[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 12:21

PrimaDonna_ schreef:
Nou de KNHS heeft eindelijk na 100 mailtjes antwoord gegeven over mijn lidmaatschap wat ik nog bij de manege heb; deze wordt niet meer gefactureerd in 2017. Mijn God! En daar moet ik dus tig mailtjes voor sturen en voor bellen... en dan krijg je uiteindelijk dit antwoord >;)
Ben er blij mee! Maar zooooo vermoeiend!
En de vereniging had mijn 20 dec gemaild dat ze mij zou laten weten waar de aanmelding bij de knhs fout was gegaan. 22ste weer gemaild dat ik benieuwd was naar antwoord.. niks meer ontvangen.. vandaag maar weer gemaild.
Ik wil verdorie gewoon per 31-12-2016 die startpas aanvragen.
Hoe moeilijk kan het allemaal zijn vraag ik mij dan af }:)
*zo ik heb mijn gal gespuuwd haha :=

Ik zit er diep over te denken om nieuwe rijlaarzen te gaan kopen. Wegen jullie nog mooie bruine met een rits? :o
Heb nu van Mondoni met croco print maar ben gisteren langs een doornstruik gegaan in het bos en zitten krassen op |( en daarbij wil ik er mijn trainingslaarzen van maken...

Pff ik heb ook zon gezeur gehad met die startpas. Bleek dat de vereniging mij gewoon niet aan had gemeld bij de knhs.

PrimaDonna_

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 12:23

@MonteKarlo; oo jeej dat is wel even spannend dan als ze zo aan de kletter gaan! Gelukkig goed afgelopen! En goed dat je toch weer even hebt gesprongen daarna ;)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 12:24

@Shelly21; Dat is nu dus ook het geval bij mij. Ze hadden gemaild dat ik was aangemeld en moest wachten op terugkoppeling van de KNHS. Ontving maar niks, toen gaan bellen naar de KNHS en bleek er niks in te staan. Ben hier al 2 maanden mee bezig....

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 12:28

PrimaDonna_ schreef:
@Shelly21; Dat is nu dus ook het geval bij mij. Ze hadden gemaild dat ik was aangemeld en moest wachten op terugkoppeling van de KNHS. Ontving maar niks, toen gaan bellen naar de KNHS en bleek er niks in te staan. Ben hier al 2 maanden mee bezig....

Ja dat is echt niet grappig gewoon. En duurt inderdaad zo lang voor ze terug mailen.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 12:31

Op dit moment ligt de fout niet bij de KNHS maar bij de vereniging. Heb ook net een 'boze' mail gestuurd dat ik gewoon per de 31ste mijn startpas wil.
Loopt dat anders dan gaan ze maar wat voor mij regelen, ben daar heel makkelijk in :D
Heb ook nog gemaild naar de taken persoon dat ik pas taken ga doen bij hun als ik ben aangemeld..
I am a b*tch :=

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 12:33

Ik ga er pas een aanvragen als ik weet dat ik echt goed kan starten, anders doet het pijn aan mijn ouders portemonnee. :o

Ik wil ook heel erg graag nieuwe laarzen, die ik nu heb zijn aan het verkleuren en de zool laat los. Dat laatste kan ik wel oplossen, stoppen er gewoon een gelzool in. Maar op wedstrijd wil ik toch nieuwe laarzen, denk donkerbruine die bij het tuig passen.
Ik heb het niet zo breed dus het worden weer goedkopere denk ik.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 13:26

Voordeel van het nieuwe startpas gebeuren is wel dat je vandaag kan aanmelden en morgen starten. (Als je ingeschreven staat als lid).

@primadonna, lekker buitengereden. Toppie. Is inderdaad goed voor alle paardjes. Ik doe het te weinig. Tegenwoordig wel vaak even buiten aan het uitstappen.

Coole fries zag ik voorbij komen. En een bruintje. Mooie paarden hoor.

Pff.. die stressbommen.. niet best. Zulke praktijken schijt ik echt in mijn broek. Ook gelijk mijn probleem. Mijn paardje is een echte grapjas. Zodra hij aan het werk is ziet hij ook spoken . Ach ja.

Bedenk me dat ik nog geen fotosmlpam heb gedaan. Even kijken wat ik op bokt hebt staan.

Afbeelding
Afbeelding

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 14:14

PrimaDonna_ schreef:
Nou de KNHS heeft eindelijk na 100 mailtjes antwoord gegeven over mijn lidmaatschap wat ik nog bij de manege heb; deze wordt niet meer gefactureerd in 2017. Mijn God! En daar moet ik dus tig mailtjes voor sturen en voor bellen... en dan krijg je uiteindelijk dit antwoord >;)
En de vereniging had mijn 20 dec gemaild dat ze mij zou laten weten waar de aanmelding bij de knhs fout was gegaan. 22ste weer gemaild dat ik benieuwd was naar antwoord.. niks meer ontvangen.. vandaag maar weer gemaild.

Ik zit er diep over te denken om nieuwe rijlaarzen te gaan kopen. Weten jullie nog mooie bruine met een rits? :o
Heb nu van Mondoni met croco print maar ben gisteren langs een doornstruik gegaan in het bos en zitten krassen op |( en daarbij wil ik er mijn trainingslaarzen van maken...

Wat vervelend zeg... Moet je al zo lang wachten krijg je dat nieuws..
Petrie rijlaarzen vind ik wel super fijn, blijven bij mij al best een tijdje goed terwijl ik er super slecht mee omga.. :o :')

Joltsje schreef:
Voordeel van het nieuwe startpas gebeuren is wel dat je vandaag kan aanmelden en morgen starten. (Als je ingeschreven staat als lid).

@primadonna, lekker buitengereden. Toppie. Is inderdaad goed voor alle paardjes. Ik doe het te weinig. Tegenwoordig wel vaak even buiten aan het uitstappen.

Coole fries zag ik voorbij komen. En een bruintje. Mooie paarden hoor.

Pff.. die stressbommen.. niet best. Zulke praktijken schijt ik echt in mijn broek. Ook gelijk mijn probleem. Mijn paardje is een echte grapjas. Zodra hij aan het werk is ziet hij ook spoken . Ach ja.

Bedenk me dat ik nog geen fotosmlpam heb gedaan. Even kijken wat ik op bokt hebt staan.

[ [url=m/bkSqd7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/V3R4Sn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaf paard heb jij ook zeg, ziet er super netjes uit!! :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 14:16

@Silkwood, 'best een tijdje' met Petries? Zijn hartstikke duur, gek kind. :+

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 14:19

AlwaysH schreef:
@Silkwood, 'best een tijdje' met Petries? Zijn hartstikke duur, gek kind. :+

Haha ik heb ze pas 1,5? jaar/2 jaar ofzo, dus ik ga er nog veel langer mee doen, maar aangezien ze het nu nog helemaal uithouden haha!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 14:20

Mijn Epplejeck laarzen zijn aan vervanging toe, maar daar ga ik denk ik wel lekker voor sparen. Eerst een nieuwe kledingkast en een actioncam voor op de cap!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 14:21

Ik heb De Niro laarzen maar die zijn echt op nu

Afbeelding
Hier zie je ze wel

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 14:45

Ik hoop dat ik tegen juni oid mijn startpas aan kan bragen als m'n paardje meewerkt haha. Pas 2 keer gereden maar hij ontspande helemaal uiteindelijk en ging nageven en dat schijnt hij ontzettend lastig te doen. Hij heeft ook L oid gelopen al, dus bij mij begint het wel te kriebelen haha. Las iets over dagpassen, wil dat eerst een keer doen en dan kijken hoe hij is op ander terrein (als het zo goed blijft gaan). Als het niet voor hem geschikt is dan blijven we lekker reacreatief rijden. Hij heeft wel laten zien wat hij kon (met het ontspannen kreeg ik wel z'n achterhand er goed onder en had echt t idee dat hij beetje begon te "dansen" en vriendin die mee was zei ook dat t er echt goed uitzag). Loop weer eens op de feiten vooruit denk ik haha

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 14:51

Klinkt goed theodora.

Je kan ook onderling starten of BB (in het laatste geval moet je wel lid zijn van de knhs)

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 16:28

Jij hebt ook een leuk paard hoor!
Balen donna van de vereniging. Zou ook niet eerder taken doen Haha. Laat ze het maar regelen!

Nou ik ben onderweg van de les naar huis. Vlak voor we trailer op heenweg opgingen confidence opgesmeerd. Op de trailer stond ze wel wat rustiger dan normaal. Ook met opzadelen stond ze rustig om zich heen te kijken (heel fijn). Toen ik erop ging was ze een beetje terughoudend in plaats van schieterig. Normaal is ze dus vrij heet en niet te houden ze was nu eerder dus wat slomer. Ik moest haar echt voorwaarts rijden terwijl ik normaal haar juist moet laten wachten. (Wel andere instructeur). Kortom; ik ben er wel tevreden over. Misschien geeft ik volgende keer als ik op wedstrijd ga een half zakje maar aangezien ik dan alleen zonder hulp ben misschien ook wel een heel zakje. Ze is wel echt iets toegankelijker en sluit zich dus niet compleet voor je af :)

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 17:44

Joltsje schreef:
Klinkt goed theodora.

Je kan ook onderling starten of BB (in het laatste geval moet je wel lid zijn van de knhs)

We staan op redelijk kleine pensionstal haha dus daar gaat t niet lukken denk ik

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 18:22

Mijn beloofde bijlees :D

Van nieuw naar oud, sorry :')

pien1989, fijn dat het confidence hielp!

theadora99, als ik jou was zou ik het inderdaad gewoon eens proberen met een dag startpas! Kun je inderdaad even zien hoe hij reageert op ander terrein. Als ik jou was zou ik me er niet al te druk over maken, aangezien hij zoals je zei al eerder op wedstrijd geweest is! Komt vast goed!

Shelly21, mooie laarzen hoor! Jammer inderdaad dat ze 'op' zijn.

AlwaysH, hahaha dat probleem ken ik. Ik wil een nieuwe cap, nieuw schjabrak, nieuwe martingaal (voor op buitenrit, mevrouw kan nogal eens heet worden), maar ja, daar is geld voor nodig :P

Joltsje, leuk die grapjassen haha. Knap paardje heb je hoor! Ziet er ook netjes uit!!

primadonna_, goh wat vervelend dat gedoe met de KNHS en je vereniging zeg, zou ik ook gefrustreerd van worden hoor, haha. Petrie laarzen zijn wel erg mooi inderdaad! Die heeft een vriendin van me. Verder weinig ervaring met bruine laarzen, ik heb zelf alles in het zwart :P

montekarlo, wat een draak zeg! Gelukkig wel goed afgesloten. Met dit frisse weer kunnen ze soms ook wel wat vreemd zijn :')

AlwaysH, nog steeds jammer van Ray, ik snap goed dat je dan in de 'ontkenningsfase' zit, zoiets heeft nou eenmaal tijd nodig :(:) en ohhhhhh wijken, ik snap je probleem :') de ene dag gaat het perfect! Ik hoef m'n been maar iets naar achteren te doen en een beetje been geven en ze gaat dan al! De andere dag snapt ze er geen hol aan, gaat veeeel te hard of springt in galop, trapt (heel soms) even naar m'n been :roll: merries soms toch :') maar juist dat karakter vind ik wel leuk :))

Pien1989, knap paard is het toch ook!!!

alwaysH, mooie foto's hoor! Knappe merrie :D

PrimaDonna, fijn van je buitenrit zeg! Heerlijk is dat toch altijd, vooral als je ze even laat uitrazen (al ben ik zelf soms nog wel eens een schijtluis, maar in de groep is het nooit een probleem) :')

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 18:27

En dan nu zelf nog even wat.

Vandaag dus m'n spring debuut gemaakt. Tijdens het inspringen was ze niet helemaal fijn. Een sprong kwam niet lekker uit, dus ze weigerde. Ik hing half om d'r hals, maar op een wonderbaarlijke manier bleef ik toch zitten _O- daarna was het vertrouwen bij ons beide helaas wel wat weg, wat resulteerde in een val. Ik viel op de een of andere manier onder haar buik, maar ze stond gelijk stokstijf stil en bewoog geen been! Ik kon zo onder haar door kruipen :') het eerste parcours was het vertrouwen nog weg, dus werden we uitgebeld. Tweede parcours was het vertrouwen er alweer, en toen zijn we gewoon 1e geworden!! *\o/*
Afbeelding

We mochten dus ook nog een ereronde maken! Dit moest natuurlijk wel op het dressuurstandje :')
Afbeelding

Gelijk dus een hele goede ervaring, inclusief ereronde! Ze was heel braaf!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 18:31

Larissajulia schreef:
En dan nu zelf nog even wat.

Vandaag dus m'n spring debuut gemaakt. Tijdens het inspringen was ze niet helemaal fijn. Een sprong kwam niet lekker uit, dus ze weigerde. Ik hing half om d'r hals, maar op een wonderbaarlijke manier bleef ik toch zitten _O- daarna was het vertrouwen bij ons beide helaas wel wat weg, wat resulteerde in een val. Ik viel op de een of andere manier onder haar buik, maar ze stond gelijk stokstijf stil en bewoog geen been! Ik kon zo onder haar door kruipen :') het eerste parcours was het vertrouwen nog weg, dus werden we uitgebeld. Tweede parcours was het vertrouwen er alweer, en toen zijn we gewoon 1e geworden!! *\o/*
[ [url=m/GP5U5E.jpg]Afbeelding[/url] ]

We mochten dus ook nog een ereronde maken! Dit moest natuurlijk wel op het dressuurstandje :')
[ [url=m/tnsjq8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gelijk dus een hele goede ervaring, inclusief ereronde! Ze was heel braaf!

Jeej gefeliciteerd!
Snap wel dat je eerste rondje dan even het vertrouwen kwijt bent. Zo te lezen komt dat dus wel goed met jullie!

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 18:38

Het stomme is gewoon dat ik soms iets te snel wil.. Larissa is een pony die heel veel vertrouwen nodig heeft, dan doet ze alles! Ik had gewoon even een stapje terug moeten nemen, maar gelukkig is het wel goed hersteld! Nu gewoon lekker wat ervaring op gaan doen!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 19:28

Goed bexig larissa. Knap dat je de 2e ronde het vertrouwen alweer haf

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 22:09

Netjes Larissa!

Vandaag beide gereden en wauw!ze lopen steeds beter. Vanochtend miley gereden en ze liep super ook niet meer schrikachtig dus lekker kunnen trainen. Vanmiddag wodan gereden en die liep ontzettend fijn. Wel soms wat te diep maar als ik hem dan wat meer naar voren rij doet ie weer normaal. Heb het ongeveer 35 min gereden en toen zweette hij zich kapot. Dus hij heeft hard gewerkt. :+ .

Morgen ga ik met ze springen en dan vooral bezig met springtechniek. Ook even een rijfilmpje maken zodat ik wat nieuwe beelden heb. :D

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 22:43

PrimaDonna_ schreef:

Ik zit er diep over te denken om nieuwe rijlaarzen te gaan kopen. Weten jullie nog mooie bruine met een rits? :o

Wat voor budget heb je? ik heb laarzen van mountain horse. warm bruin en ik ben er echt heel tevreden over, maar ze hebben ook andere kleuren.

@roosjenat wat fijn zeg! kan je ook een stuk fijner gaan rijden. hou ons op de hoogte met je filmpje.

@pien dankjewel voor de update! denk dat ik het dan ook ga kopen en dan een beetje experimenteren welke hoeveelheid het beste werkt. Ook wel handig voor oud en nieuw.

Voor kerst heb ik het paard & lifestyle inspiratie boek gekregen. Echt een leuk boek! Ben van plan er goed gebruik van te gaan maken en de trainingen erin te gaan schrijven. Kan ik mooi ook terug kijken hoe het nou ging en wat meer plannen waar ik elke training aan wil werken ipv gewoon gaan rijden. Staan ook leuke motivatie quotes in. Vandaag ook voor het eerst met het equiline oornetje gereden (dikkere oortjes) en hij was er heel fijn mee. stuk meer gefocust, morgen gaan we trainen op ander terrein dus we zullen zien of het dan hetzelfde effect heeft..

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 00:00

Bedankt! (Ik heet trouwens Julia, mijn pony heet Larissa ;) )

Fijn dat Wodan goed ging! Succes morgen!

Oh dat boek heb ik ook! Super handig idd

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 11:55

Nou meiden!
Ik ben blij!!! *\o/*
Mijn aanmelding is EINDELIJK goed gegaan en ga zometeen mijn startpas aanvragen!!!! :):) :):) :):) SPANNUUUUUND!!!