Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Re: Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 10:23

Heb jij ook al op de nieuwe manier een vraagprogramma moeten aanvragen tine10?

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 10:23

Ik vind het top dat die briefjes weg gaan. Ook voor de secretariaten. Er kan dan ook niet meer worden ingeschreven zonder gegevens, vooral handig voor het krijgen van je geld bij niet opdagen. Maarja, wij zijn een stelletje nederlanders die veranderingen moeilijk vinden. Maar over een jaar zal iedereen die coupons alweer zijn vergeten.
Zelf nog een setje coupons over, helaas net voor juli besteld. Toch maar opgestuurd, als ik geld terug krijg is het mooi meegenomen en anders vullen ze gewoon daar de papierbak ipv hier:) nu wel hopen dat het 1 jan ingaat, want mn coupons zijn verder precies op aan het eind van het jaar!
Kom op mensen! Zie het positieve er van in, en de KNHS zal er zn best voor doen om iedereen tevreden te houden.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 10:37

Is het niet wat voorbarig om nu al de coupons terug te sturen terwijl je niet weet of het ook per 1 januari gaat gebeuren?

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 11:04

germie schreef:
Wie weet hoe het juridisch zit? Je gaat namelijk waardepapieren veranderen.

Misschien moet je even beginnen met het idee los te laten dat het waardepapieren zijn.

Leg eens uit, waar baseer je dat op :?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 11:17

wiki schreef:
Een waardepapier of effect is een document met een geldswaarde, zoals een bewijs van een aandeel of obligatie. Een waardepapier is aan toonder gesteld, wat inhoudt dat het niet uitmaakt wie de eigenaar ervan is. Het papier is voorzien van echtheidskenmerken: het wordt zo gedrukt dat vervalsing bemoeilijkt wordt.

Naar mijn mening is een startcoupon niet voorzien van een echtheidskenmerk.
Eigenlijk is een startcoupon net zo iets als een verjaardagskaart. Daar betaal je ook geld voor maar dat is nog geen waardepapier

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 11:23

Naar mijn idee kan een startcoupon ook zeker niet worden gezien als een waardepapier.

Daarnaast vind ik dat de KNHS het goed oplost het met terugsturen van de coupons. Ik ben echt heel erg blij als de coupons er niet meer zijn. Scheelt mij een heleboel werk met verzenden en postzegels kopen ed.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 15:30

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:03

ponyparadijs schreef:

Nee. Ik doe het wedstrijdsecretariaat van het mennen. En het programma is niet (fatsoenlijk) gemaakt voor menners. Dat kan het helemaal niet aan. Daarom geloof ik ook nog niet zo dat het per 1 januari in zal gaan (in ieder geval vwb het mennen) Ik kan ook nog geen uitslagen digitaal verwerken, moet allemaal nog op de oude manier.

Uiteindelijk zal het echt wel een verbetering zijn, maar ik vind dit wel erg kort dag. En secretariaten weten dus ook nog niets. Oke, worden bijeenkomsten georganiseerd, maar toch, dat is 1 avond per regio. Ik hoop dat dan wel duidelijk wordt, wat je moet doen als mensen niet bij een wedstrijd op komen dagen (nu heb je coupons en dus bewijs van inschrijving en adressen). Voor secretariaten betekent het denk ik ook veel meer werk, uitdraaien van papieren (en dus kosten!!)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:09

Van mijn beide paarden heb ik nog een pak coupons liggen waar ik mijn inloopkamer kan behangen :') . Met de ene start ik niet meer en de andere is al bijna een jaar geblesseerd. Vervelend dat ik ze niet meer kan retourneren maar ik ga er ook niet moeilijk om doen. Het enige is dat ze wmb hier wel laat mee komen. Als je dit 6 maanden vooraf aangeeft en duidelijk bent kunnen de mensen die wél lopende paarden hebben nog een goede poging doen om teveel bestelde coupons op te maken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:34

ponyparadijs schreef:
wiki schreef:
Een waardepapier of effect is een document met een geldswaarde, zoals een bewijs van een aandeel of obligatie. Een waardepapier is aan toonder gesteld, wat inhoudt dat het niet uitmaakt wie de eigenaar ervan is. Het papier is voorzien van echtheidskenmerken: het wordt zo gedrukt dat vervalsing bemoeilijkt wordt.

Naar mijn mening is een startcoupon niet voorzien van een echtheidskenmerk.
Eigenlijk is een startcoupon net zo iets als een verjaardagskaart. Daar betaal je ook geld voor maar dat is nog geen waardepapier

Precies...

En Germie, als je het nu op diefstal wilt gooien, ik kon het niet helemaal uit je laatste post opmaken of je daar nu iets mee wilde doen. Geef ik je ook maar weinig kans, zoek de definitie van diefstal maar eens op in het BW, ik dacht boek 3.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:33

En ik word beloond voor mijn positieve gedrag: maandag startkaart besteld: vandaag al binnengekregen!!!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:26

ponyparadijs schreef:

Is er nou alweer een nieuwe manier dan?
Nee toch? Is er pas anderhalf jaar..

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:29

Ik heb nu voor de wedstrijd van december digitaal mijn vraagprogramma aangevraagd. Je moet wel wat meer invullen. Maar uiteindelijk heb je direct je goedgekeurde vraagprogramma!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:34

Oke!
En mag je die wel meteen aanvragen dan? Heb nog geen mail gehad dat de vraagprgramma`s van december wegmogen. Zit er op te wachten.

Maar hoe we het de laatste anderhalf jaar deden was toch ook digitaal? :o?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:47

Wij hebben begin december al de wedstrijd. En ik begreep uit de mail dat wij dus 1 van de eerste waren om het op deze manier te proberen.
Afgelopen anderhalf jaar heb je een document ingevult die per mail ingestuurd naar de KNHS waarna ze daar 'handmatig' hun goedkeuring gaven. Dit is via de site en dan moet je inloggen en de gegevens invullen waarna dat programma dus direct weet of het goed is.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:52

Oke!
Klinkt ideaal!

Kun je mij niet de link geven, dan vraag ik het ook even zo aan. :D

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:56

Denk dat dat niet kan want je moet in een 'prive' gedeelte inloggen. En naar wat ik begreep was nog niet voor iedereen een domein aangemaakt. Maar proberen mag je het best dan stuur ik wel even een pb.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 22:00

Dat zal wel niet lukken dan nee, helaas.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 12:51

Ik had van mijn paarden 16 coupons opgestuurd. Heb er maar van eentje geld retour gekregen omdat ik de andere coupons al voor 1 juli 2011 besteld had.

Daarnaast hebben ze nu al een nieuwe wedstrijdkalender? Ik kom er niet meer in. Moet googlechrome installeren maar dat accepteert mijn PC niet en ook via mijn Aaifoon kan ik er niet meer in. Dan ziet het er helemaal vaag uit.

Wel balen want ik zou graag mijn startlijst nog even bekijken. Mochten er wijzigingen zijn, dan kan ik ze dus niet meer vinden....

Ga ik nu ouderwets bellen naar de locatie voor mijn starttijd?

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 12:55

Tja....ze gaan er tegenwoordig allemaal van uit dat iedereen met de techniek meegaat.... ;) computers telefoons etc etc etc...Ik heb mijn laptop ook idd even weg moeten brengen voor wat meer geheugen ed, want die liep ook niet zo snel meer met alles wat erop moet... :D Maar nu heb wel google chrome volgens mij al.....mmhh..zou eens moeten kijken, want dat weet ik nu ook niet meer zeker, maar anders is het zo geinstalleerd nu.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 12:59

Het moet Microsoft Silverlight hebben, maar dat wordt hier niet ondersteunt.... :(
En een Aaifoon werkt volgens mij ook niet met Microsoft. Ik denk dat dat vloekt :P

Heb een mailtje eruit gedaan naar de KNHS of ik nu moet bellen voor mijn starttijden en of ze me de startlijst toe kunnen mailen....

Ben benieuwd!

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 13:05

ponyparadijs schreef:
Is het niet wat voorbarig om nu al de coupons terug te sturen terwijl je niet weet of het ook per 1 januari gaat gebeuren?

Dat dacht ik dus ook steeds, maar na 1 januari krijg je je geld dus zeker niet meer terug!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 13:13

Is dat zo? Dan moet ik t spul ook maar opsturen. Kun je ergens nakijken wanneer je ze besteld hebt? Want ik weet niet meer wanneer ik besteld heb....

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 13:30

Zooist schreef:
Het moet Microsoft Silverlight hebben, maar dat wordt hier niet ondersteunt.... :(

Microsoft Silverlight is maar een klein programma....?? dus dat snap ik dan niet waarom jou PC dat niet doet. Zelfs de oude kasten iop mijn werk hebben dat. Misschien dat een heel sterk virusprogramma dat bij jou blokt ?? iemand in de buurt met wat verstand van PC's bij jou ??

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 13:31

Ja, er kan dus niks op gedownload worden.....

Inderdaad virusblokker..... maar op Aaifoon lukt het helemaal niet :(