[HK]Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lieuwkje_90

Re: Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 23:27

Nee nee, denk dat ik in april de M start, dan direct door naar M10 en dan het jaar er op... alé, als ze gezond blijft hé. Want met paarden weet je nooit ;)

Oei oei Aristo toch, geef hem maar een dikke knuffel van mij! En zeg hem ook maar dat ik het spijtig vind dat'k hem zoveel niet meer zie nu!

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 07:57

Gefeliciteerd Sharon!!

Wat balen dat ie zo loopt, hopelijk knapt ie gauw op.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:04

Bedankt weer allemaal :)
Lien wat leuk dat het zo goed gegaan is! Webster wat balen van Aristo. Hopelijk loopt ie snel beter en kan je gewoon op wedstrijd gaan. Ze trappen hun ijzer altijd op een ongelukkig moment af. Zoals Vanquish toen de dag voor de clinic bij Alex...

Gisteren heerlijk gereden. De oprichting gaat nu zo goed! Hij pakt het heel makkelijk op en gaat steeds meer draven. De wissels gingen ook oke, op eentje na. Maar goed, dat mag :) Heb zin om weer te starten. Nog even geduld. Eerst mijn zusje door de kringkampioenschappen proberen heen te slepen en zelf ga ik die quadrille doen volgende maand. Even kijken hoe we er daarna voor staan. De appuyementen in galop gaan hem ook steeds beter af. Vooral linksom doet hij het nu heel makkelijk en redt hij het lijntje zoals hij in de proef gevraagd wordt.

Heb wel weer zin om op wedstrijd te gaan. Heb gisteren een nieuwe witte broek gekocht en vandaag een design plastron besteld, dus wat dat betreft zijn we er klaar voor ;)

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:16

Klinkt goed allemaal, Sharon! Kan me voorstellen dat je er zin in krijgt met je nieuwe kleren. Ik ben ook op zoek naar een nieuw jasje voor onze 'eerste wedstrijd' weer eind augustus. De zoektocht is alleen al is leuk!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:57

Ja dat is zeker leuk. Ik heb een jasje van Animo. Super blij mee!! Zit echt heerlijk en sluit mooi aan. Wat ga je starten eind augustus Lizet?

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:00

Jasjes,.. ik ben al jaren op zoek naar hét perfecte jasje.. Maar ik heb het nog niet gevonden.. Of ze zijn te lelijk, of ze zijn te duur :D Dus ik rij gewoon verder met m'n pikeur jasje (die met die 2 ritsen vanachter). Ik heb al wel een paar keer gedacht om gewoon een goedkoop jasje te kopen en daar mee naar de kleermaker te gaan om het kraagje ed te laten aanpassen.. Maar ja, ik wacht nog even af. :D Eerst zien hoe mijn 'dressuurcarrière' verder verloopt.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:32

In Bavel. Dat is op zand en dan gewoon een proefje. Lekker makkelijk zo voor de eerste keer en geen verwachtingen. Maar dan natuurlijk wel in een mooi outfit!

Mijn zwarte rijjasje ben ik echt heel blij mee. Ik heb er goude knopen op gezet en een gouden zwarovski biesje op mijn kraag. Maar dat past heel goed bij mijn zwarte s&t en ik wil in Bavel met mijn trens starten, die bruin is en het liefst ook met mijn blauwe/bruine cap. En dan heb ik nog de eis dat ik een lang model wil hebben. Die valt dan mooi over mijn gevulde billen heen, hihi!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:52

lienbono schreef:
Jasjes,.. ik ben al jaren op zoek naar hét perfecte jasje.. Maar ik heb het nog niet gevonden.. Of ze zijn te lelijk, of ze zijn te duur :D Dus ik rij gewoon verder met m'n pikeur jasje (die met die 2 ritsen vanachter). Ik heb al wel een paar keer gedacht om gewoon een goedkoop jasje te kopen en daar mee naar de kleermaker te gaan om het kraagje ed te laten aanpassen.. Maar ja, ik wacht nog even af. :D Eerst zien hoe mijn 'dressuurcarrière' verder verloopt.

opletten daarmee. Bij de KR rijdt er iemand met elleboog lapjes en een "strikje " vanachter erop genaaid. Tot nu hebben ze niks gezegd, maar het zou verboden zijn...

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:58

Elleboog lapjes mag idd niet, mag op de vor eigelijk ook niet. Daar rijdt zo ook iemand mee en ze mag er nu mee starten maar in principe mag dat niet..
Trouwens, kraagjes in een andere kleur mag ook niet op de VOR.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 23:00

lienbono schreef:
Elleboog lapjes mag idd niet, mag op de vor eigelijk ook niet. Daar rijdt zo ook iemand mee en ze mag er nu mee starten maar in principe mag dat niet..
Trouwens, kraagjes in een andere kleur mag ook niet op de VOR.

Ik vind het een beetje belachelijk. Maar ja, ik ga er geen wedstrijd voor riskeren. Alles in blue bij mij :D

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 00:51

Jeetje wat streng! In Nederland mag nu echt veel soorten jasjes etc

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 09:14

Hier niet hoor, je mag op de VOR/KR wel gekleurde jasjes, maar alles moet in dezelfde kleur: cap/jasje/laarzen (zwarte laarzen mag maar als je bv. een blauw jasje en cap hebt, dan hebben ze liever dat je met blauwe laarzen rijdt). Op de LRV mag enkel zwart.

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 09:22

Jeetje wat saai, niet dat ik er gekleurd bijloopt, maar was eigenlijk wel van plan ooit een jasje met witte accenten te kopen. Bij ons rijd er 1 met roze laarzen & ook iemand met een grijs/groen jasje

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 09:24

Hoho, denk dat je hier dan direct mag teruggaan zonder je proef te rijden :D

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 09:32

Klopt, je geraakt nog niet eens aan het inrijden, de paddockmeester zal je wel al terug sturen :-D

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:16

De paddockmeester?!? We hebben wel een ringmeester, maar die zorgt ervoor dat de juiste combinatie bij de juiste ring komt. Maar die kijkt niet naar hoe je eruit ziet en wat je doet.

Hebben jullie misschien nog tips voor me m.b.t. de wissels? Bluemans blijft netjes bij me, wacht goed, gaat niet rennen, blijft zelfs recht, maar toch blijft hij slaan naar mijn nieuwe binnenbeen. Zo nu en dan raakt hij dan uit evenwicht en valt hij in draf of over de buitenschouder heen, maar meestal is hij zo handig/lening dat hij mij raakt en verder netjes alles doet. Ik word dus ook niet boos, maar de hak mijn rijlaarzen hebben het goed te verduren... Of moet ik gewoon geduld hebben?

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:23

Als ik me wissels beter kon, kon ik je helpen :D maar ik kan het zelf nog niet goed :P

Ja, hier staat een paddockmeester in de inrijring. Als je bij de inrijpiste aankomt kijken deze alles na: heb je de juiste nummer aan? Is je zweep niet te lang? Correcte sporen (rollen de sporen - als het wieltjes zijn)? Ze kijken je uniform na, en gaan ook na of je hoofdstel/zadel correct is. (Je moet wel niet bij hen gaan staan ofzo hoor, maar ze houden het wel in't oog. Bij ons op de VOR zijn dat altijd dezelfde twee, ondertussen ken ik hen al goed en krijg ik gigantische keuring meer. Maar in het begin wel hoor. Toen ben ik een keertje teruggestuurd omdat ik m'n plastron niet aan had.). Daarnaast kijken ze na of er niets gebeurd in de inrijring wat niet mag (zo mag er niemand de ring betreden, ook niet om een zweep op te nemen die gevallen is. Dat doet de paddockmeester. En daarnaast roepen ze de juiste personen binnen.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:47

roosje, doet hij dat al lang? En elke keer? Of je moet hem tijd geven omdat hij zijn evenwicht nog niet helemaal heeft, of hij heeft het gewoon niet graag. En dan zou ik hem erop aanpakken. Hij heeft jou binnen been te accepteren.

Ja paddockmeester heet dat hier. Op grotere wedstrijden controleren ze ook het bit en de sporen als je uit de ring rijdt (net als bij de "grote" :P )
Ze hebben altijd een meter bij voor de zwepen te meten en roepen de namen van de volgende ruiter af en voor welke ring. (maximum 2 ringen, dus dat valt mee)
Wij moeten ons ook bij hen aanmelden, dan krijgen wij onze nummer voor die dag.
Als ik dat zo bekijk, eigenlijk veel werk voor die mannen, zal hem zondag (als ik ga) eens extra bedanken :-)

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 16:34

Hier staat ook een ring steward, die je bit en sporen enzo controleerd, en de nummers in de gaten houd. En nog iemand die bepaalde combinaties er uit pikt om te testen voor doping. Heb al eens 3 uur staan wachten tot mn paard eindelijk Wilde plassen voor die man :')

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 16:39

Doping controle hebben we niet zomaar.. Wel op kampioenschappen.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 18:10

Hier hebben we het zelfs op de knulligste wedstrijdjes... Betalen ook doping afdracht voor woke wedstrijd. Ze vragen echt overal geld voor hier, Ben zo $500 kwijt om even op wedstrijd te gaan :=

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 18:38

roosje78 schreef:
De paddockmeester?!? We hebben wel een ringmeester, maar die zorgt ervoor dat de juiste combinatie bij de juiste ring komt. Maar die kijkt niet naar hoe je eruit ziet en wat je doet.

Hebben jullie misschien nog tips voor me m.b.t. de wissels? Bluemans blijft netjes bij me, wacht goed, gaat niet rennen, blijft zelfs recht, maar toch blijft hij slaan naar mijn nieuwe binnenbeen. Zo nu en dan raakt hij dan uit evenwicht en valt hij in draf of over de buitenschouder heen, maar meestal is hij zo handig/lening dat hij mij raakt en verder netjes alles doet. Ik word dus ook niet boos, maar de hak mijn rijlaarzen hebben het goed te verduren... Of moet ik gewoon geduld hebben?

Dag Roosje.
Ik zag toevallig je berichtje. Ik heb dat mijn paard gehad. Hij sloeg naar mijn nieuwe buitenbeen. Ik heb hem toen laten behandelen door een fysiotherapeut. Probleem opgelost. Ik heb er een hele tijd eerst zelf mee geworsteld en het rijtechnisch op proberen te lossen. Zo zit ik nou eenmaal in elkaar. Maar toen de fysiotherapeut zo'n verschil wist te maken, wilde ik dat ik hem al eerder had laten komen.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 08:27

Goeiemorgen,even een ego postje. Gister hebben Veron en ik onze eerste wp in t Z2 gehaald! Ben onwijs trots op mn ventje! We reden uit ons hoofd( voorlezer was begonnen met een z1 proef en had niet zo snel de goede proef bij) en na de laatste uitgestrekte galop wist ik het niet meer en heb een volte gereden gelukkig had voorlezer inmiddels de goed proef en kon het me voorzeggen. Hadden voor die proef 208-2 . 2 de proef was iets minder en had 202 punt. T voelde wel als een cadeautje want zo goed was het voor mn gevoel echt nog niet . Mn man zei : ach zie het dan niet als een winstpunt maar als een motivatiepunt haha. Vond het wel een goeie opmerking van een niet paardeman.

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 08:32

Gefeliciteerd! En knap doorgereden!

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 08:51

Gefeliciteerd hesterve!