B-debuut, wie oh wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Majken

Re: B-debuut, wie oh wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:27

Ilse, leuk dat je toch nog misschien gaat starten :)

ik ga vanavond mijn pony maar eens wassen, hoofdstel en zadel heb ik al gedaan. alleen mijn laarzen nog , en dan ben ik er klaar voor !

Oja en heeft iemand tips hoe je makkelijk knotjes kan maken? ik heb het al zo vaak geprobeert, maar ik komen alleen maar misvormde uit haha :') ik heb net van de draad gekocht met naald.

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:29

oh daar heb ik een goed filmpje over! ga even zoeken!

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:33

1.je knipt een lang stuk draat af.
2. je steekje de draat door de naald
3. pakt het vlecht en vouwt deze dubbel
4. steek de draat er van onder af naar bove
5. dit doe je oon weer naar benede, en weer terug
6. rol je knotje op
7. steek een paar keer met je naald door het knotje
8. meestal laat ik een stukje draat hanggen zodat ik hem nog aan kan trekken. en die knip je af.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:34

als je wil kan ik het ook nog wel filmen

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:35

Eerst staartjes maken,
dan vlechten en dan de knotjes erin!
De staartjes niet te groot, anders lukt het niet goed.
En ik doe daarna altijd haarlak :')

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:37

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:37

juist wel groot, ik doe altijd meer als een manenkametje zeker met naald en draat

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:40

bedankt voor je uitleg. hoeveel knotjes hebben jullie ongeveer?

dankje patty ! ik zou eens kijken . :)

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:41

Majken schreef:
Ik weet een hele fijne manier om je paard de trailer weer op te laten gaan, die van mij had precies hetzelfde. en nu loopt hij er zo op :)

Hoeee?

Die van mij liep er eerst ook altijd zo op, tot ze van de een op de andere dag niet meer wilde. Toen was het een tijd echt onmogelijk en daarna wilde ze ineens weer. En toen kregen we weer gezeur dus heeft de stalhouder haar een keer een een tik gegeven dus nu wil ze nooit tot dat ze hem ziet, dan loopt ze er gelijk in. :') Maarja bij mij weet ze alle trucjes zo goed, we hebben echt alles geprobeerd, longeerlijn, heel rustig, met voer, boos worden, en laatst zelfs blinddoeken. Maar niks lukt, ze gaat er echt alleen in als de stalhouder erbij is.

Majken: Ik had altijd 6 knotten, ik deed altijd met naald en draad. Nu met springen doe ik geen knotjes meer, tenzij ik nou een keer veel tijd heb, of voor een belangrijke wedstrijd ofzo.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:42

bij de mijne had ik er 9 maar die heeft ook wel echt een lange nek, ik ken ook iemand en die maakt er 6 dus ongeveer daar tussen is normaal

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:49

marjolein_el schreef:
Majken schreef:
Ik weet een hele fijne manier om je paard de trailer weer op te laten gaan, die van mij had precies hetzelfde. en nu loopt hij er zo op :)

Hoeee?

dat staat op de vorige pagina , maar als je nog meer wilt weten kan je altijd pb'en :)

ik had gister 11 knotjes :o

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:50

ja ik doe meestal ook de lengte van een manenkammetje, en idd met naald en draad net iets meer als een manenkammetje, vind dan de 'boogjes' mooier worden

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:58

en voor een lange hals lijkt zijn hals korter

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:59

patty , het filmpje is inderdaad fijn . maar hoe maak je zo een boogje in dat vlechtje?

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:00

bovenaan niet te strak vlechten, maar na 2 slagen wel

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:02

precies zoals nicky zegt :)

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:07

Majken schreef:
dat staat op de vorige pagina , maar als je nog meer wilt weten kan je altijd pb'en :)

ik had gister 11 knotjes :o

Oja ik zie het! Ik ken dit inderdaad wel. Alleen ik sta op een pension stal dus ik mag niet zomaar de trailer de bak in rijden, en op het weiland kan ook niet want daar zitten allemaal greppels. Maar het ziet er wel uit als een fijne manier! Ga het straks even aan m'n moeder laten zien. :) In principe heb ik van deze manier gister het beginnetje gedaan, steeds recht er voor en zodra ze er recht voor staat rust. Alleen als ze er dan eenmaal in gaat durf ik niet de stang er zo achter te doen voordat ze vaststaat, want dan schiet ze eronderdoor. Mijne is er zegmaar zo eentje: http://www.youtube.com/watch?v=vfg58vPF0Rw&feature=fvsr

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:14

weetje wat ook nog wel eens ooit wil helpen. als je paard er niet op wil achteruit ( je prikt met je vinger in zijn borst en maakt een kus geluid dat hij achter uit gaat) gaat hij achteruit loop weer naar voren, dit herhaal je een paar keer. dit doe je wel voor de trailer je moet niet van het 'probleem' weglopen

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:15

marjolein_el schreef:
Oja ik zie het! Ik ken dit inderdaad wel. Alleen ik sta op een pension stal dus ik mag niet zomaar de trailer de bak in rijden, en op het weiland kan ook niet want daar zitten allemaal greppels. Maar het ziet er wel uit als een fijne manier! Ga het straks even aan m'n moeder laten zien. :) In principe heb ik van deze manier gister het beginnetje gedaan, steeds recht er voor en zodra ze er recht voor staat rust. Alleen als ze er dan eenmaal in gaat durf ik niet de stang er zo achter te doen voordat ze vaststaat, want dan schiet ze eronderdoor. Mijne is er zegmaar zo eentje: http://www.youtube.com/watch?v=vfg58vPF0Rw&feature=fvsr

ik had gelezen in die onlinevideocursus, dat als je paard bang is van het dichtmaken van de stang. dat je dan hem dan moet laten wennen aan het geluid, en laten zien dat het niet eng is, door niet met de trailer weg te gaan maar 1 minuut oid erin te laten staan met de stang dicht en dan er weer uit. en dat herhalen. ook als je een dag hebt geoefend en je met iets goeds bent afgesloten moet je hem 1 dag ongeveer rust geven.
ik weet niet of je het snapt? :)

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:18

Ja snap wat je bedoelt. :j Nouja het is opzich niet het dichtmaken waar ze bang voor is maar ze is 2 x bij het uitladen eronder door gegaan, niet omdat ze bang is van de stang, maar omdat ze zo graag uit de trailer wilt. Maar nu doen we altijd dat we haar een tijdje laten staan om rustig te worden en dan wacht ze meestal wel. :)

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:19

nicky_rilana schreef:
weetje wat ook nog wel eens ooit wil helpen. als je paard er niet op wil achteruit ( je prikt met je vinger in zijn borst en maakt een kus geluid dat hij achter uit gaat) gaat hij achteruit loop weer naar voren, dit herhaal je een paar keer. dit doe je wel voor de trailer je moet niet van het 'probleem' weglopen

Dank je voor de tip! Ga ik er ook maar eens bij proberen.

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:19

ja dat kan natuurlijk ook :))

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:20

dat kun je ook gewoon oefenen als je met je pony loop, je loopt gaat stil staan, en loopt hij door, hun achter uit

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:22

nicky_rilana schreef:
dat kun je ook gewoon oefenen als je met je pony loop, je loopt gaat stil staan, en loopt hij door, hun achter uit

klopt !

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:54

okee, volgens mij heb ik een giraffe, want ik zit altijd rond de 13/14 knotjes...
Al, hij heeft wel veel haar, dus als ik minder knotjes wil krijg ik van die enorme bollen