B- springdebuut 2017

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paljaslaura

Re: B- springdebuut 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 22:24

Hey Vera welkom!!

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 08:29

Goedemorgen Dames,

Ik heb al even niet gepost maar wel meegelezen. Mooie resulaten komen er voorbij.

Lobke mooie prestatie 2e van de 50 +:)+

Hinke altijd fijn een paard dat lekker enthousiast is. Beter dat dan dat je m steeds aan moet zwengelen. Afstanden zien komt vanzelf.

Laurie eerst weer even dressuren. Wordt ze te heet? Fijn dat ze haar best weer deed en jammer van het balkje in de 95

Lieke mooie set. Toch niet bezeerd met de val?

Vera welkom. LEkker aan het crossen geweest.

Wij hebben er inmiddels 2 wedstrijden B opzitten. 1e keer had ik 2 balken. Waarvan 1 op hindernis 1 omdat ie nog niet door had dat het hoger stond :') (had eerst bb gereden) en 1 balk omdat ik niet op zat te letten.
2e wedstrijd meteen B gestart. Hier zat ik zelf zo te prutsen dat er geen 1 afstand klopte en dat ie er overal 1 tussen propte. 3 balken en een langsloper -O- Toen besloten om nog een rondje hc te doen, al was het maar om mezelf een schop onder de kont te geven. Dat had geholpen want toen waren we foutloos. :D Nu nog zorgen dat we dat meteen kunnen.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 08:34

Heet niet, maar het verkorten/verlengen is nog een werkpuntje en ook het ritme ligt vaak nog iets te laag. :)

Dat meteen kunnen komt wel! Veel km maken en dan komt dat vanzelf :)

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 09:36

Hier zijn we ook weer stappen aan het zetten richting ons debuut. Na 3 maanden niet springen heb ik vrijdag weer eens springles, ik ben echt benieuwd.. Verder wil ik eind november een selectiewedstrijd dressuur meerijden om te kijken waar ik sta. Ik ben nu weer ruim een maand fanatiek aan het opbouwen en rijden en we zijn weer bijna terug op ons oude niveau. Heb weer zin om te springen!!

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 09:51

Leuk!

Zelf spring ik met een D pony tussen de paarden. Voor de mensen die daar over twijfelen.
Soms is dubbels wel lastig ivm de niet passende afstand, maar eigenlijk los mijn welsh dat altijd zelf wel op. We rijden in de B.

Voor wie wil weten hoe wij het parcour door komen:
https://www.youtube.com/watch?v=tcIUq_YpQqA

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 09:55

Mooie resultaten! Goed bezig iedereen, routine komt vanzelf.

Ik heb zondag weer springles gehad, 2x onvrijwillig afgestapt, 1x in de staanders en 1x na de sprong, maar wel fijn gesprongen. Ik heb een kijkerig paard, maar hij wil er ool afblijven, dus af en toe hebben we nog idiote sprongen ertussen zitten. Dat komt allemaal vanzelf, het gaat steeds al iets soepeler.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 11:59

Ik had vandaag weer les bij Mitch op het terrein van Johan Laseur.

4 nov gaan we hier starten.
Wat zijn we twee drama gevallen. Wisten jullie dat hindernissen bijten? :’)
Afbeelding

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:24

Hé wat leuk! Fijne locatie he? Staat daar in de winter ook altijd een aantal hindernissen of alleen op afspraak? In het outdoor seizoen train ik er ook geregeld maar indoor eigenlijk nooit..
Heel veel succes 4 november! Wat ga je springen? Meestal staat het wel heel vriendelijk.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:34

Wisselend! Soms staat er een parcour, afhankelijk wanneer je komt staat het wedstrijdparcours er al maar dan zonder de nummers en soms zet hij van te voren lijntjes neer

Ik les bij hem op afspraak. Hij geeft echt onwijs fijn les en ik heb echt het gevoel dat ik nu leer springen. Basis bevestigen ipv gewoon rijden. Want die meter tot 1.20 springt ze prima. Maar op ander terrein stop ik met rijden en word ze spooky en we hebben thuis eigenlijk altijd losse hindernissen nooit meer dan 5. Zeker een aanrader om daar eens te rijden!

We starten bb laag en hoog. Afhankelijk hoe we de laag doorkomen. Anders rijden we nog een extra rondje laag.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 13:19

Bedankt voor de ontvangst haha!

Onze oefencross ging heel goed afgelopen weekend!
2e prijs meegenomen in een foutloze cross 2 seconden afwijken van de ideale tijd.

Elysa start jij ook aankomende zondag in Heeten? Volgens mij zag ik je op de lijst staan. 1e x B? :D

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 18:53

Gefeliciteerd Vera! Wat goed!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 18:53

Saaams schreef:
Wisselend! Soms staat er een parcour, afhankelijk wanneer je komt staat het wedstrijdparcours er al maar dan zonder de nummers en soms zet hij van te voren lijntjes neer

Ik les bij hem op afspraak. Hij geeft echt onwijs fijn les en ik heb echt het gevoel dat ik nu leer springen. Basis bevestigen ipv gewoon rijden. Want die meter tot 1.20 springt ze prima. Maar op ander terrein stop ik met rijden en word ze spooky en we hebben thuis eigenlijk altijd losse hindernissen nooit meer dan 5. Zeker een aanrader om daar eens te rijden!

We starten bb laag en hoog. Afhankelijk hoe we de laag doorkomen. Anders rijden we nog een extra rondje laag.

Heb je nog gestart 4 november? Hoe ging het? :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 09:10

Eerste rondje ging heel fijn, miscommunicatie in de wending naar de dubbel. Ze leek wat verbaasd dat we de hoek om gingen ipv rechtdoor waar ook een hindernis stond en ik vergat mijn buitenbeen :’) dus eerst stond ze stil en toen draafde ze er zijwaarts langs :+ verder zonder balken.
Tweede rondje werd ze helaas sterker/fanatieker. Hadden we 2 balken door hangend voorbeen en sprong ze er 3 foutloos overkruist in galop omdat ze mijn hulpen negeerde en dan is mijn remweg te lang en de baan te klein om er even stil te zetten voor correctie.
Maar dik tevreden voor een 1e keer, want ze was eigenlijk goed te rijden en heeft continue netjes gewacht op mij tot ze mocht springen en dat was fijn om de afstanden te kunnen schatten. Heb er liever wat dicht dan te groot af.
Dec gaan we weer :+

Afbeelding

Afbeelding

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 09:13

xVerax schreef:
Bedankt voor de ontvangst haha!

Onze oefencross ging heel goed afgelopen weekend!
2e prijs meegenomen in een foutloze cross 2 seconden afwijken van de ideale tijd.

Elysa start jij ook aankomende zondag in Heeten? Volgens mij zag ik je op de lijst staan. 1e x B? :D

Ik ben daar inderdaad gestart! Was inderdaad de eerste keer B! :D

Deed jij ook mee?

En nog gefeliciteerd met je prijs. :)

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 13:21

Super goed, hoe beviel de B? :)

Ik reed mee in de 80 en 90, beetje mindere resultaten.. In de 80 een stop op 5 en in de 90 een hele nare weigering op 8 waarna ik eraf viel. Daarna op het losrijterrein nog even gesprongen en dat ging eigenlijk prima.

Nu zitten we eigenlijk een beetje in een dip, 2 weken geleden zijn we samen onderuit gegaan met springles op de vereniging in de landing, is ze verder niet kreupel van geweest, maar toen we gister voor het eerst weer in die hal gingen springen was het dra-ma.. Wat al begon met weigeren op een kruisje van ongeveer 30cm. Er stond een oefenparcours en we hebben letterlijk voor 8 van de 11 hindernissen wel 1 of meer keer aan de noodstop getrokken.

Zaterdag gaan we weer opnieuw daar oefenen.. Ik hoop dat het weer beter gaat want hier ga ik zelf ook zo lekker onzeker van rijden.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 13:24

Oke! Ik reed ook in de BB90. Ik heb je vast wel zien rijden dan maar niet bewust waargenomen.

Wat naar, een val. :( Weer veel km's maken op het lage werk en dan komt het wel weer.

De B was voor mijn paard nog wat onwennig, ze had nog nooit op die hoogte gesprongen en werd wat heet en sterk, maar met maar 1 balkje af (tot onze verbazing) echt heel tevreden! :D

DarkCupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 13:28

Ik ben van plan binnenkort voor het eerst een bb wedstrijd te rijden, als dat goed gaat daarna de b in. Paardje kan best goed springen maar is wat onzeker op ander trein, dus ben erg benieuwd hoe hij het zal doen.

Hier fotoAfbeelding
Afbeelding

Hij heeft best goede techniek vind ik, al mag ik misschien wat beter zitten maar met dressuurzadel is het ook niet makkelijker haha

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 13:42

Wat naar Vera.. Snap ook goed dat je daar onzeker van wordt.
Leuk Saams!

Als je echt B wilt gaan springen is een vzh of spring zadel geen overbodige luxe :')

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 14:13

Hou er ook rekening mee dat met een dressuurzadel springen niet goed is voor je paard.

Ik zou dus zeker wel een springzadel aanschaffen als je wil gaan starten.

DarkCupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 14:23

Change3x schreef:
Hou er ook rekening mee dat met een dressuurzadel springen niet goed is voor je paard.

Ik zou dus zeker wel een springzadel aanschaffen als je wil gaan starten.

Springzadel is bij zadelmaker, dus dit is tijdelijk :+

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 00:23

Iemand ervaring met BB in Bunschoten?
Staan er echt kastelen ipv oxers :+

Ga binnenkort op donderdag wel weer even rondje springen daar.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 12:40

Saaams schreef:
Iemand ervaring met BB in Bunschoten?
Staan er echt kastelen ipv oxers :+

Ga binnenkort op donderdag wel weer even rondje springen daar.

Ik zou het niet als eerste keer BB kiezen, maar juist als je al vaker bb hebt gereden en iets meer uitdaging zoekt. Het staat wel groot maar niet achterlijk groot.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 12:53

Ik sluit me bij Lieke aan. Het is wel een fijne locatie! :j

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 13:00

We hebben er een aantal keer outdoor gesprongen. Les. Maar nooit BB. Dan oefenen we nog even door :+

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 16:27

Vandaag voor de tweede keer B gesprongen met mijn merrie! Alle meters moeten echt gereden worden en je moet zelf alle afstanden pas rijden, altijd nog een uitdaging. :+ Helaas een balkje op 6 omdat ik haar te groot afdrukte en ze wat vlak werd, heel jammer! Maar goed alsnog maar 1 balkje dus ik mag niet klagen tussen al die echte springpaarden. :D

Afbeelding
Afbeelding