Subtop - Wie nog meer

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 06:33

Ik start de 28e alleen GP. Mijn baas rijdt wel in de LT.

Ik zal eens voor je nadenken Peelie, vind het lastig om fijne instructeurs in onze omgeving te vinden. Zit zelf op dit moment overvol. Waarom dacht die instructeur dat de wissels zo ingewikkeld zouden worden?

Super mooi topic _Lotte_. De nieuwe eigenaar gaat er vast enorm veel plezier van hebben want je hebt hem super netjes opgeleid.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 07:29

Katja schreef:
Ik start de 28e alleen GP. Mijn baas rijdt wel in de LT.

Ik zal eens voor je nadenken Peelie, vind het lastig om fijne instructeurs in onze omgeving te vinden. Zit zelf op dit moment overvol. Waarom dacht die instructeur dat de wissels zo ingewikkeld zouden worden?

Super mooi topic _Lotte_. De nieuwe eigenaar gaat er vast enorm veel plezier van hebben want je hebt hem super netjes opgeleid.

Het is idd er lastig in deze regio om instructie op niveau te vinden. En dan heb je nog best wel wat GP ruiters hier in de buurt zitten, maar die zijn vaak van het terug rijden. En daar reageerd die van mij heel slecht op.

Die van mij moet je juist eerst scherp maken en dan kan je eens denken aan verzamelen. En dan moet je nog bezig blijven met schakelen. Hij is wel lekker simpel namelijk. Als het hem uit komt keutelt hij lekker de hele tijd in een tempo door. Onder het motto gemak dient het paard.

Geen idee waarom ze denkt dat de wissels lastig worden. Volgens mij is dat meer haar eigen onzekerheid. Ik voel namelijk vaak zat dat het de neiging heeft om om te springen als ik de hulp zou geven. Maar dat doe ik tot nu toe zelf niet, omsat ik het niet door mijn eigen onervarenheid daarin perongeluk wil verpesten. Dat wil ik alleen onder goede begeleiding doen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 14:19

Zoveel GP ruiters zitten er toch niet in de buurt? Ik zit nu heel hard na te denken maar kan er niet zoveel noemen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 14:36

Zowel Jeroen Hulsman als Marie José Timmermans zitten in regio Utrecht. Beiden zeer ervaren in het opleiden tot GP niveau.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 20:15

Ik heb onwijs fijn gereden vandaag. Had vooraf een aantal dingen bedacht die ik wilde proberen in de ring en die waren niet allemaal even succesvol maar het was in ieder geval leerzaam.
Kom steeds makkelijker de proef door en het begint al een soort van leuk te worden. Had 62.6% dus die punten van de vorige keer waren geen toeval. Had wel heel veel juryverschil want er zat 6,5% tussen maar ik denk dat de waarheid wel redelijk in het midden lag.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 21:08

Phoe, was wel rotweer als je in de regen moest rijden vandaag. Had medelijden met veel ruiters, en paarden! Ik heb weer veel opgestoken van het schrijven :-).

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 21:12

Ik heb heel erg mazzel gehad want op een paar druppels na heb ik droog kunnen rijden. Maar het was echt heel slecht op sommige momenten en er waren ook genoeg ruiters die gewoon de baan niet door kwamen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:46

Katja schreef:
Ik heb heel erg mazzel gehad want op een paar druppels na heb ik droog kunnen rijden. Maar het was echt heel slecht op sommige momenten en er waren ook genoeg ruiters die gewoon de baan niet door kwamen.

Dat hebben we gezien ja.

Het weer werkte idd niet echt mee.

Wat ik vooral heb geleerd van bij H zitten is dat je sommige dingen gewoon echt niet goed kan beoordelen als je een paard alleen maar van achter ziet.

En dat je juist andere dingen wel heel goed kan zien zoals de sbw en het appuyeren.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:52

Klopt daar zit enorm veel verschil in.

Ik heb net gemaild naar de organisatie want ze hebben mijn punten verkeerd verwerkt waardoor ik op mijnknhs bijna 5% minder heb. De punten die achter mijn naam staan bij beide juryleden kloppen ook niet.
Heb dat al eerder gehad bij ze en toen is er enorm veel gedoe geweest en is het uiteindelijk niet opgelost. Nu hing er geen uitslag op de wedstrijd dus heb ik er toen niets mee kunnen doen. Denk dat ik daar maar niet meer moet starten want er is altijd gedoe en gisteren duurde het ook weer zo extreem lang voor er een keer een prijsuitreiking was.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 12:19

Het was nat en koud :\
Aragon liet fijn bij beide keertwendingen een voetje staan deze keer, dus dat leverde 2x een 4 op.
Verder liep hij volgens mij een foutloze proef, met uiteraard nog genoeg ruimte voor verbetering.
Toch trots op Mariska met mijn haffie ondanks de 58,08%. Geen bijzonder slechte punten.

Maar blijft natuurlijk lastig als je een gewone en niet spectaculair bewegende haflinger start. Dan heb je bijna niets over om wat mindere puntjes weg te werken.

@ Gail & Astrid: extra leuk dat jullie als haflingerfans schreven bij de jury's :j

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 12:21

Ik heb het galopgedeelte van de proef gezien en dat zag er heel netjes uit. Denk dat hij nog wel hoger kan scoren als het lukt om hem iets meer bergopwaarts te lopen dat kost toch snel punten door de gehele proef heen.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 12:30

Dank je Katja.
Het is voor hem best heel moeilijk met een kort nekje en geen natuurlijke opwaartse bouw. Alles wat je ziet is pure training. Hij is nu 13 dus er is nog best wat verbetering mogelijk in kracht. Kost tijd uiteraard ;)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 12:35

Zoals ik het nu zag denk ik dat er best veel te verbeteren is als het allemaal net iets meer gezet wordt. Dat is een lastig stukje maar ik denk dat hij daar nog best veel in kan ontwikkelen..

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:06

Ik vond Aragon alweer beter dan vorige keer. Voetje laten staan is wel dikke pech! Maar ze waren niet de enige hoor haha.

Ben benieuwd of ze die andere teugelvoering onder de knie krijgt :-). Verder vind ik het suuuuuper knap en Aragon is gewoon een heel bijzonder paard <3! Vanaf de kant lijkt het altijd makkelijk hahaha.

Balen Katja, nog even wat geregel, dus! Komt vast goed :-).

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 15:15

Thanx Astrid, hij liep ook absoluut alweer beter dan de eerste keer. Ik zie hem zelf natuurlijk ook maar elke wedstrijd en gek genoeg zie hem steeds sterker en beter worden. Er wordt flink gesleuteld in de training en dat is zo leuk als je dat resultaat dan enkele weken later alweer terugziet.

Maar net wat Katja ook zegt, het zou nog meet gezet en bergop moeten. En dat gaat helemaal goed komen.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:22

Het zal je paard maar zijn, Mirran <3

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:23

O:)

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 19:28

Pfoeh, m'n proeven voor a.s. zondag net even bekeken :D
Ik heb een leuke uitdaging ;) Ofnee we hebben een uitdaging :Y)

En dan twijfel ik over de trail L2 nog of ik die mee doe, maar als ik m zo zie is het de minst moeilijke proef, dus ik denk dat we die maar meepakken. Ook twijfel ik nog even over de Pleasure L2, dat pakte ze vandaag super op, maar dat onderdeel kent ze nog helemaal niet op het af en toe oefenen na.

We moeten zondag minimaal 67 rijden om ons te plaatsen voor de Europese Kampioenschappen.

In hand trail L1
Afbeelding

In hand trail L2 (als ik het zo op het eerste gezicht zie is dit dezelfde als de L1)
Afbeelding

Reining L2 en L1 (2x zelfde proef)
Afbeelding

Trail L2
Afbeelding

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 21:18

Ziet er best ingewikkeld uit Wieneke, maar ik heb dan ook nog nooit eerder zo'n proef op papier gezien.
Maar die Trailproeven zien er leuk uit in elk geval.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:30

Dat ziet er wel tof uit inderdaad.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:30

Zeker! Heel anders maar absoluut mooie kant van de sport!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 21:01

Mag ik ook om het hoekje komen spieken? Moet nog 3 wp voor we ZZ-zwaar mogen maar instructie zei vandaag dat ik gewoon over moest gaan zodra ik de punten heb.
Dus euhhh toch maar beetje geestelijk voorbereiden daarop. :')

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 20:18

Zoo alle 27 pagina's doorgelezen. Wat een leuke en lekker verschillende paarden allemaal. En een westernruiter erbij, grappig. :D
Zag dat iedereen het eigenlijk wel netjes doet hier, zag iig percentages boven de 60% voorbij komen. :)

Ook fijn om te lezen dat er meer maar 3 keer in de week trainen. Dat doe ik dus ook met mijn paarden.
En ook meerdere die het met 20x40 baan moeten doen, hier dus ook. :j

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 20:22

Je bent wel een bikkel om alles door te lezen.
As je er tijd voor hebt dan is het best de moeite waard om een keertje te schrijven op een subtopwedstrijd dat geeft goed het verschil aan met de basissport.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 20:31

Ziet er ingewikkelend uit Wieneke! Doe mij dan toch maar een dressuurproefje ;)

Is er hier wel eens iemand in Houten bij de Zilfia's Hoeve gestart buiten?
Ik kan niet vinden of je daar ook buiten kan losrijden. Paard bouwt veel spanning op als we binnen losrijden en buiten de proef rijden.