[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 10:44

Maar officieel maakt het niet uit of je gevlochten hebt voor de algemene indruk. Netjes verzorgde manen naar 1 kant levert in principe net zoveel punten op ;)
Heb soms de ene week een 7 met vlechten, de andere week kreeg ik een 9 zonder vlechten :o

nini: de strafpunten worden niet meer van de stijlpunten afgehaald, maar onder de foutlozen gaat het nog steeds op stijl. Daarna de mensen met tijdfouten op stijl en dan de mensen met balk op stijl. Klassement in het B wordt dus wel degelijk op stijlpunten gemaakt en niet op tijd, maar foutloos zijn telt nu weer zwaarder mee dan voorheen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 10:45

Mette1998 schreef:
B gaat op stijlpunten, vanaf de L op tijd

Waarvoor word er dan barrage gereden? Of word de barrage op stijl beoordeeld? Maar wat is dan het doel van die barrage?

Ik zie toch echt altijd de barrage ruiters binnen rijden voor de prijzen (en in de barrage word altijd hard gereden)..

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 10:46

B gaat om diegene met hoogste stijlpunten en minste strafpunten.

Ik heb toch altijd met knotten hogere algemene indruk dan zonder. Hier eigenlijk veel mensen. Algemene indruk als een paard netjes gevlochten is vind ik er persoonlijk ook netter uit zien :j
Het is maar net wat de jury netjes vind in de algemene indruk, ik heb tot nu toe nog de goede getroffen :D

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 10:46

Anoniem schreef:
Mette1998 schreef:
B gaat op stijlpunten, vanaf de L op tijd

Waarvoor word er dan barrage gereden? Of word de barrage op stijl beoordeeld? Maar wat is dan het doel van die barrage?

Ik zie toch echt altijd de barrage ruiters binnen rijden voor de prijzen (en in de barrage word altijd hard gereden)..

In de B zal de barage beoordeeld worden met stijlpunten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 10:47

gomir schreef:
Maar officieel maakt het niet uit of je gevlochten hebt voor de algemene indruk. Netjes verzorgde manen naar 1 kant levert in principe net zoveel punten op ;)
Heb soms de ene week een 7 met vlechten, de andere week kreeg ik een 9 zonder vlechten :o

nini: de strafpunten worden niet meer van de stijlpunten afgehaald, maar onder de foutlozen gaat het nog steeds op stijl. Daarna de mensen met tijdfouten op stijl en dan de mensen met balk op stijl. Klassement in het B wordt dus wel degelijk op stijlpunten gemaakt en niet op tijd, maar foutloos zijn telt nu weer zwaarder mee dan voorheen :j

Ah dus als ik het goed begrijp.

Foutloos --> barrage (hoogste stijl wint, dus niet de snelste)
En daarna de mensen met balk/tijdfouten in het basis parcours.

Ah ha, nu snap ik het :P

gomir

Re: Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 10:55

Zo is het. En bij ons is bijvoorbeeld nooit barrage voor de B, is altijd klassiek direct op stijl.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 10:56

gomir schreef:
Zo is het. En bij ons is bijvoorbeeld nooit barrage voor de B, is altijd klassiek direct op stijl.

Ah oke, hier eigenlijk altijd barrage.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 10:57

gomir schreef:

Hier ook nooit een barrage gehad...

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 10:58

Hier is het ook vaak direct op stijl :j

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:02

Die barrage slaat ook nergens op, kost alleen maar tijd.
Op de doordeweekse (bijna) wekelijkse wedstrijden hier is vanaf het L vaak klassiek gelijk of tijd, of doorstart barrage (dus van de laatste van het parcours meteen naar de eerste van de barrage).

Ik vlecht de ene keer wel en de andere keer niet. Chall heeft nu best lange manen dus ik had beter even kunnen vlechten vorige week, maar ach ze kijken er in het M toch niet naar. Was hem wel altijd van te voren, hij is wit dus hij hoort ook wit zonder bruine vlekken.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:03

Hier eigenlijk altijd barrage, soms niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:06

mistid schreef:
Die barrage slaat ook nergens op, kost alleen maar tijd.
Op de doordeweekse (bijna) wekelijkse wedstrijden hier is vanaf het L vaak klassiek gelijk of tijd, of doorstart barrage (dus van de laatste van het parcours meteen naar de eerste van de barrage).

Ik vlecht de ene keer wel en de andere keer niet. Chall heeft nu best lange manen dus ik had beter even kunnen vlechten vorige week, maar ach ze kijken er in het M toch niet naar. Was hem wel altijd van te voren, hij is wit dus hij hoort ook wit zonder bruine vlekken.

Hier is idd ook vaak dat de B wel een barrage kent. Maar de rest klassiek op tijd is. Dus waarom ze toch voor een barrage kiezen.. Geen idee. Zeker als nu blijkt dat hij eigenlijk ook nog nutteloos is..

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:45

Hier zeggen ze vaak dat er barrage is en dan vlak voor de eerste zeggen ze toch Nee direct op stijl! Lekker vaag..

Maar goed! Ik vlecht ook altijd, staat netjes en dressuur vaak ook!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 16:50

Dat hoort niet zo Elke :n In principe zou het vraagprogramma aangehouden moeten worden. Afwijken van het vraagprogramma mag alleen in overleg met de federatievertegenwoordiger.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 18:20

Nou gisteren heerlijke springles gehad! Stond een leuk lijntje en dan durf ik de lucht wel in. Paardlief weer blij haha springen joh die bok!

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 18:31

Fijn!

Even een vraagje wat voor brok geven jullie je paard?
Win krijgt nu 2 kg draversbrok en 3/4 schep gerstemix en nu ook nog haver (2 handen)
En nog is hij lui in de dressuur maar springen en bos is ie weer te heet -O- zit in een erg grote dubio wat ik moet doen

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 19:01

Die van mij krijgt hooi eventueel gras en 1 keer per dag een schep sportbrok op rijdagen 1,5 schep.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 19:06

ow ja vergat ik bijna hij staat van 9 tot 7 buiten op de wei :D maar vreet haast niks hij staat meer te kijken _O-
en dan nog 2 plakjes hooi per dag :))

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 20:17

Yes! De eerste crossles na mijn operatie staat weer gepland!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 20:21

Wat goed majo!!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 20:25

Vind het wel spannend haha nadat we onderuit zijn gegaan ook best beetje angst gekregen. Maar we gaan gewoon mee doen in het beginnerslesje.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 20:27

Dat is toch ook heel logisch! Allang goed dat je het weer gaat doen :j

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 20:28

Gillian staat vanwege zijn temperament laag in voer.
Hij staat momenteel 16 uur op de wei en krijgt daarnaast smorgens hooi en savonds 2 keer hooi.
Hij krijgt een kwart brok per dag met lijnzaadolie.
Daarnaast krijgt hij 1 keer in de maand een week lang zeewier met rozenbottels over zijn voer heen.

3 weken voor meerdaags concours of een SGW krijgt hij elektrolyten bij gevoerd. De eerste week 50 gram, de tweede week 75 gram en de laatste week 100 gram.
Als hij elektrolyten krijgt dan maken wij zijn brokken nat en krijg hij 2 handjes muslie er door (hij is nogal een zeikerd met eten)

Swinters krijgt Gillian elke dag 2 kilo wortelen er bij, dit omdat hier geen suikers in zitten, maar wel genoeg overige voedingsstoffen die er voor zorgen dat hij op gewicht blijft (Gillian valt door zijn temperament heel snel terug in gewicht) daarnaast krijgt hij dan 8 keer hooi bijgevoerd.

Gillian krijgt trouwens eiwit arm brok gemengd met gewoon basisbrok.

Daarnaast heeft hij standaard in zijn box een hymalayasteen.
Ook krijgt hij gemiddeld 8 snoepjes op een dag en af en toe een appel (ipv de snoepjes).

Ook staat hij op kort gras wat niet bemest wordt.
Wij hebben goede kwaliteit hooi en zomers maken wij dat ook nat en laten wij het een uurtje staan voor het gevoerd wordt zodat de meeste suikers er uit zijn.

Zoals jullie lezen mag mijn paard dus eigenlijk geen suikers of njaa, geen stoffen waar hij nog heter van zou kunnen worden dan hij al is.

Haver, sportbrok, muslie etc is dan ook eigenlijk uit Den boze...
Laatst bijgewerkt door M_D_H op 03-07-14 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 20:29

maj0 schreef:
Vind het wel spannend haha nadat we onderuit zijn gegaan ook best beetje angst gekregen. Maar we gaan gewoon mee doen in het beginnerslesje.

Goed man!

Wat is er gebeurd?

Wel stoer dat je weer gaat beginnen.
Als je er eenmaal mee begonnen bent ga je het missen als je stopt :)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 20:31

We zijn vorig jaar op het inrij terrein onderuit gegaan op een oxer en ben vlak daarna geopereerd (niet door de val hoor) maar daardoor niet door kunnen rijden.