Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Fleurtje100 schreef:Conditie en energie zijn imo twee verschillende dingen. En van een endurance paard worden ook hele andere dingen gevraagd dan van een dressuurpaard.
Lusitana schreef:En niemand beweert dat een sportpaard niet gewoon 24/7 buiten kán, tuurlijk kan dat (vaak). Maar als de eigenaar dat nou niet wil? Wie zijn wij om te zeggen hoe een ander zijn paard zou moeten houden?
Twiggy2008 schreef:Lusitana schreef:En niemand beweert dat een sportpaard niet gewoon 24/7 buiten kán, tuurlijk kan dat (vaak). Maar als de eigenaar dat nou niet wil? Wie zijn wij om te zeggen hoe een ander zijn paard zou moeten houden?
De eigenaar beslist inderdaad. Neemt niet weg dat sommigen vergeten dat een paard een paard is. Ook een 'sport' paard is gewoon een paard. Niets meer, niets minder, maar feit is dat paarden niet gemaakt zijn om lang opgesloten te staan. Dat sommige mensen dat toch doen, omdat dat hun om welke reden dan ook beter uitkomt, vind ik inderdaad not done. Mag heel bokt over me heen vallen, maakt mij uit, ik denk er nou eenmaal zo over. En nee, dan heb ik het niet per definitie over 24/7 buiten. Maar ik vind 2 uurtjes buiten echt drie keer niks, laat staan nog minder.
Twiggy2008 schreef:Fleurtje100 schreef:Conditie en energie zijn imo twee verschillende dingen. En van een endurance paard worden ook hele andere dingen gevraagd dan van een dressuurpaard.
En dus? Kan een dressuurpaard volgens jou niet wat langer dan 2 uurtjes (of misschien denk je wel helemaal niet?) buiten staan????
Wat een onzin.
Twiggy2008 schreef:Leg mij dan eens uit waarom een dressuurpaard niet wat langer dan 2 uurtjes op het land kan staan?
Want het zal wel aan mij liggen, maar ik snap het echt niet.

Fleurtje100 schreef:Ten eerste heb ik dat nooit gezegd. Maar ik kan er wel begrip voor hebben dat sommige sportpaarden niet langer dan 2 uur per dag de wei op gaan of zelfs misschien wel helemaal niet, ik heb al eerder in dit topic verteld waarom. Ik denk ook dat al genoeg mensen dat hier heel helder hebben uitgelegd, en dat het meer een kwestie is van willen aannemen van een ander dat er ook nog iets bestaat dan dat wat je zelf ervaart.

Zack schreef:@Anoeska
Het is idd puur gewenning, elke keer een half uurtje a uurtje later binnen halen.
Is het probleem opgelost.

arlette1234 schreef:ik ben zelf zowiezo geen voorstander van een paard de hele dag binnenhouden
ik vind dat het belangrijk is dat het paard frisse lucht heeft

Citaat:@Anoeska
Het is idd puur gewenning, elke keer een half uurtje a uurtje later binnen halen.
Is het probleem opgelost.