[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

92smartie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 18:03

Urielle schreef:
Mijn E pony hengstje loopt M1 tussen de paarden. Fire away :Y)

Heb de foto's even bekeken in je profiel, maar wat een gaaf beestje zeg! :wow:

Urielle

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 18:27

Dank je, hij wordt steeds stoerder en gespierder. Als ik mijn foto's betaald heb zal ik nog eens een recente plaatsen want het is zo'n enorm verschil alweer!

92smartie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 20:03

Oke, gaaf hoor!

Ben ook erg benieuwd hoe mijn pony het gaat doen op wedstrijd. We moeten nog aan veel dingetjes werken, maar ik ken mezelf, anders durf ik er nooit aan te beginnen :Y)

dunkindonut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 20:13

eerste galopje onder het zadel is ook een feit! was niet de bedoeling, maar mn zusje had een klein sprongetje in de bak. ik reed schuinachter haar op de hoefslag en zij ging over het sprongetje. vond guus geweldig mooi!! dus die ging gezellig mee in galop, werd wel een beetje vrolijk van zichzelf... heeft een mooie rodeo weggeven ~~}> maar was gelukkig niet moeilijk uit te zitten en hij stopte er snel mee. daarna ging hij nog een keer in galop zonder rare sprongen :D . Best tevreden hoe hij het werk oppakt!!

smartie, heb zelf geen ervaring met het starten van een pony tussen de paarden maar lijkt me geen problemen hoeven geven. helemaal in de dressuur niet, springen is een kwestie van afstanden anders rijden. Mijn zusje sprong met haar D-pony in de les altijd mee met de paarden, en ken iemand die haar pony het zeer goed doet in de dressuur tussen de paarden.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:11

Zoooo, eindelijk weer even tijd om te reageren en bij te lezen!

Lisanne, welkom! Leuke paardenverzameling heb je.

Maaike: Bitloos doe ik over het algemeen niet aan, wel op zit rijden. Maar dat is basis. Fijn dat het zo goed gaat.

Eline: Hij zal er toch even doorheen moeten om wat soepeler te worden, hopelijk helpt de osteopaat.

Zwartvosje: Erg frustrered als de eigenaar het niet in wil zien.Weet je de maat die je nodig hebt? Ik heb nog 2 hele oude Kieffers liggen. Ze zitten voor geen meter, maar als er daar 1 tussen zit die wel past mag je er wel 1 lenen van me. Heb ook nog wat veelzijdigheid en een spring liggen, en allemaal oud, maar bruikbaar, misschien dat er iets past.

Susan: Lekker als de les helpt he!

xsensibel: Lekker als je zo afwisseling kan bieden. Zelf heb ik helaas het lef niet om met Truss te springen, die gaat even door na de sprong waarschijnlijk.

Evelijn: Toch is dat als een stuiterbal aanspringen niet direct slecht. Ze geeft reactie, en gebruikt haar benen. Alleen verkeerd.

Susan: Het lijkt mij ook onzin. Je gaat bij de cross wellicht wat vlotter, maar ook daar is controle heel belangrijk. En uiteindelijk blijft een sprong, een sprong.

GA: ik vind het echt een leuke pony!

Kim: in mijn ervaring is vaak de eigenaar zenuwachtiger voor de verhuis als het paard. Hoe is het nu?

Urielle: Lekker dat je dan toch nog met een tevreden gevoel kan afstappen! En de punten in de 170 zijn toch langzaam richting de winst.

MyHu: Zelfde voor jou!

92martie92: Als je niet begint kom je nooit over de zenuwen heen :D

Dunkedoo: Galop is galop :D

Zo. als het goed is heb ik iedereen.

Hier gaat het zijn gangetje. Heb absoluut geen tijd gehad om te rijden afgelopen dagen, dus Adelin heeft voornamelijk in de paddock gestaan. Voor haar ook wel lekker, even bijkomen. Trailer is nog niet terug, hopen dat hij donderdag klaar is, want ik wil lessen. Anders even een trailer lenen van pensionklant. Zondag weer wedstrijd, ik hoop het laatste puntje in de B te pakken. Vind de kerstperiode wel gezellig, dan heb je leuk van die wedstrijden met net wat meer sfeer. Volgende week ook eentje, en dan in januari de wintercompetitie van mijn vereniging. Die heb ik stiekem al in het L ingeschreven, dus ik heb nog 4 proefjes voor dat laatste puntje.

Banto is uit het evrband, zijn pees liep op eronder. Wond ziet er prima uit, hij heeft nu wel een bult op zijn pees. Ik probeer er maar niet teveel over na te denken, de eerste 2 weken moet hij toch nog stappen. Als de bult er dan nog zit laat ik hem voor de zekerheid maar even scannen, de veeartsrekening is nu toch al niet meer leuk. Decemberbonus? Die is op straks. En die van mijn moeder ook. Maar de veearts kanw eer op vakantie :D.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:16

Utixo, ben al M2 startgerechtigd hoor ;)

Succes met je laatste punten!

Gewoon doen Smartie.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:25

Vandaag les gehad. Mijn instructrice is ook ostheopaat, en denkt dat paardlief vastzit :( Hopelijk wil haar eigenaresse haal laten behandelen, anders zie ik dan wel weer. Verder wel een fijne les gehad :)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:54

Urielle, weet ik, maar ook dan zijn puntjes fijn toch? ;)

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:57

Voor de geïnteresseerden het filmpje van gisteren:
KLIK
Laatst bijgewerkt door glenstorm op 07-12-15 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:58

Utixo schreef:
Urielle, weet ik, maar ook dan zijn puntjes fijn toch? ;)

Ja absoluut.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:04

Even kleine update hier..
Zaterdag wezen springen in saasveld. Xaffier was super te pas. Voelde met inspringen al erg goed aan en trok weer wat op de sprong aan. Dus ik vol vertrouwen de ring in. Hij voelde goed op 1 in een constant tempo en ritme doorgereden naar 2 en 3. Was een eeg grote bak dus lange lijnen. Toen kwam 4 de dubbel. Mijn stalgenoot had al gezegd rij goed door in de dubbel hij staat breed.. dus ik kom wat groot in. Gaat wat vroeg af op mijn commando, want dacht liever vroeg af dan dicht onder en een balk. Maar toen kwam 4b er aan. Dit ging finaal mis hij wou springen maar maakte met een been toch nog een halve pas waardoor hij de balk tussen de benen kreeg en op de knieën ging of bijna. Ik viel eraf recht op mijn hoofd. Bewusteloos... ambulance gebeld en kan me pas weer wat herinneren toen ik meegenomen werd. Scans gemaakt bloed geprikt. Alles goed gelukkig, mocht naar huis met een zware hersenschudding. Voorlopig even zoet denk ik... iemand ervaring? Hoe lang duurt het ongeveer?

Stills uit het filmpje
Afbeelding
Afbeelding

En de ... dubbel
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Shelly21 op 07-12-15 23:13, in het totaal 2 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:10

Dan heb je een beste klap gemaakt Shelly :(:) daar ben je denk ik wel even zoet mee. Heel veel beterschap!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:17

Oei das minder. Sterkte.
Enige wat ik weet is dat je echt rustig moet herstellen omdat je anders chronische hoofdpijn houdt.
Veel beterschap!

92smartie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:18

Shelly; bah wat rot...

Geen ervaring mee gelukkig, maar wens je wel heel veel sterkte de aankomende tijd.

Rustig aan doen lijkt me ;)

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:19

Urielle schreef:
Oei das minder. Sterkte.
Enige wat ik weet is dat je echt rustig moet herstellen omdat je anders chronische hoofdpijn houdt.
Veel beterschap!

Klopt dat hebben ze mij verteld, wilde vanmiddag heel even de deur uit maar werd zo misselijk en zweten, toen wist ik echt dat er teveel prikkels waren. Gek eigenlijk normaal denk je daar nooit over na hoeveel prikkels je wel niet binnen krijgt.
Hoop alleen ontzettend dat ik de 19 en 20e weer in het zadel zit want dan zijn de clubkampioenschappen. En dat ik het vertrouwen in ponylief en springen niet heb verloren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:30

Echt je rust pakken is heel belangrijk. Ga er maar vast vanuit dat je de 19e en 20e niet gaat redden. Zelfs bij een lichte hersenschudding mag je uitgaan van 3 weken hersteltijd, en jij hebt een zware hersenschudding. Dat kan echt wel een paar weken duren.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:33

We zien het wel ik kijk goed wat mijn lichaam aangeeft, als die het toe laat ga ik hem eerst weer eens rustig aan aan de longeerlijn trainen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:46

Ik denk idd dat je minstens op volgend jaar moet rekenen voor je weer op zou mogen stappen vanuit medisch oogpunt. Het schudt met rijden natuurlijk ook, en dan zeg ik niks over springen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 00:03

Utixo schreef:
Evelijn: Toch is dat als een stuiterbal aanspringen niet direct slecht. Ze geeft reactie, en gebruikt haar benen. Alleen verkeerd.

Klopt er gebeurt iig iets .... maar denk alleen dat het haar vooral mentaal niet helemaal lukte... het is nogal een aparte en die stuiterbal-acties zijn uitingen van teveel spanning (en sinds een paar maanden is ze ook soepel genoeg om ze uit te voeren :) ) eerst sloeg ze helemaal dicht...dus het is een reactie maar heb wel even stapje terug gedaan in de training .... volgende keer dat ik galop vraag geef even beter aanvoelen of ze wel echt helemaal klaar ervoor is :Y)

Sterkte met de revalidatie van Banto... en hopelijk is de trailer snel klaar met de planning van je les en wedstrijd.

Oh... ik ben ook weleens op mijn hoofd geland (en met ambu naar ziekenhuis) en dat is echt niet tof... best lang last van gehad... ik had alleen ook mijn arm beetje verkeerd geplaatst (niet gebroken trouwens)... dus duurde wel 8 weken voor ik weer op paard kon zitten (en dat was alleen op mijn brave oudje een staprondje) Dus goed naar je lijf/hoofd luisteren Shelly... veel beterschap! Rustig aan en niet teveel TV/computer etc. :(:)

Oh.. heb mooie artikelen gevonden (zelf nog niet gelezen) maar denk dat hier wel mensen zitten die het iig een aansprekende titel vinden :D
"Boost your dressage scores" http://www.horsesandpeople.com.au/article/boost-your-dressage-scores-learning-theory#.VmX_-nYvfIU

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 07:45

Leonie: Wat een gaaf vestje, je hebt PB ;)

Urielle: Ik ben al helemaal benieuwd naar je foto's! :D

92smartie92: Komt vast helemaal goed! Gewoon lekker verder werken en niet te veel twijfelen aan jezelf ;)

Dunkeedoo: Leuk dat hij het zo goed opneemt :D

Utixo: Succes met die laatste puntjes in de B! Hopelijk geneest Banto goed!

glenstorm: Leuk filmpje, ging best lekker toch?

Maaikevdk: Hopelijk mag je 'm laten behandelen, ik voel altijd veel verschil na een behandeling van de osteo :)

Shelly21: Wat een pech :(:) Veel beterschap hoor! Ik heb inderdaad ook gehoord dat je echt je rust moet nemen, om te vermijden dat je met die hoofdpijn blijft zitten.
Geef het even de tijd, als ik jou was zou ik er al van uitgaan dat de clubkampioenschappen niet lukken. Over 2 weken is je hersenschudding echt nog niet voldoende genezen om opnieuw te gaan springen hoor :o

Evelijn: Ik heb ook zo'n stuiterbal lopen, en het komt er inderdaad op aan om goed aan te voelen wanneer je paard ergens klaar voor is. Ik ben ook heel hard aan de overgangen aan het werken, en mijn lesgever leert me om ze pas te vragen als hij dat zelf aanbiedt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 07:46

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 08:58

Sterkte Shelly :+: Hersenschuddingen zijn heel vervelend!

92smartie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 10:42

Goedemorgen,

Hoe is het Shelly?

Het is een feit.
Ik sta ingeschreven voor mijn allereerste officiële dressuurwedstrijd. :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 10:57

Jeuhhhhh, ga ervoor!

92smartie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:06

*\o/* :D