Wedstrijden kletstopic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

R_Alexanderr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 17:30

Gefeliciteerd allemaal! Zie heel wat goede punten langskomen zo, ben zelf tijdje druk geweest en dus wat afwezig.

@Robbie: Wat jammer! Hopelijk voel je jezelf snel beter.

@Spikkel: Heel vervelend, dat is het jammere van de dubbel tellers af en toe... ik heb het er recent nog met iemand over gehad, en als je denk dat je iets van een 4 gaat rijden voor iets zoals je wijken, draai een volte en doe het opnieuw. Je krijgt dan misschien een -2, maar dan heb je wel de kans om het opnieuw te doen en alsnog een 8 te rijden. Dan is -2 alsnog een 6. Plus, daar leer jij en je paard ook van ipv gewoon beetje survivalen tijdens de proef! Heb het zelf ook nog gedaan dit weekend in het ZZL met eentje. Kreeg zelfs nog complimenten erover van de jury, en die zei ook dat ze hetzelfde hadden gedaan.

@Wendy: Leuke foto's! Goed bezig. Ben benieuwd naar je punten. Vanaf de momentopnames ziet het er goed uit!

Ik was vandaag in Neerijnen weer ZZ-Z starten met die vos van mij, en we hebben het netjes afgesloten met 2 winstpunten en een 1e en 2e prijs. Wel een paar domme foutjes. Eerste proef heb ik heel erg safe gereden dus miste wat expressie en af en toe kroop hij iets achter mijn been waardoor hij aan de voorkant wat dubbel klapt wat erg zonde is. Alsnog netjes eerste geworden met 62,628%. Tweede proef kreeg ik de suggestie van de jury om hem gewoon iets meer van mij af te rijden en gewoon wat meer gas te geven wat ik over het algemeen meestal wel doe in de tweede proef. Ging heel erg goed, alleen aan het einde in mijn dubbel tellers maakte ik tijdens mijn wissels om de 4 een telfout, en om de 3 liet ik hem net uit de galop vallen in de hoek, nét voor H waardoor het helaas nog bij dat stuk van mijn proef hoorde, ipv de overgang naar draf bij C. Vooral die laatste was jammer, want de cijfers voor deze lijn werden door beide jury's natuurlijk gewijzigd van een 8,0 naar een 5,0. Maar alsnog een 2e plek en als ik rekende en die fout niet had gemaakt had die proef 64,5% opgeleverd dus als ik geen ei was geweest :Y)... heeft mij dus bijna 3% gekost. Maargoed! We hebben nu wel netjes het ZZZ technisch gezien al weer uitgespeeld met een teller van ZZZ+10 over 5 wedstrijden.

EDIT: @Nimber: Jammer dat je nog zo met die Corona zit... lijkt mij erg zwaar! Had je wel beetje commentaar waar je wat mee on van de jury of niet?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 17:38

R_Alexanderr schreef:
Gefeliciteerd allemaal! Zie heel wat goede punten langskomen zo, ben zelf tijdje druk geweest en dus wat afwezig.

@Robbie: Wat jammer! Hopelijk voel je jezelf snel beter.

@Spikkel: Heel vervelend, dat is het jammere van de dubbel tellers af en toe... ik heb het er recent nog met iemand over gehad, en als je denk dat je iets van een 4 gaat rijden voor iets zoals je wijken, draai een volte en doe het opnieuw. Je krijgt dan misschien een -2, maar dan heb je wel de kans om het opnieuw te doen en alsnog een 8 te rijden. Dan is -2 alsnog een 6. Plus, daar leer jij en je paard ook van ipv gewoon beetje survivalen tijdens de proef! Heb het zelf ook nog gedaan dit weekend in het ZZL met eentje. Kreeg zelfs nog complimenten erover van de jury, en die zei ook dat ze hetzelfde hadden gedaan.

@Wendy: Leuke foto's! Goed bezig. Ben benieuwd naar je punten. Vanaf de momentopnames ziet het er goed uit!

Ik was vandaag in Neerijnen weer ZZ-Z starten met die vos van mij, en we hebben het netjes afgesloten met 2 winstpunten en een 1e en 2e prijs. Wel een paar domme foutjes. Eerste proef heb ik heel erg safe gereden dus miste wat expressie en af en toe kroop hij iets achter mijn been waardoor hij aan de voorkant wat dubbel klapt wat erg zonde is. Alsnog netjes eerste geworden met 62,628%. Tweede proef kreeg ik de suggestie van de jury om hem gewoon iets meer van mij af te rijden en gewoon wat meer gas te geven wat ik over het algemeen meestal wel doe in de tweede proef. Ging heel erg goed, alleen aan het einde in mijn dubbel tellers maakte ik tijdens mijn wissels om de 4 een telfout, en om de 3 liet ik hem net uit de galop vallen in de hoek, nét voor H waardoor het helaas nog bij dat stuk van mijn proef hoorde, ipv de overgang naar draf bij C. Vooral die laatste was jammer, want de cijfers voor deze lijn werden door beide jury's natuurlijk gewijzigd van een 8,0 naar een 5,0. Maar alsnog een 2e plek en als ik rekende en die fout niet had gemaakt had die proef 64,5% opgeleverd dus als ik geen ei was geweest :Y)... heeft mij dus bijna 3% gekost. Maargoed! We hebben nu wel netjes het ZZZ technisch gezien al weer uitgespeeld met een teller van ZZZ+10 over 5 wedstrijden.

Wat een slimme tip! Die ga ik onthouden! Alleen het wijken lukt b.v. nog niet voor een 8, dus dat wordt eerst er flink op trainen thuis.

En gefeliciteerd met je mooie punten met je stoere vos!

R_Alexanderr

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 17:40

Dankjewel!

Ja, het klinkt misschien raar maar zie een wedstrijd ook gewoon als trainen want anders leert je paard het ook niet. Ze zijn echt wel slim genoeg om het verschil te weten tussen thuis trainen, dat als iets fout gaat dat het opnieuw moet, en dat dat op wedstrijd niet zo is. Als je toch al fouten hebt en je weet dat je geen WK proef rijd ofzo, gewoon een volte rijden of stil zetten en opnieuw. Haal de druk d'r af en zie het als training want aan het einde van de dag rij je wedstrijd voor jezelf, en moet je kilometers maken. Punten volgen al snel genoeg.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 18:07

Dais_ schreef:
Hoe werkt dat dan precies? Moet je daar ook een startkaart voor hebben?

Ja, je moet een startkaart hebben. Zie verder https://paardrijden.nl/welcome voor de juiste info ;)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 18:14

R_Alexanderr schreef:
Dankjewel!

Ja, het klinkt misschien raar maar zie een wedstrijd ook gewoon als trainen want anders leert je paard het ook niet. Ze zijn echt wel slim genoeg om het verschil te weten tussen thuis trainen, dat als iets fout gaat dat het opnieuw moet, en dat dat op wedstrijd niet zo is. Als je toch al fouten hebt en je weet dat je geen WK proef rijd ofzo, gewoon een volte rijden of stil zetten en opnieuw. Haal de druk d'r af en zie het als training want aan het einde van de dag rij je wedstrijd voor jezelf, en moet je kilometers maken. Punten volgen al snel genoeg.

Eigenlijk heel logisch inderdaad als je het zo uitlegt. Ik ga het zeker onthouden! Tnx!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 18:28

LaDonna75 schreef:
Dais_ schreef:
Hoe werkt dat dan precies? Moet je daar ook een startkaart voor hebben?

Ja, je moet een startkaart hebben. Zie verder https://paardrijden.nl/welcome voor de juiste info ;)

Merci :D

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 18:42

Dais_ schreef:
LaDonna75 schreef:

Merci :D

Je moet een startkaart hebben idd. En je mag er maar 5 online behalen. De rest moet op locatie.

Ik ben echt heel benieuwd..
We gaan t zien!

R_Alexanderr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 19:04

Ik weet wel, voor degene die dat misschien interessant zouden vinden, dat er in Beesd op 17 september wedstrijd is waar je zonder startkaart mag starten. Is van B tot en met ZZL, dus super voor iemand die een nieuw niveau wil proberen, of gewoon even de hele wedstrijdsfeer wil mee pakken of zoiets!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 20:05

Ik vond jullie super knap Rogier!
Commentaar liep wat uit elkaar en er zat ook ( flink) wat verschil bij beide juryleden. Ik weet nooit zo goed als je een 4 en een 7 voor 1 en t zelfde onderdeel krijgt wat ik er van moet vinden. Is het onderdeel dan niet goed of juist wel.
Qua gevoel zat ik zelf tussen beiden juryleden in en na het terug kijken van de film houd ik daar aan vast.
Ik was op huiswerk missie en dat ben ik aan het afmaken. In dat opzicht hebben we weer een stapje de goede richting in gezet maar ik ben er nog niet helemaal

R_Alexanderr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 20:39

Nimber schreef:
Ik vond jullie super knap Rogier!
Commentaar liep wat uit elkaar en er zat ook ( flink) wat verschil bij beide juryleden. Ik weet nooit zo goed als je een 4 en een 7 voor 1 en t zelfde onderdeel krijgt wat ik er van moet vinden. Is het onderdeel dan niet goed of juist wel.
Qua gevoel zat ik zelf tussen beiden juryleden in en na het terug kijken van de film houd ik daar aan vast.
Ik was op huiswerk missie en dat ben ik aan het afmaken. In dat opzicht hebben we weer een stapje de goede richting in gezet maar ik ben er nog niet helemaal

Dankjewel! Ik was ook redelijk tevreden met alles voor de rest. Ik ga denk ik nog een paar keer ZZZ starten, maar dan één proef om te kijken of ik schepje d'r bovenop nog kan doen qua expressie voordat ik overstap naar de PSG.

Ik snap goed wat je bedoeld! Is niet heel makkelijk. Ik moet zeggen dat mijn puntenverschil redelijk meeviel, per proef misschien net 5 punten. De jury bij C was iets makkelijker met mijn fouten als die bij H.

Op welke oefeningen liep je zover uit elkaar? Misschien kan ik met mijn proeven beetje kijken wat H wou zien en wat C graag wou zien. Misschien helpt dat?

SandraS73

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 22:01

Wat een mooie punten komen er voorbij en ook een aantal met genoeg promotiepunten om over te stappen. Gefeliciteerd!

Corona is een bitch. Je kunt er of zeer weinig last van hebben en houden of vol in de prijzen vallen. Sterkte en hopelijk gaat het snel beter.

Voor mij ziet het ernaar uit dat Zinie met wedstrijdpensioen gaat. We zijn vanaf 1 juni aan het worstelen met een steeds terugkerende onregelmatigheid. Steeds als ze bijna volledig is opgebouwd en ik meer ga vragen, loopt ze weer niet helemaal lekker. Nu maar bedenken wat de volgende stap gaat worden tot hopelijk een volledig herstel.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 22:21

Bij mij 17 punten dacht ik. De 1 vond de pirouette een 7 bij C en in de hoek een 4 met te groot. Zo nog wat verschillen per onderdeel.
De jury bij C gaf aan fijn beeld maar inderdaad hier en daar wat rommeltjes. Bij H schreef de jury dat het tempo te hoog lag. Laat ik nu steeds te horen krijgen dat het actiever mag dus met dat commentaar was ik dan wel weer blij.

Ik ben een dikke week echt heel ziek geweest van de Corona, nu 5 weken verder bij inspanning snel benauwd en als je dan weinig lucht krijgt ga je echt kapot. Nouja ooit gaat t vast weer over

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 22:48

Dat is echt balen Nimber. Hopelijk gaat het snel een keer over

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 09:36

@ Noisy & NorwayFjord: dat zijn mooie punten om de B mee af te sluiten! Gefeliciteerd en veel succes alvast op jullie L1 debuten!

@ SpikkelFire: vervelend is dat van de dubbeltellers he. Maar 2x 179 is wel heeel zuur.
Wij (lees: ik...) hebben ook moeite met het wijken en dat hakt er ook ook hard in. Bij ons gaat het wijken thuis ook nog niet goed genoeg, tip van Rogier redden wij het dus ook nog niet mee :')
Wijken is natuurlijk ook wel een basis 'principe' dat straks hard nodig is. Een leuke oefening waar ik veel van leerde is om vanuit een paar passen wijken soepel door te gaan in wat passen schouderbinnenwaarts op de binnenhoefslag. Dan ga je echt voelen wat je met je zit en binnenbeen kan doen :))

@ wendy1987: leuke foto's, fijn he die online proefjes!

@ Nimber: beterschap zeg... vervelend dat het er zo hard ingehakt heeft bij je.

@ Rogier: leuk om te lezen en die afstemmingsfoutjes kan je goed aan werken :D

Wij gaan zaterdag weer op pad na 2 maanden pauze ivm vakantie etc.
Thuis wel heel fijn door kunnen trainen en ben heel benieuwd hoe het gaat, ze voelt echt véél beter. Echt zin in weer :D Laatste keer outdoor en dan gaan we voorbereiden op ons eerste indoorseizoen samen...

Afbeelding

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 12:01

Beterschap Nimber!

Het ligt tegenwoordig zo uit een waar jury’s op letten, ik lees het hier ook best wel terug. Maar ik vind het wel goed dat ik juist ook steeds meer hoor dat ze een ontspannen paard beter waarderen dan een super veel been gebruik bijv maar ook veel spanning.

Ben echt heel benieuwd hoe de paardensport zich gaat ontwikkelen in de komende jaren.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 13:15

Ja dat is ook zeker zo DiscoDipp. Soms valt er geen pijl op te trekken maar dat geldt op alle niveaus ook wel.

Vanavond opent de inschrijving voor de 1e editie van de Happy Athlete Cup van Jill Huijbregts. Ook echt een top initiatief vind ik en het is bij ons om de hoek, ik hoop heel erg dat we mee kunnen doen.
Zijn er hier nog meer mensen die daar ook heen willen?

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 18:08

Mijn filmpje is beoordeeld!! *\o/*

Ik ben de B uit! 201 punten dus eindstand B+11 nu!! *\o/* *\o/*

Echt tof!

Nu gelijk maar die L proef ingestuurd om te kijken waar we staan. Wijken wilde niet echt, ze was al moe. Maar gewoon leuk om te zien hoe ze dat doet.. en dan binnenkort maar weer op pad!!

Ik ben blij!!!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 18:26

Jeeee dat is al snel, super fijn! En top resultaat, gefeliciteerd!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 18:33

Ja heel snel! Wel fijn want dat wachten vind ik eigenlijk niets :x
Dan is op pad gaan toch fijner! Maar zo voor af en toe eens tussendoor is dit wel leuk!

Ik ben er zo blij mee _O- net zo'n klein kind nu door t huis heen :') :')

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 21:23

Yes!! *\o/* Goed gedaan Wen! *\o/*

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 22:57

Gefeliciteerd Wendy!

We hebben nu best een aantal L1 ruiters in het topic. Erg leuk om te lezen hoe het bij jullie gaat en waar jullie tegen aanlopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 23:02

Gefeliciteerd met de punten allen :)

Ik heb even een paar weken wedstrijd vrij, heb een nieuw paard erbij :o

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 06:39

Leuk robijntje wat voor 1?

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 07:16

Ahh gefeliciteerd Wendy, goed gedaan! Mooie punten :D

Inderdaad best veel L1 nu haha, wel heel leuk! Wij gaan zondag 2 online proefjes opnemen en volgende week hebben we een 3 daagse wedstrijd (in Ridderkerk, gaat er toevallig ook iemand van hier?) en heb alle proefjes omgezet naar L1 dus als het goed gaat ben ik volgende week misschien de L1 alweer bijna uit :')

Ik vond mezelf altijd echt een waardeloze ruiter en zag mezelf echt geen wedstrijden rijden maar 3 maanden geleden is er een soort knop om gegaan, 1,5 maand geleden startkaart aangevraagd en nu staan we alweer hier, heel gek :+

Gefeliciteerd Robijntjah, ik had je topic al langs zien komen! Prachtig paard <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 07:25

Afbeelding
Weer een Spanjaard :D