zijn er toch nog wel enkele door.
Kwaliteit is inderdaad niet zoals het hoort, volgend jaar maar beter.

Bij de merriekeuring was het veel beter, een paard van het werk is zelfs kampioen geworden, en terecht. Vanavond nog kwpn feestje

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 19:53

Olrike schreef:

Dochter van Sunrise was inderdaad een zeer leuk en aansprekend paard. Heb nog met de fokker eigenaar van Sunrise en dochter gesproken.

Vind je? OMG, wat viel die knol tegen zeg. Vreselijk op de kop lopen en vluchterig!

Ik heb niet gereden met Silly. Mevrouw vond het nodig zichzelf in de wei kreupel te slaan en stond vanmorgen nog net niet met einschuss Boos!

Maar ik moest bij Madel in de ring, en heb me druk gemaakt om niks. Prachtig paard, maar dat lopen was echt om te janken.
Bij de 5jarige ruinen liepen wel wat fijne dieren (tussen de krukken...), maar die werden ondergewaardeerd. Ze liepen te mopperen op de S-groep terwijl de T-groep veel en veel slechter was.

Die Krack C op de 2e plek bij de 4jarigen, wat een enorme kruk was dat zeg! Achter deed hij helemaal niks. En dan mag zo'n plaatje van een model (want dat had-ie wel!) niet de doorslag geven vind ik.

En ook héél flauw dat Dreamcatcher niet even in de baan mocht bij de presentatie, dan had het publiek ook ff gezien hoe een ECHT dressuurpaard moet lopen! Wat een gave knol!

Ik mag met Sil mss meedoen aan de herselectie in Houten, maar even afwachten hoe snel ze weer hersteld. Ze was erg zielig vandaag...

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 19:55

Mijn verslagje van vandaag:

03:30uur ging de wekker al Gaaaap Veghel is een stukje hier uit de buurt en we moesten de paarden nog voeren etc. Toen ik Treasure uit stal haalde schrok ik me kapot. Ze had hele plukken manen weggeschuurd Scheve mond Proberen er nog wat van te maken maar echt mooi is het niet

05:45uur Opladen en wegwezen. Eerst nog moeten zoeken omdat de weg open gebroken was maar we waren alsnog ruim op tijd daar. Eerst even terrein verkennen en naar de wc Bloos!
Mooi en overzichtelijk terrein. Nadat we allemaal uitgeplast waren ben ik me aan gaan melden. Moet zeggen dat er een hele leuke sfeer hing.

08:45uur Gaan opzadelen en naar het losrij terrein gegaan. In het begin was ze een beetje onder de indruk van het geklap met zwepen bij de Centrale Keuring maar dat was al snel voorbij en ze was heerlijk ontspannen. Ik merkte al dat ze niet erg energiek was dus ik heb met losrijden de meeste tijd gestapt.

09:30uur Mocht ik de ring in. Jeetje wat was die man slecht te verstaan. Ik moest echt gokken wat hij zei. Een keer zei hij ook wijken voor het rechterbeen maar dat moest voor het linkerbeen zijn. Paar slordige foutjes gemaakt dus Bloos Over het algemeen was ik zelf heel tevreden. Ik wist dat het niet was wat ze wilden zien maar ik had me immers ook voor de ervaring ingeschreven. (Foto's op HAW, [HAW] Treasure (Wolfgang X Julio Mariner xx) @ PAVO CUP ). Het waren 10 vermoeiende minuten, vooral aangezien het zo ontzettend benauwd was.

De middendraf was te weinig maar die deed ze al beter dan thuis, ze heeft moeite om dan haar evenwicht te houden en gaat een beetje stuntelig en ingehouden lopen maar ik was tevreden.

De galop daarintegen vond ik super, de uitgestrekte galop die ze liet zien was ik echt tevreden mee.

Ook de stap was wel netjes, maar ze kon beter, ruimer.

Het wijken ging niet zo goed, paar keer wat verzet wat voor een verstoord plaatje zorgde. Voor het rechterbeen deed ze het beter en was ik tevreden.

Het halsstrekken was weer super. Op concours hebben we daar dan ook altijd een 8 voor. Denk dat dat mede komt omdat we héél veel voorwaarts neerwaarts rijden en dat werpt hier zijn vruchten af.

Uh.. wat had je nog meer? Oja, doordat ik die man niet verstond wende ik verkeerd af (vond het al raar dat ik van de jury af moest wenden Clown Blond ).

Nadat we Treasure uitbundig verwend hebben en afverzorgt zijn we nog even naar de CK gaan kijken en bij de hengsten van de Pavo. Vond trouwens dat er (vooral bij de merrie's 4jarigen - heb de 5 jarigen niet gezien) een aantal paarden bij liepen met een heel verstoord plaatje, teugelkreupel, teveel spanning etc.

12:45uur Ongeveer kregen we de uitslag. Minder punten dan ik verwacht had, 55,5 met een 11 voor de stap, een 11 voor de draf, een 12 voor de galop, een 5.5 voor exterieur? een 5 voor dat andere onderdeel (heb het briefje niet bij me). Ze vonden haar te weinig rijpaard type? (daar kan ik trouwens geen beeld bij vormen? waar moet ze dan op lijken? Trekpaard? Clown )

Maar goed, ze liep súper ontspannen, deed haar best en het goed genoeg voor mijn gevoel. Ze is immers pas 4 en we hebben alle tijd. Ik ging niet met het idee om te winnen en heb er een leuke rozet aan overgehouden Haha! Dus wat mij betreft was het een geslaagde dag. Zou het zo overdoen, weinig punten of niet.

Volgend jaar bij de 5 jarigen gaan we het gewoon weer proberen Haha! En als Vada 4 is gaat ook zij eraan geloven Haha!

We zijn meteen naar huis gegaan omdat we hier nog genoeg moesten doen en ik een migraine aanval kreeg (net pas ontwaakt weer...) dus ik ben benieuwd hoe het met Missouri is gegaan. Iemand al op de hoogte?

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 19:59

Missouri schreef:
heb niet gereden met Silly. Mevrouw vond het nodig zichzelf in de wei kreupel te slaan en stond vanmorgen nog net niet met einschuss Boos!

Jeetje, dat is pas balen!! Hoe gaat het nu met haar?
Hopenlijk kun je in Houten starten Ach gut

Olrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 20:00

Ben het niet helemaal met je eens. Vond de Sunrise dochter toch een van de betere paarden, de flair was er inderdaad wel uit, maar dat is iets waar de amazone tijdens de halve finale op moet letten (korter losrijden)
Dreamcatcher mocht niet mee tijdens ereronde vanwege zijn Buitenlands stamboek. Leuk paard om te zien, voorbeen zeer goed en zeer mooi, van achter niet zo goed en mooi als voor, kan misschien nog komen. (mag wel voor dat aankoopbedrag)
Krack C bij de 4-jarige wel een leuk beestje kon helemaal nog geen verruimingen laten zien. Zeer sterke galop, draf mocht iets meer kracht hebben, maar exterieurmatig zeer correct. Maar wel een constant beeld. wat ik vandaag maar weinig gezien heb.

Vond de Osmium*ferro ook heel leuk, hij werd gereden door Linda Coppelmans, werd heel ontspannen voorgesteld. Viel me heel erg positief op, zeker iets voor de toekomst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 20:02

Sjuimpje schreef:
Kwaliteit bij de Pavo viel erg tegen,
de kwaliteit bij de veulen en merriekeuring was des te beter!

In vergelijking tot Gelderland en Overijssel leek de kwaliteit knap belabberd. De kampioen was natuurlijk een zeer terechte kampioen, wat een fijn paard!

Maar verder veel merries die ster zijn geworden op de stamboekkeuring wat echt geen stermerries waren en al zeker niet op een CK thuis horen.

Een paar fijne paarden gezien, maar als je Gelderland en Overijssel afgelopen week gezien hebt ben je aardig verwend geraakt. Voor een provincie met de meest aantal paarden op de CK, is het ook de provincie met de meeste paarden aan de onderkant. Dat zou toch niet moeten mogen in Brabant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 20:05

Het is natuurlijk te gek voor woorden dat een Duitser de vierjarige Pavo wint en vervolgens niet eens even een presentatierondje mag lopen. Dit paard stond met 10 punten boven de rest van de paarden........... Echt heel erg flauw dat zo'n dier niet even gepresenteerd kon worden.