[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 23:49

Woehoeee startpas 2014 aangevraagd *\%/*

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 23:59

:)

Super!
En nu dan dus meteen naar startlijsten.nl om je alvast in te schrijven voor een wedstrijd in januari !!!!

Dóen!!!!!!

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 00:01

December/januari is hier helaas een wedtrijd- en mss zelfs wel rijstop...
Lang leve de examens :\

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 00:26

Punz schreef:
:)

Super!
En nu dan dus meteen naar startlijsten.nl om je alvast in te schrijven voor een wedstrijd in januari !!!!

Dóen!!!!!!

Hopelijk eerst passend zadel en wat meer lessen, heb er weer te lang uit gelegen :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 09:02

Mooie tinker idd. Ik ben ook helemaal niet van de tinkers maar we hebben er wel zelf een voor mijn dochter.
Afbeelding
en het leuke daarvan is dat IK dan dit ook eens een keer kan doen
Afbeelding

lieskehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 10:02

Nice nicole! gauw inschrijven jij :D

k moet zondag weer :D vanavond nog even laatste lesje.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 10:05

Nicole schreef:
Woehoeee startpas 2014 aangevraagd *\%/*

Super leuk! :D!

Ik moet eerst met mijn zusje samen een trailer kopen, voordat wij kunnen starten.. :')!
Om nou iedere keer van een kennis te lenen is ook wat :j
Ook al reed ik maar 10 wedstrijden in het jaar..

lieskehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 10:57

Wij huren hem ook elke keer op stal, anders ben ik nog meer kwijt aan onderhoud enz en we huren een super luxe trailer :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 11:58

Ik ging altijd onder het zadel en voor verre afstanden huurde ik een trailer alleen verhuurbedrijf zat 20km verderop dus niet echt praktisch. Vorig jaar zelf een trailer gekocht en ben er nog steeds super blij mee. Kan nu overal naar toe wanneer ik maar wil. Zelfs al zou het midden in de nacht zijn :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 11:59

Hier ook een goedkope trailer gekocht (ziet er niet uit maar de bodem is goed dus het zal me een zorg zijn) en manlief gaat 'm op knappen. :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 12:00

Ik heb ook geen trailer tot mijn beschikking dus dat wordt ook huren helaas.... Ik zit er namelijk mee dat de auto max. 1400 kg mag trekken. Dus ik vrees dat een tweepaards met een pony erin te zwaar wordt. En vrij weinig mensen die ik ken hebben een 1,5 paards trailer. Dus dat wordt huren....

Super Nicole!! :D

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 12:04

Focussed schreef:
Ik heb ook geen trailer tot mijn beschikking dus dat wordt ook huren helaas.... Ik zit er namelijk mee dat de auto max. 1400 kg mag trekken. Dus ik vrees dat een tweepaards met een pony erin te zwaar wordt. En vrij weinig mensen die ik ken hebben een 1,5 paards trailer. Dus dat wordt huren....

Super Nicole!! :D

Dat kan makkelijk hoor, trailer zal denk ik rond de 800 kilo wegen en een gemiddeld paard weegt 600 kilo dus een pony stuk minder Luca is toen op de kliniek gewogen op 445 kilo en dat was ook een flinke E pony :)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 12:05

Ik heb op puur geluk deze trailer kunnen kopen voor een mooie prijs! Deze was van de eigenaren die mijn vorige pony van mij hadden gekocht en die hadden nu een vrachtwagen en trailer moest dus weg. Ben er zooo ontzettend blij mee <3 lichtgewicht vol polyester 1 3/4 en zadelkamer *\%/*

Afbeelding

Nu nog even een auto die kan trekken dat is bij mij probleem vaak auto's die geen trekhaak hebben :') Dus hopelijk nieuwe jaar een auto die iets mag trekken

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 12:08

Ja, zou het? (*Maakt een vreugdedansje*)

Ik schat zo op het oog dat de pony die ik rijd 375 kg weegt, máaaaximaal 400.
Mijn eigen Epony is 1.52 en die woog in haar obesitas periode zo'n 475.
En de pony die ik bijrijd is écht slank, zit geen vetje op...

Als ik er een kan lenen zou het ook wel echt in de portemonnee schelen....
Zit een trailerverhuurbedrijf op 5 km afstand maar daar kost het €42,50 voor een dag.
Een ander bedrijf kost maar €25,- per dag maar die zit op 20 km afstand...

Ennnnn jaloooers op jouw trailer, mooi ding!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 12:08

Super mooie trailer zeg!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 12:11

Focussed schreef:
Ja, zou het? (*Maakt een vreugdedansje*)

Ik schat zo op het oog dat de pony die ik rijd 375 kg weegt, máaaaximaal 400.
Mijn eigen Epony is 1.52 en die woog in haar obesitas periode zo'n 475.
En de pony die ik bijrijd is écht slank, zit geen vetje op...

Als ik er een kan lenen zou het ook wel echt in de portemonnee schelen....
Zit een trailerverhuurbedrijf op 5 km afstand maar daar kost het €42,50 voor een dag.
Een ander bedrijf kost maar €25,- per dag maar die zit op 20 km afstand...

Ennnnn jaloooers op jouw trailer, mooi ding!

Ja hoor dat moet gewoon kunnen, vaak hebben die verhuur bedrijven ook wel een 1.5 paards trailer staan hoor, hier in de buurt hebben ze zowel 2 als 1.5 paards trailer dat je kan huren.
De stal waar ik stond kon ik vaak ook wel de 2 paards trailer meenemen maar deze was flink zwaar en voel me toch niet op men gemak met iemand anders spullen dus ben heel dankbaar met mijn eigen.

Anoniem schreef:
Super mooie trailer zeg!

Dank je wel, hopelijk nieuwe jaar ook auto die kan trekken heb het 1 en ander al uitgerekend wat een auto dan zou moeten trekken. Dan kan ik zonder probleem en gezeur eindelijk makkelijk op wedstrijd zonder alles te moeten regelen mag ik de auto lenen voor middag bla bla bla.. Vreselijk vind ik dat zo afhankelijk dan zijn..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 12:14

Ja ik kan bij de verhuurbedrijven een 1,5 huren. Maar ik zou eventueel een 2 (wel een grote 2, zo'n "maximus" trailer) kunnen lenen... Dus dat zou wel wat centjes schelen (af en toe een fles wijn is toch goedkoper dan iedere wedstrijd 42,50 aftikken := )

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 12:16

Focussed schreef:
Ja ik kan bij de verhuurbedrijven een 1,5 huren. Maar ik zou eventueel een 2 (wel een grote 2, zo'n "maximus" trailer) kunnen lenen... Dus dat zou wel wat centjes schelen (af en toe een fles wijn is toch goedkoper dan iedere wedstrijd 42,50 aftikken := )

Absoluut dan zou ik eerder dat doen!
Weet niet wat voor auto jullie hebben? Maar als je zegt dat die trailer zeg maar 900 kilo zou wegen en paard lief 400 dan zit je op 1300 kilo

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 12:20

Is auto van m'n schoonpa, een Opel Astra 1.6 Turbo. Zij trekken er iig met gemak de caravan mee, maar wat een volle caravan weegt weet ik ook niet :+

Schoonpa heeft iig wel alle rijbewijzen die er zo'n beetje zijn (t/m groot vrachtwagenbewijs) dus hij heeft wel de kunde, dat scheelt voor mijn gemoedsrust ook weer iets :+

Zou wel heel tof zijn als dat lukt.... Dat scheelt echt wel centjes....

lieskehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 12:26

Ik heb er niks aan als ik een trailer zou kopen, want heb en geen rijbewijs en geen trailer.
en kan niet continue wanneer ik wil me pa op offeren om te rijden.. hij vind het zo nu en dan nog wel leuk :j

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 12:27

Tegenwoordig hoef je bij bepaalde combinatie die rijbewijs niet meer te hebben. Ik heb enkele lessen gevolgd en kan makkelijk rijden met auto met 1.5 paard trailer. Het is meer de auto gedoe :')
We hebben dan een goede vriend die een vito bus heeft die wij momenteel veel uit de brand helpen dus ik kan zo af en toe die auto mee pakken.

lieskehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 12:37

Ja ik rijdt samen met vriendin wedstrijden wij gaan bijna altijd samen in de klasse b zitten we nu dus gaat dat makkelijk we lopen ook best bij elkaar met winstpunten. dus zou ik altijd een 2 paards trailer moeten trekken en dat mag ik niet met dit rijbewijs. maar wie weet in de toekomst dat ik toch een trailertje aanschaf hopelijk blijven we kwa winspunten beetje bij elkaar liggen maar anders zal het later anders gaan lopen dat we apart moeten starten en met elkaar mee ofzo :j en dan zou ik wel 1,5 paards mogen trekken.. En dan nog geld hebben :=

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 12:44

lieskehh schreef:
Ja ik rijdt samen met vriendin wedstrijden wij gaan bijna altijd samen in de klasse b zitten we nu dus gaat dat makkelijk we lopen ook best bij elkaar met winstpunten. dus zou ik altijd een 2 paards trailer moeten trekken en dat mag ik niet met dit rijbewijs. maar wie weet in de toekomst dat ik toch een trailertje aanschaf hopelijk blijven we kwa winspunten beetje bij elkaar liggen maar anders zal het later anders gaan lopen dat we apart moeten starten en met elkaar mee ofzo :j en dan zou ik wel 1,5 paards mogen trekken.. En dan nog geld hebben :=

Dat geld inderdaad _-:(

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 12:48

Hou er wel rekening mee dat het niet gaat om wat er op de trailer staat qua gewicht maar het maximale laadgewicht aan wordt gehouden.
Ook al heb je er een zak wortels in liggen, bij controle wordt gekeken naar het gewicht dat maximaal geladen mag worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 12:53

Ik heb ook geen B rijbewijs maar mag met mijn Renault Laguna 1.9 auto eeegt 1350kg en mag max 1500kg trekken. Trailer is een 1,5 paards en weegt 620, heeft mtm van 1300kg. [***] weegt onder de 500kg dus genoeg over om aan alle eisen te voldoen.

Als ik een goeie trailer in ruil voor een fles wijn had kunnen lenen had ik dat ook zeker gedaan maar als ik hem vaker nodig zou hebben dan ging ik toch voor een eigen trailer als ik die mogelijkheid had. Eigen spullen is toch stuk prettiger dan leen of huurspullen.