Zonnetje81 schreef:Ik vind een kwart wending echt de achterlijkste oefening ever! Dat is zo moeilijk, 2 passen en dan weer rechtuit, net als een kwart pirouette.
Liselot11 schreef:Mag je achterlijk vinden, ik vind het juist wel een mooie oefening. Het is de helft van een keertwending, dus nog niet meteen zo moeilijk. Zoals 5 meter wijken in het L1 en 10 meter wijken in het L2, vind dat mooi op elkaar aansluiten. Ik vind zo'n kwartwending niet zo'n verkeerde oefening na de klasse L2 en ter voorbereiding op de klasse M2.
Ik vind die kwart wendingen ook niks. Toen dat gevraagd werd werden ze vaak slecht uitgevoerd (lees: omgetrokken paarden). Als je dan toch een voorbereidende oefening wil vragen op de keertwending, waarom dan geen arbeidskeertwending ? Dus een paar passen travers op bijv een volte van 10 meter. Dan ben je een logische voorbereidende oefening aan het vragen. Die 5 meter wijken in de L1 vind ik wel goed, maar zou het logischer vinden als ze dat zouden vragen 5 meter na A en dan naar de hoefslag. Zo leer je die jonge beesten thuis ook wijken. 5 Mtr. vanaf de middellijn is net zo moeilijk als 10 mtr. Vind ik dan.