MIR jammer van je tweede proef, maar goed in je eerste had je 2 wp's dus dat maakt een hoop goed.
Ik was verleden week iets te enthousiast. Merrie liep weer redelijk, zaterdag lekker gelest, maar zondag liep ze toch weer een beetje op "eieren", dus nu eerst maar weer een paar dagen rustig aan.
@[***]: hier precies hetzelfde. Donderdag ontzettend fijn gelest en voor het eerst weer het lijf wat meer erbij gepakt en vrijdag - uit voorzorg - rust gegeven, maar zaterdag en zondag een ontzettend stijf paard. Dan merk je dat je toch weer te gauw te enthousiast wordt. Maar ja...het gaat dan zo lekker he?
Anoniem
Geplaatst: 10-03-14 10:40
Ja, ik was ook iets te enthousiast. Maar mijn gevoel zegt dat het vrij snel wel weer beter gaat. En meestal (tot nu toe altijd) zit ik met mijn gevoel goed. Dus we gaan nog even in de wandel/pennymodus.
Maar ja, ik WIL zo graag!!! Heb nu ook echt weer zin om te gaan starten. Nou ja, nog even geduld dus.
Ik ben gisteren ook weer eens op concour geweest@ Tolbert... Mijn paard was de hele week al erg verbrand en heel erg hengstig... In de proeven was ze heet maar redelijk te doen.. De grote baan blijft spannend in tolbert.. De tweede proeven zaten goeie stukken en hele slechten stukken in wat dan ook tweeen en achten opleverde .. 177 en 194 en een 3e prijs..
@Fabienne: om nog even terug te komen op je vraag over het losrijden...ik rijd zo'n 30 minuten los, maar kom ook niet altijd uit met de tijd. Afgelopen zaterdag bijvoorbeeld ook niet. Dan is ze zo gestresst op het losrijterrein en dan blijf ik te lang hangen in mijn streven naar een fijn gevoel. Mijn instructrice zegt altijd dat wanneer iets goed gaat je meteen door moet met het volgende onderdeel, omdat je ze anders al leeg hebt gereden voordat je de proef in moet en je anders in tijdnood komt. In dat laatste heeft ze zeker een punt.
Mir, wat jammer van je tweede proef. Het lijkt inderdaad wel of het voorjaar in de lucht hangt.
[***] en mylittlejoy, het komt vast snel goed. Geduld hebben is af en toe best lastig, maar houdt vol!!!
Valonka, gefeliciteerd! Als je van die 2-en vijven of zelfs zessen kunt maken, dan heb je toch flinke winst te pakken...
Bedankt allen.. Met verbrand bedoel ik.. er hoefde weinig of niks te doen of gebeuren of ze ontplofte steeds hihi.. en dan wordt ze ook veeeelste heet... hihi
Oneiros bedankt voor je antwoord. Ik vind het ook erg lastig! Hoewel ik afgelopen zondag wonderbaarlijk goed uitkwam qua tijd, maar nou heb ik niet gekeken hoe laat ik erop zat dus weet nog niet hoe lang ik losgereden heb, lekker handig weer Ik gok dat ik er zo'n 35 min van tevoren op zat, toen was hij al 5min aan de hand gestapt dus na 5min gaan draven, zou dus zo'n half uur draven/galopperen zijn (uiteraard tussendoor ook nog een paar keer gestapt).
Balen zeg [***] en mylittlejoy!! Hoop dat ze snel weer goed zijn en jullie weer lekker verder kunnen!
@fabienne: ik zit er altijd dertig a 25 min. Vantevoren op. Even. Stappen met lange teugel, warm draven (eerst lang en laag daarna oppakken), galop en wat contragalop. Daarna vaak weer stappen even de zijgangen een keertje rijden, kerrtwending en de overgangen stap-galop galop-stap en daarna werk ik er alleen nog aan dat ze los en scherp blijft. Lukt over het algemeen goed in een half uur
Wat inrijtijd betreft vind ik het ook nog wel eens lastig. Mijn merrie is redelijk heet en daardoor ook vaak gespannen. Soms lukt het om de spanning eruit te rijden, maar dat kan de volgende keer totaal anders zijn en bouwt ze alleen maar meer spanning op. Ik denk dat ik voortaan ook iets van een half uur ga proberen. Voorheen deed ik nog wel eens 45 min tot een uur, maar dat haalde eigenlijk niet veel uit.
Ik heb altijd wel minimaal een half uurtje nodig. Al is het alleen maar omdat ik zelf die tijd nodig heb om echt "in the zone" te komen. Ik zit over het algemeen de eerste tien minuten zelf ook een beetje om me heen te kijken en ben constant afgeleid. Dan geef ik mezelf een skup onder me kont en ga ik wat doen. Maar m'n paard heeft ook wel die tijd nodig om even te ontspannen en z'n lijf los te laten. Een uur is dan voor mij weer net te lang; als ik 'm dan heb zoals ik 'm wil, wil ik eigenlijk meteen starten.
Haha ja dat heb ik ook altijd, alleen jammer dat dat soms na 20 min en soms na 40 min is Maar ik voel wel vrij snel hoe hij die dag is, als ik merk dat hij fijn en ontspannen is ga ik vaak na wat los te hebben gedraafd en gegaloppeerd weer een tijdje stappen zodat ik hem niet leeg rij.
Rijden jullie je paard al wel eens op S&T? Ik zit niet te wachten op een heftige discussie zoals er al veel geweest zijn over dit onderwerp, maar ik vroeg het me gewoon af Ik ga het zelf binnenkort een keer proberen (tijdens mijn les). Ben benieuwd of we er baat bij hebben.
Nope, en ik ga dat denk ik nu iig ook nog niet doen. Rijd Zandra nu op een dubbel gebroken trensje en zonder spoor en ben eigenlijk wel benieuwd hoe lang we dat vol kunnen houden
Ik ben natuurlijk nog niet eens M2 gestart, maar ik zou (indien we zover komen) het liefst op een trensje het Z in gaan. Ik ben niet zo goed in twee teugels vasthouden, rij ook nooit met een slof, dus denk dat ik veel te veel met een stang zou lopen klooien :p.
Nibbit
Geplaatst: 12-03-14 08:59
Haai Goede resultaten weer, gefeliciteerd!!
Ik vind de losrijtijd ook erg lastig inschatten, soms is hij zo los dat ik meteen de baan in zou kunnen, en soms duurt het een half uur. Maar als ie meteen los is is een half uur dus veel te lang Ik ho nu ong 20 minuten aan, 15 min stap-draf-galop en dan nog 5 min voor wat oefeningen.
Stang en trens nog niet, dat kan nog wel als ik bijna genoeg wpts heb voor de Z1
Stang en trens heb ik nog niet mee gereden en dat heb ik ook niet in de planning staan. Als we ooit zo ver komen dat we naar het Z kunnen dan wil ik toch gewoon op een trens blijven rijden. Mijn paard is veels te gevoelig in de mond om allemaal met meerdere bitten te gaan rommelen.