Verder t zelfde verhaal; als je daar op ging zitten alsof je t wel even wist....ging niet goedkomen

Maar hij was super eerlijk. Op z'n rustige dagen kon je er best n onervarene ruiter op zetten. Als t maar geen trekpop was.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Enzo_Ollie schreef:LV19952 schreef:Ik houd meestal 5-6 minuten per proef aan. Dan kun je het vrij goed uitrekenen. Ook een beetje afhankelijk van de vereniging. Hier in de buurt is 1 vereniging waarbij je nog niet de tijd krijgt om 1 rondje door de baan te rijden terwijl je bij de andere vereniging tijd hebt om 10 rondjes baan te verkennen voor je proef.
Maar das toch ook meestal per jury wel verschillend? Afgelopen zaterdag telden ze de punten niet op maar heb soms idd ook wel rondjes in de bak gereden dat ik dacht van ik wil nu wel beginnne
Ik hou wel 8/9 in t uur aan, dat is rond de 6,5/7 minuten want stap liever een rondje extra met losrijden dan dat ik gehaast moet losrijden
@daffodil welkom! Angst ken ik helaas ook maar al te goed, die van mij vertrouw ik blind maar het paard dat ik met m'n moeder deel ben ik ondertussen 4 jaar geleden hard vanaf gevallen midden in het bos (was koud, wind en hij mocht sinds een week weer galopperen en draven maar alleen recht uit dus veel het bos, was heel die week goed gegaan tot toen), het heeft toen bijna een halfjaar geduurd voordat ik weer ontspannen kon rijden en durfde 'm niet meer vast te houden. Terwijl je een kettingzaag naast hem af kan laten gaan en dan doet 'ie niks... Maar nu vorig jaar als dressuurmuts zelfs met hem een oefencross gereden! Stond erna wel te trillen, maar was wel super trots op mezelf
Mijn tante kocht een paar jaar geleden een oud GP paard die kreeg ze de eerste keer uberhaupt niet in galop terwijl ze toch echt al wat paarden gehad had en heeft
Charmaine schreef:Bij het maken van een startlijst hou ik standaard 8 minuten per proef aan. 5-6 kan echt niet hoor, dat is veel te kort.
MyWishMax schreef:Jockey club heb ik ooit naar gekeken, maar vond het zo bizar dat het buiten losrijden wasVerder alleen met chio selectie geweest, maar die organisatie is niet hun eigen secretariaat denk ik. Waren wel wat puntjes
Delft vond ik vroeger heel fijn. Nu denk ik 2 keer pech gehad door het weer en de tijden. Sfeer is wel anders geworden als vroeger. Maar wel lekker binnen en afwisselend qua type paarden. Niet alleen maar die steengoede wat mensen vaak denken.
Bergschenhoek schijnt wel fijn te zijn? Alleen snel vol dus ik heb het nog niet getest. En dan start ik natuurlijk hazerswoude, omdat dat eigen vereniging is.
Even nadenken wat er nog meer zit wat fijn is.
Enzo_Ollie schreef:@LV19952
maar als ik bijv. om 5 voor 1 moet starten hou ik ook altijd kwart voor 1 starten aan omdat (bij mij) altijd alles langer duurt dan dat ik vooraf denk
Enzo_Ollie schreef:Zei toevallig nog tegen m'n moeder nav afgelopen zaterdag dat het eigenlijk vreemd is dat je met springen al langer de bak mag verkennen heel de tijd dat de ander parcours springt, soms zelfs met 3 personen totaal in de bak (bij ons gebeurt dat wel is) en dat bij dressuur soms wordt verwacht dat je meteen je rondje begint...
DiscoDipp schreef:Deempjexxx schreef:Ik zou ook 7-8 minuten aanhouden.
Alleen als ik mijn filmpjes bekijk zijn die vaak 5.5 minuten ongeveer.
Misschien rij ik ze gewoon op standje turbo
Mijn tweede proef van afgelopen zaterdag was 4:15 preciesMaar ik tel inderdaad meestal 8-10 combi’s op één uur.
PSvanLot schreef:Net bijscholing gehad van de jurycursus. Daar ook de vraag gesteld van de hoofdstelnummers.
Daar vertelde de cursusleidster dat het per 1 april verplicht gaat worden. Ligt nu op het bureau en wordt binnenkort bekend gemaakt.
Alle juryleden super blij ermee.