Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rozebadeend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 07:41

Yvank_ schreef:
https://www.horses.nl/dressuur/dressuur ... eoordelen/

Ik ben benieuwd wat dit nog voor invloed heeft. Juryleden die FEI mogen jureren en ruiters die internationaal starten met andere paarden is dus een verbod opgelegd.

Hmm.. ik rij met mijn andere paard wel FEI wedstrijden.. Dat zou betekenen dat ik ook niet mee zou mogen doen.

Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat eigenlijk. Zou het toch wel jammer vinden als ik niet zo af en toe een proefje kan doen.

Anoniem

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 07:46

Nee ik begreep ook dat de FEI er heel duidelijk in is. Als je ook FEI rijdt zien ze het als een wilde wedstrijd die ze verbieden doe je mee ben je bij hen in overtreding. Dat zou ik dus niet gokken...

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:15

De app voor Android is beschikbaar!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:20

Buxy schreef:

Kreeg net ook een berichtje van een lieve bokker. In de playstore kon ik hem nog niet vinden, maar via de website paardrijden.nl kon ik hem wel downloaden nu

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:31

Ik reageer even niet op iedereen persoonlijk :o . Moet zeggen dat ik het wel netjes vind hoe eerlijk er reageert word. Ik denk nu gaat de beerput open :Y) :+ haha.

Wat het verschil is met een meerdaagse wedstrijd voor mij? De sfeer! De beleving! Het klassement! EN wat je paard daar allemaal van leert.
Als je al zo lang traint voor een klasse dan lijkt het mij dat je, als dit alles over is, gewoon 1 of 2 x gaat starten en dan makkelijk 65% + kan rijden. Dan ben je er toch ook? Waarom die haast? Of waarom schrapen (lees 10x 180 rijden en doorrrr).

Persoonlijk wil ik pas over als ik 65% kan rijden. Aangezien ik vrijwel altijd maar 1 proef start, ben ik dan met 5 wedstrijden klaar (als het lukt he want willen is geen garantie :') ) = 1 selectie seizoen = 6 maanden.

Fijn dat de app er ook voor android is. Dat was wel heel sneu om het wel te lanceren maar de helft het niet kunnen laten gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:50

kiki1976 schreef:
Buxy schreef:

Kreeg net ook een berichtje van een lieve bokker. In de playstore kon ik hem nog niet vinden, maar via de website paardrijden.nl kon ik hem wel downloaden nu

Waar? Ik kan het zowel online als in appstore niet vinden :')..

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:55

Bobje26 als je het via de website van knhs doet kom je meteen bij de juiste app

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:55

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:59

bobje26 schreef:
Waar? Ik kan het zowel online als in appstore niet vinden :')..

Inloggen op paardrijden.nl en dan icoontje andoid aanklikken en dan kan je hem downloaden

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:01

Ik voel me bijna een slechte ruiter dat ik hier aan mee wil doen. Ik zie genoeg berichten van ruiters die om wat voor reden dan ook een tijd hebben moeten wachten om te kunnen starten en dat het nu eindelijk weer kan maar toen kwam corona.

Denk aan ruiters die alleen in het outdoor seizoen starten omdat ze geen vervoer hebben. Paarden of ruiters die geblesseerd zijn geweest etc.

En dat er dan een aantal ruiters te snel zullen promoveren is jammer maar dat voorkom je toch niet. Er zijn ook ruiters die alleen koudbloeden wedstrijden starten en daar hun puntjes bij elkaar sprokkelen. Er zijn ook ruiters die alleen bij verenigingen starten die sinterklaasjury's regelen. Er is altijd wel een manier om je punten te halen en eerlijk, who cares. Dit zijn toch voornamelijk de hobbyruiters die verder gewoon in de basissport blijven. Die doen daar toch niemand kwaad mee?

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:14

leonie87 schreef:
Ik reageer even niet op iedereen persoonlijk :o . Moet zeggen dat ik het wel netjes vind hoe eerlijk er reageert word. Ik denk nu gaat de beerput open :Y) :+ haha.

Wat het verschil is met een meerdaagse wedstrijd voor mij? De sfeer! De beleving! Het klassement! EN wat je paard daar allemaal van leert.
Als je al zo lang traint voor een klasse dan lijkt het mij dat je, als dit alles over is, gewoon 1 of 2 x gaat starten en dan makkelijk 65% + kan rijden. Dan ben je er toch ook? Waarom die haast? Of waarom schrapen (lees 10x 180 rijden en doorrrr).

Persoonlijk wil ik pas over als ik 65% kan rijden. Aangezien ik vrijwel altijd maar 1 proef start, ben ik dan met 5 wedstrijden klaar (als het lukt he want willen is geen garantie :') ) = 1 selectie seizoen = 6 maanden.

Fijn dat de app er ook voor android is. Dat was wel heel sneu om het wel te lanceren maar de helft het niet kunnen laten gebruiken.

Ik snap je punt, maar ik ben bang dat wedstrijden rijden er echt voorlopig niet meer in zit en ik wil toch graag door. Zowel op wedstrijd als in m'n trainingen dus ik vind het echt een fijn concept! En ik ik ga eigenlijk pas over als ik 2 winstpunten (of bijna) per proef rij, in ieder geval niet als ik alles net haal en dat zal ik nu niet anders doen :)

Tuurlijk mis je wel de sfeer van een echte wedstrijd, maar de sfeer mis ik wel
bij meer dingen op dit moment dus dat is helaas niet anders. Ik wil gewoon echt graag verder want m'n paard loopt zo ontzettend fijn op dit moment dat ik hier echt heel blij mee ben!

Bij mij op stal willen er meer mee doen dus wij maken er samen wat leuks van :)
Laatst bijgewerkt door bliksemflits op 16-04-20 09:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:18

Thanks! Het is gelukt!
Nu hopen dat er iets meer regelmaat komt in de wedstrijden zodat ik mij ook kan aanmelden!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:34

@ Dee Es, het is niet bedoeld om af te kraken he! ik snap best dat iemand het leuk vind om hier kan mee te doen. Ik had vroeger ook geen vervoer dus ik snap wel dat je er dan extra blij mee bent bijvoorbeeld. Maar dan schrijf je toch gewoon 1 evenement in? Rijd je een proefje en evalueer je die?
En idd als je wil, is er altijd een weg om te schrapen en uiteindelijk ooit tot die 10 te komen.

@ bliksemflits,
:Y) niet TE leuk he :') .

Komt vast wel goed Bobje, ik denk dat ze de smaak te pakken hebben. Alleen nu FEI juryleden niet meer mogen vraag ik me wel af hoe ze dat gaan opvangen.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:38

Hahaha nee komt goed! :D Meer dat we elkaar gaan filmen enzo omdat er geen extra mensen mee mogen komen :)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:51

leonie87 schreef:
@ Dee Es, het is niet bedoeld om af te kraken he! ik snap best dat iemand het leuk vind om hier kan mee te doen. Ik had vroeger ook geen vervoer dus ik snap wel dat je er dan extra blij mee bent bijvoorbeeld. Maar dan schrijf je toch gewoon 1 evenement in? Rijd je een proefje en evalueer je die?
En idd als je wil, is er altijd een weg om te schrapen en uiteindelijk ooit tot die 10 te komen.

@ bliksemflits,

Komt vast wel goed Bobje, ik denk dat ze de smaak te pakken hebben. Alleen nu FEI juryleden niet meer mogen vraag ik me wel af hoe ze dat gaan opvangen.

Was ook zeker niet specifiek op jou gericht hoor. Ik was zo dom om de reacties op het facebookbericht te lezen :=
Ik heb me idd voor 1 proef ingeschreven. Eerst maar eens kijken hoe dat gaat. Ze hebben jury's hierop gezet die ook de NK's jureren dus ik denk dat er pittig gejureerd zal worden. Dan is het wel leuk om eerst aan de verbeterpunten te werken voordat je weer een proef instuurt. Je wil er uiteindelijk ook echt beter van worden en niet alleen puntjes sprokkelen (al sprokkel ik met dit paard normaalgesproken 2 a 3 punten per proef).

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:55

leonie87 schreef:

Het is dus een eigen beleving waar je anderen op gaat spiegelen.

Wellicht zijn er mensen die helemal tevreden zijn met 180 en dan op gaan naar de volgende uitdaging. Het is aan jezelf en aan je instructrice om te kijken of je er echt klaar voor bent.

Zelf heb ik het niet zo op met de combinaties die wedstrijden gaan schrappen omdat ze anders teveel punten hebben voor de kampioenschappen. Maar goed, het is hun goed recht. Niet mijn manier, maar een ander zal daar helemaal blij van worden. Bij >3 winstpunten per proef zou ik snel gaan naar een hogere klasse.

Ik wil het eerst eens doen en kijken hoe het gaat, voordat ik direct aan vijf events deelneem. Maar goed, zit op een pensionstal en werk gewoon fulltime door. Al zou ik het willen, dan is het flink plannen en de vraag of ik het dan leuk blijf vinden. Ik doe het vooral omdat ik het leuk vind, maar daarnaast wil ik ook gewoon blijven springen en het bos in. Voor een ander zal dat weer minder van belang zijn. Wellicht zijn er genoeg die alle tijd hebben en daar nu fijn van kunnen profiteren!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:00

leonie87 schreef:

@ bliksemflits,

Nou, zonder FEI juryleden blijven er nog meer dan genoeg over die in staat zijn een proef te beoordelen.
Als de voorraad ZZL juryleden op is, dan nog blijven er juryleden over.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:03

Heb niet veel wedstrijdervaring maar de ervaring die ik heb is wel dat je proef beter wordt beoordeeld door jury's die ook subtop mogen jureren dan door jury's die alleen t/m z mogen.

Ik ben helemaal niet ambitieus oid maar ik heb dit paard met een fikse blessure van iemand overgenomen op z'n 17e. Uiteindelijk is hij er weer helemaal bovenop gekomen en konden we gaan rijden en later ook starten. Door omstandigheden zijn we niet vaak op wedstrijd geweest en zijn we nu B+8. Hij is nu bijna 22 en in de bloei van z'n leven maar voel door z'n leeftijd toch een soort urgentie. Ik wil nl kijken tot waar we kunnen komen, hij gaat nu zo fijn.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:07

Subtop juryleden komen juist niet zo vaak (of zelfs helemaal niet) op reguliere wedstrijden. En zullen waarschijnlijk ook niet meer AB pony's zien. Dat lijkt me voor hen juist lastiger. 'Gewone' juryleden hebben daar veel meer ervaring mee.

Juryleden genoeg die graag mee willen helpen. Ik heb de KNHS ook een vraag gesteld over de qualificatiepunten voor de juryleden en moet nog antwoord krijgen.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:11

Ik vind het inderdaad wel tof dat mijn L-proefje beoordeeld wordt door "hogere" juryleden, heel benieuwd wat zij ervan vinden :j

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:20

Dom blondje hier... ik heb de app gedownload, maar die app is gewoon hetzelfde als de website? Waar heb ik de app precies voor nodig? In de nieuwe app kun je niet inschrijven, dat moet via de knhs-app, toch? :+

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:20

Voor het versturen van je video ;)

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:21

Scum schreef:
Subtop juryleden komen juist niet zo vaak (of zelfs helemaal niet) op reguliere wedstrijden. En zullen waarschijnlijk ook niet meer AB pony's zien. Dat lijkt me voor hen juist lastiger. 'Gewone' juryleden hebben daar veel meer ervaring mee.

Ik heb vaker subtop juryleden op de lage klasses gezien, ook bij AB ponies. Mijn ervaring is dat ze qua punten vaak heel dicht bij 'normale' juryleden zitten, maar wel veel beter commentaar geven.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:26

Buxy schreef:
Voor het versturen van je video ;)

ohja. Duh :')

nina82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:34

Ik vind het helemaal super dat dit is op gezet! Hoop echt dat het na de corona gewoon door blijft gaan. Ik rij wedstrijden puur voor mezelf. Heb ook geen intentie om mijn paard te verkopen, dus of de winstpunten dan online of op echte wedstrijden zijn gereden maakt voor mij niet uit. Selecties en kampioenschappen doe ik al helemaal niet aan mee. Wil gewoon weten of we met de training goed bezig zijn, en buiten je eigen instructrice een opjectief oog kan meekijken of je toe bent naar een stapje hoger.
Scheelt voor mijzelf en paard een hele hoop stress en spanning, op de trailer is niet zijn hobby, dus hoef ik hen dit niet meer aan te doen.

Ik zag ook dat er rechtstreeks vanuit de app gefilmd kan worden.