Joslinn schreef:Gister zijn we, na een kleine wedstrijdstop weer op concours geweest.. Merkte dat we het ritme even kwijt waren maar heen me best gedaan om me paardje ontspannen te houden (wat we helaas niet beide proeven hebben kunnen behouden) ze bouwt zeer snel spanning op, waardoor ze strak word in de bovenlijn. Hadden 193 en 207 pnt met in de tweede proef en 1e prijs!! misschien binnenkort maar de overstap naar het Z2 gaan maken...
Zoals Miranda21 vertelt is een Z2 proef doorrijden wel een hele opgave. Ik weet niet of er een extreem strenge jury bij jou zat maar vraag me toch af of je met één winstpunt in twee proeven in de Z1, al serieus moet gaan denken aan de overstap. Het is echt wel een hele sprong naar de Z2, en als je daarin nog weer wilt doorgroeien (als je een keer Z2 wilt starten omdat je ermee gaat stoppen is het natuurlijk wat anders) zou je wel bij een normale jury richting twee winstpunten in de Z1 moeten kunnen halen. Niet om je te ontmoedigen, maar misschien zou het wel goed zijn om nu eerst te kijken waarom je nog punten verliest in de Z1 en waar je daarin eerst winst kan boeken, en ondertussen thuis al wat op de wissels oefenen maar vooral op die dingen die in de Z1 nog problemen opleveren, om straks als je echt goed scoort in de Z1 ook een goede overstap naar de Z2 te maken, waarin je gelijk weer goed scoort. Anders werkt het denk ik alleen maar frustrerend.