Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 15:00

Spaansepony schreef:
Jammer dat jullie regio’s tegenvielen!
En stappen aan de hand doe dat gewoon lekker buiten, bedoel iedereen wil fijn los kunnen rijden voor de regio’s lijkt me dus hou gewoon beetje rekening met elkaar.

Trouwens ik dacht (hoorde ik van een jury een keer) dat je in de los rij baan geen “les” gegeven mocht worden. Dus ook niet mensen die met oortjes rijden voor wat tips.. geen idee of het echt zo is hoor, maar op de wedstrijd waar ik vaak start werd het gezegd en waren ze nu blij met de verplichte toezichthouders zodat die erop konden handhaven.

Fly, henkie ziet er cool en vrolijk uit. Fijn dat springen ondanks de balkjes toch fijn ging. Is henkie bij zijn vorige eigenaren al eens uitgebracht geweest?

Dat is geen regel, maar een verzonnen iets.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 17:08

PSvanLot schreef:
Spaansepony schreef:
Jammer dat jullie regio’s tegenvielen!
En stappen aan de hand doe dat gewoon lekker buiten, bedoel iedereen wil fijn los kunnen rijden voor de regio’s lijkt me dus hou gewoon beetje rekening met elkaar.

Trouwens ik dacht (hoorde ik van een jury een keer) dat je in de los rij baan geen “les” gegeven mocht worden. Dus ook niet mensen die met oortjes rijden voor wat tips.. geen idee of het echt zo is hoor, maar op de wedstrijd waar ik vaak start werd het gezegd en waren ze nu blij met de verplichte toezichthouders zodat die erop konden handhaven.

Fly, henkie ziet er cool en vrolijk uit. Fijn dat springen ondanks de balkjes toch fijn ging. Is henkie bij zijn vorige eigenaren al eens uitgebracht geweest?

Ik heb inderdaad zitten zoeken en kon het ook nergens terug vinden. Ik ben ook geen jury of toezichthouder dus de specifieke regels daarom heen weet ik sowieso niet.

Kiwiaa

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 17:29

Ik vind losrijden in dressuur al stresserend ik zou echt niet overleven op een springwedstrijd haha. Ook niet in de ring, waarbij je zo al binnen mag als de andere aan het rijden is. Ik zou zo'n poedersuiker zijn die alsnog er in slaat om giga in de weg te lopen. ;(

Ik heb eigenlijk nooit een lesgever mee op wedstrijd, maar luister soms wel naar wat men tegen andere combi's roept, dat is vaak wel toepasselijk _O- heb hier ook nog nooit gehoord dat instructie niet mag.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 17:57

Heb hier het idee dat losrijden sterk afhangt van de locatie. Op sommige plekken is het altijd rustig en houdt men rekening met elkaar, op andere plekken lijkt het wel altijd alsof iedereen is vergeten dat er nog meer mensen zijn. Het ergste vind ik de mensen die (vaak bewust) rakelings langs anderen rijden of de bakregels niet schijnen te kennen. Daar hebben we er op stal ook meerdere van, dan kan je met drie in de bak zijn en nog continue uit moeten wijken, verschrikkelijk.
Rondje lopen aan de hand doen wij ook altijd, ons ritme is 1 rondje links, 1 rondje rechts, Eva briest en dan stap ik op. Let wel altijd op waar de rest is, zodat we niemand in de weg lopen.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 18:24

Met dressuur nooit zoveel moeite nog gehad, maar zoek de rustige plekken dus ook op. Vind ik zelf vooral gewoon fijner.
Maar springen wil ik eigenlijk wel eens doen, 80 cm oefen wedstrijdje ofzo. Maar het super drukke losrijden, tussen allemaal springpaarden.... houd me tegen. Kom ik daar aan met mn haflinger... en vind het gewoon echt te druk dan.. wie weet ooit.

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 20:53

wendy, ik zou je niet laten tegenhouden door de andere combinaties hoor, je mag er toch ook wezen met je haffie! de drukte zou me ook wel tegenhouden.

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 21:17

Nou echt dat! Een haflinger is ook een paard! Je hoeft echt geen springpaard te hebben om lekker lol met je knol te hebben <3

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 21:31

Ja dat weet ik ook wel. Met dressuur heb ik daar ook 0 probleem mee. Maar met springen is er dan geen 1 pony zeg maar. Allemaal paarden.. haha.. en dan die enorme drukte vooral idd.. ik oefen eerst maar even door, wie weet vd zomer een keertje haha! T zou nu ook puur voor het rondje zijn, want ze is nog wat te druk over t algemeen met springen...

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 23:35

Ik ben dressuur jury, je mag met een oortje in losrijden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 23:39

Spaansepony schreef:
PSvanLot schreef:

Ik heb inderdaad zitten zoeken en kon het ook nergens terug vinden. Ik ben ook geen jury of toezichthouder dus de specifieke regels daarom heen weet ik sowieso niet.

Ik ben jurylid en dan automatisch toezichthouder. Ben enorm van het reglement, dus eigenlijk weet ik heel goed wat wel/niet mag.

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 00:18

Kiwiaa schreef:
Ik vind losrijden in dressuur al stresserend ik zou echt niet overleven op een springwedstrijd haha. Ook niet in de ring, waarbij je zo al binnen mag als de andere aan het rijden is. Ik zou zo'n poedersuiker zijn die alsnog er in slaat om giga in de weg te lopen. ;(

Ik heb eigenlijk nooit een lesgever mee op wedstrijd, maar luister soms wel naar wat men tegen andere combi's roept, dat is vaak wel toepasselijk _O- heb hier ook nog nooit gehoord dat instructie niet mag.

Hahaha ik moet zo lachen, ik zou ook denken dat ik dan iemand in de weg zou rijden bij het springen. Buiten dat zou ik niet eens kunnen onthouden hoe die hindernissen allemaal staan. Elke week anders.

Mij niet bellen, ik rijd liever een standaard proefje wat af en toe per 2 maanden eens afwijkt.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-23 00:34

Ik ben in al die jaren nog nooit mijn parcours vergeten, dressuurproefjes zijn echt een stuk moeilijker is mijn ervaring haha. Keuze in het parcours is beperkt tot linksom of rechtsom na de sprong gaan en vaak heb je dat niet eens, dan is het gewoon doorrijden en je komt vanzelf bij de juiste hindernis uit ;) En er staan tenminste nummers bij :P

Ik heb zoveel zin om weer te springen, ben in de afgelopen half jaar al bijna vergeten hoe gaaf het is :D

Dressuur is blijkbaar best moeilijk als je talent en ruitergevoel van een zeekomkommer hebt :')

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 01:15

Fly_high schreef:
Dressuur is blijkbaar best moeilijk als je talent en ruitergevoel van een zeekomkommer hebt :')

Maar dit :')
Ik sluit mij hier bij an _O-

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 07:55

Ik sluit me bij PSvanLot aan, ik ben aardig van de reglementen en ik zal t best wel eens mis hebben maar over t algemeen vind ik t prettig om alles te weten als ik zelf start. Losrijden met oortje mag gewoon. Ik ga nog best wel eens met klanten mee op concours en dan help ik ze zo met losrijden.

Soms is het best lastig met alle voorrangsregels hoor, mijn paard (1.88) oogt best imposant en soms zijn andere paarden wat bang voor hem. Ik houd me goed aan de voorrangsregels maar het gebeurd vaak dat mensen mij juist voorrang gaan geven om mij te ontwijken. Dat is best een uitdaging want ik geef ze ook voorrang waardoor je nog wel eens haast botst. En ik ga overal graag ruim omheen ( een tik die ik over heb gehouden toen ik nog met een aantal hengsten reed) dus het is niet zo dat ik anderen laat schrikken door pas last minute aan de kant te gaan.

Gaan er morgen nog mensen naar top of dressage?

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 09:57

Nimber schreef:
Ik sluit me bij PSvanLot aan, ik ben aardig van de reglementen en ik zal t best wel eens mis hebben maar over t algemeen vind ik t prettig om alles te weten als ik zelf start. Losrijden met oortje mag gewoon. Ik ga nog best wel eens met klanten mee op concours en dan help ik ze zo met losrijden.

Soms is het best lastig met alle voorrangsregels hoor, mijn paard (1.88) oogt best imposant en soms zijn andere paarden wat bang voor hem. Ik houd me goed aan de voorrangsregels maar het gebeurd vaak dat mensen mij juist voorrang gaan geven om mij te ontwijken. Dat is best een uitdaging want ik geef ze ook voorrang waardoor je nog wel eens haast botst. En ik ga overal graag ruim omheen ( een tik die ik over heb gehouden toen ik nog met een aantal hengsten reed) dus het is niet zo dat ik anderen laat schrikken door pas last minute aan de kant te gaan.

Gaan er morgen nog mensen naar top of dressage?

Jazeker! Ik had eigenlijk al 2 jaar geleden de kaartjes gekocht voor Jessica von Bredow-Werndl, maar die is helaas vervangen ;(
Alsnog heb ik er veel zin in!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 11:13

Onze kaarten zijn ook van voor Corona haha

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 11:15

Ach het zal er niet minder leuk om zijn :)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 11:22

Wat leuk! Ik heb voor volgende week kaartjes voor Jumping Amsterdam, ook nog vanuit de Coronatijd :')

Wendy1987, in welke regio zit je? Hier in onze regio is ook regelmatig oefenspringen (waarbij je ook op 60 of 70 cm mag inschrijven). Daar komt het ook voor dat er combinaties met 'niet standaard springpaarden' (haflingers, fanatieke fjorden, tuigers) op 60, 70 of 80 cm starten. Of volwassenen met E-pony's. Geen enkel probleem hoor.
Ook bij een officiële wedstrijd kwam ik laatst een 70cm rubriek tegen (naast 80 en 90 cm).

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 11:29

Ik ga woensdagavond niet, maar wel vrijdag overdag naar jumping. Ook kaarten van vorig jaar :D

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 11:31

Ik zit bij Nijmegen in de buurt. Genoeg wedstrijden opzich hoor. Ik durf het zelf gewoon (nog) niet aan haha!

Van de zomer weer naar het haflinger weekend en dan sowieso springen. Maar dat duurt nog even haha!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 11:34

Ik ga helaas niet woensdagavond want ik ga donderdagavond en zaterdag. 3 keer leek me een beetje teveel :')

Ik heb mijn wedstrijdplanning klaar t/m mei haha. Heeft hij daarna 2 maanden wedstrijdvrij. Er zijn bij ons in de zomer zoveel wedstrijden, je kan gewoon elke week starten. Ik moet me echt inhouden om me niet overal voor in te schrijven :')

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-23 12:40

wendy1987 schreef:
Ik zit bij Nijmegen in de buurt. Genoeg wedstrijden opzich hoor. Ik durf het zelf gewoon (nog) niet aan haha!

Van de zomer weer naar het haflinger weekend en dan sowieso springen. Maar dat duurt nog even haha!

Gewoon doen, beetje afwisseling is alleen maar leuk :j

En wat starten tussen de echte springpaarden betreft, ik zag laatst nog in 80 en 90 volwassenen met pony's, Spaanjaarden en zelfs een tinker, super stoer vond ik die springtinker :D de meeste paarden zijn inderdaad grote bruine KWPNers (met hier een daar een grote schimmel KWPNer) maar dat wil niet zeggen dat andere combinaties niet welkom zijn.

Wat dat betreft vind ik springen juist toegankelijker dan dressuur, zolang je de balken niet raakt maakt het geen reet uit of je nou op een duur springpaard zit of op een haflinger, fries of andere tuiger ;)

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 14:17

Jullie gaan hard man hahaha!

heel herkenbaar van dat grote paard met losrijden, dat heb ik ook. met mijn shire van ruim 1.80m rijden andere ook snel om mij heen wat dan weer bijna botsingen oplevert, vooral als de losrij ring 20x20 is..
We doen ons best door zo veel mogelijk op de zelfde hand te rijden en ik de B hielt ik ook echt rekening met bange paarden, ik heb 1x gehad dat er een jonkie de ring in kwam en die zag mijn paard en rende net zo hard de baan weer uit en ze kregen hem er niet meer in.. ik ben toen achterin gaan losrijden en toen ik aan de buurt was kon die combinatie de baan pas weer in komen, maar dat paard bleef iedergeval rustig staan als ik een beetje afstand hielt..

Ik moet wel zeggen nu ik in de L klasses start doe ik dat iets minder, tuurlijk houd ik afstand en rekening met andere, maar ik ga nu niet meer stilstaan of aan de andere kant rijden. ik vind dat je na de B ook gewoon je paard onder controle moet hebben.. ik heb ook recht op die losrijbaan en mijn paard is super lief, die doet geen vlieg kwaad. ze is alleen een beetje een dinosaures.. haha :+

Zaterdag weer wedstrijd, de dag ervoor les, ik heb er zin in! ze gaat zo lekker de afgelopen 2 weken!
ik kan eindelijk zonder zweep rijden en ze blijft lekker voorwaarts! dat heeft mij 4 jaar zwoegen gekost, maar het is nu gelukt *\o/*

edit: betreft het springen, dat doen wij natuurlijk niet haha, maar ik heb laatst wel voor de fun een oefen cross gereden en ze had dikke plezier erin haha! was maar 60cm hoog hoor, dat is voor haar ook hoog zat met dat zware lijf. bij hindernis 1 ging ze in de ankers, bij hindernis 2 twijfelde ze nog, bij hindernis 3 gingen de oortjes erop maar twijfelde ze nog op laatste moment en na hindernis 3 ging ze in galop en had ze haar plezier gevonden! haha zo leuk om te voelen dat je paard het ook echt waardeerd om even wat anders te doen, ik vond het gewoon schattig! <3

Afbeelding

Afbeelding

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 16:22

Had ik al gezegd dat ik pluis dan ben? Te schattig!

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 17:51

Nimber schreef:
Had ik al gezegd dat ik pluis dan ben? Te schattig!

Awh thanks! <3